[B3 1.8S] brak nawiewu
[B3 1.8S] brak nawiewu
Witam, mam problem z moją B3, mianowicie pewnego dnia przestał mi działać nawiew, kiedyś normalnie 1, 2, 3, 4 działało, a teraz lekko tylko wieje(jak się jedzie, to mniej niż na 1 stopniu), kiedyś przy 3 stopniu to wyraźnie było słychać że wszystko działa, a wiało jak nic, a teraz prawie nie wieje, przydatny był dla mnie ten nawiew gdyż od kiedy mam tą audi, to nie działa mi wiatrak chłodnicy i wtedy włączam nawiew i auto mi się nie gotowało(stałe 90 pokazywało), z pewnością coś padło(1987 rocznik, więc latka ma) tylko co?
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
pierwsza sprawa, czy czasem niemasz zapchanego, filtra przeciw pylokowego, ten kabinowy na podszybiueXe pisze:a teraz lekko tylko wieje
a masz drozna chlodnice? tzn na calosci jest rowno ciepla, prawdopodobnie moze byc zapchana i wymaga plukania, zdemontuj i przeplucz, nie rob tego w obiegu, bo caly szlam znow wejdzie w chlodniceeXe pisze:nie działa mi wiatrak chłodnicy
wlacznik termicznybart0390 pisze:czujnik temperatury
co do bezpieczników to są dobre, nie wiem czemu, ale regularnie co miesiąc sprawdzam wszystkie ![:)](https://audi80.pl/images/smilies/usmiech.gif)
chłodnica ma taką samą temperaturę wszędzie, więc raczej nie jest zasyfiona![:)](https://audi80.pl/images/smilies/usmiech.gif)
co do filtra pyłkowego to było dobrze, potem wyłączyłem i już nie włączyło się, więc wątpię żeby się właśnie w tym momencie zapchał![:)](https://audi80.pl/images/smilies/usmiech.gif)
muszę jeszcze zobaczyć włącznik termiczny i opornicę, ale tym się może jutro zajmę![:)](https://audi80.pl/images/smilies/usmiech.gif)
a mogło się zdarzyć tak że ten silniczek nawiewu poprostu siadł ze starości i czy można by go w domu zreperować czy raczej trzeba wymienić?
![:)](https://audi80.pl/images/smilies/usmiech.gif)
chłodnica ma taką samą temperaturę wszędzie, więc raczej nie jest zasyfiona
![:)](https://audi80.pl/images/smilies/usmiech.gif)
co do filtra pyłkowego to było dobrze, potem wyłączyłem i już nie włączyło się, więc wątpię żeby się właśnie w tym momencie zapchał
![:)](https://audi80.pl/images/smilies/usmiech.gif)
muszę jeszcze zobaczyć włącznik termiczny i opornicę, ale tym się może jutro zajmę
![:)](https://audi80.pl/images/smilies/usmiech.gif)
a mogło się zdarzyć tak że ten silniczek nawiewu poprostu siadł ze starości i czy można by go w domu zreperować czy raczej trzeba wymienić?
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
on praktycznie jest niezniszczalny, jedyne co mu sie zuzywa to szczotki, gdzies na forum jest rezanko o tych szczotkacheXe pisze:a mogło się zdarzyć tak że ten silniczek nawiewu poprostu siadł ze starości i czy można by go w domu zreperować czy raczej trzeba wymienić?
jak go bedziesz rozbieral to warto mu tulejki przesmarowac, te na osce, smarem co by nie piszczal jak sie kreci
a na foto nizej masz szczotki od sprintera, podobno sa idelne wymiary trzeba je troche skrocic i bedzie git
sam silnik jest dosc drogi
Ostatnio zmieniony 13 maja 2013, 23:00 przez Szara80tkaTdi, łącznie zmieniany 1 raz.
wymontuj cały silniczek dmuchawy lub chociaż zrób sobie dojście bezpośrednio do styków silnika i podepnij bezpośrednio z aku 12V... jeśli nie ruszy to spalony jest silnik, natomiast jeśli zacznie dmuchać - to do wymiany będzie rezystor dmuchawyeXe pisze: silniczek nawiewu poprostu siadł ze starości i czy można by go w domu zreperować czy raczej trzeba wymienić?
Re: [B3 1.8S] brak nawiewu
Jeśli chodzi o nawiew, to w pierwszej kolejności należy sprawdzić bezpieczniki, zrobiłeś to i są dobre. Następnym krokiem jest wymontowanie silnika dmuchawy i sprawdzenie, czy nie jest uszkodzony. Dopiero później zająłbym się mechanizmem sterującym i rezystorem.eXe pisze:Witam, mam problem z moją B3, mianowicie pewnego dnia przestał mi działać nawiew, kiedyś normalnie 1, 2, 3, 4 działało, a teraz lekko tylko wieje(jak się jedzie, to mniej niż na 1 stopniu), kiedyś przy 3 stopniu to wyraźnie było słychać że wszystko działa, a wiało jak nic, a teraz prawie nie wieje, przydatny był dla mnie ten nawiew gdyż od kiedy mam tą audi, to nie działa mi wiatrak chłodnicy i wtedy włączam nawiew i auto mi się nie gotowało(stałe 90 pokazywało), z pewnością coś padło(1987 rocznik, więc latka ma) tylko co?
To, że włączysz nawiew nie jest żadnym wyjściem w regulowaniu prawidłowej temperatury silnika. Trzeba sprawdzić, dlaczego wentylator chłodnicy się nie włącza. Odepnij kostkę od czujnika w chłodnicy i zewrzyj ze sobą styki. Jeśli wentylator będzie pracował, to czujnik do wymiany. W przeciwnym wypadku, do sprawdzenie przekaźnik oraz silnik wentylatora chłodnicy, oraz oczywiście instalację.
wentylator chłodnicy działa, czyli czujnik do wymiany ![:)](https://audi80.pl/images/smilies/usmiech.gif)
co do regulowania temperatury silnika, to tu się zdziwisz(zresztą sam nie wierzyłem), ponieważ u mnie tylko to było jedynym wyjściem do regulowania temperatury silnika, ponieważ jak temperatura silnika dochodziła do 100 stopni i przy ustawieniu nawiewu na ciepło na 4 stopień dmuchawy, to temperatura w ciągu 2-5min(zależnie od temperatury otoczenia) spadała do stałych 90 stopni i utrzymywała się na takim poziomie, więc w moim przypadku jakieś znaczenie miało![:)](https://audi80.pl/images/smilies/usmiech.gif)
![:)](https://audi80.pl/images/smilies/usmiech.gif)
co do regulowania temperatury silnika, to tu się zdziwisz(zresztą sam nie wierzyłem), ponieważ u mnie tylko to było jedynym wyjściem do regulowania temperatury silnika, ponieważ jak temperatura silnika dochodziła do 100 stopni i przy ustawieniu nawiewu na ciepło na 4 stopień dmuchawy, to temperatura w ciągu 2-5min(zależnie od temperatury otoczenia) spadała do stałych 90 stopni i utrzymywała się na takim poziomie, więc w moim przypadku jakieś znaczenie miało
![:)](https://audi80.pl/images/smilies/usmiech.gif)
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga