Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 abt ] czy to termostat ?

Zablokowany
piotrek233
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 30 wrz 2011, 20:29
Lokalizacja: stopnica

[b4 abt ] czy to termostat ?

Post autor: piotrek233 » 15 lis 2011, 16:43

mam taki problem od jakiegos czasu. moja andzia łapie szybko tem ale w czasie jazdy tem sie wacha w granicach 95-98st. wiatrak sie załancza i zbija ja do 94-95st i z powrotem w góre. termostat sie otwiera przy 98 st w tym samym momencie co załancza sie wentylator bo to dzis dokładnie zbadałem wiec jak myse za pózno bo powinien przy tem 87 st. mysle ze te wachania sa jego powodem ale chce sie upewnic iwas sie poradzic co sadzicie o tym. ;-)

pawelk2002
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 450
Rejestracja: 13 paź 2009, 20:29
Lokalizacja: Strzyżów

Post autor: pawelk2002 » 15 lis 2011, 16:52

Termostat mało płynu zakamieniały układ fiksuje czujnik lub zegary

piotrek233
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 30 wrz 2011, 20:29
Lokalizacja: stopnica

Post autor: piotrek233 » 15 lis 2011, 16:56

raczej układ odpada a i czujnik tak samo bo jak załancza sie wentylator chłodnicy to na zegarze mam 97-98st czyli tak jak powinno byc

[ Dodano: 2011-11-17, 17:08 ]
dzis wymieniłem termostat okazało sie ze to on był winny bo za pozno sie otwierał 98st a do tego sie zacinał :-x teraz tem 90 dolny waz ciepły <ok> ale co najwazniejsze jakie noje było zdziwienie jak na wyjetym termostacie pisało made in FRANCE :shock: CO TO ZA WYNALAZEK :?: a i jeszcze jedno wielki szacun dla tych co wymieniaja(lub tylko tak pisza) termostat z góry i do tego bez odkrecania pompy wspomagania <piwo> . ja nie miałem problemówbo miałem kanał :mrgreen:

tomek 74-35
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 82
Rejestracja: 26 lut 2011, 23:57
Lokalizacja: Namysłów

Post autor: tomek 74-35 » 09 gru 2011, 21:56

Witam was.Mam pewien problem,chodzi mi o to,że jak silnik mi się nie dogrzewa,za wolno łapie temperaturę,jak jadę poza miastem 15 km to w tej chwili,przy takiej pogodzie jak teraz pokazuje mi wskaźnik lekko ponad 60 stopni,ogrzewanie działa w porządku i nawet szybko,no i mam tą białą maź pod korkiem oleju i na bagnecie u góry,ale płynu mi nie bierze nic,co o tym myślicie???

pawelk2002
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 450
Rejestracja: 13 paź 2009, 20:29
Lokalizacja: Strzyżów

Post autor: pawelk2002 » 09 gru 2011, 22:06

Termostat albo zegary przekłamują

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 10 gru 2011, 08:03

tomek 74-35 pisze:jak jadę poza miastem 15 km to w tej chwili,przy takiej pogodzie jak teraz pokazuje mi wskaźnik lekko ponad 60 stopni,
prawdopodobnie to termostat jak już kolega pawelk2002, napisał
tomek 74-35 pisze:no i mam tą białą maź pod korkiem oleju i na bagnecie u góry
efekt niedogrzania silnika lub słabej jakości oleju

budzio14
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 04 gru 2011, 22:52
Lokalizacja: Myszków

Post autor: budzio14 » 26 gru 2011, 10:34

A ja mam taki problem iz jesli auto stoi i silnik pracuje to temperatura sie dzwiga i ja utrzymuje taka jaka ma byc a jak audi jest w ruchu to wskazowka od temperatury nawet sie nie dzwignie :/ co sie moglo stac?? czy to tez wina termostatu??

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 26 gru 2011, 10:38

budzio14 pisze:czy to tez wina termostatu??
jest to wielce prawdopodobne. U mnie było tak że podczas jazdy było 70 stopni a na postoju 90 wymieniłem termostat i teraz 90 jest cały czas <ok>

budzio14
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 04 gru 2011, 22:52
Lokalizacja: Myszków

Post autor: budzio14 » 01 sty 2012, 13:23

ej mechanik powiedzial ze chyba nie termostat lecz prawdopodobnie jest peknieta nagrzewnica bo paruja sie tez dosyc szyby ale czy to na pewno to???? wole sie upewnic bo za sama wymiane powiedzial mi 300zl!! :(

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 01 sty 2012, 13:31

Oczywiście jak ci parują szyby to będzie wina nagrzewnicy nie długo może płyn wylać ci się na chodnik.Możesz wymienić nagrzewnice sam jest w dziale warsztat opis jak to zrobić
Mi też przyszło kiedyś wymieniać nagrzewnicę w środku zimy i dałem rade i nie miałem opisu jak co rozkręcic

budzio14
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 04 gru 2011, 22:52
Lokalizacja: Myszków

Post autor: budzio14 » 01 sty 2012, 13:34

aha ok dzieki poszukam i zobzczymy czy dam rade :P

[ Dodano: 2012-01-01, 13:35 ]
aha a plyn to chyba juz mi sie wylal bo cos tak smierdzi jak sie dmuchawe niekiedy wlaczy :/

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 01 sty 2012, 13:50

to sie już szykuj na wymianę nagrzewnicy

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 01 sty 2012, 15:10

tomek 74-35 pisze:Witam was.Mam pewien problem,chodzi mi o to,że jak silnik mi się nie dogrzewa,za wolno łapie temperaturę,jak jadę poza miastem 15 km to w tej chwili,przy takiej pogodzie jak teraz pokazuje mi wskaźnik lekko ponad 60 stopni,ogrzewanie działa w porządku i nawet szybko,no i mam tą białą maź pod korkiem oleju i na bagnecie u góry,ale płynu mi nie bierze nic,co o tym myślicie???
No ja tak mam w Citroenie Ax-ie. Biała maź pod korkiem chłodnicy. Diagnoza: przepalona uszczelka pod głowicą. Ogrzewanie działa bardzo dobrze, silnik się nie przegrzewa. Auto tak jeździ 40kkm.

Jeśli kolega jeździ już jakiś czas z niedogrzanym silnikiem to po wymianie termostatu na sprawny to silnik może się rozszczelnić i zacznie wyciekać olej. Może ale nie musi. To akurat zależy od poszczególnych samochodów.
Ja bym już zrzucił głowicę i zrobił uszczelkę i górę silnika, do tego nowy termostat i zapomnieć o problemie.

[ Dodano: 2012-01-01, 14:13 ]
goldi j51 pisze:Oczywiście jak ci parują szyby to będzie wina nagrzewnicy nie długo może płyn wylać ci się na chodnik.Możesz wymienić nagrzewnice sam jest w dziale warsztat opis jak to zrobić
Mi też przyszło kiedyś wymieniać nagrzewnicę w środku zimy i dałem rade i nie miałem opisu jak co rozkręcic
Dokładnie tak jak pisze. Nie odstawiajmy druciarstwa. Tym bardziej, że nagrzewnicy nie wymienia się co dwa lata tylko raz na.... 20 lat <ok> . Warto się poświęcić, tym bardziej, jeśli są ewidentne objawy rozszczelnionej chłodniczki (zapach płynu i parujące szyby) to nie warto czekać aż zacznie cieknąć.

czarny286

Post autor: czarny286 » 01 sty 2012, 18:06

ja wymieniałem nagrzewnicę w swoim audi nie dawno :-( wymiana jest masakryczna od razu mówię,chodzi mi o rozkręcanie.Wcale nie jest tak kolorowo i nie dziwię się czemu tak wołają za to tyle.Ogólnie wszystko da się rozkręcić i skręcić prawidłowo.Jeśli się robi cały czas wymiana trwa od 6 do 8 godzin.Ale najbardziej irytujące jest to że sama wymiana nagrzewnicy zajmuję 5 minut.Najgorsze to rozbieranie :-(

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 01 sty 2012, 18:35

Na razie temat zamykam żeby nie potrzebnie bić pianę

Zablokowany

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl