[B4 ABT] Wymiana końcówki dr. oraz łącznik, stabilizatora.
[B4 ABT] Wymiana końcówki dr. oraz łącznik, stabilizatora.
Witam mam pytanie na które odpowiedzi nie znalazłem na forum. Mianowicie chce wymienić końcówki drążka kierowniczego i stabilizatory.
Jak wygląda wymiana końcówek dr.? muszę mieć jakiś specjalistyczny sprzęt ;D? Dodam ze podczas wymiany amorów spędziłem pół dnia na dokręcaniu tych drążków bo kręciły mi się w koło Jest jakiś sposób aby tego uniknąć?
Teraz odnośnie stabilizatorów, wymiana wiem jak przebiega ale do czego służą te gumy przecięte na pół ??? są po 3 zł na allegro... Gdzie je się "wstawia" :roll: ?
Jak wygląda wymiana końcówek dr.? muszę mieć jakiś specjalistyczny sprzęt ;D? Dodam ze podczas wymiany amorów spędziłem pół dnia na dokręcaniu tych drążków bo kręciły mi się w koło Jest jakiś sposób aby tego uniknąć?
Teraz odnośnie stabilizatorów, wymiana wiem jak przebiega ale do czego służą te gumy przecięte na pół ??? są po 3 zł na allegro... Gdzie je się "wstawia" :roll: ?
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Da radę, nie jest łatwo ale wszystko się da. Najpierw trzeba to dobrze oczyścić szczotką drucianą, potem jakieś WD40, najlepiej zostawić to na jakiś czas. Potem dobry klucz i musi pójść - nie mówię że łatwoRoute 66 pisze:do wymiany koncowek drazka kierowniczego potrzebujesz palnik,bo nie sadze abys ruszyl gwint po latach eksploatacji
Zakładasz je na drążek stabilizujący w miejscu przykręcania go do sanek.MaXuS pisze:czego służą te gumy przecięte na pół
Przydały by się ściągacze.MaXuS pisze:muszę mieć jakiś specjalistyczny sprzęt
Jeśli ci się kręcą przy próbie odkręcenia nakrętki to musiałbyś złapać go jakąś żabką i docisnąć do kolumny tak aby się nie obracał.MaXuS pisze:podczas wymiany amorów spędziłem pół dnia na dokręcaniu tych drążków bo kręciły mi się w koło Jest jakiś sposób aby tego uniknąć?
- lukaszk1989r
- Forum Audi 80
- Posty: 72
- Rejestracja: 21 cze 2008, 19:21
- Lokalizacja: SIERAKÓW
Tak jak kolega pisze być może bez palnika się nie obędzie. Ja miałem tak samo i musiałem wymienić całe drązki, za DELPHI dałem 350 zł za komplet. Jeżeli obraca sie w główce podczas odkrecania ze zwrotnicy to sprobuj lekko puknąć w koncówkę młotkiem żeby doszła do zwrotnicy i wtedy kręć. Co do stabilizatora to te gumy chyba będą trzymac stabilizator ażeby nie było go słychac podczas jazdy. Zobacz czy nie masz walnietych łączników stab. (za FEBI dałem 100 zł za komplet >plastykowe)
No i obeszło się bez Palnika poszło jak ręką prawie <ok> Użyłem kwasu - odrdzewiacza oczyścił wszystko dogłębnie do żywego materiału:) wystarczyło trochę siły i samo szło.
Odrdzewiacz kupiłem w Castoramie cała operacja bez żadnych udziwnień poszła jak z płatka... mam rocznik autka 91 a drążki albo od nowości były albo ktoś kiedyś kupił ori bo znaczek OOOO mają;)
Pozdrawiam i dzięki za pomoc. Polecam odrdzewiacz <ok>
Odrdzewiacz kupiłem w Castoramie cała operacja bez żadnych udziwnień poszła jak z płatka... mam rocznik autka 91 a drążki albo od nowości były albo ktoś kiedyś kupił ori bo znaczek OOOO mają;)
Pozdrawiam i dzięki za pomoc. Polecam odrdzewiacz <ok>
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
wydaje mi sie ze nie ma fotek z wymiana ale to nie jest naprawde nic trudnego swoja zabawe z mechanika w aucie od tego zaczynalem i nie jest to trudne nawet dla osob ktore nigdy nic nei robilykrimor pisze:Mam pytanko czy ktoś może mi powiedzieć gdzie można znaleść jak krok po kroku wymienić końcówki drążka kierowniczego ze zdjęciami z góry dziękuje
1odkrecasz kolo i podnosisz auto
2 nie pamietam jakie szly klucze w kazdym razie sa potrzebne dwa plaskie po zdieciu kola zerkniesz to bedziesz wiedzial
3odkrecic nakretke ktora laczy koncowke z mc personem (kolumną)
4 popsiukaj wd 40 lub szybszy sposob podgrzac ja uzywam do tego lut lampy bo bardzo czesto zdarza sie ze zapiekaja sie te sruby bardzo mocno. przy nakretkach i gwincie chwile podgrzac wtedy puszcza napewno
5 i wykrecasz
6 po wyjeciu starej przyloaz sobie dokladnie i zobacz jaka jest roznica miedzy stara i pamietaj jak bedziesz stara wykrecala ile obrotow lub zmierz sobie odleglosc koncowki
7 to pomoze ci na wkrecenie nowej koncowki drazka z podobnąodleglascia do starej i bedziesz mogl jako tako dojechac na geometrie jak cos to pytaj na gg to ci pomoge
podgrzeje i bedzie ok nei trzeba grzac nei wiadomo jak dlugo popsiuka wd postuka troche mlotkiem i wyjdzie ja u siebie nigdy problemu nei mialem chyba ze chcialem wybic w innym celu i nei zmienaic koncowki wtedy trzeba ostrozniej by nei rozwalic koncowkiradekmc pisze:odkręcić to pikuś powodzenia w wybiciu starej końcówki
u mnie było tak zapieczone, że musiałem ciąć końcówkę wykręcać cała kolumnę i w imadło, a i to był problem