Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] dołożony klimatronik, czy potrzebny przekaźnik

ODPOWIEDZ
domin.dw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 18 maja 2010, 22:31

[B4 2.0 ABK] dołożony klimatronik, czy potrzebny przekaźnik

Post autor: domin.dw » 18 cze 2017, 14:53

Witam! Dołożyłem klimatronik do swojego auta z v6 (klimy wcześniej niebylo, jeszcze nie nabiłem) i chciałbym się dowiedzieć czy przekaźnik ze skrzynki bezpieczników w podszybiu z pozycji nr 6 (wcześniej go nie miałem) muszę dołożyć czy nie jest potrzebny? I czy przekaźniki 2 i 3 pozostają tak jak były?

Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4659
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 18 cze 2017, 15:46

Jak dobrze pamiętam to przekaźnik nr. 6 ze skrzynki jest tylko do zwykłej klimy załącza on wentylator nawiewu po włączeniu klimy jeśli pokrętło regulacji prędkości jest na 0.

Nie wiem czy nie będziesz musiał sterowania wentylatorami dopiąć to tych przekaźników co masz tylko możliwe że będziesz musiał przekaźnikiem odwrócić sygnał. Bo jak dobrze pamiętam to przy zwykłej klimie są załączane jest plusem a przy klimatroniku masą (albo odwrotnie).
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

domin.dw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 18 maja 2010, 22:31

Post autor: domin.dw » 18 cze 2017, 20:58

Bo jeszcze jest takie coś z przekaźnikiem nr 3, że jak włączę zapłon (nie muszę uruchamiać silnika ) i wyłączę zapłon to załączają się wentylatory przy chłodnicy nawet na zimnym silniku. Gdy wyciągnę przekaźnik to się wyłączą i po włożeniu z powrotem przekaźnika już się nie włączają. Chyba, że włączę zapłon z powrotem i wyłączę to się włączą wentylatory. Ale nie zawsze tak się dzieje. Gdy tak robię z zapłonem to kilka razy z rzędu potrafią się włączyć a czasami po włączeniu zapłonu i wyłączeniu jest spokój. Wiele postów czytałem na ten temat, różnie pisano więc za w czasu powiem, że włącznik termiczny przy kolektorze jest sprawny zwary nie robi. Na przewodzie brązowo-zielonym od tego włącznika jest 12 v ale gdy zewrę go z masą to wentylatory się nie załączją a powinny. Wiązkę pod maską wymieniłem na oyginalną z klimatronika i podłączyłem jak powinno być. Więc nie wiem czy przekaźnik jest strzelony czy co ale wyciągnąłem go i zobaczę za innym (272 oznaczenie przekaźnika, pozycja nr 3 w skrzynce). Aha gdy włączają się wentylatory na wyłączonym zapłonie to żarówka led z podświetlenia włącznika od awaryjnych delikatnie się świeci. Dla pewności zobaczyłem co się będzie działo gdy podłączę inny wkład stacyjki ale reakcja ta sama kilka razy z rzędu potrafią się włączyć a kilka razy nie. Gdy uruchomiony silnik się zagrzeje do odpowiedniej temperatury to wentylatory załączają się prawidłowo jakby co.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga