Co ostatnio robiłeś przy aucie...
- Sagitari
- Forum Audi 80
- Posty: 220
- Rejestracja: 08 wrz 2011, 09:07
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
czarekHD, jeśli śruby nie były dawno ruszane, to może być faktycznie problem. Jeśli szczęśliwie je odkręcisz, wyszoruj dokładni druciakiem i skręcaj już zawsze na smar miedziany.czarekHD pisze:Wiadomo,najbardziej obawiam się pourywania zapieczonych śrub hehe
Jeśli rzeczywiście tłoczki wymagają reanimacji, można spróbować je rozruszać bez spuszczania płynu.
Jak zdejmiesz zacisk, sprawdź najpierw, czy pracują prowadnice w jarzmie (specjalne śruby w gumowych uszczelnieniach - one też mogą być przyczyną niesprawności). Tłoczek można wysunąć poprzez ostrożne naciskanie hamulca, tak, aby można było wygodnie zsunąć osłonę gumową tłoczka, czyścisz rant tłoczka oraz samą gładź tłoczka, tyle i ile się da (przyda się papier ścierny i wąski śrubokręcik). Smarowanie tłoczka tylko specjalnym smarem (ja używam smar hamulcowy ATE w niebieskiej tubce).
Do ponownego wsunięcia tłoczka używam specjalnego wciskacza do tłoczków (można to kupić jako uniwersalny zestaw w sklepie z narzędziami, naprawdę warto, koszt też całkiem nieduży)
Generalnie podchodząc do tych czynności warto mieć zawsze w zapasie przynajmniej jeden podstawowy zestaw naprawczy zacisku zawierający gumowe uszczelnienia.
[ Dodano: 2016-09-07, 14:29 ]
Ja też!! Ja też takie chcę miećKrzysiek 84 pisze:Odebrane dziś z piaskowania i malowania , teraz tylko zregenerować zaciski , dokupić tarcze , klocki , płyn hamulcowy
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Sagitari pisze: Ja też!! Ja też takie chcę mieć
Jesli jeszcze nikt nie zaklepał , to kolega ma zestaw taki na sprzedanie:
Dwu-tłoki i kute wahacze
Zaciski parę lat temu kupiłem od kolegi za 300 zł z jarzmami i prowadnicami.PieterB pisze:Krzysiek 84, a ile cię te zaciski kosztowały jak mogę zapytać, tak +- i jakie tarcze do nich dajesz?
Tarcze będą 275 x 25 zimmermann i chyba klocki ATE wezmę , plyn Hamulcowy ATE TYP 200
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 206
- Rejestracja: 14 gru 2013, 20:57
- Lokalizacja: TKI
Panowie,jak pisałem na poprzedniej stronie walczę z piszczeniem hamulca po lewej stronie podczas jazdy,po przyhamowaniu na trasie na parę chwil przestaje piszczeć. Otóż udało mi sie zdjąć zaciski przesmarować tłoczki wszystko oczyścić,przez pare dni było okej ale problem powrócił,mechanik również sprawdzał układ hamulcowy i mówi że nie wie co z tym zrobić... piszczenie pojawiło się nagle,po przejechaniu długiej trasy i zostało do teraz. Może ktoś miał podobny problem ?
właśnie nie,gdyby tak było nie przejmował bym się. Klocek z lewej strony koła piszczy/popiskuje podczas jazdy,ustaje przy hamowaniu.
kiepsko słychać ale jak się wsłuchasz,można usłyszeć. Piszczy najbardziej przy skręcaniu w prawo,oraz na wybojach jak by klocek obijał się o tarczę ? nie wiem jak to określić.
kiepsko słychać ale jak się wsłuchasz,można usłyszeć. Piszczy najbardziej przy skręcaniu w prawo,oraz na wybojach jak by klocek obijał się o tarczę ? nie wiem jak to określić.