Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] Wymiana filtra paliwa

Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
Awatar użytkownika
tomek83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 303
Rejestracja: 04 lis 2011, 09:53
Lokalizacja: Toruń

[B4 ABT] Wymiana filtra paliwa

Post autor: tomek83 » 21 kwie 2013, 16:50

W związku z przeprowadzeniem przeze mnie dzisiaj wymiany filtra paliwa, postanowiłem zrobić małe foto-story tej operacji.

Każdy, kto dokonuje naprawy zgodnie z tym poradnikiem robi to na własną odpowiedzialność i obowiązany jest do zachowania wszelkich norm bezpieczeństwa.

Do wykonania wymiany potrzebne będą:
- lewarek (o ile nie posiadamy kanału),
- mała grzechotka z nasadką 10 (ew. klucz płaski),
- klucze płaskie 17,19,22
- nowy filtr paliwa,
- 4 nowe podkładki do węży paliwowych - 2x mniejsze po 12mm i 2x nieco większe o takiej samej średnicy jak podkładka pod korek spustowy oleju,
- kawałek papieru ściernego o średniej ziarnistości.

Tak wygląda nowy filtr paliwa f-my Bosch:

Obrazek

Lewarujemy samochód (prawy tył), nie musimy ściągać koła. Należy oprócz lewarka podstawić dodatkowe zabezpieczenie (ja użyłem kobyłki).

Nasadką 10 odkręcamy dwie śruby mocujące obejmę filtra do podwozia. Należy przygotować jakiś pojemnik oraz szmatkę, wyleje nam się z okolic filtra ok. 200-300 ml benzyny.

Obrazek

Odkręcamy dolną śrubę filtra, w tym celu: kluczem płaskim 22 chwytamy obudowę filtra, natomiast kluczem 19 odkręcamy śrubę. Po odkręceniu zacznie nam cieknąć paliwo, należy podstawić pojemnik. Ściągamy i zsuwamy z filtra metalową obejmę.

Następnie przechylamy filtr w każdą ze stron, żeby ściekło z niego paliwo, trzymając go nad pojemnikiem.

Potem odkręcamy drugą stronę filtra: klucz płaski 22 do obudowy filtra i klucz 17 od strony węża paliwowego.

Po odkręceniu zdejmujemy stary filtr i odklejamy od niego gumową otulinę (musimy ją przełożyć na nowy filtr).

Kierunku zakładania nowego filtra nie można pomylić, gdyż śruby nie są zamienne. Czyścimy papierem ściernym miejsca przylegania węży paliwowych z obu stron.

Obrazek

Montaż nowego filtra zaczynamy od przykręcenia górnej śruby wraz z wężem paliwowym (pamiętamy o podkładkach uszczelniających z obu stron węża). Następnie zakładamy na filtr gumową otulinę i nasuwamy metalową obejmę. Na tym etapie należy złapać i wstępnie lekko dokręcić śruby 10 mocujące obejmę wraz z filtrem do podwozia.

Obrazek

Następnie to samo wykonujemy z drugiej strony filtra, po dokręceniu dolnego węża (pamiętamy o podkładkach z obu stron), dokręcamy kluczem 10 obejmę na gotowo.

Kilkukrotnie włączamy zapłon, aby pompa mogła wytworzyć ciśnienie w układzie. Kontrolujemy okolice filtra na okoliczność wycieków.

Obrazek

Możemy odpalić silnik i raz jeszcze skontrolować okolice filtra, czy nie ma wycieków.
Po wymianie filtra auto odczuwalnie zyskało na dynamice, stary filtr (nie wymieniany prawdopodobnie od nowości) był już mocno zanieczyszczony.

Awatar użytkownika
smaqosz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 17 maja 2013, 08:45
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: smaqosz » 17 cze 2013, 08:29

Ja już jestem po wymianie, ale dobrze rozpisane krok po kroku jak to zrobić na pewno komuś się przyda :mrgreen:

teko

Post autor: teko » 19 cze 2013, 18:40

Ja u siebie miałem taki problem z filtronem że ciekło mimo że wszystko zrobiłem dobrze. Musiałem "zmiękczyć" miedziane podkładki aby lepiej przylegały. Nie pamiętam jak się ten proces nazywa ale trzeba zagrzać podkładkę i ją nagle schłodzić. Staje się wtedy miększa.

Awatar użytkownika
smaqosz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 17 maja 2013, 08:45
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: smaqosz » 19 cze 2013, 18:56

teko,
To od razu Tobie ciekło ? Bo ja u siebie też mam założony filtr Filtron, ale auto nie jeździ więc nie wiem czy nie leci, póki co jak chodziło to nie było nic widać

teko

Post autor: teko » 19 cze 2013, 22:45

Od razu ciekło, wymieniłem na nowy i też było to samo.

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 19 cze 2013, 22:50

bardzo fajny opis a wszelki wypadek na początku lepiej odkrecic przwody poniewaz bywa ze poprzednik mógł dopierdzielic przewody na maxa a wtedy po odkreceniu filtra z obejmy jest nie wygodnie odkrecac przewody

Awatar użytkownika
smaqosz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 17 maja 2013, 08:45
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: smaqosz » 21 cze 2013, 00:02

teko,
Mi na razie odpukać nic nie leci. W weekend zrobię pierwszą większą trasę od zakupy to zobaczę jak autko się sprawuje

Awatar użytkownika
tomek83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 303
Rejestracja: 04 lis 2011, 09:53
Lokalizacja: Toruń

Post autor: tomek83 » 26 cze 2013, 09:48

teko pisze:Musiałem "zmiękczyć" miedziane podkładki aby lepiej przylegały.
Wymieniłeś te podkładki na nowe ? Podkładki miedziane należy za każdym razem wkładać nowe. Pompa wytwarza spore ciśnienie w układzie.

teko

Post autor: teko » 26 cze 2013, 18:44

Tak dawałem nowe ale miedziane są za twarde widocznie.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 27 cze 2013, 20:38

A teraz odnośnie zakupu bo zapewne nie każdy kupi Boscha.

U siebie w ABK kupowałem filtr bodajże Manna. I należy zapoznać się z jego długością. Wprawdzie po niewielkiej gimnastyce podszedł ale przed wymianą warto zmierzyć nasz ori i taki sam zamawiać (bo sprzedają z tzw. przedłużką) i ów bez przedłużki był nieco za długi.

Miarka do ręki przed zakupem/zamówieniem się prosi.

To tak na marginesie żeby tyle mięsem nie rzucać potem :mrgreen:

Bo co sklep to ma inny katalog. Zresztą każdy kto godnie serwisuje swoją niunię o tym wie ;-)

Awatar użytkownika
tomek83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 303
Rejestracja: 04 lis 2011, 09:53
Lokalizacja: Toruń

Post autor: tomek83 » 28 cze 2013, 16:31

Francis1982 pisze:Bo co sklep to ma inny katalog. Zresztą każdy kto godnie serwisuje swoją niunię o tym wie ;-)
Ja zawsze sprawdzam nr w ETCE i na podst. tego dobieram w InterCarsie albo e-autoparts. Ten Bosch ma identyczne wymiary jak oryginał, który był poprzednio.

Awatar użytkownika
smaqosz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 17 maja 2013, 08:45
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: smaqosz » 11 lip 2013, 08:08

Ja u siebie póki co mam zamontowany filtrona, póki co jest dobrze,a czy jest jakaś różnica między Boshem ? Oprócz ceny rzecz jasna

Roman_S
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1582
Rejestracja: 23 cze 2013, 15:47
Imię: Rafał

Post autor: Roman_S » 15 lip 2013, 21:55

Niedawno przeprowadzałem tą operację ,trochę problemów było z odkręceniem starego filtra ale dało radę. Wielkie dzięki dla autora za opis całej operacji ,bardzo się przydał :)

Awatar użytkownika
PiotrekG
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 146
Rejestracja: 09 gru 2007, 22:22
Lokalizacja: Łodź

Post autor: PiotrekG » 08 wrz 2013, 20:28

Dobry poradnik. Gdyby ktoś jeszcze wrzucił podobną instrukcję, jak zmienić filtr w quattro, to byłoby wspaniałe :mrgreen:

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 08 wrz 2013, 21:40

Szukanie nie boli. Na szybko wyczytałem, że trzeba bak luzować.

i nie wierz w teorie, że jest dożywotni bo ktoś chyba szaleju się najadł skoro tak pisze

Potem pompa siada i płaczą, że nie odpala albo po odpaleniu gaśnie itp.

Łap i miłej lektury

http://www.google.com/cse?cx=partner-pu ... gsc.page=1\

ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl