[B4 ABT] Wymiana filtra paliwa
[B4 ABT] Wymiana filtra paliwa
W związku z przeprowadzeniem przeze mnie dzisiaj wymiany filtra paliwa, postanowiłem zrobić małe foto-story tej operacji.
Każdy, kto dokonuje naprawy zgodnie z tym poradnikiem robi to na własną odpowiedzialność i obowiązany jest do zachowania wszelkich norm bezpieczeństwa.
Do wykonania wymiany potrzebne będą:
- lewarek (o ile nie posiadamy kanału),
- mała grzechotka z nasadką 10 (ew. klucz płaski),
- klucze płaskie 17,19,22
- nowy filtr paliwa,
- 4 nowe podkładki do węży paliwowych - 2x mniejsze po 12mm i 2x nieco większe o takiej samej średnicy jak podkładka pod korek spustowy oleju,
- kawałek papieru ściernego o średniej ziarnistości.
Tak wygląda nowy filtr paliwa f-my Bosch:
Lewarujemy samochód (prawy tył), nie musimy ściągać koła. Należy oprócz lewarka podstawić dodatkowe zabezpieczenie (ja użyłem kobyłki).
Nasadką 10 odkręcamy dwie śruby mocujące obejmę filtra do podwozia. Należy przygotować jakiś pojemnik oraz szmatkę, wyleje nam się z okolic filtra ok. 200-300 ml benzyny.
Odkręcamy dolną śrubę filtra, w tym celu: kluczem płaskim 22 chwytamy obudowę filtra, natomiast kluczem 19 odkręcamy śrubę. Po odkręceniu zacznie nam cieknąć paliwo, należy podstawić pojemnik. Ściągamy i zsuwamy z filtra metalową obejmę.
Następnie przechylamy filtr w każdą ze stron, żeby ściekło z niego paliwo, trzymając go nad pojemnikiem.
Potem odkręcamy drugą stronę filtra: klucz płaski 22 do obudowy filtra i klucz 17 od strony węża paliwowego.
Po odkręceniu zdejmujemy stary filtr i odklejamy od niego gumową otulinę (musimy ją przełożyć na nowy filtr).
Kierunku zakładania nowego filtra nie można pomylić, gdyż śruby nie są zamienne. Czyścimy papierem ściernym miejsca przylegania węży paliwowych z obu stron.
Montaż nowego filtra zaczynamy od przykręcenia górnej śruby wraz z wężem paliwowym (pamiętamy o podkładkach uszczelniających z obu stron węża). Następnie zakładamy na filtr gumową otulinę i nasuwamy metalową obejmę. Na tym etapie należy złapać i wstępnie lekko dokręcić śruby 10 mocujące obejmę wraz z filtrem do podwozia.
Następnie to samo wykonujemy z drugiej strony filtra, po dokręceniu dolnego węża (pamiętamy o podkładkach z obu stron), dokręcamy kluczem 10 obejmę na gotowo.
Kilkukrotnie włączamy zapłon, aby pompa mogła wytworzyć ciśnienie w układzie. Kontrolujemy okolice filtra na okoliczność wycieków.
Możemy odpalić silnik i raz jeszcze skontrolować okolice filtra, czy nie ma wycieków.
Po wymianie filtra auto odczuwalnie zyskało na dynamice, stary filtr (nie wymieniany prawdopodobnie od nowości) był już mocno zanieczyszczony.
Każdy, kto dokonuje naprawy zgodnie z tym poradnikiem robi to na własną odpowiedzialność i obowiązany jest do zachowania wszelkich norm bezpieczeństwa.
Do wykonania wymiany potrzebne będą:
- lewarek (o ile nie posiadamy kanału),
- mała grzechotka z nasadką 10 (ew. klucz płaski),
- klucze płaskie 17,19,22
- nowy filtr paliwa,
- 4 nowe podkładki do węży paliwowych - 2x mniejsze po 12mm i 2x nieco większe o takiej samej średnicy jak podkładka pod korek spustowy oleju,
- kawałek papieru ściernego o średniej ziarnistości.
Tak wygląda nowy filtr paliwa f-my Bosch:
Lewarujemy samochód (prawy tył), nie musimy ściągać koła. Należy oprócz lewarka podstawić dodatkowe zabezpieczenie (ja użyłem kobyłki).
Nasadką 10 odkręcamy dwie śruby mocujące obejmę filtra do podwozia. Należy przygotować jakiś pojemnik oraz szmatkę, wyleje nam się z okolic filtra ok. 200-300 ml benzyny.
Odkręcamy dolną śrubę filtra, w tym celu: kluczem płaskim 22 chwytamy obudowę filtra, natomiast kluczem 19 odkręcamy śrubę. Po odkręceniu zacznie nam cieknąć paliwo, należy podstawić pojemnik. Ściągamy i zsuwamy z filtra metalową obejmę.
Następnie przechylamy filtr w każdą ze stron, żeby ściekło z niego paliwo, trzymając go nad pojemnikiem.
Potem odkręcamy drugą stronę filtra: klucz płaski 22 do obudowy filtra i klucz 17 od strony węża paliwowego.
Po odkręceniu zdejmujemy stary filtr i odklejamy od niego gumową otulinę (musimy ją przełożyć na nowy filtr).
Kierunku zakładania nowego filtra nie można pomylić, gdyż śruby nie są zamienne. Czyścimy papierem ściernym miejsca przylegania węży paliwowych z obu stron.
Montaż nowego filtra zaczynamy od przykręcenia górnej śruby wraz z wężem paliwowym (pamiętamy o podkładkach uszczelniających z obu stron węża). Następnie zakładamy na filtr gumową otulinę i nasuwamy metalową obejmę. Na tym etapie należy złapać i wstępnie lekko dokręcić śruby 10 mocujące obejmę wraz z filtrem do podwozia.
Następnie to samo wykonujemy z drugiej strony filtra, po dokręceniu dolnego węża (pamiętamy o podkładkach z obu stron), dokręcamy kluczem 10 obejmę na gotowo.
Kilkukrotnie włączamy zapłon, aby pompa mogła wytworzyć ciśnienie w układzie. Kontrolujemy okolice filtra na okoliczność wycieków.
Możemy odpalić silnik i raz jeszcze skontrolować okolice filtra, czy nie ma wycieków.
Po wymianie filtra auto odczuwalnie zyskało na dynamice, stary filtr (nie wymieniany prawdopodobnie od nowości) był już mocno zanieczyszczony.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
A teraz odnośnie zakupu bo zapewne nie każdy kupi Boscha.
U siebie w ABK kupowałem filtr bodajże Manna. I należy zapoznać się z jego długością. Wprawdzie po niewielkiej gimnastyce podszedł ale przed wymianą warto zmierzyć nasz ori i taki sam zamawiać (bo sprzedają z tzw. przedłużką) i ów bez przedłużki był nieco za długi.
Miarka do ręki przed zakupem/zamówieniem się prosi.
To tak na marginesie żeby tyle mięsem nie rzucać potem :mrgreen:
Bo co sklep to ma inny katalog. Zresztą każdy kto godnie serwisuje swoją niunię o tym wie
U siebie w ABK kupowałem filtr bodajże Manna. I należy zapoznać się z jego długością. Wprawdzie po niewielkiej gimnastyce podszedł ale przed wymianą warto zmierzyć nasz ori i taki sam zamawiać (bo sprzedają z tzw. przedłużką) i ów bez przedłużki był nieco za długi.
Miarka do ręki przed zakupem/zamówieniem się prosi.
To tak na marginesie żeby tyle mięsem nie rzucać potem :mrgreen:
Bo co sklep to ma inny katalog. Zresztą każdy kto godnie serwisuje swoją niunię o tym wie
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Szukanie nie boli. Na szybko wyczytałem, że trzeba bak luzować.
i nie wierz w teorie, że jest dożywotni bo ktoś chyba szaleju się najadł skoro tak pisze
Potem pompa siada i płaczą, że nie odpala albo po odpaleniu gaśnie itp.
Łap i miłej lektury
http://www.google.com/cse?cx=partner-pu ... gsc.page=1\
i nie wierz w teorie, że jest dożywotni bo ktoś chyba szaleju się najadł skoro tak pisze
Potem pompa siada i płaczą, że nie odpala albo po odpaleniu gaśnie itp.
Łap i miłej lektury
http://www.google.com/cse?cx=partner-pu ... gsc.page=1\