Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 V6 all] Wymiana pompy paliwa

Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 08 lut 2012, 21:45

Dżejkob pisze: moze to pompa w zbiorniku jest do wymiany ?
W B3, pompa znajduje się pod samochodem, a nie w zbiorniku.
Dżejkob pisze:gdy przekręcam kluczyk nie słychać jej pracy a wszystkie kontrolki na konsoli przygasają i jest zero reakcji
To może problem tkwi gdzie indziej, np. w stacyjce?

Awatar użytkownika
Dżejkob
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 276
Rejestracja: 20 mar 2011, 18:26
Lokalizacja: Piła

Post autor: Dżejkob » 08 lut 2012, 22:10

Czyli mam tylko jedną pomkę bo wyczytałem gdzieś że są dwie jedna w zbiorniku a druga koło tylnej osi i ta przy osi sprawdziłem, więc chyba najlepiej będzie wybrać siedo elektryka :-?

Awatar użytkownika
PAKIN
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 07 lut 2012, 10:18
Lokalizacja: Białystok

Post autor: PAKIN » 17 sie 2012, 20:57

podpinam sie pod temat. a jak wymontowac przewod podlaczony do pompy paliwa. otoz mam z nim problem, kable na nim sa poprzelamywane, przydaloby sie polutowac (jak wogole mozna to polutowac w domu, czy trzeba jechac z tym do mechanika) a troche strach uzywac lutownicy zaraz przy baku, do tego jeszcze mam zbiornik z gazem w kole zapasowym, wiec wole nie ryzykowac wybuchem heh... biorac pod uwage to ze czuc tam beznyze dosyc intensywnie.

Podaje linki do zdiec:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0b3 ... 20425.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c38 ... 0571c.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0a8 ... 12819.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/34a ... 3e859.html

ta strzalka u gory, na pierwszym zdieciu, to tam sa poprzelamywane, na tej "spince" do podlaczenia pod bak. reszta zdiec jest z mojego samochodu, pokazuje dobitnie jaka jest sytuacja. poprzedni mechanik odwalil taka o to chale z ta mazia jak go poprosilem zeby zrobil porzadek z ta pompa :-/ . bardziej sie przyjzec to widac gdzie sa poprzelamywane.

Awatar użytkownika
Mieszek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 10 cze 2012, 21:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mieszek » 13 paź 2012, 12:14

Witam mam problem z odkreceniem przewodu od pompy paliwa ten co je zasysa otóz nie moge tego odkrecic obraca sie to razem z przewodem i tym gwintm w pompie o co tu chodzi jak to zrobić ?

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 13 paź 2012, 16:18

Powyżej nakrętki na przewodzie, masz nacięcie na kluch płaski.
Mieszek pisze:obraca sie to razem z przewodem i tym gwintm w pompie
Skoro zaczęło Ci się to obracać, to chyba dekiel jest już do wymiany.

Awatar użytkownika
Mieszek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 10 cze 2012, 21:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mieszek » 13 paź 2012, 17:17

Chodziło o tą nakrętkę od góry tego dekla czyli to co widzimy od razu jak zdejmiemy ta pokrywę w bagażniku co jest na 3 śrubki.

Uporałem się już z tym okazalo sie ze tam od środka tego dekla to co trzyma ten gwint pękło.

Jak ktoś by mial z tym problem to należy:
od tego gwintu wychodzi śruba na który jest założony przewód na taką krótką końcówkę która ma 2 cm trzeba wziąć płaski klucz dosyć krótki i jednym końcem klucza zapieramy o ta metalową końcówkę a druga strona klucza o rant blachy który jest wokół tej pompy.
Przy tym zabiegu prawdo podobnie pęknie nam troche ten przewód ale nie trzeba sie tym martwić wystarczy potem zdjąć resztke urwanego przewodu z tej końcówki śruby i mocno wcisnąć pozostały.
Potem niestety mamy do wymiany górny dekiel lub można zalepić tamte miejsce np. proxipol-em bo bez tego po mału bedzie wyciekało nam paliwko i bedzzie strasznie smierdzialo wewnątrz samochodu.

KamilJ.
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 29 maja 2011, 10:53
Lokalizacja: podlasie

Post autor: KamilJ. » 19 paź 2012, 20:23

krisss pisze:cały kosz wyjmuje się wten sposób, że w jego gornej czesci jest taki plastikowy pierscien na zatrzaski (3 zatrzaski dookoła chyba) trzeba je reką na chama odgiąć i wyjąć ten pierscien i wtedy caly kosz bedzie mozna wyjac do góry razem z filtrem. Trzeba uwazac na "gumki" ktorych bedzie chyba 12 sztuk - slużą do łączenia ze sobą elementów tego kosza w ktorym osadzona jest pompa paliwa...przewaznie spadaja one na dno zbiornika podczas wyjmowania całości i trzeba je wyłowić :)

U mnie w ABT z 1994r. właśnie w ten sam sposób wyjmuje się koszyczek pompy paliwa. Walczyłem 2 dni z samym rozebraniem tego koszyczka. 4 zatrzaski na pierścieniu. Jak w cytacie wyżej znajdują się tam gumowe tulejki (12szt.), które trzymają koszyczek w całości.

Zastanawia mnie jedno, że te połączenia elektryczne wewnątrz zbiornika nie są odseparowane i kąpią się w benzynie i jej oparach, tak ma być?

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 19 paź 2012, 23:22

Zastanawia mnie jedno, że te połączenia elektryczne wewnątrz zbiornika nie są odseparowane i kąpią się w benzynie i jej oparach, tak ma być?
Mało tego...benzyna przepływa przez silnik pompy. :-)

Awatar użytkownika
tomastepa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 10 kwie 2011, 23:48
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: tomastepa » 28 cze 2013, 20:31

krisss pisze:
tomastepa pisze:Jednak zamówiłem taką z allegro http://allegro.pl/show_item.php?item=1581377758
napisz z ciekawości jak długo ona pochodzi. Krążą opinie że te pompy z allegro tanio-tanio wytrzymują średnio 3 miesiące i pagip :-|
Działa do dziś choć pojazd poszedł w świat

pitazz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 98
Rejestracja: 01 sty 2012, 19:53
Lokalizacja: Swarzędz/Wlkp

Post autor: pitazz » 10 wrz 2013, 21:27

trochę odgrzeje kotleta ale cóż....auto zgasło i nie chce odpalić....pompka niby działa(słychać ją) ale słabe ciśnienie i nie podaje paliwa na .....co można sprawdzić?dziwi mnie to trochę bo normalnie jeździłem dzisiaj cały dzień a tu nagle stanął i nie chce odpalić.....druga sprawa to czy można wyciągnąć pompę mając bak pod korek? :lol:

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 10 wrz 2013, 21:34

pitazz pisze:czy można wyciągnąć pompę mając bak pod korek? :lol:

Można, najwyżej sobie zamoczysz ręce <ok>

farson
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 24 wrz 2013, 14:44
Lokalizacja: bielsko biała

Post autor: farson » 27 wrz 2013, 11:14

witam mam taki problem miałem mało paliwa w audi 80 coupe 2.0e 1989r 113km dojechałem pod blok postawiłem go kolo 15 godziny potem przyszedłem kolo 21 próbuje odpalać i nie idzie nie da się nie słychać pompy w ogólne to z buta stacja 5 litrów i znowu próbuje nic nie słychać żeby pompa działała to hol i tez nic to mechanik wyciągnął pompę wyczyścił podłączył bezpośrednio pod akumulator i działa mówi jak nowa wkłada podłącza nie działa podobno bezpieczniki i przekaźniki są dobre w aucie jaka przyczyna co mogło się stać proszę o pomoc czy coś z kablami prosze o odpowiedz z góry dzieki

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 27 wrz 2013, 11:44

Zobacz przekaźnik nr: 10
Jeśli masz lpg sprawdź podłączenie przekaźnika odcinającego pompę paliwa przy pracy na lpg.
Zobaczy czy w momencie gdy pompa powinna chodzić (tuż po włączeniu zapłonu podczas kręcenia rozrusznikiem) na bezpieczniku 13 pojawia się +12V. Jeśli tak to trzeba przejść pod skrzynkę bezpieczników http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... bbd9c.html i na kostce B styk 87f sprawdzić czy się pojawia napięcie, wtedy znaczy że kabel między skrzynką a pompką jest uszkodzony. Jeśli prąd ginie już na bezpieczniku 13 to musi być coś z przekaźnikiem pompy albo uszkodzona jakaś ścieżka wewnątrz skrzynki bezpieczników. Albo jeszcze coś czego nie wymieniłem.
Sprawdź masę dochodzącą do pompki oraz czy nie skorodowały konektory podłączane do pompki. Może masz jeszcze jakieś zabezpieczenie antykradzieżowe.

farson
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 24 wrz 2013, 14:44
Lokalizacja: bielsko biała

Post autor: farson » 27 wrz 2013, 12:08

no ok dzieki wielkie bede musiał kogos poprosic o pomoc bo sam sie boje zawsze jak che cos naprawic to potem jak juz wsadze łapy to juz sie nie da naprawic tylko po nowe lece hehe jakby cos to napisze jak poszło jeszcze raz dziekuje

[ Dodano: 2013-09-27, 12:12 ]
a i mam lpg tak jak napisałes pozdrawiam

statecznik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 01 mar 2010, 13:35
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: statecznik » 12 gru 2013, 10:57

Niestety i mnie dopadła awaria pompy paliwa.
Zakupiłem nową MAXGEAR za 130 zł wykorzystałem opis wymiany zamieszczony na stronie pierwszej (profesjonalna robota). Każdy, kto zabiera się za wymianę pompy powinien zakupić uszczelki miedziane &Oslash;10 szt. 2
i zmiękczyć np. palnikiem gazowym ponadto przydają się nowe opaski zaciskowe.
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl