Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All B3/B4] Wymiana nagrzewnicy

Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
zyla
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 03 lip 2011, 15:42
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: zyla » 18 cze 2013, 18:02

aldi pisze:Odkręć nakrętki pod maską (na ścianie grodziowej po) oraz przy filtrze kabinowym.
i powinno odejść czy trzeba jeszcze coś w środku odkręcać ?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 18 cze 2013, 18:18

W środku jeszcze zdejmij nawiewy na nogi.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 18 cze 2013, 18:26

Jeśli to wersja z klimą (a tak mi się wydaje), to jeszcze pozostaje parownik.

zyla
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 03 lip 2011, 15:42
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: zyla » 19 cze 2013, 19:50

grze pisze:Jeśli to wersja z klimą (a tak mi się wydaje), to jeszcze pozostaje parownik.
Ten parownik znajdę pod akumulatorem? Czy się mylę? A jeżeli tak to jak to odkręcić?

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 19 cze 2013, 19:59

zyla pisze:grze napisał/a:
Jeśli to wersja z klimą (a tak mi się wydaje), to jeszcze pozostaje parownik.

Ten parownik znajdę pod akumulatorem? Czy się mylę? A jeżeli tak to jak to odkręcić?
jeżeli klima jest nabita, to nie odkręcaj, bo wyleci gaz pod ciśnieniem i możesz się nim poparzyć.

Jeśłi masz klimę nabitą, to wyjścia masz dwa:
1) spuścić gaz w warsztacie i rozszczelnić klimę
2) próbować bez rozszczelniania klimy :arrow: https://audi80.pl/b4-1z-wymiana-nagr ... t23139.htm

tu też masz podobny wątek :arrow: https://audi80.pl/b4-abt-sposob-na-w ... y&start=15

zyla
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 03 lip 2011, 15:42
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: zyla » 19 cze 2013, 20:17

Mam klimę opróżnioną, odkręciłem pod maską śruby,w środku tez jak szarpie to to chodzi tylko mam wrażenie że trzyma się na wężach gdzieś jeszcze ale nie mogę ich znaleźć.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 19 cze 2013, 20:20

Musisz rozkręcić aluminiowe przewody od parownika klimatyzacji, które masz pod akumulatorem.

zyla
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 03 lip 2011, 15:42
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: zyla » 19 cze 2013, 20:44

grze pisze:Musisz rozkręcić aluminiowe przewody od parownika klimatyzacji, które masz pod akumulatorem.
ok dzięki,dostęp tylko od silnika?

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 19 cze 2013, 20:56

zyla pisze:grze napisał/a:
Musisz rozkręcić aluminiowe przewody od parownika klimatyzacji, które masz pod akumulatorem.

ok dzięki,dostęp tylko od silnika?
tak

Awatar użytkownika
Easyrider
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 240
Rejestracja: 12 mar 2007, 23:10
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Easyrider » 10 sie 2013, 00:06

dziś skończyłem wymianę nagrzewnicy, robiłem "pełną wersję" z rozszczelnieniem klimy (która i tak była pusta).

Problem w tym, że nie mogę teraz skręcić klimy z powrotem. Śruba idzie strasznie opornie, jakbym niszczył gwint. Obie rurki trafiły w swoje gniazdka, kształtka na swoim miejscu. Cos źle zrobiłem? Śrubę się wkręca tak opornie, że strach ją wkręcać. Po wykręceniu raczej nie wykazuje oznak zużycia.

Aha, jeszcze jedno - z parownika klimy wylał mi sie jakis toksyczny, zielony płyn przypominający jakiś płyn hydrauliczny (nietłusty) lub płynny krypton mogacy zabić Supermana. Co to było?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 11 sie 2013, 14:20

Easyrider pisze:Aha, jeszcze jedno - z parownika klimy wylał mi sie jakis toksyczny, zielony płyn przypominający jakiś płyn hydrauliczny (nietłusty) lub płynny krypton mogacy zabić Supermana. Co to było?
Pewnie olej albo barwnik świecący w ultrafiolecie do szukania nieszczelności.

Skirol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 28 lip 2013, 23:07

Post autor: Skirol » 20 sie 2013, 23:19

Witam,

zabrałem się za rozbieranie panela środkowego w celu wyjęcia deski, a potem wymiany nagrzewnicy i mam pytanie:

Jak wyciągnąć skrajne kratki nawiewu w panelu środkowym ? Mam je po prostu ciągnąć do siebie ?
Na razie próbowałem kombinerkami przez szmatkę, ale nie chcę "na chama".

Z góry dziękuję,
Pozdrawiam.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 20 sie 2013, 23:56

Z tego co pamiętam wystarczy śrubokrętem podważyć od dołu i kratka wyskoczy.

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 21 sie 2013, 14:55

trzymaja sie pewnie mocniej bo mniej sie nimi operuje a mocowania maja takie same jak boczne kratki podłóż coś by nie omknąć i podważ musi wyskoczyc

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 21 sie 2013, 20:32

Panowie... przy wymianie nagrzewnicy trzeba ściągać całą deskę rozdzielczą.
Ściąganie kratek nic nie da :-P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl