Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] czujnik na wężu do nagrzewnicy

Awatar użytkownika
szoton
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 21 lip 2010, 18:46
Lokalizacja: Hindenburg

[B4 ABK] czujnik na wężu do nagrzewnicy

Post autor: szoton » 06 maja 2012, 07:55

mam pytanie do czego służy czujnik który jest w trójniku na jednym z węży które są założone na króćce nagrzewnicy? Trójnik ma takie specjalne okrągłe siedzenie na ten czujnik. Wtyczka czujnika ma kolor niebieski i przewody idą gdzieś w stronę kabiny ale nie do końca widać czy do niej wchodzą (zasłania serwo hamulca). Łączyłem te dwa węże które są założone na króćce nagrzewnicy aby ją wyłączyć z układu bo mi cieknie i złamałem jeden koniec tego trójnika z czujnikiem i też musiałem go wywalić i czujnik jest nie podpięty do węża chłodzenia. stanie się coś?

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 06 maja 2012, 12:36

czujnik ten jest jak ma sie klimatyzacje automatyczną ;-)

Awatar użytkownika
szoton
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 21 lip 2010, 18:46
Lokalizacja: Hindenburg

Post autor: szoton » 06 maja 2012, 14:05

Dziki pisze:czujnik ten jest jak ma sie klimatyzacje automatyczną ;-)
no to się zgadza bo mam klimatronik, a jeżeli ten czujnik jest odpięty to co się stanie?

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 06 maja 2012, 17:13

ja nie widzę u siebie takiego czunika :-/

Awatar użytkownika
szoton
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 21 lip 2010, 18:46
Lokalizacja: Hindenburg

Post autor: szoton » 06 maja 2012, 18:24

shellah pisze:ja nie widzę u siebie takiego czunika :-/

u mnie jak stoisz przed otwartą maską to patrząc na króćce od nagrzewnicy to od prawego odchodzi wąż który za jakieś 20-30 cm ma trójnik w który jest wpięty jakiś czujnik z niebieską wtyczką. :?: widać że trójnik jest specjalnie pod kształt tego czujnika.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 06 maja 2012, 19:41

szoton pisze:a jeżeli ten czujnik jest odpięty to co się stanie?
Nie włączysz klimy, a jakby się dało włączyć to możesz przegrzać silnik, ten czujnik informuje klima tronik o panującej temperaturze silnika, bo w stanie krytycznym klima musi się wyłączyć.

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 06 maja 2012, 20:14

Jarewa pisze:możesz przegrzać silnik
przecież przy włączonej klimie chodzą wiatraki i chłodzą plyn :-/

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 06 maja 2012, 20:34

No tak dobrze myślisz:) ale bierzesz pod uwagę że jak klima włączona to pierw chłodzi chłodnicę klimy która generuje ciepło a dopiero później chłodnice układu silnika?

Awatar użytkownika
szoton
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 21 lip 2010, 18:46
Lokalizacja: Hindenburg

Post autor: szoton » 06 maja 2012, 20:37

Jarewa pisze:
szoton pisze:a jeżeli ten czujnik jest odpięty to co się stanie?
Nie włączysz klimy, a jakby się dało włączyć to możesz przegrzać silnik, ten czujnik informuje klima tronik o panującej temperaturze silnika, bo w stanie krytycznym klima musi się wyłączyć.
czyli nie włączając klimy nie ma zagrożenia przegrzaniem silnika?

Generalnie trochę to dziwne bo normalna temp. silnika to ok. 90 st. czy klima pracuje czy nie to przy sprawnym układzie chłodzenia chyba nie może dojść do przegrzania silnika bo włącza się wentylatory, chyba że ten czujnik steruje wentylatorami?

szlonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 14 sty 2012, 20:35

Post autor: szlonik » 06 maja 2012, 20:45

shellah pisze:ja nie widzę u siebie takiego czunika :-/
Tu jest ten czujnik

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 06 maja 2012, 20:50

Nie we wszystkich autach są te czujniki, a to zależy od posiadanego ECU przeważnie mają wyjście na klimę ( komunikacja) pewnie kolega "szlonik" posiada auto przed 93r ? wiec ecu nie ma wyjścia na klimę.

szlonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 14 sty 2012, 20:35

Post autor: szlonik » 06 maja 2012, 21:00

Tak, to prawda, ja mam '92

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 06 maja 2012, 21:08

Dlatego co do twojego problemu pewnie klima wyrzuci błąd bez tego czujnika. A z błędem raczej nie włączysz. Najlepiej zrób emulacje i zamiast czujnika podłącz rezystor około 250ohm wtedy błąd zniknie i będzie można włączać. Tylko pamiętaj to co pisałem przy długim postoju i włączonej klimie możesz przegrzać dlatego jak dochodzi temperatura silnika do krytycznych wskazań wyłączaj klimę manualnie i nie będzie żadnego problemu.

A gdyby tobie zależało na tym by jednak podpiąć ten czujnik do układu, to można zrobić inaczej króciec tylny pasuje od innego silnika z miejscem na czujnik, lub z boku króciec na trzy czujniki.

Awatar użytkownika
szoton
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 21 lip 2010, 18:46
Lokalizacja: Hindenburg

Post autor: szoton » 06 maja 2012, 21:16

Jarewa pisze:Dlatego co do twojego problemu pewnie klima wyrzuci błąd bez tego czujnika. A z błędem raczej nie włączysz. Najlepiej zrób emulacje i zamiast czujnika podłącz rezystor około 250ohm wtedy błąd zniknie i będzie można włączać. Tylko pamiętaj to co pisałem przy długim postoju i włączonej klimie możesz przegrzać dlatego jak dochodzi temperatura silnika do krytycznych wskazań wyłączaj klimę manualnie i nie będzie żadnego problemu.

A gdyby tobie zależało na tym by jednak podpiąć ten czujnik do układu, to można zrobić inaczej króciec tylny pasuje od innego silnika z miejscem na czujnik, lub z boku króciec na trzy czujniki.
OK, od biedy można dokupić taki nowy trójnik i po temacie (chyba że taki platiczek kosztuje znowu nie wiadomo ile)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 06 maja 2012, 21:39

Na pewno cena kosmos :mrgreen: jak to w ASO.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl