[80 B4 2.0 ABK] Próba naprawy przepływomierza
[80 B4 2.0 ABK] Próba naprawy przepływomierza
Dzisiaj w końcu wywlokłem na wierzch przepływomierz i okazało się, że jest masakra!!! :evil: Klapka zaciera się prawie w całym swoim zakresie ruchu i stąd jak mniemam moje problemy. Zaciera się do tego stopnia, że staje w miejscu, blokuje się.
Postanowiłem z tym zawalczyć. Najpierw zdjąłem plastik z góry i oto co dojrzałem...
Widać, że ścieżka dość mocno wytarta. Postanowiłem sprawdzić omomierzem co tam słychać (na dwóch środkowych pinach w gniazdku) i okazuje się, że omomierz wariuje. Nie ma płynnej zmiany oporu tylko wskazówka lata "raz w te raz we wte".
- I tu moje pierwsze pytanie czy sama ta płytka jest do kupienia???? Jeśli nie to mam plan żeby rozpiłować otwory ( jak na zdj. poniżej żeby obniżyć całą płytkę o 1-1,5mm w/g zielonej strzałki)
- Po drugie, na fotce z prawej str, znaczku BOSCH (niebieska strzałka)
jest jakby klamerka. Po co to jest? Czy to może służy do "wyskalowania" omomierza? U mnie pokazuje 4 kOhm a mam stary ruski analogowy przyrząd i nie wiem do końca czy jest OK.
- Po trzecie jakie powinny być wartości oporu przy kolejnych "progach" ( mierzone względem X a punktami 1,2,3 itd.) na płytce. W/g mojego magicznego sprzętu jest tak:
0, 20, 60, 100, 160, 200, 250, 300, 350, 400, 440 Ohm
Żeby zrobić coś z klapką myślę nad oderwaniem spodu przepływki bo jak widzę jest on przyklejony na jakimś sylikonie. Cała klapka jest osadzona na ośce która z kolei jest na łożyskach. Chciałbym to zrobić porządnie i dlatego tak "cuduję"
Macie jakieś doświadczenia w tym temacie? Jakieś sugestie?
Postanowiłem z tym zawalczyć. Najpierw zdjąłem plastik z góry i oto co dojrzałem...
Widać, że ścieżka dość mocno wytarta. Postanowiłem sprawdzić omomierzem co tam słychać (na dwóch środkowych pinach w gniazdku) i okazuje się, że omomierz wariuje. Nie ma płynnej zmiany oporu tylko wskazówka lata "raz w te raz we wte".
- I tu moje pierwsze pytanie czy sama ta płytka jest do kupienia???? Jeśli nie to mam plan żeby rozpiłować otwory ( jak na zdj. poniżej żeby obniżyć całą płytkę o 1-1,5mm w/g zielonej strzałki)
- Po drugie, na fotce z prawej str, znaczku BOSCH (niebieska strzałka)
jest jakby klamerka. Po co to jest? Czy to może służy do "wyskalowania" omomierza? U mnie pokazuje 4 kOhm a mam stary ruski analogowy przyrząd i nie wiem do końca czy jest OK.
- Po trzecie jakie powinny być wartości oporu przy kolejnych "progach" ( mierzone względem X a punktami 1,2,3 itd.) na płytce. W/g mojego magicznego sprzętu jest tak:
0, 20, 60, 100, 160, 200, 250, 300, 350, 400, 440 Ohm
Żeby zrobić coś z klapką myślę nad oderwaniem spodu przepływki bo jak widzę jest on przyklejony na jakimś sylikonie. Cała klapka jest osadzona na ośce która z kolei jest na łożyskach. Chciałbym to zrobić porządnie i dlatego tak "cuduję"
Macie jakieś doświadczenia w tym temacie? Jakieś sugestie?
Płytka jest podobno do kupienia, ale jeszcze mi sie nie udało jej kupić. Ja również przepiłowywuje otwory. Starczy 1 mm. Przed demontażem zrób znaczek na śrubce suwaka.
Ja bym dalej nie rozbierał. Przyszlifuj powierzchnię i powinno być ok. Otarcia masz łatwe do usunięcia. Jak zdejmiesz łożysko z osi to możesz miec przestój z powodu opóźnienia w kupnie łożyska.
To nie jest przypadkiem przepływomierz od VW?
Ja bym dalej nie rozbierał. Przyszlifuj powierzchnię i powinno być ok. Otarcia masz łatwe do usunięcia. Jak zdejmiesz łożysko z osi to możesz miec przestój z powodu opóźnienia w kupnie łożyska.
To nie jest przypadkiem przepływomierz od VW?
Monsteer, widze, że też "walczysz" Ja swoją starą przepływke też rozebrałem i miałem zamiar ją regenerować... ale jak narazie leży. Widze że jesteś z Krakowa... jakbyś coś działał to daj znać na PW, może połączymy siły.
Mi nie udało się tego oderwaćMonsteer pisze:Żeby zrobić coś z klapką myślę nad oderwaniem spodu przepływki bo jak widzę jest on przyklejony na jakimś sylikonie
Żeby zrobić coś z klapką musisz rozwiercić nity od spodu, to niejest przyklejane to tylko jakieś uszczelnienie. A samo wyszlifowanie papierem ściernym tam gdzie ci ociera nic niepomoże bo jeszcze ci wewnątrz ociera. Ze swoim miałem tak samo na początku chciałem przeszlifować ale nic niepomogło minimalnie, kupiłem używany, a stary rozebrałem za niedługo złoże. Jak rozbierzesz to klapke będziesz mógł delikatnie przeszlifować.
Monsteer, bardzo dobrze myslisz. Tak jak pisal czarekj, wystarczy Ci 1mm. Wiecej nie piluj, poniewaz w przyszlosci bedziesz mial jeszcze zapas. Ja wlasnie u kumpla w ABK tak naprawilem przeplywke.
Poza tym u siebie w przeplywomierzu rowniez tak zrobilem i jest idealnie.
Musisz tylko bezwzglednie ostroznie zdjac plytke z naklejona ta ceramiczna warstwa, bo jak Ci to peknie to bedzie lipa. Mi peklo kiedys w jednym miejscu i uzylem przewodzacego elektrycznie kleju.
Oprocz tego mozna jeszcze zamiast wyjmowania i pilowania lekko pensetką przesunać slizgacze o 1mm.
Poza tym u siebie w przeplywomierzu rowniez tak zrobilem i jest idealnie.
Musisz tylko bezwzglednie ostroznie zdjac plytke z naklejona ta ceramiczna warstwa, bo jak Ci to peknie to bedzie lipa. Mi peklo kiedys w jednym miejscu i uzylem przewodzacego elektrycznie kleju.
Oprocz tego mozna jeszcze zamiast wyjmowania i pilowania lekko pensetką przesunać slizgacze o 1mm.
Na wstępie dzięki Wszystkim za odpowiedź :->
czarekj Bynajmniej przepływkę wyciągnąłem z Audi ale być może jakiś Niemiec wcześniej ją wymieniał. Auto sprowadziłem jakieś 3 lata temu. (Na plastikowym deklu są dwa numery: 0 280 202 130 i 037906301C Bosch made in France. Pierwszy chyba oznaczenie Boschowskie a drugi Audi VW). Chciałem to rozebrać bo ociera naprawdę ostro i szlifowania będzie sporo. Poza tym wydaje mi się, że ośka się skrzywiła bo na płytce "środek" jest bardziej zużyty od suwaka. No chyba, że wynika to z najczęstszej pracy przepływki właśnie w tych zakresach. I jeszcze jakbyś mógł zerknąć na fotkę poniżej, to jest max otwarcie ale klapka u dołu nie licuje z obudową. Czyżby ją tak wygięło? :shock:
I jeszcze coś co mnie dręczy, otóż na fotce poniżej są zaślepki a ta wskazana strzałką prawie wyleciała. Wcisnąłem ją głębiej wcale się z tym nie mocując. Co to za kanał z boku? czy tam jest jakiś zaworek pod zaślepką? czy wciskać jeszcze ten dekielek do oporu?
Krzysztof_Suliko Nie ma sprawy. Jak coś z tego wyjdzie to dam znać na forum.
Marom Dzięki za wskazówkę
Co do zamienników, podróbek to jakoś nie mam przekonania. Używka, owszem ale jak by to powiedział pan Kaczyński jest to "ostateczna ostateczność" No na razie to i tak gorzej nie będzie i pomęczę się nad tym.
jjanek Daj znać co i jak... jak ci to rozbieranie wyszło
czarekj Bynajmniej przepływkę wyciągnąłem z Audi ale być może jakiś Niemiec wcześniej ją wymieniał. Auto sprowadziłem jakieś 3 lata temu. (Na plastikowym deklu są dwa numery: 0 280 202 130 i 037906301C Bosch made in France. Pierwszy chyba oznaczenie Boschowskie a drugi Audi VW). Chciałem to rozebrać bo ociera naprawdę ostro i szlifowania będzie sporo. Poza tym wydaje mi się, że ośka się skrzywiła bo na płytce "środek" jest bardziej zużyty od suwaka. No chyba, że wynika to z najczęstszej pracy przepływki właśnie w tych zakresach. I jeszcze jakbyś mógł zerknąć na fotkę poniżej, to jest max otwarcie ale klapka u dołu nie licuje z obudową. Czyżby ją tak wygięło? :shock:
I jeszcze coś co mnie dręczy, otóż na fotce poniżej są zaślepki a ta wskazana strzałką prawie wyleciała. Wcisnąłem ją głębiej wcale się z tym nie mocując. Co to za kanał z boku? czy tam jest jakiś zaworek pod zaślepką? czy wciskać jeszcze ten dekielek do oporu?
Krzysztof_Suliko Nie ma sprawy. Jak coś z tego wyjdzie to dam znać na forum.
Marom Dzięki za wskazówkę
Co do zamienników, podróbek to jakoś nie mam przekonania. Używka, owszem ale jak by to powiedział pan Kaczyński jest to "ostateczna ostateczność" No na razie to i tak gorzej nie będzie i pomęczę się nad tym.
jjanek Daj znać co i jak... jak ci to rozbieranie wyszło
Dzisiaj się pobawiłem i wydaje mi się, że naprawiłem przepływke jeszcze nie podłączałem jej. U mnie jest tak samo ja na zdjęciu pierwszym u Monsteer. Klapka skrzywiona mnie udało się poprawić zacięcie klapki poprzez włożenie długiej śruby i pobicie w zawias chodzi klapka na razie płynie. A oto przepływka do opla tak jak koledzy piszą ponoć ma pasować do naszych samochodzików a cena naprawdę atrakcyjna, ale pasowałoby żeby ktoś potwierdził, bo szkoda wyrzuca nawet 100zł jakby miała nie pasować WOJTEK26 w tobie nadzieja popatrzyl byś czy kostka taka sama oraz czy otwory są identyczne
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=314791367
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=314791367
Też o tym pomyślałem ale bałem się uszkodzić łożyska. Zrezygnowałem również z zozbierania i ostatecznie za radą czarekj wziąłem się za szlifowanie. Udało mi się wsunąć papier ścierny na płótnie (pasek szer ok 2cm ), najpierw 400 bo cieńszy, później wlazł 220. Klapkę obracałem za ośkę przy pomocy kluczyka 7. Szlifowałem i "sufit" i klapkę. Ogólnie jest o niebo lepiej ale jeszcze nie idealnie. Trza rzecz dopracować. 8-)jjanek pisze:... udało się poprawić zacięcie klapki poprzez włożenie długiej śruby i pobicie w zawias ...