Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Co ostatnio robiłeś przy aucie...

Linkownia, ciekawostki, pogawędki nie tylko związane z Audi i nie tylko związane z motoryzacją.
ODPOWIEDZ
czarekHD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 369
Rejestracja: 11 lut 2016, 21:33
Lokalizacja: Białystok

Post autor: czarekHD » 06 wrz 2016, 21:37

Wiadomo,najbardziej obawiam się pourywania zapieczonych śrub hehe :-D

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11729
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 06 wrz 2016, 22:19

Krzysiek 84, a ile cię te zaciski kosztowały jak mogę zapytać, tak +- i jakie tarcze do nich dajesz?

Awatar użytkownika
Sagitari
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 212
Rejestracja: 08 wrz 2011, 09:07
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z

Post autor: Sagitari » 07 wrz 2016, 14:29

czarekHD pisze:Wiadomo,najbardziej obawiam się pourywania zapieczonych śrub hehe :-D
czarekHD, jeśli śruby nie były dawno ruszane, to może być faktycznie problem. Jeśli szczęśliwie je odkręcisz, wyszoruj dokładni druciakiem i skręcaj już zawsze na smar miedziany.
Jeśli rzeczywiście tłoczki wymagają reanimacji, można spróbować je rozruszać bez spuszczania płynu.
Jak zdejmiesz zacisk, sprawdź najpierw, czy pracują prowadnice w jarzmie (specjalne śruby w gumowych uszczelnieniach - one też mogą być przyczyną niesprawności). Tłoczek można wysunąć poprzez ostrożne naciskanie hamulca, tak, aby można było wygodnie zsunąć osłonę gumową tłoczka, czyścisz rant tłoczka oraz samą gładź tłoczka, tyle i ile się da (przyda się papier ścierny i wąski śrubokręcik). Smarowanie tłoczka tylko specjalnym smarem (ja używam smar hamulcowy ATE w niebieskiej tubce).
Do ponownego wsunięcia tłoczka używam specjalnego wciskacza do tłoczków (można to kupić jako uniwersalny zestaw w sklepie z narzędziami, naprawdę warto, koszt też całkiem nieduży)
Generalnie podchodząc do tych czynności warto mieć zawsze w zapasie przynajmniej jeden podstawowy zestaw naprawczy zacisku zawierający gumowe uszczelnienia.

[ Dodano: 2016-09-07, 14:29 ]
Krzysiek 84 pisze:Odebrane dziś z piaskowania i malowania , teraz tylko zregenerować zaciski , dokupić tarcze , klocki , płyn hamulcowy
Ja też!! Ja też takie chcę mieć oklasky

czarekHD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 369
Rejestracja: 11 lut 2016, 21:33
Lokalizacja: Białystok

Post autor: czarekHD » 07 wrz 2016, 14:54

Dzieki za porady :-)

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5444
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 07 wrz 2016, 18:24

Sagitari pisze: Ja też!! Ja też takie chcę mieć oklasky

Jesli jeszcze nikt nie zaklepał , to kolega ma zestaw taki na sprzedanie:
Dwu-tłoki i kute wahacze
PieterB pisze:Krzysiek 84, a ile cię te zaciski kosztowały jak mogę zapytać, tak +- i jakie tarcze do nich dajesz?
Zaciski parę lat temu kupiłem od kolegi za 300 zł z jarzmami i prowadnicami.

Tarcze będą 275 x 25 zimmermann i chyba klocki ATE wezmę , plyn Hamulcowy ATE TYP 200

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11729
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 07 wrz 2016, 19:45

Krzysiek 84 pisze:
Sagitari pisze: Ja też!! Ja też takie chcę mieć oklasky

Jesli jeszcze nikt nie zaklepał , to kolega ma zestaw taki na sprzedanie:
Dwu-tłoki i kute wahacze
skolko ? głównie chodzi mi o zaciski

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5444
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 07 wrz 2016, 20:55

PieterB, poszło PW piwoa80

Awatar użytkownika
Sagitari
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 212
Rejestracja: 08 wrz 2011, 09:07
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z

Post autor: Sagitari » 08 wrz 2016, 15:10

A czy te kute wahacze to aktualna sprawa? Pierwszy raz w ogóle coś takiego widzę ....

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5444
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 15 wrz 2016, 20:20

A czy te kute wahacze to aktualna sprawa?
Aktualne , kupujący rozmyślił sie i zrezygnował.

Kute wahacze były w standardzie w S2 i RS2
Oraz niektóre 80-tki 2.8 V6 miały , pewnie za dopłatą były tam.


Dziś małe testy z pianownicą PA i piana Shiny Garage


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

AdiGassler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 206
Rejestracja: 14 gru 2013, 20:57
Lokalizacja: TKI

Post autor: AdiGassler » 15 wrz 2016, 20:31

Potwór zawsze musi być czysty. :-D

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 22 wrz 2016, 13:39

Ostatni mod to zimówki poszły do piaskowania i lakier piecowy srebrny gruby metalik.
Mam dylemat czy zakładać ori kołpaki B3 czy jeździć bez hm

czarekHD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 369
Rejestracja: 11 lut 2016, 21:33
Lokalizacja: Białystok

Post autor: czarekHD » 28 wrz 2016, 19:00

Panowie,jak pisałem na poprzedniej stronie walczę z piszczeniem hamulca po lewej stronie podczas jazdy,po przyhamowaniu na trasie na parę chwil przestaje piszczeć. Otóż udało mi sie zdjąć zaciski przesmarować tłoczki wszystko oczyścić,przez pare dni było okej ale problem powrócił,mechanik również sprawdzał układ hamulcowy i mówi że nie wie co z tym zrobić... piszczenie pojawiło się nagle,po przejechaniu długiej trasy i zostało do teraz. Może ktoś miał podobny problem ?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11729
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 28 wrz 2016, 20:14

czarekHD, klocki piszczą przy hamowaniu, tak? czy co bo nie wiem czy dobrze rozumiem twojego posta

czarekHD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 369
Rejestracja: 11 lut 2016, 21:33
Lokalizacja: Białystok

Post autor: czarekHD » 28 wrz 2016, 21:37

właśnie nie,gdyby tak było nie przejmował bym się. Klocek z lewej strony koła piszczy/popiskuje podczas jazdy,ustaje przy hamowaniu.



kiepsko słychać ale jak się wsłuchasz,można usłyszeć. Piszczy najbardziej przy skręcaniu w prawo,oraz na wybojach jak by klocek obijał się o tarczę ? nie wiem jak to określić.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11729
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 29 wrz 2016, 07:21

czarekHD, ja tu na filmiku nic nie słyszę ale jesli piszczy podczas jazdy to radzę osłony tarcz hamulcowych sprawdzić czy nie ociera o tarczę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Na każdy temat”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga