Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] czujnik na wężu do nagrzewnicy

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 06 maja 2012, 21:43

Nie ma co rozpaczać w ASO koszt tego trójnika to niecałe 20 zł, a jego numer to 4A0 819 497 <ok>
Jarewa pisze:Nie we wszystkich autach są te czujniki, a to zależy od posiadanego ECU przeważnie mają wyjście na klimę ( komunikacja) pewnie kolega "szlonik" posiada auto przed 93r ? wiec ecu nie ma wyjścia na klimę.
Nie siej niepoprawnych informacji, ponieważ każde ECU posiada wyjście na klimę jeśli można było ją sobie zażyczyć w salonie. Do ECU od klimy idą tylko 2 przewody, jeden to sygnał włączonej sprężarki, a drugi to sygnał przycisku włączającego klimę. Ten czujnik jest elementem instalacji climatronica i tylko jemu służy. Wątpię by ładowali ten czujnik dopiero od 93r., ponieważ już we wszystkich B3 z climatroniciem stosowano te czujniki ;-)

Pozdro. <piwo>

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 06 maja 2012, 21:56

Nie będę wdawał się w dyskusje. Czujniki stosowali do 93r dokładnie była zmiana ecu powyżej 07.92r. Później ecu miało obsługę klimy mówimy o ABK B4

Digifan do 07.92r

Obrazek

Digifan po 07.92r


Obrazek


A podłaczenie ecu to ala CAN. czyli wszystkie info o silniku (obroty,temp,itd)

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 06 maja 2012, 22:06

Nie będę się sprzeczał, ale wydaje mi się wręcz absurdalne by czujnik od temp. wody dawał informacje silnikowi o włączonej klimie i decydował o zwiększeniu dawki paliwa i obrotów na wolnych obrotach aby silnik nie zgasł...

Awatar użytkownika
jugo007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 327
Rejestracja: 20 sie 2009, 01:25
Lokalizacja: Wisła Mała
Kontakt:

Post autor: jugo007 » 06 maja 2012, 23:02

z klimatronika idą 2 kable do kompa do końca 1992 pin w kompie 12 i 32 zaś od początku 93 pin 13 i 39 na schemacie serwisowym jest zaznaczony ten czujnik temp o którym mowa zasada działania taka jak niebieski ale nie każde audi to ma zależy jak jest zaprogramowany panel klimatronika ja mam klimatronik i go nie mam ale skoro kolega go miał to kupić króciec i założyć

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 07 maja 2012, 23:53

jugo007 pisze:skoro kolega go miał to kupić króciec i założyć
Amen <ok>

Awatar użytkownika
szoton
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 21 lip 2010, 18:46
Lokalizacja: Hindenburg

Post autor: szoton » 08 maja 2012, 13:23

Audi Sport pisze:
jugo007 pisze:skoro kolega go miał to kupić króciec i założyć
Amen <ok>
Dokładnie <ok> Już zamówione w ASO za 18 zł na czwartek będzie.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 09 maja 2012, 18:28

Czujnik niebieski na wężu od nagrzewnicy dostarcza sterownikowi klimatyzacji informację na temat temperatury czynnika chłodzącego, by zamiast podgrzewać, przypadkiem klimatronik zimą nie "dmuchał" zimnym powietrzem.
Zinstalowanie czujnika powoduje, że klimatronik zacznie zimą grzać kabinę dopiero gdy płyn w nagrzewnicy ma odpowiednią temperaturę.
Przy braku tego czujnika klimatronik tez zacznie podgrzewać kabinę ale dopiero po osiągnięciu temperatury przez czynnik w dużym obiegu - czyli zimą jakieś 5 minut później.
Odnośnie połączenia ECU silnika i sterownika klimy to połączenia istnieją po to by:
- sterownik silnika wiedział kiedy jest włączony kompresor i kiedy ma utrzymywac wolne obroty w trudniejszych warunkach zwiekszonego obciążenia;
- przy prawidłowej konfiguracji ECU i przy raptownym zwiększeniu obciążenia silnika (gwałtownie dodany gaz) sterownik silnika nakazuje sterownikowi klimatyzacji chwilowe wyłaczenie kompresora, tak by kierowca nie odczuwał że silnik "sie muli".


Włączenie klimatyzacji przy prawidłowej konfiguracji, zestrojeniu i stanie silnika NIGDY nie spowoduje jego przegrzania.


Moduł sterownika klimatyzacji (podwójny telewizorek) był montowany w Audi 80 od VIII 1993 roku (modelowy 1994) i wszedł na wyposażenie równolegle z nowym sterownikiem silnika firmy siemens o numerze końcowym 024.

Nie spotkałem jeszcze auta wyprodukowanego wcześniej (modelowy do 1993) które miałoby taką klimatyzację elektroniczną.

Klimatyacja manualna posiada trochę inny standard komunikacji z ECU silnika niż klimatronik.

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 09 maja 2012, 20:30

czarekj pisze:Nie spotkałem jeszcze auta wyprodukowanego wcześniej (modelowy do 1993) które miałoby taką klimatyzację elektroniczną.
czarekj, audi coupe rok produkcji 1992, pierwsza rejestracja 1993 więc mam takie auto i czujnika nie mam :-P

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 09 maja 2012, 20:49

shellah pisze:audi coupe rok produkcji 1992, pierwsza rejestracja 1993 więc mam takie auto i czujnika nie mam
Możliwe, nie zaglądałem przecież pod maskę każdemu audi, nie wiem jak jest przy innych sterownikach. Odniosłem się do silnika ABK ze sterownikami 022 i 024, silnika jaki posiada w swoim aucie kolega Szoton - założyciel tematu. Na temat innych modeli silnika i nadwozia się nie wypowiadam, bo tam co model to różnie bywało.

Zyggaa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 03 gru 2012, 23:43

Post autor: Zyggaa » 04 gru 2012, 00:31

Czy czujnik, o którym mowa ma oznaczenie G110? Bo mi wyrzuca dwa błędy jeden 06.x i 0.7.x
x - nie ma konkretnej cyfry tylko kreski jutro się przypatrzę, może się domyślę - taki mały test na inteligencję.

[ Dodano: 2012-12-04, 19:10 ]
Odczytałem błędy 06.1 oraz 07.1
A najciekawsze jet to, że w miejscu gdzie powinien być czujnik jest co prawda trójnik, ale z odprowadzeniem do parownika. Poprzedni właściciel sam zakładał gaz, bo się tym trudni, i zarzeka się, że tam żadnego czujnika nie było. Trochę mu nie wierzę. Moja prośba do Was to czy możecie wskazać mi miejsce, z którego powinien wychodzić kabel z pinem do tego czujnika, nie mogę go znaleźć i gdzie znajduje się ten czujnik z błędu 07.1 bodajże G109. Domniemam, że to ten pod filtrem kabinowym, ale nie jestem pewien.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl