Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi 80 ABK] Regeneracja przepływomierza

Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
ruktaf
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 05 sty 2010, 14:55
Lokalizacja: małopolska

[Audi 80 ABK] Regeneracja przepływomierza

Post autor: ruktaf » 24 sty 2010, 10:03

Witam wszystkich.
Na temat elektroniki przepływomierza wiem nie wiele, natomiast jeżeli chodzi o mechanikę jest trochę inaczej.
Proszę się nie przejmować widokiem dużej ilości silikonu bo ostatni raz p. był składany na szybkiego ok.30 minut i nie było wtedy czasu na estetykę.
Do rozebrania przepływomierza potrzebny jest nóż do podważenia plastikowej obudowy i denka, wkrętak płaski i krzyżakowy, klucz płasko oczkowy 7, małe szczypce do ściągania segerów (można zastąpić małym wkrętakiem), mały młotek i kawałek metalowego pręta o średnicy ok. 15-20 mm, silikon, pilnik płaski, śruba z nakrętką M10, dwa klucze płasko oczkowe 17 i papier ścierny. Czyli narzędzia dostępne w każdym (szanującym) się warsztacie.
Po zdjęciu czarnej plastikowej obudowy ukazuje się nam taki widok:
Obrazek
1 zdejmujemy przewody od czujnika temperatury i kabelek 2 od "czytnika" potem odkręcamy 4 śrubki i wyjmujemy złącze.
3- odkręcamy śrubkę i zdejmujemy mechanizm.
4- wykręcamy trzy śrubki mocujące płytkę (powoli i ostrożnie bo mi się dwie ukręciły i musiałem nawiercić) zdejmujemy płytkę.
5- Tam jest śrubka którą się ustawia położenie blaszek względem płytki.
6-W tym miejscu zaznaczamy położenie sprężyny.
7- Odkręcamy śrubkę klucz 7 i zdejmujemy zabezpieczenie sprężyny.
8- Zdejmujemy sprężynę z tym plastikiem i ukazuje się nam taki widok:
Obrazek
Zdejmowanie denka.
W moim przypadku za pierwszym razem nie musiałem rozwiercać nitów bo przy wielkim "bum" denko samo odpadło, ale jeżeli są to małym wiertłem przy małych obrotach można to zrobić.
9-Aby podważyć denko ja użyłem śruby 10M i zespawałem dwie nakrętki (zwiększyłem długość gwintu)
Ten "przyrząd" wkładamy przez okrągły otwór i rozkręcamy śrubę a gdy denko zacznie odchodzić można sobie pomóc wkrętakiem, nożem lub czymś cienkim płaskim podważając denko dalej. Po zdjęciu denka sprawdzić czy jest proste ewentualnie młotkiem wyprostować na płaskiej powierzchni
Obrazek
10-Za pomocą szczypiec zdejmujemy seger podkładkę i sprężynę następnie wyjmujemy klapkę. Uwaga z drugiej strony są takie małe podkładki i łożysko.
11-Wbrew pozorom w moim przypadku skrzywieniu nie uległa ośka tylko pękła obudowa (w dwóch przepływomierzach) a jest tam mało miejsca i nie da się tego zespawać lub skleić.
Trzeba obejrzeć klapkę jeżeli jest krzywa to wyprostować delikatnie pukając młotkiem.
Obrazek
12- sprawdzić ogranicznik jeżeli wygięty to dobić młotkiem.
Przy pomocy ścisków stolarskich lub pręta i młotka zniwelować odchylenie prowadnicy klapki (uderzając zniwelować pęknięcie 11, po prostu dobić aby znikło lub zmalało do minimum)
Włożyć klapkę sprawdzić w którą stronę jest odgięta, gdzie wystaje, gdzie ociera można podpiłować, ewentualnie podgiąć ośkę klapki. Przyłożyć denko i sprawdzić czy nie ociera, jeżeli nie to zasilikonować (umiarkowane ilości silikonu, żeby nie wypłynęło) przyłożyć denko i czymś przycisnąć do zaschnięcia.
Elektronikę składamy w odwrotnej kolejności.
Po założeniu sprężynki i zabezpieczeniu zakładamy sprężynę napinającą przykręcamy lekko płytkę 4 a następnie zakładamy mechanizm z blaszkami ustawiając wtedy płytkę na starych rysach ew. w nowym miejscu dokręcamy trzy śrubki a gdy odkręcimy śrubkę 5 i przekręcając tym plastikiem z blaszkami można wtedy ustawić początek odczytu.
Zakładamy przewody czujnika temperatury i przewód 2, następnie znajdujemy znak na kole plastikowym i blokujemy w tym miejscu śrubką 7.
Po zaschnięciu silikonu a przed założeniem czarnej osłony proponuję zamontować p. w samochodzie i sprawdzić jak działa. Ja musiałem poluzować śrubkę 5 i i na ucho wyregulować bo silnik pracował nierówno. Jeżeli jest ok. to pod osłonę dać trochę silikonu i wcisnąć.
To tyle na dzisiaj. W wtorek lub w środę dołożę zdjęcia jak prostowałem tę obudowę.

Awatar użytkownika
mati86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1286
Rejestracja: 09 maja 2010, 12:26
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: mati86 » 24 gru 2012, 18:30

Słyszałem że w kraku gościu regeneruje przepływki słyszał ktoś coś?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11731
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 25 gru 2012, 08:23

Hmm podobne tematy już są na forum np.
audi-80-b4-abk-nie-boj-sie-swojego-prze ... 15251.html
80-b4-20-abk-proba-naprawy-przeplywomierza-t13338.html

Twój może ciut bardziej łopatologicznie opisany :-/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl