[ALL] Sposób na "zacinające się" elektryczne szyby
[ALL] Sposób na "zacinające się" elektryczne szyby
Witam,
ponieważ strasznie mnie drażniły bezustannie zacinające się elektryczne szyby, wiecznie to się któraś nie chciała zamykać to innym razem otwierać postanowiłem coś z tym zrobić... Nie pomagało doginanie styków, poprawianie lutów na przekaźniku...
Oto sposób jak to naprawić i jednocześnie zapobiec na przyszłość tak niezmiernie denerwujących nie jednego z was objawów dziwnie działającej elektryki szyb.
Z moich obserwacji wywnioskowałem że problem tkwi w przełącznikach. Pokażę jak w prosty sposób je rozebrać i oczyścić styki.
Na początek narzędzia które będą nam potrzebne:
Śrubokręt płaski, kilka zapałek i płyn do czyszczenia styków Kontakt S - Koszt ok 10zł
Po odkręceniu panelu (zakładam, że z tym nie będzie problemu) otrzymujemy:
Jak zapewne każdy zdążył się zorientować dla przykładu pokazany jest panel przednich drzwi pasażera, ale pozostałe robi się analogicznie.
W moim przypadku jest to panel starszego typu (nie pod parapety)
Wyłącznik ma kształt prostokąta i w dłuższy z jego boków po środku boku wciskamy delikatnie śrubokręt i miejscach zagłębień, tam gdzie są zatrzaski wpychamy zapałki jak na foto:
Następnie odwracamy panel i palcem / palcami (w zależności od tego jak dziad mocno "siedzi" :lol: ) wyciskamy przełącznik z panelu
Po wyjęciu wyłącznika z panelu podważamy śrubokrętem górną jego część po stronie dłuższego boku i wyciągamy górną jego część
Następnie odwracamy wyłącznik tak aby "mieć go" od strony styków, znów podważamy śrubokrętem (delikatnie) dłuższą krawędź jego boków i w miejsca zatrzasków wtykamy zapałki jak na zdjęciach tak aby uzyskać tak zwanego jeżozwierza
Tak przygotowanego jeżozwierza w miejscach krótszych boków delikatnie podważamy śrubokrętem:
Teraz płynem Kontakt S psikamy na styki
Można dodatkowo kupić płyn kontakt do płukania, dodatkowo przedmuchać sprężonym powietrzem, ale ja zostawiłem popsikane tylko Kontaktem S gdyż chciałem aby ten środek pozostał troszkę na stykach.
Po złożeniu wszystkiego do kupy przed podłączeniem panelu, możemy również płynem psiknąć na żeńskie i męskie styki wyłącznika... z pewnością nie zaszkodzi...
UWAGA! ATTENTION ! ACHTUNG ! WNIMANIJE !
Operacje na wyłaczniku powinno się zacząć od wyłącznika który bezpośrednio znajduje się przy zacinającej się szybie, lecz może się zdażyć, że powodem zacinania się szyby może być wyłącznik odpowiadający za otwieranie/zamykanie "problemowej" szyby na panelu kierowcy, dlatego w razie niepowodzenia po oczyszczeniu styków wyłącznika przy szybie należy wykonać czyszczenie styków wyłącznika z panelu kierowcy
Pozdrawiam i życzę bezstresowego korzystania z dobrodziejstw elektrycznych szyb.
Mam nadzieję że komuś się to przyda.
ponieważ strasznie mnie drażniły bezustannie zacinające się elektryczne szyby, wiecznie to się któraś nie chciała zamykać to innym razem otwierać postanowiłem coś z tym zrobić... Nie pomagało doginanie styków, poprawianie lutów na przekaźniku...
Oto sposób jak to naprawić i jednocześnie zapobiec na przyszłość tak niezmiernie denerwujących nie jednego z was objawów dziwnie działającej elektryki szyb.
Z moich obserwacji wywnioskowałem że problem tkwi w przełącznikach. Pokażę jak w prosty sposób je rozebrać i oczyścić styki.
Na początek narzędzia które będą nam potrzebne:
Śrubokręt płaski, kilka zapałek i płyn do czyszczenia styków Kontakt S - Koszt ok 10zł
Po odkręceniu panelu (zakładam, że z tym nie będzie problemu) otrzymujemy:
Jak zapewne każdy zdążył się zorientować dla przykładu pokazany jest panel przednich drzwi pasażera, ale pozostałe robi się analogicznie.
W moim przypadku jest to panel starszego typu (nie pod parapety)
Wyłącznik ma kształt prostokąta i w dłuższy z jego boków po środku boku wciskamy delikatnie śrubokręt i miejscach zagłębień, tam gdzie są zatrzaski wpychamy zapałki jak na foto:
Następnie odwracamy panel i palcem / palcami (w zależności od tego jak dziad mocno "siedzi" :lol: ) wyciskamy przełącznik z panelu
Po wyjęciu wyłącznika z panelu podważamy śrubokrętem górną jego część po stronie dłuższego boku i wyciągamy górną jego część
Następnie odwracamy wyłącznik tak aby "mieć go" od strony styków, znów podważamy śrubokrętem (delikatnie) dłuższą krawędź jego boków i w miejsca zatrzasków wtykamy zapałki jak na zdjęciach tak aby uzyskać tak zwanego jeżozwierza
Tak przygotowanego jeżozwierza w miejscach krótszych boków delikatnie podważamy śrubokrętem:
Teraz płynem Kontakt S psikamy na styki
Można dodatkowo kupić płyn kontakt do płukania, dodatkowo przedmuchać sprężonym powietrzem, ale ja zostawiłem popsikane tylko Kontaktem S gdyż chciałem aby ten środek pozostał troszkę na stykach.
Po złożeniu wszystkiego do kupy przed podłączeniem panelu, możemy również płynem psiknąć na żeńskie i męskie styki wyłącznika... z pewnością nie zaszkodzi...
UWAGA! ATTENTION ! ACHTUNG ! WNIMANIJE !
Operacje na wyłaczniku powinno się zacząć od wyłącznika który bezpośrednio znajduje się przy zacinającej się szybie, lecz może się zdażyć, że powodem zacinania się szyby może być wyłącznik odpowiadający za otwieranie/zamykanie "problemowej" szyby na panelu kierowcy, dlatego w razie niepowodzenia po oczyszczeniu styków wyłącznika przy szybie należy wykonać czyszczenie styków wyłącznika z panelu kierowcy
Pozdrawiam i życzę bezstresowego korzystania z dobrodziejstw elektrycznych szyb.
Mam nadzieję że komuś się to przyda.
Ostatnio zmieniony 12 kwie 2009, 08:48 przez emas, łącznie zmieniany 1 raz.
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
No fajnie, a co powiesz na sytuacje w której znika podswietlanie wszystkich przycisków i wtedy wiem że już szyki nie działają a po chwili wraca to do normy.... :lol: Ja doszedłem do wniosku że jest to związane coś z bezpiecznikiem przeciążeniowym, ale pewności nie ma i od czasu do czasu tak się potrafi stać. Bez względu na to czy auto stoi jedzie czy leży na boku :mrgreen:
- IC69
- Przyjaciele
- Posty: 4800
- Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
- Imię: Irek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Warszawa
Dobra robota emas Fajny patent z tymi zapałkami, przypomina mi to czasy w których się robiło kasztanowe ludziki <ok>
Piotrek , dobierz się do przekaźnika od szyb, przelutowanie go powinno pomóc.Solskier pisze:co powiesz na sytuacje w której znika podswietlanie wszystkich przycisków i wtedy wiem że już szyki nie działają a po chwili wraca to do normy
Ostatnio zmieniony 26 paź 2009, 00:26 przez IC69, łącznie zmieniany 3 razy.
Ja taki objaw miałem, że na początku na panelu kierowcy zaczął zacinać się przycisk prawej przedniej szyby, potem przy drzwiach od tej szyby, potem zgasło mi podświetlenie na przycisku panelu kierowcy, potem robiło się disco, potem zgasło znów na dobre, i już się nie zaświeci...Solskier pisze:No fajnie, a co powiesz na sytuacje w której znika podswietlanie wszystkich przycisków i wtedy wiem że już szyki nie działają a po chwili wraca to do normy....
[ Dodano: 2009-04-12, 13:48 ]
Sprawdziłbym w takim wypadku styki męskie przełącznika i żeńskie wtyczki, męskie na wyłączniku przeczyścił papierkiem, lekko je przygnij, a na wtyczce psiknął bym kontaktem i lekko zacisnał.a u mnie podświetlenie raz jest raz mruga, a czasami znika, ale szybki śmigają bez zarzutu, czego to może być przyczyną?
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Już dawno to męczyłem, ale niestety to nie to :mrgreen:IC69 pisze:Solskier napisał/a:
co powiesz na sytuacje w której znika podswietlanie wszystkich przycisków i wtedy wiem że już szyki nie działają a po chwili wraca to do normy
Piotrek , Dobież się do przekaźnika od szyb, przylutowanie go powinno pomóc.
U mnie jest zupełnie inaczej niż wszystkie przypadki, nie było pierwszych "syndromów choroby" tylko dzieje się tak że nagle przestaje działać wszystko i basta a po chwili zaczyna. Dodam że nie działają w tym czasie również lusterka. A co lepsze nie wiem co powoduje ze zaczynają działać z powrotem, bo czasem wcisnę parę razy guzik od szyb albo przekręcę zapłon i znowu działa. Rozbierałem przekaźniki lutowałem, podmieniałem, sprawdzałem włączniki, czyściłem, podmieniałem, prześwietliłem wiązkę i dalej to samo A że dzieje się to raz na 3miechy to po prostu przestałem drążyć temat. <ok>emas pisze:Ja taki objaw miałem, że na początku na panelu kierowcy zaczął zacinać się przycisk prawej przedniej szyby, potem przy drzwiach od tej szyby, potem zgasło mi podświetlenie na przycisku panelu kierowcy, potem robiło się disco, potem zgasło znów na dobre, i już się nie zaświeci...
U mnie jest zupełnie inaczej niż wszystkie przypadki, nie było pierwszych "syndromów choroby" tylko dzieje się tak że nagle przestaje działać wszystko i basta a po chwili zaczyna. Dodam że nie działają w tym czasie również lusterka. A co lepsze nie wiem co powoduje ze zaczynają działać z powrotem, bo czasem wcisnę parę razy guzik od szyb albo przekręcę zapłon i znowu działa. Rozbierałem przekaźniki lutowałem, podmieniałem, sprawdzałem włączniki, czyściłem, podmieniałem, prześwietliłem wiązkę i dalej to samo A że dzieje się to raz na 3miechy to po prostu przestałem drążyć temat. <ok>[/quote]Solskier pisze:Ja taki objaw miałem, że na początku na panelu kierowcy zaczął zacinać się przycisk prawej przedniej szyby, potem przy drzwiach od tej szyby, potem zgasło mi podświetlenie na przycisku panelu kierowcy, potem robiło się disco, potem zgasło znów na dobre, i już się nie zaświeci...
... U mnie było tak samo jak u Ciebie Solskier, przelutowałem przekaźnik i wszystko działa
Piwo dla Pana z opisem naprawy tego przypadku
Witam. U mnie była sytuacja, że znikało podświetlenie w przyciskach od sterowania szyb, lub migało w niektórych, potem znów się pojawiało itp. Oprócz tego potrafiło zniknąć nagle sterowanie jednej z szyb. Po konsultacji ze znajomym automatykiem, sprawdziliśmy sterownik od elektryki szyb i szyberdachu też. Okazało się, że pojawiły się zimne luty, widać je najlepiej przez lupę. Po przelutowaniu wszelkie dziwne objawy ustąpiły. Tak dla przypomnienia sterownik od elektryki szyb i szyberdachu znajduje się pod kierownicą, są tam dwie duże czarne kostki, jedna z nich to sterownik elektryki szyb. Pozdrawiam. <lol>Solskier pisze:No fajnie, a co powiesz na sytuacje w której znika podswietlanie wszystkich przycisków i wtedy wiem że już szyki nie działają a po chwili wraca to do normy.... :lol: Ja doszedłem do wniosku że jest to związane coś z bezpiecznikiem przeciążeniowym, ale pewności nie ma i od czasu do czasu tak się potrafi stać. Bez względu na to czy auto stoi jedzie czy leży na boku :mrgreen:
kurde niby zimne luty przelutowane szyby działały i działają dalej ale podświetlanie przycisków dalej nie tylko jeden na prawych świeci
dziś bede wymieniał wszystkie diody powiem jaki bedszie efekt
no i efekt jest wymieniłem diody te które czasem świeciły czasem nie i wyszstko okej działa świeci znów <ok> oporniki zostały stare ale wszystko działa
dziś bede wymieniał wszystkie diody powiem jaki bedszie efekt
no i efekt jest wymieniłem diody te które czasem świeciły czasem nie i wyszstko okej działa świeci znów <ok> oporniki zostały stare ale wszystko działa
- wampir1988
- Audi 80 Klub
- Posty: 903
- Rejestracja: 20 gru 2009, 22:59
- Lokalizacja: okolice Oświęcimia
- wampir1988
- Audi 80 Klub
- Posty: 903
- Rejestracja: 20 gru 2009, 22:59
- Lokalizacja: okolice Oświęcimia
Ja miałem trochę inny problem
bo szyby tylne mogłem z panelu kierowcy tylko otworzyć, ale zamknąć już nie dało rady, szybę pasażera ani się nie dało otworzyć, ani zamknąć. Szyba kierowcy działała bez problemu. Przyciski w drzwiach bocznych przednich oraz tylnych działały bez problemu. Tylko był problem z panelem kierowcy do tych 3 szyb.
Zrobiłem wszystko jak opisał emas, tylko że z WD-40 no i wszystkie przełączniki odżyły. Teraz jest przynajmniej spokój. A co do podświetlenia to w większości przełączników nie działają, ale myślę ze to wina LEDów wiec będę musiał kiedyś usiąść i polutować nowe
Bardzo dobre fotostory i spoko poradnik.
bo szyby tylne mogłem z panelu kierowcy tylko otworzyć, ale zamknąć już nie dało rady, szybę pasażera ani się nie dało otworzyć, ani zamknąć. Szyba kierowcy działała bez problemu. Przyciski w drzwiach bocznych przednich oraz tylnych działały bez problemu. Tylko był problem z panelem kierowcy do tych 3 szyb.
Zrobiłem wszystko jak opisał emas, tylko że z WD-40 no i wszystkie przełączniki odżyły. Teraz jest przynajmniej spokój. A co do podświetlenia to w większości przełączników nie działają, ale myślę ze to wina LEDów wiec będę musiał kiedyś usiąść i polutować nowe
Bardzo dobre fotostory i spoko poradnik.