Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABT] Wymiana przednich amortyzatorów

Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 06 lip 2011, 21:09

bodzio1819 pisze:Czyli muszę od dołu ją wbić tak konkretnie i próbować odkręcić?
Tak, bo tłumacze że ta śruba to stożek i czym mocniej się ją wbije tym bardziej zaciska się w swoim miejscu dzięki czemu można ją odkrecic.

maliniak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 01 cze 2010, 00:40
Imię: Mariusz
Lokalizacja: opole

Post autor: maliniak » 06 lip 2011, 21:15

spróbuj zacisnąć koncówkę drążka do mcpersona kleszczami somozaciskowymi mi to zawsze pomaga

Awatar użytkownika
chybo101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1454
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:40
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: chybo101 » 07 lip 2011, 10:23

Końcówka drążka ma miejsce na klucz do zblokowania :!:

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 07 lip 2011, 13:11

ja to rozumiem ale u mnie była taka sama sytuacja i nic nie pomagało.trzeba było uciąć śrubę.gwint nie powinien się kręcić razem z nakrętka gdyż w nowej (dobrej) końcówce takie coś nie występuje...nawet zakładając nową końcówkę nigdy jej nie dobijam do góry tylko dociągam nakrętka i nic się nie kręci...

Awatar użytkownika
chybo101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1454
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:40
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: chybo101 » 07 lip 2011, 14:06

W jaki sposób obracała się skoro ja zblokowałeś kluczem :?:

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 07 lip 2011, 15:55

nie wiem jakie ty miałeś końcówki drążków ale u mnie nie było możliwości by włożyć jakikolwiek klucz między końcówkę a ucho mcpersona no chyba że jakiś płaski klucz jak kiedyś były do rowerów...

Awatar użytkownika
chybo101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1454
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:40
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: chybo101 » 07 lip 2011, 16:25

Zrywasz osłonę gumowa i masz miejsce na plaski klucz.
Sprawdzane na lemforer i febi.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 07 lip 2011, 16:32

chybo101 pisze:Zrywasz osłonę gumowa i masz miejsce na plaski klucz.
no tak ale ty piszesz o zerwaniu gumy czyli zniszczeniu końcówki.a co jak chcesz ją nadal używać.wtedy jest problem.u mnie bez zerwania gumy niestety nie da się założyć jakiegokolwiek klucza...

Awatar użytkownika
chybo101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1454
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:40
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: chybo101 » 07 lip 2011, 16:39

Na lemforderze wystarczy ja opuścić niżej.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 07 lip 2011, 17:00

to na gałkach które ja miałem niestety nie dało się tego zrobić.widocznie ilu producentów tyle patentów...

bodzio1819
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 174
Rejestracja: 20 lis 2008, 21:46
Lokalizacja: S****ki

Post autor: bodzio1819 » 07 lip 2011, 22:26

Sagem miałeś racje w 1000000%.Znalazłem tylko swój patent kawałek drewnianego kołka pod drążek lekko opuściłem zaznaczam bardzo lekko samochód na podnośniku i bez żadnych problemów odkręciłem 8-) Dziękuje za radę :mrgreen:

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 08 lip 2011, 18:38

bodzio1819 pisze:Sagem miałeś racje w 1000000%.Znalazłem tylko swój patent kawałek drewnianego kołka pod drążek lekko opuściłem zaznaczam bardzo lekko samochód na podnośniku i bez żadnych problemów odkręciłem 8-) Dziękuje za radę :mrgreen:
Spoko ciesze sie ze pomoglem <piwo>

destynation87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 04 kwie 2011, 18:54
Lokalizacja: Żary/Zielona góra

Post autor: destynation87 » 14 lip 2011, 14:54

panowie mam do was pytanie, staram się wymienić same gumy z łożyskami pod kielichem, czy do tego też powinienem zdjąć praktycznie cały amor czy są jakieś inne rady bym nie musiał odkręcać niepotrzebnie jakiś elementów co prawda na zbieżność pojadę tak czy inaczej bo wymieniłem końcówki drążka i łączniki stabilizatorów, ale jest jakiś patent by to wymienić łatwo i przyjemnie?? a i jeszcze jedno niepokoi mnie ten przyrząd jakim jest klucz tulejowy :) nie mam. Jak najlepiej to rozkręcić by nie było strat :)

maliniak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 01 cze 2010, 00:40
Imię: Mariusz
Lokalizacja: opole

Post autor: maliniak » 14 lip 2011, 18:13

to wszystko zależy od twojego doświadczenia jeżeli masz duże doświadczenie to można to zrobić bez ściągania całego amorka ale do tego będą potrzebne małe ściągacze do sprężyn można to też zrobic bez ściągaczy ale potrzebne są dwie osoby aby w momencie opuszczania auta druga osoba ustawiła sprężyne i łożysko w odpowiednim położeniu
jeżeli mało razy to robiłeś proponuje jednak wyjęcie całego amorka a jeśli chodzi o klucz tulejowy to można go kupić albo zrobić samemu bo jest on potrzebny do odkrecenia specjalnej nakrętki na amorku

[ Dodano: 2011-07-14, 18:15 ]
jeżeli nie masz takiego klucza to można to też odkręcić używając śrubokręta i młotka ale to troche zajmuje czasu

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 14 lip 2011, 18:55

możesz wymienić bez wyciągania amortyzatora,wtedy nie będziesz musiał robić zbieżności.co do klucza to zrób go sam.wystarczy rurka i piła do metalu + pilnik.mnie to zajęło 10 minut.najlepiej kupić sobie taką nakrętkę w sklepie (koszt ok 3zł) i dorób kluczyk na spokojnie bo na kolumnie to jest dupa a nie dorabianie...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl