Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL] Sposób na "zacinające się" elektryczne szyby

Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
Awatar użytkownika
emas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 86
Rejestracja: 14 mar 2008, 19:07
Lokalizacja: Wałbrzych

[ALL] Sposób na "zacinające się" elektryczne szyby

Post autor: emas » 09 kwie 2009, 23:32

Witam,
ponieważ strasznie mnie drażniły bezustannie zacinające się elektryczne szyby, wiecznie to się któraś nie chciała zamykać to innym razem otwierać postanowiłem coś z tym zrobić... Nie pomagało doginanie styków, poprawianie lutów na przekaźniku...
Oto sposób jak to naprawić i jednocześnie zapobiec na przyszłość tak niezmiernie denerwujących nie jednego z was objawów dziwnie działającej elektryki szyb.
Z moich obserwacji wywnioskowałem że problem tkwi w przełącznikach. Pokażę jak w prosty sposób je rozebrać i oczyścić styki.
Na początek narzędzia które będą nam potrzebne:
Obrazek
Śrubokręt płaski, kilka zapałek i płyn do czyszczenia styków Kontakt S - Koszt ok 10zł
Po odkręceniu panelu (zakładam, że z tym nie będzie problemu) otrzymujemy:
Obrazek
Jak zapewne każdy zdążył się zorientować dla przykładu pokazany jest panel przednich drzwi pasażera, ale pozostałe robi się analogicznie.
W moim przypadku jest to panel starszego typu (nie pod parapety)
Wyłącznik ma kształt prostokąta i w dłuższy z jego boków po środku boku wciskamy delikatnie śrubokręt i miejscach zagłębień, tam gdzie są zatrzaski wpychamy zapałki jak na foto:
Obrazek Obrazek
Następnie odwracamy panel i palcem / palcami (w zależności od tego jak dziad mocno "siedzi" :lol: ) wyciskamy przełącznik z panelu
Obrazek
Po wyjęciu wyłącznika z panelu podważamy śrubokrętem górną jego część po stronie dłuższego boku i wyciągamy górną jego część
Obrazek Obrazek Obrazek
Następnie odwracamy wyłącznik tak aby "mieć go" od strony styków, znów podważamy śrubokrętem (delikatnie) dłuższą krawędź jego boków i w miejsca zatrzasków wtykamy zapałki jak na zdjęciach tak aby uzyskać tak zwanego jeżozwierza :)
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Tak przygotowanego jeżozwierza w miejscach krótszych boków delikatnie podważamy śrubokrętem:
Obrazek
Teraz płynem Kontakt S psikamy na styki
Obrazek Obrazek
Można dodatkowo kupić płyn kontakt do płukania, dodatkowo przedmuchać sprężonym powietrzem, ale ja zostawiłem popsikane tylko Kontaktem S gdyż chciałem aby ten środek pozostał troszkę na stykach.
Po złożeniu wszystkiego do kupy przed podłączeniem panelu, możemy również płynem psiknąć na żeńskie i męskie styki wyłącznika... z pewnością nie zaszkodzi...

UWAGA! ATTENTION ! ACHTUNG ! WNIMANIJE !
Operacje na wyłaczniku powinno się zacząć od wyłącznika który bezpośrednio znajduje się przy zacinającej się szybie, lecz może się zdażyć, że powodem zacinania się szyby może być wyłącznik odpowiadający za otwieranie/zamykanie "problemowej" szyby na panelu kierowcy, dlatego w razie niepowodzenia po oczyszczeniu styków wyłącznika przy szybie należy wykonać czyszczenie styków wyłącznika z panelu kierowcy

Pozdrawiam i życzę bezstresowego korzystania z dobrodziejstw elektrycznych szyb.
Mam nadzieję że komuś się to przyda. <piwo>
Ostatnio zmieniony 12 kwie 2009, 08:48 przez emas, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 12 kwie 2009, 08:49

No fajnie, a co powiesz na sytuacje w której znika podswietlanie wszystkich przycisków i wtedy wiem że już szyki nie działają a po chwili wraca to do normy.... :lol: Ja doszedłem do wniosku że jest to związane coś z bezpiecznikiem przeciążeniowym, ale pewności nie ma i od czasu do czasu tak się potrafi stać. Bez względu na to czy auto stoi jedzie czy leży na boku :mrgreen:

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 12 kwie 2009, 11:16

Dobra robota emas <spoko> Fajny patent z tymi zapałkami, przypomina mi to czasy w których się robiło kasztanowe ludziki <ok>
Solskier pisze:co powiesz na sytuacje w której znika podswietlanie wszystkich przycisków i wtedy wiem że już szyki nie działają a po chwili wraca to do normy
Piotrek , dobierz się do przekaźnika od szyb, przelutowanie go powinno pomóc.
Ostatnio zmieniony 26 paź 2009, 00:26 przez IC69, łącznie zmieniany 3 razy.

Andrew^

Post autor: Andrew^ » 12 kwie 2009, 11:37

Solskier
sprawdzil bym jeszcze przekaznik od szyb czy nie ma juz zimnych lutów przelutowac nie zaszkodzi [/quote]

Awatar użytkownika
Krycha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5244
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
Imię: Krystian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Krycha » 12 kwie 2009, 12:47

tomczax pisze:a u mnie podświetlenie raz jest raz mruga, a czasami znika, ale szybki śmigają bez zarzutu, czego to może być przyczyną?
mam to samo, czytałem że trzeba wlutować nowe kondesatorki/oporniki w przyciski.

Awatar użytkownika
emas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 86
Rejestracja: 14 mar 2008, 19:07
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: emas » 12 kwie 2009, 13:44

Solskier pisze:No fajnie, a co powiesz na sytuacje w której znika podswietlanie wszystkich przycisków i wtedy wiem że już szyki nie działają a po chwili wraca to do normy....
Ja taki objaw miałem, że na początku na panelu kierowcy zaczął zacinać się przycisk prawej przedniej szyby, potem przy drzwiach od tej szyby, potem zgasło mi podświetlenie na przycisku panelu kierowcy, potem robiło się disco, potem zgasło znów na dobre, i już się nie zaświeci... :P

[ Dodano: 2009-04-12, 13:48 ]
a u mnie podświetlenie raz jest raz mruga, a czasami znika, ale szybki śmigają bez zarzutu, czego to może być przyczyną?
Sprawdziłbym w takim wypadku styki męskie przełącznika i żeńskie wtyczki, męskie na wyłączniku przeczyścił papierkiem, lekko je przygnij, a na wtyczce psiknął bym kontaktem i lekko zacisnał.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 13 kwie 2009, 11:51

co do mrugania to umie jest taka sytuacja z przyciskami z tyłu.co ciekawe jak gaśnie podświetlanie to w jednych i drugich drzwiach jednocześnie tak samo jest gdy się pojawia nie ma tak że jeden przełącznik świeci a drugi nie...

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 14 kwie 2009, 07:42

IC69 pisze:Solskier napisał/a:
co powiesz na sytuacje w której znika podswietlanie wszystkich przycisków i wtedy wiem że już szyki nie działają a po chwili wraca to do normy

Piotrek , Dobież się do przekaźnika od szyb, przylutowanie go powinno pomóc.
Już dawno to męczyłem, ale niestety to nie to :mrgreen:
emas pisze:Ja taki objaw miałem, że na początku na panelu kierowcy zaczął zacinać się przycisk prawej przedniej szyby, potem przy drzwiach od tej szyby, potem zgasło mi podświetlenie na przycisku panelu kierowcy, potem robiło się disco, potem zgasło znów na dobre, i już się nie zaświeci... :P
U mnie jest zupełnie inaczej niż wszystkie przypadki, nie było pierwszych "syndromów choroby" tylko dzieje się tak że nagle przestaje działać wszystko i basta a po chwili zaczyna. Dodam że nie działają w tym czasie również lusterka. A co lepsze nie wiem co powoduje ze zaczynają działać z powrotem, bo czasem wcisnę parę razy guzik od szyb albo przekręcę zapłon i znowu działa. Rozbierałem przekaźniki lutowałem, podmieniałem, sprawdzałem włączniki, czyściłem, podmieniałem, prześwietliłem wiązkę i dalej to samo :-P A że dzieje się to raz na 3miechy to po prostu przestałem drążyć temat. <ok>

grinch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1400
Rejestracja: 16 maja 2007, 14:50

Post autor: grinch » 24 paź 2009, 13:05

Solskier pisze:Ja taki objaw miałem, że na początku na panelu kierowcy zaczął zacinać się przycisk prawej przedniej szyby, potem przy drzwiach od tej szyby, potem zgasło mi podświetlenie na przycisku panelu kierowcy, potem robiło się disco, potem zgasło znów na dobre, i już się nie zaświeci... :P
U mnie jest zupełnie inaczej niż wszystkie przypadki, nie było pierwszych "syndromów choroby" tylko dzieje się tak że nagle przestaje działać wszystko i basta a po chwili zaczyna. Dodam że nie działają w tym czasie również lusterka. A co lepsze nie wiem co powoduje ze zaczynają działać z powrotem, bo czasem wcisnę parę razy guzik od szyb albo przekręcę zapłon i znowu działa. Rozbierałem przekaźniki lutowałem, podmieniałem, sprawdzałem włączniki, czyściłem, podmieniałem, prześwietliłem wiązkę i dalej to samo :-P A że dzieje się to raz na 3miechy to po prostu przestałem drążyć temat. <ok>[/quote]

... U mnie było tak samo jak u Ciebie Solskier, przelutowałem przekaźnik i wszystko działa :D
Piwo dla Pana z opisem naprawy tego przypadku <piwo>

Borys94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 06 sty 2008, 21:09
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Borys94 » 31 paź 2009, 21:28

Solskier pisze:No fajnie, a co powiesz na sytuacje w której znika podswietlanie wszystkich przycisków i wtedy wiem że już szyki nie działają a po chwili wraca to do normy.... :lol: Ja doszedłem do wniosku że jest to związane coś z bezpiecznikiem przeciążeniowym, ale pewności nie ma i od czasu do czasu tak się potrafi stać. Bez względu na to czy auto stoi jedzie czy leży na boku :mrgreen:
Witam. U mnie była sytuacja, że znikało podświetlenie w przyciskach od sterowania szyb, lub migało w niektórych, potem znów się pojawiało itp. Oprócz tego potrafiło zniknąć nagle sterowanie jednej z szyb. Po konsultacji ze znajomym automatykiem, sprawdziliśmy sterownik od elektryki szyb i szyberdachu też. Okazało się, że pojawiły się zimne luty, widać je najlepiej przez lupę. Po przelutowaniu wszelkie dziwne objawy ustąpiły. Tak dla przypomnienia sterownik od elektryki szyb i szyberdachu znajduje się pod kierownicą, są tam dwie duże czarne kostki, jedna z nich to sterownik elektryki szyb. Pozdrawiam. <lol>

LUCAS_32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 13 sty 2010, 11:03
Lokalizacja: RPZ

Post autor: LUCAS_32 » 19 sty 2010, 13:32

kurde niby zimne luty przelutowane szyby działały i działają dalej ale podświetlanie przycisków dalej nie tylko jeden na prawych świeci

dziś bede wymieniał wszystkie diody powiem jaki bedszie efekt



no i efekt jest wymieniłem diody te które czasem świeciły czasem nie i wyszstko okej działa świeci znów <ok> oporniki zostały stare :-P ale wszystko działa

Awatar użytkownika
wampir1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 20 gru 2009, 22:59
Lokalizacja: okolice Oświęcimia

Post autor: wampir1988 » 09 cze 2010, 18:01

a gdzie można dopaść takie diody??

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 09 cze 2010, 21:42

w elektroniku ;-)

Awatar użytkownika
wampir1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 20 gru 2009, 22:59
Lokalizacja: okolice Oświęcimia

Post autor: wampir1988 » 11 cze 2010, 15:14

szkoda tylko że w pobliżu nie mam żadnego takiego sklepu a gdzieś na allegro albo w jakimś sklepie internetowym bez rejestracji dało by radę może ktoś już kupował to prosiłbym o link na pw

Awatar użytkownika
pawelja89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 107
Rejestracja: 09 maja 2010, 00:13

Post autor: pawelja89 » 12 cze 2010, 00:05

Ja miałem trochę inny problem :P
bo szyby tylne mogłem z panelu kierowcy tylko otworzyć, ale zamknąć już nie dało rady, szybę pasażera ani się nie dało otworzyć, ani zamknąć. Szyba kierowcy działała bez problemu. Przyciski w drzwiach bocznych przednich oraz tylnych działały bez problemu. Tylko był problem z panelem kierowcy do tych 3 szyb.

Zrobiłem wszystko jak opisał emas, tylko że z WD-40 no i wszystkie przełączniki odżyły. Teraz jest przynajmniej spokój. A co do podświetlenia to w większości przełączników nie działają, ale myślę ze to wina LEDów wiec będę musiał kiedyś usiąść i polutować nowe :-)

Bardzo dobre fotostory i spoko poradnik.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl