Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] wymiana belki "sanek" a zbieżność

ODPOWIEDZ
timolo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 18 sty 2010, 11:04

[B4 2.0 ABT] wymiana belki "sanek" a zbieżność

Post autor: timolo » 19 kwie 2014, 20:40

Witam. Po bliskim spotkaniu z kraweznikiem miałem do wymiany miskę olejowa, sanki przednie oraz prawa felge razem z oponą. Wymieniłem wszystko samemu, tuleje przy belce kupionej były ok wiec zostawiłem. Teraz przy jeździe Na wprost auto ciągnie na prawo, a przy szybszej jeździe pow. 60km/h pływa po jezdni.. Czy to wina zbieżności? Czy coś jeszcze powinnem sprawdzić? Dodam że przy wymianie belki lewy wahacz wszedł bez większego problemu zaś prawy musiałem namachac się trochę młotkiem żeby wszedł n miejsce swoje w belce. Dodam że nic nie stuka nie zrywa nie puka podczas jazdy. Macie jakieś sugestie? Zbieżność ostatnio ustawiłem z rok temu.

Awatar użytkownika
Radek_ER19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 237
Rejestracja: 23 gru 2009, 11:44
Lokalizacja: WOT

Post autor: Radek_ER19 » 19 kwie 2014, 22:38

w momencie gdy wymieniasz sanki to samochód traci całą geometrię , w wahaczu sworzeń też jest regulowany tak więc w momencie gdy założony został nowy wahacz to trzeba ustawic geometrie i powinno byc dobrze

timolo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 18 sty 2010, 11:04

Post autor: timolo » 20 kwie 2014, 06:39

A zmiana geometrii miała by wpływ na ściąganie auta w jedną stronę? Może mi ktoś napisać wytłumaczenie dlaczego? Jakie mogą być skutki oprócz nie równomiernego ścierania opon?

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 20 kwie 2014, 07:53

timolo, Jak już wspomniał kolega Radek, na sworzniu jest regulacja pochylenia koła.
Ma to bardzo duży wpływ na ściąganie auta. Oczywiście po ustawieniu kątów należy ustawić zbieżność.
https://Audi80.pl jest i będzie! Bywam m.in. na: Forum Audi A6.

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 20 kwie 2014, 08:32

Rozjechana" zbieżność to według mnie myszkowanie auta raz w jedną raz w drugą stronę i do tego darcie opon, bo po to trzymamy w łapach kierownicę zeby jechać prosto. Na suchej nawierzchni będzie jeszcze jak cie mogę, ale na śliskiej a nie daj Boże oblodzonej to już katastrofa.
Wystarczy wyobrazić sobie przyczepę , taką co traktory ciągną i jakimś sposobem jedno przednie koło tej przyczepy przykręcić krzywo ( coś podłożyć z jednej strony pomiędzy felgę i piastę), żeby koła przyczepy nie były równolegle, tylko było tak z 10 cm. różnicy między przodem a tyłem opon na tej osi.
I dalej wyobrazić sobie, co się będzie działo z oponą tego koła jak przyczepa będzie ciągnięta przez traktor.
Następnie wyobrazić sobie, co się będzie działo jak odepniemy przyczepę od traktora i będziemy ją ciągnąć lub pchać do przodu. Oczywiście prosto nie pojedzie, tylko będzie skręcać. Ale przecież po to k....rcze mamy dyszel ( w naszym aucie to kierownica) i kierujemy tam dzie trza czyli powiedzmy do przodu.

Raczej długo bym nie pokierował taką przyczepą na szosie. Pomijam tu cięzar dyszla- żelaznego szmela, tylko fakt, że pchało by mnie raz w jedną a raz w drugą stronę.
Oczywiście zakładamy że nie ma luzów na łożyskach lub w innych miejscach.
W przypadku gdyby takowe były i wystarczająco duże , to przyczepa miałaby w d...pie nasze krzywe założenie koła , tylko by se SAMA WYBRAŁA jak jest jej lepiej i łatwiej się toczyć.

To tak by wyglądało moje długie i durnowate tłumaczenie, co to powalona zbieżność.

I jeszcze na koniec. Kilkanaście lat temu, po zakupie swojego rzęcha, przez 3-5? lat ciągnęło mnie w prawo do rowu. A niech se ciągnie myślałem, po to mam kierownice żeby pilnować. Cieszyłem się 120-150/godz. i do przodu-cały czas do przodu hehe.
Aż pewnego dnia , już nie pamiętam z jakiego powodu,-wymieniłem opony na przodzie. Jak śfięutą ręka odjął,- 10 km. mogę nie dotykać do kiery aby nic na szosie nic nie było.
Któraś opona była z wypadkowego auta, bo nie stać było na nowe, no i pech się trafił że jedna albo i obie były trefne.

Awatar użytkownika
Radek_ER19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 237
Rejestracja: 23 gru 2009, 11:44
Lokalizacja: WOT

Post autor: Radek_ER19 » 20 kwie 2014, 11:17

antoni pisze:Rozjechana" zbieżność to według mnie myszkowanie auta raz w jedną raz w drugą stronę i do tego darcie opon, bo po to trzymamy w łapach kierownicę zeby jechać prosto. Na suchej nawierzchni będzie jeszcze jak cie mogę, ale na śliskiej a nie daj Boże oblodzonej to już katastrofa.
Wystarczy wyobrazić sobie przyczepę , taką co traktory ciągną i jakimś sposobem jedno przednie koło tej przyczepy przykręcić krzywo ( coś podłożyć z jednej strony pomiędzy felgę i piastę), żeby koła przyczepy nie były równolegle, tylko było tak z 10 cm. różnicy między przodem a tyłem opon na tej osi.
I dalej wyobrazić sobie, co się będzie działo z oponą tego koła jak przyczepa będzie ciągnięta przez traktor.
Następnie wyobrazić sobie, co się będzie działo jak odepniemy przyczepę od traktora i będziemy ją ciągnąć lub pchać do przodu. Oczywiście prosto nie pojedzie, tylko będzie skręcać. Ale przecież po to k....rcze mamy dyszel ( w naszym aucie to kierownica) i kierujemy tam dzie trza czyli powiedzmy do przodu.

Raczej długo bym nie pokierował taką przyczepą na szosie. Pomijam tu cięzar dyszla- żelaznego szmela, tylko fakt, że pchało by mnie raz w jedną a raz w drugą stronę.
Oczywiście zakładamy że nie ma luzów na łożyskach lub w innych miejscach.
W przypadku gdyby takowe były i wystarczająco duże , to przyczepa miałaby w d...pie nasze krzywe założenie koła , tylko by se SAMA WYBRAŁA jak jest jej lepiej i łatwiej się toczyć.
Hehe - tak oryginalnego sposobu definicji na temat zbieżności jeszcze nie słyszałem <ok>

timolo pisze:A zmiana geometrii miała by wpływ na ściąganie auta w jedną stronę?

oczywiscie że ma wpływ - jedź i niech Ci zrobią geometrie samochodu ( zrobią Ci automatycznie geometrie i zbieżnośc )
antoni pisze:Jakie mogą być skutki oprócz nie równomiernego ścierania opon?
mogą byc naprawne różnorakie skutki - lepiej nie próbowac <ok>

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 20 kwie 2014, 17:46

Kto ma uszy niechaj słucha .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga