Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Zbieżność do zrobienia?

Awatar użytkownika
illusion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 378
Rejestracja: 25 maja 2008, 15:32
Lokalizacja: Włoszczowa

[B4 1.9 1Z] Zbieżność do zrobienia?

Post autor: illusion » 16 maja 2014, 12:44

Na zimowych kołach 185/55 nie było problemu, samochód jechał normalnie prosto, natomiast na alufelgach 205/55, przy gwałtownym przyspieszeniu, rzuca samochód na różne strony, najczęściej prawo. Po prostej drodze również ściąga. Wina opon czy zbieżność do zrobienia?

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 16 maja 2014, 16:22

illusion, Zamień koła tył na przód i zobacz co się będzie działo.

Awatar użytkownika
Sagitari
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 220
Rejestracja: 08 wrz 2011, 09:07
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z

Post autor: Sagitari » 10 cze 2014, 21:52

Cześć

Może odświeżę temat, bo i ja swego czasu miałem trochę problemów tego typu. Jeśli po zmianie kompletu kół tak bardzo zmienia się prowadzenie auta, to na 99% któraś felga lub opona (lub nawet cały komplet ma jakieś mankamenty). U mnie znamienny był problem szczególnie z drganiami zarówno na kierownicy, jak i na całej kabinie, chociaż i prowadzenie też było do bani.
Dobry wulkanizator, ale zaznaczam tu - naprawdę DOBRY i z dobrym sprzętem jest wstanie stwierdzić, która opona jest już uszkodzona, nawet jeśli wizualnie wygląda na równą i zdrową.
Moje opony wszystkie wyglądały naprawdę dobrze, ale nie dało się wyważyć poprawnie kół. W efekcie zarówno letnie, jak i zimowe poszły do kosza, bo już mi brakowało nerwów. Teraz jeżdże na nowym ogumieniu plus zrobiona geometria i jest idealnie.

Awatar użytkownika
illusion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 378
Rejestracja: 25 maja 2008, 15:32
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: illusion » 13 cze 2014, 18:30

Zmieniłem koła i wszystko ustało. Ale mam inny problem, mianowicie jak ruszam i ostro skręcam, to samochód tak jakby przeskakuje..czego to jest wina?

AdiN
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 22 gru 2013, 23:46
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: AdiN » 13 cze 2014, 18:32

Przeguby do sprawdzenia

Online
Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 13 cze 2014, 19:05

illusion pisze:jak ruszam i ostro skręcam, to samochód tak jakby przeskakuje
nie bardzo rozumiem, jak byś mógł to lepiej opisać

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 13 cze 2014, 22:16

No i czy ten problem z przeskakiwaniem pojawił się po zamianie kół, czy był i przed, tylko tego nie dopowiedziałeś ?

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 14 cze 2014, 09:45

Przegub moze Ci sie konczy powoli.Slyszac trzaski jak skrecasz w ktoras strone?PieterB, ma racje-opisz to bardziej wnikliwie.

Awatar użytkownika
illusion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 378
Rejestracja: 25 maja 2008, 15:32
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: illusion » 14 cze 2014, 18:29

Na zimówkach 185/55 nie było tego problemu, teraz mam 205/60. Takie przeskoki sa, nie slychac trzasków przy tym. po prostu autko tak jakby przeskakuje.

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 14 cze 2014, 18:35

Ale to buda Ci trzesie?Cos trze,ociera o cos?Moze niech ktos to nagra bo ciezko to zrozumiec ze auto przeskakuje.

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 14 cze 2014, 22:01

Miałeś illusin i na zimowych, tylko nie słyszałeś bo guma mięciutka i się poddaje. Letnie gumy są twarde i nie ustąpią tylko trasę nadrabiają przeskakiwaniem.

Masz rozjechaną zbieżność. Weż kawałek sztywnego patyka i zmierz odległości między felgami przednich kół - z przodu i z tyłu. Na pewno z przodu będziesz miał centymetr więcej.
Poro"zmawiaj wtedy z rzymskimi śrubami ( ja 2 dni gadałem) i ustaw żeby było po równo z przodu i ztyłu i będzie miodzio.

Mówie jak jest bo tak miałem. Do tego na suchym asfalcie przy skręcie czy też objeżdżaniu małego rondka, tak piszczało żesie ludzie ze strachu oglądały że pirat jakiś.

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 14 cze 2014, 22:22

illusion pisze:Na zimówkach 185/55 nie było tego problemu, teraz mam 205/60.
Śmiem twierdzić, że tulejki wahaczy masz już nadwyrężone. Przy maksymalnym skręcie rozjeżdża się geometria i stąd to przeskakiwanie. Przy tych 185 - tkach (raczej nominalny rozmiar to nie jest) jeszcze dawały radę, a po zmianie na szersze, już się poddały.
antoni pisze:ustaw żeby było po równo z przodu i ztyłu i będzie miodzio.
Z tyłu ma być więcej.

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 14 cze 2014, 22:56

Ja ustawiłem po równo, bo gdzieś słyszałem ze przedni napęd tak mieć powinien. Problemów ze ściąganiem czy jakimś nurkowaniem po bokach nie mam.
Jak węzmę o 4 nad ranem ( mały ruch) środkową linię między koła, to i kilometr bez dotykania kierownicy po prostej pojadę.

Chyba że u mnie są też takie luzy, że auto SAMO WIE NAJLEPIEJ , jak mu najlżej i najwygodniej i samo sobie ustawia geometrię.
Nie mam też porównania, bo Dawno nie jechałem autem BEZ wspomagania, z właściwie ustawioną geometrią kół.

Awatar użytkownika
illusion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 378
Rejestracja: 25 maja 2008, 15:32
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: illusion » 15 cze 2014, 04:40

Wszystkie luzy w zawieszeniu mialem wyeliminowane, tuleje wymienione, łącznik stabilizatora, na sankach tuleje. Luzów nie ma nigdzie. No nic w takim razie pojadę na ustawienie zbieżności + kąty żeby był święty spokój. Chociaż problemów z piszczeniem nie mam. Dam znać czy to było to.

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 15 cze 2014, 10:44

illusion zrobisz jak zechcesz, ale jeszcze raz Ciebie gadam, niigdzie nie jedż . Mechanik wyczyści Tobie kieszeń od końcówek po maglownicę, albo nawet i z nią . Najważniejsze w tym, że BĘDZIE MIAŁ rację i nic mu nie zarzucisz, bo tam nikt się nie będzie pier...niczył z Twoimi zardzewiałymi od x lat gwintami. No bo niby z jakiej racji - krzsny ojciec czy co ??

Palnik młotek i jazda, a przy tem skutki uboczne niewykluczone.

S p r a w dż najpierw sam czy to zbieżność jest rozjechana. To żadna filozofia i przy pomocy kija czy nitki sam to zrobisz z dokładnością do milimetra.

Bo to WCALE nie musi być zbieżność, więc po co pakować kasę ?...że co ?, że mechanik powie że zbieżność spoko ?.....
Obrazek Obrazek Obrazek

[ Dodano: 2014-06-15, 10:48 ]
Sorrruję - z pogrubianiem liter coś żle pstryknąłem

[ Komentarz dodany przez: PieterB: 2014-06-15, 11:02 ]
ale zawsze można to edytować :-P

[ Dodano: 2014-06-15, 11:37 ]
Dziękuję PieterB - wieeem, ale za bardzo nie obczajam i mogło by wyść jeszcze gorzej.
Ostatnio zmieniony 15 cze 2014, 11:02 przez antoni, łącznie zmieniany 2 razy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl