Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4,1Z] Wymiana osłony przegubu zewnętrznego

Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
pawcio81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 17 lip 2007, 16:55

Post autor: pawcio81 » 13 gru 2008, 10:07

Ostatnio wymieniałem lewą osłonę w 1Zecie, tak jak pisałem wyżej i miałem trochę problemów z wyjęciem przebubu wraz z półosią z piasty. Wczoraj natomiast wziąłem się za wymianę prawej osłony i ku mojemu zdziwieniu nie było najmniejszych problemów, przegub wyjmuje się z piasty bez najmniejszego problemu, bez demontażu żadnych elementów zawieszenia, najwięcej czasu zajęło mi dokładne umycie przegubu olejem napędowym i dokładne nasmarowanie nowym smarem. A co do tego przyrządu pneumatycznego, o którym pisze wyżej kolega to napewno świetna sprawa, bo nie trzeba sciągać przegubu z półosi, ale tylko wtedy, kiedy nie trzeba myć przegubu, bo do mycia to lepiej mieć przegub w ręcę, następną sprawą jest to czy przy tak dużym rozciągnięciu osłony po stronie mniejszej średnicy, nie wpłynie to negatywnie na stan i trwałość tej osłony, w końcu trzeba powiększyć średnicę kilkukrotnie, żeby osłona przeszła przez przegub. Ważne jest także wypchnięcie powietrza z nowej osłony przed zaciśnięciem ostaniej opaski, jeśli po zaciśnieciu osłony będzie w niej za dużo powietrza to po niedługim czasie osłona może pęknąć.

jerry
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 16 sie 2007, 01:54
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: jerry » 15 gru 2008, 20:49

Podobno sam przyrząd kosztuje tysiaka, tak że do warsztatu to można sobie pozwolić. Co do osłony natomiast to taka kiepskiej jakości napewno się nie zniszczy bo nie da sie jej tak nałożyć - jest za twarda. No a tą którą założyłem teraz pochwalę za rok, jak nie będzie pęknięć.

ST38
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 04 lis 2007, 16:21

Post autor: ST38 » 03 sty 2009, 21:46

Witam, miałem dzisiaj przyjemność wymieniać osłony i oto moje uwagi: smaru jest w sam raz i nie ma sensu dokładać - to, że jest miejsce, to nie oznacza, że ma go tam być do pełna - i w żadnym wypadku nie zastępujemy smaru grafitowego jakimś ŁT, bo nie wytrzyma obciążeń, cały smar pakujemy do przegubu a nie do osłony, najlepiej wkręcić przed tą operacją śrubę tak żeby byłą na równo i po zapodaniu całego smaru wkładamy przegub na półośkę i wykręcamy śrubę - wtedy mamy gwarancję, że półośka nam nie wyciśnie smaru. Co do czyszczenia, to bez przesady, myjemy, czym chcemy i wycieramy do sucha, dajemy nowy smar i po sprawie. Istnieje natomiast możliwość rozebrania przegubu na czynniki pierwsze - prawie - tzn. możemy się pozbyć kulek i środkowego elementu, który trzyma kulki, a wtedy możemy łatwo usunąć stary smar. Radzę się jednak zastanowić nad tą operacją, bo możemy mieć problem z ponownym złożeniem bez odpowiedniej wprawy <piwo>

sajmon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 28 gru 2007, 20:45
Lokalizacja: LKR

Post autor: sajmon » 30 sty 2009, 18:49

czy szanowni koledzy mogliby przybliżyć temat jak im się udało wyjąć przegub z piasty?? ale tak ze szczegółami

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 18 kwie 2009, 00:51

a ktos wymieniał w ABK ?? bo nie widze ;-) obejdzie sie bez odkrecania wachacza?

jesli odkrece wachacz - ta jedna srubę na dole najblizej naszej strony - czy zmieni sie cos w geometrii badz zbiezności po ponownym przykreceniu wachacza?

no i jak w końcu jest z tym skrecaniem kierownicy? patrzac oczami kierowcy, mam do wymiany prawą osłonę, w którą stronę koła skręcić?

pozdrawiam

ST38
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 04 lis 2007, 16:21

Post autor: ST38 » 18 kwie 2009, 05:33

jak odkrecisz ta jedna srube to nic sie nie zmieni w geometrii. Odkrecenie tej sruby i wyjecie wahacza zajmie najwyzej kilka minut a stracony czas nadrobisz przy wyjeciu i wkladaniu przegubu. Nie ma sensu sie gimnastykowac na zakreconym wahaczu :mrgreen:

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 18 kwie 2009, 13:24

No niby tak bo cały sworzen wachacza jest przykrecony na 3 sruby do wachacza i tam jest regulacja jego położenia, ale słyszałem ze kazde odkrecenie wachacza od naszej strony o ponowne przykrecenie moze juz zmienic geometrie koła...

ST38
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 04 lis 2007, 16:21

Post autor: ST38 » 18 kwie 2009, 16:01

nie odkrecasz sworznia od wahacza tylko od kolumny i co niby ma sie tam przestawic? A jak wjedziesz do dziury to regulujesz za kazdym razem geometrie? Jest tolerancja i jak miales dobrze przed rozkreceniem to po skreceniu dalej bedzie dobrze.

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 18 kwie 2009, 19:21

ok dzieki w utwierdzeniu :lol: dzis na razie owinąłem izolacją gumę zeby przez weekend przegub nie dostał gorzej

pozdrawiam

Awatar użytkownika
flgmnft
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 384
Rejestracja: 13 gru 2008, 10:04
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: flgmnft » 23 lis 2009, 11:25

Dorwalem teraz dopiero ten temat, bo czeka mnie wymiana przegubu. Po przeczytaniu calego tamatu stwierdzam ze owy przyrzad do nakladania gumy na przegub bez zdejmowania go mozna zrobic z butelki 1,5L tzw PET'a oraz rury PCV (jesli ktos widzial taki pnemumatyczny patenet to zrobi to samo z butelki). Widzialem kiedys filmik na necie, ale teraz go znalezc nie moge. Ale do tego celu trzeba miec gumy naprawde do tego przystosowane, musza byc elastyczne, inaczej peknie po naciagnieciu.

[ Dodano: 2009-11-23, 11:33 ]
Jest


Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 01 gru 2009, 20:16

panowie a jak jest z pierścieniem zabezpieczającym czy on nie pęknie podczas ściągania przegubu?? druga sprawa może głupie pytanie ale którą śrubę odkręcamy ta zaznaczoną czerwonym czy niebieskim kolorem??

Awatar użytkownika
flgmnft
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 384
Rejestracja: 13 gru 2008, 10:04
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: flgmnft » 01 gru 2009, 23:15

Jak juz to ta nizej, zaznaczona na niebieska.

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 02 gru 2009, 08:52

wybijamy niebieską, wybijamy sworzeń w dób i mamy przegub na wierzchu

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 02 gru 2009, 21:21

dzięki za odpowiedź ale okazało się zę mechanior wymieni mi to za 30zł więc nie będę się babrał.ale na przyszłość na pewno się przyda...

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 03 gru 2009, 00:03

pierścień nie pęknie! sam to zrobisz w pół godziny dosłownie.
Pamiętaj o dokładnym umyciu przegubu w benzynie na przykład... i dokładnym nałożeniu nowego smaru! Chyba że guma nie pękła całkowicie i nie dostały się zadne zanieczyszczenia to daruj sobie czyszczenie ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl