[B4 ABK] czujnik na wężu do nagrzewnicy
[B4 ABK] czujnik na wężu do nagrzewnicy
mam pytanie do czego służy czujnik który jest w trójniku na jednym z węży które są założone na króćce nagrzewnicy? Trójnik ma takie specjalne okrągłe siedzenie na ten czujnik. Wtyczka czujnika ma kolor niebieski i przewody idą gdzieś w stronę kabiny ale nie do końca widać czy do niej wchodzą (zasłania serwo hamulca). Łączyłem te dwa węże które są założone na króćce nagrzewnicy aby ją wyłączyć z układu bo mi cieknie i złamałem jeden koniec tego trójnika z czujnikiem i też musiałem go wywalić i czujnik jest nie podpięty do węża chłodzenia. stanie się coś?
shellah pisze:ja nie widzę u siebie takiego czunika
u mnie jak stoisz przed otwartą maską to patrząc na króćce od nagrzewnicy to od prawego odchodzi wąż który za jakieś 20-30 cm ma trójnik w który jest wpięty jakiś czujnik z niebieską wtyczką. :?: widać że trójnik jest specjalnie pod kształt tego czujnika.
czyli nie włączając klimy nie ma zagrożenia przegrzaniem silnika?Jarewa pisze:Nie włączysz klimy, a jakby się dało włączyć to możesz przegrzać silnik, ten czujnik informuje klima tronik o panującej temperaturze silnika, bo w stanie krytycznym klima musi się wyłączyć.szoton pisze:a jeżeli ten czujnik jest odpięty to co się stanie?
Generalnie trochę to dziwne bo normalna temp. silnika to ok. 90 st. czy klima pracuje czy nie to przy sprawnym układzie chłodzenia chyba nie może dojść do przegrzania silnika bo włącza się wentylatory, chyba że ten czujnik steruje wentylatorami?
Tu jest ten czujnikshellah pisze:ja nie widzę u siebie takiego czunika
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Dlatego co do twojego problemu pewnie klima wyrzuci błąd bez tego czujnika. A z błędem raczej nie włączysz. Najlepiej zrób emulacje i zamiast czujnika podłącz rezystor około 250ohm wtedy błąd zniknie i będzie można włączać. Tylko pamiętaj to co pisałem przy długim postoju i włączonej klimie możesz przegrzać dlatego jak dochodzi temperatura silnika do krytycznych wskazań wyłączaj klimę manualnie i nie będzie żadnego problemu.
A gdyby tobie zależało na tym by jednak podpiąć ten czujnik do układu, to można zrobić inaczej króciec tylny pasuje od innego silnika z miejscem na czujnik, lub z boku króciec na trzy czujniki.
A gdyby tobie zależało na tym by jednak podpiąć ten czujnik do układu, to można zrobić inaczej króciec tylny pasuje od innego silnika z miejscem na czujnik, lub z boku króciec na trzy czujniki.
OK, od biedy można dokupić taki nowy trójnik i po temacie (chyba że taki platiczek kosztuje znowu nie wiadomo ile)Jarewa pisze:Dlatego co do twojego problemu pewnie klima wyrzuci błąd bez tego czujnika. A z błędem raczej nie włączysz. Najlepiej zrób emulacje i zamiast czujnika podłącz rezystor około 250ohm wtedy błąd zniknie i będzie można włączać. Tylko pamiętaj to co pisałem przy długim postoju i włączonej klimie możesz przegrzać dlatego jak dochodzi temperatura silnika do krytycznych wskazań wyłączaj klimę manualnie i nie będzie żadnego problemu.
A gdyby tobie zależało na tym by jednak podpiąć ten czujnik do układu, to można zrobić inaczej króciec tylny pasuje od innego silnika z miejscem na czujnik, lub z boku króciec na trzy czujniki.