[80 1.8S] zerwany gwint na nakrętce, końcówki drążka
mam problem koledzy z koncówką nie moge jeje wykrecic z rzymskiej śruby poluzowałem kontre zdiołem na bok ten pierścień blokujący metalowy wybiłem końcówkę z makpersona ale ani drgnie zalewałem Penetratorem to coś takiego jak wd 40 a nie chcem całej rzymskiej wykręcać co by zbierżnośc nie poleciała jakiś pomysł?
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
Jeżeli wymieniasz końcówki drążka, to i tak zbieżność poleci. Ostatnio też nie mogłem w przyzwoity sposób odkręcić końcówki, ba nawet śruba rzymska nie chciała puścić i faktycznie lutlampą grzałem, aby się obruszyło to. Podgiąłem dodatkowo te przecięte kawałki drążka kierowniczego, które zaciskają się na śrubie rzymskiej. Ale najpierw pomoczyć to trzeba w jakiś substancji- może pomoże. W ogóle u mechaników panuje ogólne przekonanie, że w 80 siątkach bardzo ciężko jest ruszyć te śruby rzymskie na drążkach i za każdym razem się pytają, czy były ruszane, a nawet czasem nie chcą się podjąć regulacji zbieżności ;/
no własnie mam ten sam problem nikt z mechaników nie chciał sie podjąc rozruszania śruby rzymskiej jedna strone już zrobiłem ale druga to porażka końcówke [po 2 godzinach meczarni zdjołem ale rzymska ani drgnie już jest stara i wyjechana bede jutro grzał palnikiem może pusci ale musze nabić 13 klucz na nia bo sie wytarła no i kupiłem nowa rzymska 25złkoszt ale wolabym komuś zapłacić za moje menczarnie hehehe niestety mechanicy sa leniwi dodam że robie to pod blokiem także sprzetu konkretnego brak... ale dziwna sprawa zkreciłem na starej koncówce i położyłem auto na kołach bo nie miałem ani czasu ani sprzetu żeby skończyc naprawe i dziwnie rozjechały sie koła na zewnątrz to normalne czy coś uszkodziłem skreciłem tak jak było tylko nie podokrecałem kontr na rzymskiej
- Kolczat
- Forum Audi 80
- Posty: 7532
- Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG+lpg
- Lokalizacja: Lędziny
- Kontakt:
nie wkreciles koncowki w idealnie to samo miejsce...
pomocne w tej sytuacji bedzie dla Ciebie wyciagniecie calego drazka z maglownicy (albo obu drazkow) w razie gdyby dalej byly problemy z odkreceniem rzymskiej to pozostaje kupic nowy drazek, swego czasu placilem 168pln za komplet - drazek, rzymska i koncowka
pozdro
pomocne w tej sytuacji bedzie dla Ciebie wyciagniecie calego drazka z maglownicy (albo obu drazkow) w razie gdyby dalej byly problemy z odkreceniem rzymskiej to pozostaje kupic nowy drazek, swego czasu placilem 168pln za komplet - drazek, rzymska i koncowka
pozdro
Witam. Ja też nie dawno miałem zlecenie od Pana z diagnostyki żebym se " uruchomił " regulatory zbieżności czyli te rzymskie śruby .
Powiedział mi że oni też to zrobią , ale że nie mają czasu i MOTYWACJI żeby się z tym pier...niczyć , więc wszystkie napotkane problemy traktują po prostu szlifierką kątową i kończy się to po większej części w okolicach sygnału dżwiękowego w kierownicy .
Tak mi po chłopsku sprawę wytłumaczył .
No i zacząłem walkę z tą śrubą . Cierpliwy jestem i trwało to DWA dni , aż w końcu zrobiło się takie jak na zdjęciu i kaplica - ani wte ani wefte .
Dlatego też wszystkim radzę , żeby nie zawracać sobie głowy z rozmiękczaniem gwintu na rzymskiej śrubie , tylko od razu przystąpić do demontażu całego drążka .
Troszkę tam ciasno , ale idzie to na spokojnie zrobić . Po ( u mnie 1 godz . ) drązek z końcówką był na stole .
Teraz już mi się " takie " nie zrobi bo zamówiłem u tokarza rzymskie śruby z pręta co najmniej 50-tki i nie ma bata żeby się na czymś takim omsknął klucz .
No wieeeecie co Państwo ?!?! AUDI !!! , I KRĘCENIE RZYMSKĄ ŚRUBĄ KLUCYCKIEM 13 LUB 14 - toż to robienie sobie jajuf z użytkownika .
Powiedział mi że oni też to zrobią , ale że nie mają czasu i MOTYWACJI żeby się z tym pier...niczyć , więc wszystkie napotkane problemy traktują po prostu szlifierką kątową i kończy się to po większej części w okolicach sygnału dżwiękowego w kierownicy .
Tak mi po chłopsku sprawę wytłumaczył .
No i zacząłem walkę z tą śrubą . Cierpliwy jestem i trwało to DWA dni , aż w końcu zrobiło się takie jak na zdjęciu i kaplica - ani wte ani wefte .
Dlatego też wszystkim radzę , żeby nie zawracać sobie głowy z rozmiękczaniem gwintu na rzymskiej śrubie , tylko od razu przystąpić do demontażu całego drążka .
Troszkę tam ciasno , ale idzie to na spokojnie zrobić . Po ( u mnie 1 godz . ) drązek z końcówką był na stole .
Teraz już mi się " takie " nie zrobi bo zamówiłem u tokarza rzymskie śruby z pręta co najmniej 50-tki i nie ma bata żeby się na czymś takim omsknął klucz .
No wieeeecie co Państwo ?!?! AUDI !!! , I KRĘCENIE RZYMSKĄ ŚRUBĄ KLUCYCKIEM 13 LUB 14 - toż to robienie sobie jajuf z użytkownika .