Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.8s NE] trzask podczas skrętu

Awatar użytkownika
Marek_1.9
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 19 lis 2006, 21:50
Lokalizacja: Wrocław

[80 B3 1.8s NE] trzask podczas skrętu

Post autor: Marek_1.9 » 19 lis 2006, 21:53

Witam

Podczas ostrego skręcenia kół niezależnie w którą stronę, po dodaniu gazu słyszę chrobotanie, trzeszczenie w zawieszeniu.
Czy ktoś z Was wie co to może być ? Czy trzeba coś przesmarować czy coś mi się rozlatuje ?
Ostatnio zmieniony 12 gru 2006, 21:25 przez Marek_1.9, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 4644
Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Kontakt:

Post autor: Doc » 19 lis 2006, 22:15

Wygląda to na zużyte przeguby zewnętrzne.
Nowe wraz z madżetami kosztują ok 120 zł za sztukę.

Emlo

Post autor: Emlo » 20 lis 2006, 01:16

Na allegro przeguby widziałem już od 80 zł, ale cholera wie czy są warte zakupu.
Oczywiscie nowe.

baskecik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 23 lis 2006, 03:51
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: baskecik » 23 lis 2006, 03:58

Na 70% to przegub zewnętrzny, ale terkotałby tym silniej im bardziej obciązałby przy skręcie uszkodzony przegub ...
Moze to być również uszkodzony sworzen dolny wahacza a chrobot to drąca opona po asfalcie.

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 23 lis 2006, 13:50

żeby sprawdzić czy to jest wina przegubu proponowałbym obejrzeć stan osłonek gumowych i skręcić kołami przy zapalonym silniku...powinno chrobotać przy uwalonym przegubie

Awatar użytkownika
KORU
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 908
Rejestracja: 23 lis 2006, 14:32
Lokalizacja: EPWR

Post autor: KORU » 23 lis 2006, 18:48

Zackzoro to znaczy ze ci sie przegub rozlatuje. Ja wlasnie to przerabiam. Po stronie kierowcy przy skreceniu i dodaniu gazu chrobocze az wstyd skrecac bo ludzie na ulicy sie ogladaja. :mrgreen: Troche z tym dowalilem bo oslona gumowa byla przerwana a ja sobie jezdzilem podczas tych deszczowych dni, zamiast to zrobic. Teraz mam efekt ze trzeba wymienic przegub na nowy. Panowie nie kupujcie tanich oslon gumowych bo szybko sie przerywaja. Jak kupowac to najdrozszą

osiekow
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 05 gru 2006, 20:59

Post autor: osiekow » 05 gru 2006, 22:55

Trzask pochodzi od uszkodzonej poduszki silnika prawej.

Cysztof
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:28
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Cysztof » 06 gru 2006, 00:43

to takiie sa objawy ??troche to dla mnie dziwne-ja bynm stawial na zewnetrzny przegub...

Awatar użytkownika
KORU
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 908
Rejestracja: 23 lis 2006, 14:32
Lokalizacja: EPWR

Post autor: KORU » 06 gru 2006, 02:57

Napisal ze "po dodaniu gazu słyszę chrobotanie, trzeszczenie w zawieszeniu". To dokladnie znaczy ze jest to przegub do wymiany. Poduszki silnika jezeli sa uszkodzone to na biegu jalowym sa odczuwane nieprzyjemne drgania w kabinie pasazerskiej. ;-)

lukasz-jo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 29 lis 2006, 10:33

Post autor: lukasz-jo » 06 gru 2006, 10:35

siema... nabyłem B3 2.0 16v DOHC i chcialbym zapytać o dokładną ilość koni w tego typu silniku

Awatar użytkownika
KORU
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 908
Rejestracja: 23 lis 2006, 14:32
Lokalizacja: EPWR

Post autor: KORU » 06 gru 2006, 11:11

lukasz-jo pisze:siema... nabyłem B3 2.0 16v DOHC i chcialbym zapytać o dokładną ilość koni w tego typu silniku
Twoje pytanie jest nie na temat, bo tutaj rozmawiamy o przegubach. No ale odpowiem. Byly montowane do B3 dwa takie silniki 16 zaworowe, tylko o podobnej mocy. Jeden silnik ma moc 140 KM (103 kW) 16 zaworow jego oznaczenie kodowe ACE Drugi to silnik 2.0 16V oznaczenie kodowe 6A jego moc to 137 KM (101 kW) Sprawdz w dowodzie rejestracyjnym ktore z oznaczen masz wpisane przy numerach silnika. Jezeli masz w dowodzie literki ACE to juz wiesz co masz. :-)

Cysztof
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:28
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Cysztof » 06 gru 2006, 17:57

stare wiadomosci-w dowodzie nie ma juz nymerow silnika :D Zobacz-numery powinny byc wybite na glowicy...

Awatar użytkownika
KORU
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 908
Rejestracja: 23 lis 2006, 14:32
Lokalizacja: EPWR

Post autor: KORU » 07 gru 2006, 00:15

Nie stare wiadomosci, ale poprostu nie doczytalem slowa nabyłem B3 2.0 16v DOHC, co oznacza ze teraz niedawno kupil. Jestem jeszcze w posiadaniu starego dowodu rejestracyjnego i tym sie tez kierowalem. Dokladnie pozostaje sprawdzic blok silnika lub rame grodziowa w komorze silnikowej. Dodam jeszcze ze DOHC (ang. Double Over Head Camshaft - oznacza dwa wałki rozrządu w głowicy) - w głowicy sa dwa wałki rozrządu przypadające na jeden rząd cylindrów. Jeden steruje zaworami ssącymi, a drugi wydechowymi. ;-)

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

Post autor: Oofol » 07 gru 2006, 14:15

co do tego stukania to może to być jeszcze łącznik stabilizatora - ja tak miałem - dźwięk nieprzyjemny ale w sklepie 1 łącznik Febi to 35zł (Allegro nawet 18zł!). ale niewykluczone ze to przegub... popatrz na gumowe osłony czy są całe to ci dużo powie.

yopu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 09 gru 2006, 15:09
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: yopu » 09 gru 2006, 17:29

U mnie w B2 trzaskało przy skrecaniu przy dobrych przegubach. Okazalo sie ze to amortyzator (tlumik) przy polce w ukladzie kierowniczym. Po prostu go nie bylo. Zalozylem amorek od b3 i problem zniknal ;]

pzdr

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl