Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABT] Wymiana przednich amortyzatorów

Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
destynation87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 04 kwie 2011, 18:54
Lokalizacja: Żary/Zielona góra

Post autor: destynation87 » 14 lip 2011, 20:42

ok dzięki wielkie :) doświadczenia nie mam ale nabywam bo kiedyś trzeba :)

sesej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 06 sty 2011, 20:35
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: sesej » 05 sie 2011, 13:18

Witam,jestem po wymianie amorków,
tomek1982 pisze:opis super przyda sie dla mniej obeznanych w temacie ale co do punktu 6 jest male ale po odkreceniu tych 2 srub geometrai ci poleci ja zawsze zostawiam w spokoju i mc persona wyciagam calego ze zwrotnica i geometrai jest nieruszona
,zgodzę się z kolegą Tomkiem ale jeśli chodzi o geometrię to nie wiem w czym problem,ja porozkręcałem wszystko,gdyż musiałem zabrać piasty na prasę w celu wyprasowania łożysk przy okazji,po skręceniu wszystkiego do qpy,geometria bez zmian,faktem jest że poznaczyłem sobie przecinaczkiem zanim rozłozyłem te 2 elementy....ale teraz to bajka,nic nie stuka,prowadzenie poprawa o 100%,nic nie szumi.....sam miodzik :)

maliniak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 01 cze 2010, 00:40
Imię: Mariusz
Lokalizacja: opole

Post autor: maliniak » 07 sie 2011, 16:17

ja również rozkręcałem te dwie śruby i geometrie mi nie poszła byłem na skp i powiedzieli mi że w 80-tkach nie ustawia sie geometri tylko zbieżność nie wiem o co chodzi ale ponoć nie ma regulacji

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 07 sie 2011, 16:31

maliniak pisze:ja również rozkręcałem te dwie śruby i geometrie mi nie poszła byłem na skp i powiedzieli mi że w 80-tkach nie ustawia sie geometri tylko zbieżność nie wiem o co chodzi ale ponoć nie ma regulacji
W 80-tkach kąty pochylenia ustawia się na sworzniach wachaczy <ok>

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 07 sie 2011, 19:46

Ja rozkręciłem śruby na kolumnie i wydaje mi się że geometria poszła - koła piszczą teraz w zakrętach z małą prędkością. Chociaż luzu tam wiele nie było na oko może z milimetr. Ale ten luz przynajmniej u mnie jakiś wpływ na pochylenie koła miał.

bodzio1819
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 174
Rejestracja: 20 lis 2008, 21:46
Lokalizacja: S****ki

Post autor: bodzio1819 » 07 sie 2011, 20:54

Dokładnie nic nie ma prawa zmienić się jak zaznaczy w jakim miejscu te śruby były.Zrobiłam tak u siebie przy wymianie amortyzatorów i na stacji było sprawdzane koszt 30zł i wszystko w porządku było.Wystarczy dokładnie zaznaczyć 8-)

qndek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 31 sty 2011, 17:22
Lokalizacja: Łódź

Post autor: qndek » 09 sie 2011, 08:17

Witam!
Panowie czy przy opcji wymiany bez wyciągania kolumny jest możliwe wyjęcie ściśniętej wcześniej sprężyny? Chcę wrócić z obniżonego zawiasu do fabryki.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 09 sie 2011, 18:08

moim zdaniem będzie to bardzo trudne gdyż jest mało miejsca między kolumną a błotnikiem chodź może ci się uda jak cała kolumna zejdzie na dół.Jak zaczniesz z tym robić to zobaczysz jak ci się nie uda wyjść to i tak będziesz musiał wyjąc całą kolumnę...

maliniak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 01 cze 2010, 00:40
Imię: Mariusz
Lokalizacja: opole

Post autor: maliniak » 09 sie 2011, 21:13

ja też byłem pewien że na sworzniach się reguluje ale ten koleś na skp się upierał i dałem za wygraną i teraz jestem pewien że przy wyciągnięciu mcpersona nie trzeba ustawiać geometri :-P

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 10 sie 2011, 14:06

U mnie trzeba ustawiać geometrie. Oczywiście jeśli mówimy o wyjęciu kolumny bez zwrotnicy. Auto wyraźnie inaczej się prowadzi, lekko pływa po nierównościach.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 12 wrz 2011, 22:06

Panowie mam takie pytanie jeśli mam ori i gazowe-olejowe to jaki jest wkład? w częściach jak pokazane parę postów wyżej czy taki jak kupiłem?

Co z ciśnieniem gazu?

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 13 wrz 2011, 17:00

jaco80 pisze:U mnie trzeba ustawiać geometrie. Oczywiście jeśli mówimy o wyjęciu kolumny bez zwrotnicy. Auto wyraźnie inaczej się prowadzi, lekko pływa po nierównościach.
normalne ze jak odkrecisz zwrotnice od reszty mc persona to ci geometria na 100 procent poleci

Bejnar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 19 wrz 2011, 16:36
Lokalizacja: Lipsk/Białystok

Post autor: Bejnar » 24 lis 2011, 20:36

Przy wymianie amortyzatorów konieczne są nowe osłony i odboje?

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 24 lis 2011, 20:44

Tak twierdzą fachowcy i mądre książki ;-) Jak masz niestyrane i niepopękane to możesz zostawić, ale koszt tego jest znikomy w porównaniu do roboty, którą musisz powtórzyć prawie w całości aby je wymienić w razie uszkodzenia :-)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 25 lis 2011, 16:53

z przodu pewnie będziesz miał osłony styrane po tylu latach ale z tyłu są metalowe wiec nie maja prawa się zniszczyć.odboje pewnie z tyłu tez będą ok.najpierw posprawdzaj a później kup bo trzeba wydać od 50zł w górę za komplet na jedna oś więc trochę to kosztuje a szkoda kupować jeśli będą ok...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl