Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 1.8S] zerwany gwint na nakrętce, końcówki drążka

mumin87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 28 lut 2010, 23:01

Post autor: mumin87 » 01 paź 2011, 21:59

mam problem koledzy z koncówką nie moge jeje wykrecic z rzymskiej śruby poluzowałem kontre zdiołem na bok ten pierścień blokujący metalowy wybiłem końcówkę z makpersona ale ani drgnie zalewałem Penetratorem to coś takiego jak wd 40 a nie chcem całej rzymskiej wykręcać co by zbierżnośc nie poleciała jakiś pomysł?

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 02 paź 2011, 10:06

Poczekaj, aż ten specyfik zadziała, albo użyj palnika.

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 02 paź 2011, 14:09

Jeżeli wymieniasz końcówki drążka, to i tak zbieżność poleci. Ostatnio też nie mogłem w przyzwoity sposób odkręcić końcówki, ba nawet śruba rzymska nie chciała puścić i faktycznie lutlampą grzałem, aby się obruszyło to. Podgiąłem dodatkowo te przecięte kawałki drążka kierowniczego, które zaciskają się na śrubie rzymskiej. Ale najpierw pomoczyć to trzeba w jakiś substancji- może pomoże. W ogóle u mechaników panuje ogólne przekonanie, że w 80 siątkach bardzo ciężko jest ruszyć te śruby rzymskie na drążkach i za każdym razem się pytają, czy były ruszane, a nawet czasem nie chcą się podjąć regulacji zbieżności ;/

mumin87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 28 lut 2010, 23:01

Post autor: mumin87 » 04 paź 2011, 01:01

no własnie mam ten sam problem nikt z mechaników nie chciał sie podjąc rozruszania śruby rzymskiej jedna strone już zrobiłem ale druga to porażka końcówke [po 2 godzinach meczarni zdjołem ale rzymska ani drgnie już jest stara i wyjechana bede jutro grzał palnikiem może pusci ale musze nabić 13 klucz na nia bo sie wytarła no i kupiłem nowa rzymska 25złkoszt ale wolabym komuś zapłacić za moje menczarnie hehehe niestety mechanicy sa leniwi dodam że robie to pod blokiem także sprzetu konkretnego brak... ale dziwna sprawa zkreciłem na starej koncówce i położyłem auto na kołach bo nie miałem ani czasu ani sprzetu żeby skończyc naprawe i dziwnie rozjechały sie koła na zewnątrz to normalne czy coś uszkodziłem skreciłem tak jak było tylko nie podokrecałem kontr na rzymskiej

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 04 paź 2011, 15:20

nie wkreciles koncowki w idealnie to samo miejsce...

pomocne w tej sytuacji bedzie dla Ciebie wyciagniecie calego drazka z maglownicy (albo obu drazkow) w razie gdyby dalej byly problemy z odkreceniem rzymskiej to pozostaje kupic nowy drazek, swego czasu placilem 168pln za komplet - drazek, rzymska i koncowka
pozdro

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 09 paź 2011, 10:49

Witam. Ja też nie dawno miałem zlecenie od Pana z diagnostyki żebym se " uruchomił " regulatory zbieżności czyli te rzymskie śruby .
Powiedział mi że oni też to zrobią , ale że nie mają czasu i MOTYWACJI żeby się z tym pier...niczyć , więc wszystkie napotkane problemy traktują po prostu szlifierką kątową i kończy się to po większej części w okolicach sygnału dżwiękowego w kierownicy .
Tak mi po chłopsku sprawę wytłumaczył .
No i zacząłem walkę z tą śrubą . Cierpliwy jestem i trwało to DWA dni , aż w końcu zrobiło się takie jak na zdjęciu i kaplica - ani wte ani wefte .

Obrazek

Dlatego też wszystkim radzę , żeby nie zawracać sobie głowy z rozmiękczaniem gwintu na rzymskiej śrubie , tylko od razu przystąpić do demontażu całego drążka .
Troszkę tam ciasno , ale idzie to na spokojnie zrobić . Po ( u mnie 1 godz . ) drązek z końcówką był na stole .
Teraz już mi się " takie " nie zrobi bo zamówiłem u tokarza rzymskie śruby z pręta co najmniej 50-tki i nie ma bata żeby się na czymś takim omsknął klucz .
No wieeeecie co Państwo ?!?! AUDI !!! , I KRĘCENIE RZYMSKĄ ŚRUBĄ KLUCYCKIEM 13 LUB 14 - toż to robienie sobie jajuf z użytkownika .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl