Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 All] Łącznik stablizatora - zrób to sam

Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
Awatar użytkownika
jerry84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 174
Rejestracja: 15 mar 2009, 14:08
Lokalizacja: Lublin

Post autor: jerry84 » 27 lip 2009, 19:47

ja tydzień temu przerabiałem to u siebie, kupiłem łącznik febi za 80zł i cisza jak makiem zasiał, jednak co firma to firma. Przy okazji wymieniłem tuleje w wahaczu i zawiozłem chrzestnemu sworzeń do regeneracji, więc zawias z prawej strony mam nówkę hehe... :mrgreen:

Awatar użytkownika
G_DRAGON
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 463
Rejestracja: 11 cze 2009, 16:34
Lokalizacja: RYBNIK/ŚLĄSK

Post autor: G_DRAGON » 29 lip 2009, 15:52

Dzięki za podpowiedzi, dzisiaj zmieniałem właśnie łącznik stabilizatora i bardzo mi się przydały te rady :lol:
Dodam tylko że goldi j51 miał rację, podniosłem dolny wahacz drugim podnośnikiem i łącznik wyszedł bez użycia żadnej siły (dwoma palcami) :mrgreen:
Sama wymiana banalnie prosta :-P

Awatar użytkownika
Mete
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 23 mar 2007, 23:35
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mete » 03 sie 2009, 18:55

<ok>

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 08 sie 2009, 18:33

witam

jakiej firmy warto kupić łączniki? na allegro coś sucho jest od markowych częsci :-x
jeszcze są np http://www.allegro.pl/item691623210_lac ... 80_90.html

http://www.allegro.pl/item704811706_lac ... coupe.html

co polecacie i zakładacie :?:

pytanie odnosi się też do końcówek kierowniczych jakby ktoś już przetestował...

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 08 sie 2009, 23:49

Łączniki stabilizatora - TRW, SWAG, Moog, Boge, Lemforder
Co sie tyczy koncowek ja mam Bilstein'a

Pytanie do autora:

po co używać smaru do śrub nowego drążka? jaki jest sens stosowania nakretki samozabezpieczającej w takim razie skoro gwint smarujesz?

Dodam jeszcze ze warto chyba dokupic przy wymianie nakretek kapturki na nie, zeby sie blota nie dostało i rdzy, bo potem trudno odkrecic - taki moj patent.

Zeby nie było: uwazam ze to dobra robota takie fotostory, bo pozwala zaoszczedzic troche kasy na piwo chociazby.

pzdr

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 09 sie 2009, 00:02

firmy w takiej kolejności jak podałeś? cenowo jak się kształtują?

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 09 sie 2009, 00:12

Lenio21 pisze:firmy w takiej kolejności jak podałeś? cenowo jak się kształtują?
firmy podałem cytując post FAQ działu "zawieszenie"- to są te lepsze firmy, cokolwiek z tego nie założysz będzie dobre...ceny cóż raczej od 50 zl w gore /sztuka

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 09 sie 2009, 00:38

mniej jak 50 zł to szczerze nie patrzę nawet...
teraz mam założone coś z grupy FM Mogul ipo 100 zł / szt i wytrzymało ponad rok :-x

wolfxaudi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 06 lis 2008, 13:20

Post autor: wolfxaudi » 18 sie 2009, 11:48

Nie znam się więc pytam czy po wymianie łączników można zmienić coś w geometrii? Czy należy później jechać na ustawienie zbieżności etc?

dzięki za info

Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 18 sie 2009, 12:37

- nie trzeba jechać ustawiać zbieżności,

- smaruję śruby smarem żeby je zabezpieczyć przed rdzą i syfem, nigdy zasmarowana śruba tak nie skoroduje jak sucha, zanim ten smar do końca się wypłuka to łącznik trzeba będzie znów wymienić, nigdy nie było też problemu że coś się popuściło odkręciło czy tym podobne historie, po prostu przykręcamy to odpowiednio mocno i trzyma, z resztą na nakrętkę nie działają tam jakieś niesamowite siły żeby miała się przez odrobinę smaru odkręcić, to że jest to śruba samozabezpieczająca to chyba tylko przypadek równie dobrze sprawdziłaby się tam zwykła śruba.

Awatar użytkownika
mtb84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 25 maja 2010, 11:59
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: mtb84 » 13 wrz 2010, 15:34

witam odświeżę temat bo mam takie pytanie dlaczego wy macie w b3 takie łączniki a ja mam taki jak od quatro (dwie gumy i pręcik w kształcie S) a mam b3 89' S 90KM silnik PM

lepsze to rozwianie czy lepsze jest to co wy macie.

Awatar użytkownika
chybo101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1454
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:40
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: chybo101 » 13 wrz 2010, 16:44

To jest po prostu stary typ łącznika stabilizatora, a nie taki jak w quattro. Jak chcesz nowy typ łącznika to musisz zmienić kolumny na te z uchem.

Audicomaniak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 13 sty 2014, 17:00
Lokalizacja: powiat Włocławski

Re: [B4 All] Łącznik stablizatora - zrób to sam

Post autor: Audicomaniak » 13 sty 2014, 18:04

[quote="Skuciok"]Przy okazji wymiany hamulców ...
[url=http://images41.fotosik.pl/105/5ce8d7747c9c0c90m.jpg]Obrazek[/URL]
... opiszę bardzo prostą naprawę polegającą na zmianie, drążków łącznika stabilizatora.
Z tego co wiem łączniki we wszystkich 80 tkach są identyczne. Po wymianie ustępuje tłuczenie się przodu na nierównościach spowodowane wybiciem się tychże drążków.
Witam z tego co widzę na załączonym zdjęciu to łącznik ma "ucho" montażowe na wysokości mocowania "ucha" końcówki drążka kierowniczego. Wymieniam i co zauważyłem,że brak tego "ucha" montażowego łącznika stabilizatora -Nie wiem z jakiej to przyczyny. Czy może ktoś mi podpowiedzieć o co tu chodzi? Dodam tylko,że mam Audi B3 z 1989r ze wspomaganiem.
Ponadto w moim przypadku wymieniam co fabryka dała czyli:
2* końcówki drążka kierowniczego
2* sworzeń wahacza
4* tuleje sanek (przód,tył)
4*gumy stabilizatora ( o ile dobrze rozumiem to taki "pręt" który resorowany jest 4 gumami, mocowany od wahacza w 2 miejscach na sankach na drugim wahaczu kończąc)
2*tuleje drążka kierowniczego - chyba,ze nie ma takiej możliwości, wtedy wymienię kompletne drążki kierownicze (zamiast końcówek drążków i tulei)
2*poduszki z łożyskiem amortyzatora,
1*przegub (Panowie mogę pojedyńczo zgadza się?)
2* komplet amortyzatora przód
Panowi mam pytanie to jest chyba komplet jeśli o zawieszenie (elementy gumowe) chodzi, czy też coś przeoczyłem?
I co z tymi łącznikami drążka kierowniczego - przypominam z żadnej strony auta nie mam nawet śladu po "uchu" do montażu.
Co do postępu prac zdemontowany wózek wraz wahaczami i jedna końcówka drążka "na wzór"

Awatar użytkownika
Kamuś
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 359
Rejestracja: 19 maja 2011, 14:00
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: Kamuś » 15 sty 2014, 00:41

mtb84 pisze:witam odświeżę temat bo mam takie pytanie dlaczego wy macie w b3 takie łączniki a ja mam taki jak od quatro (dwie gumy i pręcik w kształcie S) a mam b3 89' S 90KM silnik PM

lepsze to rozwianie czy lepsze jest to co wy macie.
Lepsze, nie lepsze, ale w każdym bądź razie te co Ty masz są trwalsze od tych nowszych łączników.

Awatar użytkownika
Rybson91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 238
Rejestracja: 19 sie 2012, 22:11
Lokalizacja: Częstochowa/Krk

Post autor: Rybson91 » 12 kwie 2014, 16:21

Odkopuję trochę kotleta - mam kolumny obecnie założone z uchem pod nowy typ drążka, mam też pręt pod nowy typ drążka - czy jedyne co muszę zrobić to po prostu wkręcić nowy typ za stary ? Co z przewodami hamulcowymi ? W wersji z nowym łącznikiem są one przytwierdzone do blaszki przy kolumnie - jest to dosyć małą różnica, ale jest czy muszę sobie taką blaszkę dorobić i zamocować w niej przewód ? Z góry dziękuję za info !

ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl