[B3/B4/8B] Wariujące wspomaganie
[B3/B4/8B] Wariujące wspomaganie
Witam
Od dłuższego czasu męcze się ze wspomaganiem w Coupecie, zaczęło się od pękniętego węża, potem magiel do wymiany, 3 pompy i cały czas to samo
Mianowicie wspomaganie chodzi OK dopóki audik się nie rozgrzeje lub gdy nie zacznę jeździć po parkingu. Wtedy zazwyczaj przy skręcie w prawo zaczyna byś słyszalne coś w rodzaju buczenia i po kilku ruchach kierownicą diametralnie spada siła wspomagania.
Ma ktoś koncepcje co i jak sprawdzić?
Od dłuższego czasu męcze się ze wspomaganiem w Coupecie, zaczęło się od pękniętego węża, potem magiel do wymiany, 3 pompy i cały czas to samo
Mianowicie wspomaganie chodzi OK dopóki audik się nie rozgrzeje lub gdy nie zacznę jeździć po parkingu. Wtedy zazwyczaj przy skręcie w prawo zaczyna byś słyszalne coś w rodzaju buczenia i po kilku ruchach kierownicą diametralnie spada siła wspomagania.
Ma ktoś koncepcje co i jak sprawdzić?
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Z tego co piszesz to ewidentnie po rozgrzaniu się płynu (czyli po jego rozrzedzeniu) następuje problem. Hyyy czyżby spadało ciśnienie w układzie na tyle iż objawia się to spadkiem skuteczności wspomagania. W takim przypadku winne mogą być albo pompa albo przekładnia. Ewentualnie to co pisze Wojtek - zły płyn w układzie.
Nie mam pojęcia. Mam taką maglownicę, ale nie mam reszty by "zrezać" cały układ. Jeszcze nie wnikałem czy tam jest zawór, który po prostu otwiera i zamyka kanał, czy też jest tam cewka regulująca w sposób ciągły cisnienie wspomagania. Jak zdobędę "elektrykę" do tego to sprawdzę, ale na razie nic pewnego nie wiem.jmm pisze:A co ewentualnie sprawdzić w servotronicu? Czy odwrotne połączenie kabli od niego robi jakąś róznicę?
Pierwsze slysze by coupe 7a mialo servotronic (chyba za dokladany) jesli nie masz servotronica to mozesz sobie darowac szukanie kabi. Ten sam objaw mialem gdy pienil sie plyn w zbiorniczku przez co pompa dostawala go zbyt malo i sie przycierala. Jmm Sprawdzales jak po jezdzie z rozgrzanym silnikiem na parkingu zachowuja sie hamulce?
W serwisach sa specjalne urzadzenia do sprawdzenia sily wspomagania, montuje sie je zamiast kierownicy... wiec trwa to do godziny (wjazd i badanie i wyjazd). jesli danie otrzymane beda poza zakresem tolerancji to bedziesz mial pare pierdolek do wymiany (zbieraj kase)
W serwisach sa specjalne urzadzenia do sprawdzenia sily wspomagania, montuje sie je zamiast kierownicy... wiec trwa to do godziny (wjazd i badanie i wyjazd). jesli danie otrzymane beda poza zakresem tolerancji to bedziesz mial pare pierdolek do wymiany (zbieraj kase)
Wąż zmieniałem jeden, pozostałych nie ruszałem bo przed strzałem było OK.
Servotronica nie było w 7A, ale u mnie już jest.
@czarekj instalacja elektryczna do tego jest dziecinnie prosta, jak coś wal na priv, działa na zasadzie cewki z rdzeniem, w ktorej indukuje się pole elektromagntyczne, <ok>
Czy na działanie wspomagania ma wpływ uszkodzony wzmacniacz siły wspomagania? Ale to z kolei cały czas by nie domagało
Servotronica nie było w 7A, ale u mnie już jest.
@czarekj instalacja elektryczna do tego jest dziecinnie prosta, jak coś wal na priv, działa na zasadzie cewki z rdzeniem, w ktorej indukuje się pole elektromagntyczne, <ok>
Czy na działanie wspomagania ma wpływ uszkodzony wzmacniacz siły wspomagania? Ale to z kolei cały czas by nie domagało