[B4 All] Łącznik stablizatora - zrób to sam
witam
jakiej firmy warto kupić łączniki? na allegro coś sucho jest od markowych częsci :-x
jeszcze są np http://www.allegro.pl/item691623210_lac ... 80_90.html
http://www.allegro.pl/item704811706_lac ... coupe.html
co polecacie i zakładacie :?:
pytanie odnosi się też do końcówek kierowniczych jakby ktoś już przetestował...
jakiej firmy warto kupić łączniki? na allegro coś sucho jest od markowych częsci :-x
jeszcze są np http://www.allegro.pl/item691623210_lac ... 80_90.html
http://www.allegro.pl/item704811706_lac ... coupe.html
co polecacie i zakładacie :?:
pytanie odnosi się też do końcówek kierowniczych jakby ktoś już przetestował...
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
Łączniki stabilizatora - TRW, SWAG, Moog, Boge, Lemforder
Co sie tyczy koncowek ja mam Bilstein'a
Pytanie do autora:
po co używać smaru do śrub nowego drążka? jaki jest sens stosowania nakretki samozabezpieczającej w takim razie skoro gwint smarujesz?
Dodam jeszcze ze warto chyba dokupic przy wymianie nakretek kapturki na nie, zeby sie blota nie dostało i rdzy, bo potem trudno odkrecic - taki moj patent.
Zeby nie było: uwazam ze to dobra robota takie fotostory, bo pozwala zaoszczedzic troche kasy na piwo chociazby.
pzdr
Co sie tyczy koncowek ja mam Bilstein'a
Pytanie do autora:
po co używać smaru do śrub nowego drążka? jaki jest sens stosowania nakretki samozabezpieczającej w takim razie skoro gwint smarujesz?
Dodam jeszcze ze warto chyba dokupic przy wymianie nakretek kapturki na nie, zeby sie blota nie dostało i rdzy, bo potem trudno odkrecic - taki moj patent.
Zeby nie było: uwazam ze to dobra robota takie fotostory, bo pozwala zaoszczedzic troche kasy na piwo chociazby.
pzdr
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
firmy podałem cytując post FAQ działu "zawieszenie"- to są te lepsze firmy, cokolwiek z tego nie założysz będzie dobre...ceny cóż raczej od 50 zl w gore /sztukaLenio21 pisze:firmy w takiej kolejności jak podałeś? cenowo jak się kształtują?
- Skuciok
- Forum Audi 80
- Posty: 1404
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
- nie trzeba jechać ustawiać zbieżności,
- smaruję śruby smarem żeby je zabezpieczyć przed rdzą i syfem, nigdy zasmarowana śruba tak nie skoroduje jak sucha, zanim ten smar do końca się wypłuka to łącznik trzeba będzie znów wymienić, nigdy nie było też problemu że coś się popuściło odkręciło czy tym podobne historie, po prostu przykręcamy to odpowiednio mocno i trzyma, z resztą na nakrętkę nie działają tam jakieś niesamowite siły żeby miała się przez odrobinę smaru odkręcić, to że jest to śruba samozabezpieczająca to chyba tylko przypadek równie dobrze sprawdziłaby się tam zwykła śruba.
- smaruję śruby smarem żeby je zabezpieczyć przed rdzą i syfem, nigdy zasmarowana śruba tak nie skoroduje jak sucha, zanim ten smar do końca się wypłuka to łącznik trzeba będzie znów wymienić, nigdy nie było też problemu że coś się popuściło odkręciło czy tym podobne historie, po prostu przykręcamy to odpowiednio mocno i trzyma, z resztą na nakrętkę nie działają tam jakieś niesamowite siły żeby miała się przez odrobinę smaru odkręcić, to że jest to śruba samozabezpieczająca to chyba tylko przypadek równie dobrze sprawdziłaby się tam zwykła śruba.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4
- Rejestracja: 13 sty 2014, 17:00
- Lokalizacja: powiat Włocławski
Re: [B4 All] Łącznik stablizatora - zrób to sam
[quote="Skuciok"]Przy okazji wymiany hamulców ...
[url=http://images41.fotosik.pl/105/5ce8d7747c9c0c90m.jpg]Obrazek[/URL]
... opiszę bardzo prostą naprawę polegającą na zmianie, drążków łącznika stabilizatora.
Z tego co wiem łączniki we wszystkich 80 tkach są identyczne. Po wymianie ustępuje tłuczenie się przodu na nierównościach spowodowane wybiciem się tychże drążków.
Witam z tego co widzę na załączonym zdjęciu to łącznik ma "ucho" montażowe na wysokości mocowania "ucha" końcówki drążka kierowniczego. Wymieniam i co zauważyłem,że brak tego "ucha" montażowego łącznika stabilizatora -Nie wiem z jakiej to przyczyny. Czy może ktoś mi podpowiedzieć o co tu chodzi? Dodam tylko,że mam Audi B3 z 1989r ze wspomaganiem.
Ponadto w moim przypadku wymieniam co fabryka dała czyli:
2* końcówki drążka kierowniczego
2* sworzeń wahacza
4* tuleje sanek (przód,tył)
4*gumy stabilizatora ( o ile dobrze rozumiem to taki "pręt" który resorowany jest 4 gumami, mocowany od wahacza w 2 miejscach na sankach na drugim wahaczu kończąc)
2*tuleje drążka kierowniczego - chyba,ze nie ma takiej możliwości, wtedy wymienię kompletne drążki kierownicze (zamiast końcówek drążków i tulei)
2*poduszki z łożyskiem amortyzatora,
1*przegub (Panowie mogę pojedyńczo zgadza się?)
2* komplet amortyzatora przód
Panowi mam pytanie to jest chyba komplet jeśli o zawieszenie (elementy gumowe) chodzi, czy też coś przeoczyłem?
I co z tymi łącznikami drążka kierowniczego - przypominam z żadnej strony auta nie mam nawet śladu po "uchu" do montażu.
Co do postępu prac zdemontowany wózek wraz wahaczami i jedna końcówka drążka "na wzór"
[url=http://images41.fotosik.pl/105/5ce8d7747c9c0c90m.jpg]Obrazek[/URL]
... opiszę bardzo prostą naprawę polegającą na zmianie, drążków łącznika stabilizatora.
Z tego co wiem łączniki we wszystkich 80 tkach są identyczne. Po wymianie ustępuje tłuczenie się przodu na nierównościach spowodowane wybiciem się tychże drążków.
Witam z tego co widzę na załączonym zdjęciu to łącznik ma "ucho" montażowe na wysokości mocowania "ucha" końcówki drążka kierowniczego. Wymieniam i co zauważyłem,że brak tego "ucha" montażowego łącznika stabilizatora -Nie wiem z jakiej to przyczyny. Czy może ktoś mi podpowiedzieć o co tu chodzi? Dodam tylko,że mam Audi B3 z 1989r ze wspomaganiem.
Ponadto w moim przypadku wymieniam co fabryka dała czyli:
2* końcówki drążka kierowniczego
2* sworzeń wahacza
4* tuleje sanek (przód,tył)
4*gumy stabilizatora ( o ile dobrze rozumiem to taki "pręt" który resorowany jest 4 gumami, mocowany od wahacza w 2 miejscach na sankach na drugim wahaczu kończąc)
2*tuleje drążka kierowniczego - chyba,ze nie ma takiej możliwości, wtedy wymienię kompletne drążki kierownicze (zamiast końcówek drążków i tulei)
2*poduszki z łożyskiem amortyzatora,
1*przegub (Panowie mogę pojedyńczo zgadza się?)
2* komplet amortyzatora przód
Panowi mam pytanie to jest chyba komplet jeśli o zawieszenie (elementy gumowe) chodzi, czy też coś przeoczyłem?
I co z tymi łącznikami drążka kierowniczego - przypominam z żadnej strony auta nie mam nawet śladu po "uchu" do montażu.
Co do postępu prac zdemontowany wózek wraz wahaczami i jedna końcówka drążka "na wzór"
Lepsze, nie lepsze, ale w każdym bądź razie te co Ty masz są trwalsze od tych nowszych łączników.mtb84 pisze:witam odświeżę temat bo mam takie pytanie dlaczego wy macie w b3 takie łączniki a ja mam taki jak od quatro (dwie gumy i pręcik w kształcie S) a mam b3 89' S 90KM silnik PM
lepsze to rozwianie czy lepsze jest to co wy macie.
Odkopuję trochę kotleta - mam kolumny obecnie założone z uchem pod nowy typ drążka, mam też pręt pod nowy typ drążka - czy jedyne co muszę zrobić to po prostu wkręcić nowy typ za stary ? Co z przewodami hamulcowymi ? W wersji z nowym łącznikiem są one przytwierdzone do blaszki przy kolumnie - jest to dosyć małą różnica, ale jest czy muszę sobie taką blaszkę dorobić i zamocować w niej przewód ? Z góry dziękuję za info !