Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 V6 all] Wymiana pompy paliwa

Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

[B4 V6 all] Wymiana pompy paliwa

Post autor: cobra » 30 lis 2008, 21:07

Chciałem pokazać, że wymiana pompy paliwa wcale nie jest trudna i skomplikowana, wymagająca "ciekawych" narzędzi :-). Niezbędna jest wolna godzinka, śrubokręt, klucze 17, 8, 7 i być może 14, trochę ręczników papierowych, odkurzacz, być może opaska zaciskowa.

Zaczynamy od wyjęcia kluczyków ze stacyjki, wyrzucenia z bagażnika wszystkich gratów, łącznie z dywanikiem. Lokalizujemy okrągły dekiel i odkręcamy 3 śruby go mocujące:
Obrazek

Po demontażu metalowego dekla zauważamy właściwy dekielek plastikowy, z przyłączami paliwowymi i elektrycznym, który zamocowany jest za plastikowym, dużym czarnym pierścieniem:
Obrazek

Przed przystąpieniem do dalszych czynności warto zebrać nagromadzony na deklu brud (bardzo pomocny wydaje się być odkurzacz z wąską ssawką szczelinową) i zabezpieczyć w ten sposób wnętrze baku. Zaczynamy od odpięcia 4stykowej wtyczki (zasilanie pompy + czujnik poziomu paliwa) - odciągając ją do góry. Następnie kluczem 17 odkręcamy śrubę mocującą przewód wychodzący z baku (kręcimy oczywiście w ruchu przeciwnym do ruchu wskazówek zegara). Uważajmy też na 2 miedziane podkładki, które zluzujemy wyciągając śrubę. Pozostaje nam jeszcze przewód powrotny (do baku). Ten demontujemy przy pomocy śrubokręta, gdyż zamontowany jest na opasce zaciskowej-śrubowej. Niekiedy zdarza się że przewód ten zabezpieczony jest opaską zaciskaną w specjalnym urządzeniu, wystarczy więc ją podważyć i rozmontować, lecz niezbędna nam będzie nowa opaska, najlepiej na śrubie. Odkręcone przewody warto jest zabezpieczyć przed zabrudzeniem - mi posłużył ręcznik kuchenny, który wożę w bagażniku :-P
Obrazek

Teraz odkręcamy magiczny pierścień (widoczny na 2 zdjęciu), również w kierunku przeciwnym do ruchu zegara. Z racji na jego trudną lokalizacją, warto użyć dużego płaskiego śrubokrętu, zablokować go o jeden z widocznych karbów pierścienia i delikatnie stukać, aż się poluzuje. Po zdjęciu pierścienia podnosimy ku górze cały plastikowy dekielek.
Obrazek

Odłączamy 2 wtyczki elektryczne, kluczem 17 odkręcamy przewód łączący z pompą paliwową, a przewód powrotny (całe gniazdo) rozłączamy poprzez przekręcenie go o 90st i odciągnięcie od dekla.
Obrazek

Teraz zajmujemy się wyciągnięciem pompy z koszyczka w baku. W tym celu odchylamy 2 skrzydełka zabezpieczające pompę (te okrągłe, widoczne na zdjęciu) i podnosimy pompę ku górze.
Obrazek

Pozostaje nam tylko przełożyć przewody napięcia i węża do nowej pompy. W tym celu korzystamy z płaskiego śrubokręta i 2 kluczy (8 i 7). Większy klucz służy do odkręcenia minusa (brązowy przewód), a mniejszy do plusa (zielony).
Obrazek

Teraz musimy już tylko zamontować pompę w koszyczku. Po jej włożeniu przekręcamy ją tak by ssak pompy wpadł do specjalnego gniazda, pompa opadnie ok 1-2cm i zamykamy skrzydełka zabezpieczające pompę. Montujemy przewody paliwowe i podłączamy elektryczne. Przed włożeniem dekla w ściankę zbiornika, radzę założyć uszczelkę w otwór a nie na dekielek. Również polecam wymienić miedziane podkładki pod śrubą wyprowadzającą z baku paliwo - ponieważ pompa tworzy naprawdę duże ciśnienie, niezbędna jest niemal perfekcyjna szczelność. Przed założeniem metalowej osłony, należy sprawdzić szczelność przewodów - wystarczy przekręcić kluczyk w pozycję zapłon, zrobić tak kilka razy i sprawdzić czy okolice śruby wyprowadzającej paliwo są suche.

Życzę miłej pracy.

Awatar użytkownika
radek kocio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: radek kocio » 30 lis 2008, 22:49

Pięknie, brawo <ok> , a co Cię skłoniło do jej wymiany

Awatar użytkownika
hołard
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1025
Rejestracja: 23 lis 2006, 11:12
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Białystok

Post autor: hołard » 01 gru 2008, 05:08

Ładnie, ładnie <ok>

Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » 01 gru 2008, 07:41

Gratki, mnie też to czeka :-)

Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Bastek » 01 gru 2008, 18:05

Ładnie, i fachowo. Gratki <ok>

noorbi

Post autor: noorbi » 01 gru 2008, 18:11

cobra, rzetelne i napisane przejrzyście story.

wiprom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 12 maja 2008, 14:11

Post autor: wiprom » 18 gru 2008, 14:55

bardzo dobrze opisane i będziemy sani wymieniać ze sąsiadem bo mu siadła dzięki za opis
<mikolaj> <mikolaj>

scanmedia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 21 lip 2008, 15:05

Post autor: scanmedia » 14 sty 2009, 22:32

Wszystko ładnie opisane ale ja mam jeszcze jedno pytanie jak kupimy zamiennik pompy to dostajemy taki mały filterek z siatki czy jego się jakoś zakłada bo pompa niema innego zabezpieczenia siateczki na wlocie od zasysania. Dlatego tez zastanawiam się czy mocowanie pompy sie jakoś wyjmuje z góry wygląda tak jak by się to wykręcało sprawdzał to ktoś

saint99
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 89
Rejestracja: 23 cze 2007, 22:23
Lokalizacja: Brzozów

Post autor: saint99 » 17 sty 2009, 12:22

tą siatke zakłada sie na nową pompe ale trzeba własnie wyciągnąć obudowe pompki... Można ją wyjąć na dnie baku ma zaczepy i trzeba przekręcić całą obudowe żeby odczepić wtedy wkładasz do środka pompke i jak już jest w obudowie zakładasz ten filterek z zewnątrz...

jeśli coś pomieszałem to niech mnie ktoś poprawi

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 17 sty 2009, 12:34

Włąsnie jak odczepic kosz pompki paliwa od zbiornika, jezeli przekręcic to w która strone bo bede musiał wyczyścic sitko.

saint99
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 89
Rejestracja: 23 cze 2007, 22:23
Lokalizacja: Brzozów

Post autor: saint99 » 17 sty 2009, 12:47

w audiku nie robiłem ale miałem okazje kilka razy zmieniać pompkę w passacie b3 i myślałem że wszystko wygląda podobnie ale teraz patrze na allegro jak wygląda koszyk w audi i chyba się trochę różni więc może mieć inne mocowanie... w passacie był podobny kształtem do puszki z farby 1litrowej wtedy całość się przekręcało w lewo i odczepiał się.... myślę że tutaj będzie podobnie bo on musi być przymocowany do dna żeby pompka ciągnęła paliwo z samego dna jeśli nie była by przymocowana do dna to by na sztywno trzymała się z deklem a przecież dekiel jest połączony z koszykiem tylko wężami...

Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » 17 sty 2009, 16:18

...w koszyku już jest siatka filtrująca, nic tam nie zakładaj. Możesz jedynie dokupić filter, który wepniesz za pompą paliwa.

scanmedia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 21 lip 2008, 15:05

Post autor: scanmedia » 17 sty 2009, 22:01

Koledzy dzięki za pomoc pompa założona wszystko działa ok temat można zamknąć

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 23 maja 2009, 21:13

A ja mam pytanie dotyczace ewentualnej wymiany pompy paliwa. Zaparkowalem auto pod gorka, a w baku mialem resztki paliwa. Probowalem odpalic ale nie dalo rady, dolalem benzyny z karnistra i ustawilem auto na prostym ale dalej nie pali. Slyszac ze pompa sie wlancza, rozrusznik kreci ale silnik nie zapala. Czy da sie to jakos odpowietrzyc czy jednak konieczna jest wymiana pompy lub jej rozebranie celem wyczyszczenia?

Awatar użytkownika
Krycha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5244
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
Imię: Krystian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Krycha » 24 maja 2009, 00:37

Odpal auto z linki lub na "pycha". Nie raz tak miałem, że kręcąc rozrusznikiem nie chciało zassać benzyny gdy jej brakło.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl