[B4 1.9 TDI] klima po pewnym czasie przestaje chłodzić
[B4 1.9 TDI] klima po pewnym czasie przestaje chłodzić
Witam,
Jak w temacie. Z komputerka znalazło mi to:
Adres 08: Klimatyzacja Plik etykiet: Brak
Oznaczenie elementu: 4A0 919 579 C
Komponent: Stg. Klimak. 4-Zyl. D07
Znaleziono 1 błąd:
00532 - Napięcie zasilania
07-00 - Za niski sygnał
Ale wszystko wydaje się być w porządku...
Czy ewentualnie bezpiecznik może się "przegrzewać"? Z tego co oglądałem wszystkie bezpieczniki mam okay.
PS: Mam też problemy z licznikiem i to jakaś grubsza sprawa więc nie wiem czy to nie ma coś w związku u mnie z całą elektryką..
Jakby ktoś umiał doradzić co sprawdzić itd to byłbym wdzięczny.
Jak w temacie. Z komputerka znalazło mi to:
Adres 08: Klimatyzacja Plik etykiet: Brak
Oznaczenie elementu: 4A0 919 579 C
Komponent: Stg. Klimak. 4-Zyl. D07
Znaleziono 1 błąd:
00532 - Napięcie zasilania
07-00 - Za niski sygnał
Ale wszystko wydaje się być w porządku...
Czy ewentualnie bezpiecznik może się "przegrzewać"? Z tego co oglądałem wszystkie bezpieczniki mam okay.
PS: Mam też problemy z licznikiem i to jakaś grubsza sprawa więc nie wiem czy to nie ma coś w związku u mnie z całą elektryką..
Jakby ktoś umiał doradzić co sprawdzić itd to byłbym wdzięczny.
- rodzynek87
- Forum Audi 80
- Posty: 382
- Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
- Lokalizacja: Gdynia
Witam dołącze sie do tematu mam taki problem, w tamtym roku nabiłem klime chlódzila bardzo dobrze, natomiast po zimie jakby zaczela chlodzic na 50% niby chlodzi ale slabiutko, i co zauwazylem przycisk po nacisnieciu pali sie calyczas ale slychac przekaznik pod deska, ktory srednio co 8-10s sie przelancza. Pod maska jeden przewod jest goracy drugi lekko zimny.
Czy da sie w manułalu zbadac cos VAGiem - bosch
Czy da sie w manułalu zbadac cos VAGiem - bosch
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
drzejson, Sprawdź przekaźnik elektrosprzęgła kompresora, dojdziesz do niego po odkręceniu półki pod kierownicą. Z tyłu gniazda powinien wychodzić gubszy zielono-zółty i czarny przewód, z cieńszych to brązowy, czarnoszary i czarno-zółty bądź czarno-zielony. Najlepiej od razu przelutuj go z góry eliminując błędy w sprawdzaniu lutów, ponieważ czasem lut wcale nei wygląda jakby był zimny/oberwany Dalej sprawdź napięcie w instalacji, nie wiem jak manualna ale climatronic poniżej jakiejś wartości nie zalączy kompresora aby napięcie jeszcz ebardziej nie spadło.
rodzynek87, Przelutuj przekaźnik pod kierownicą o którym koledze drzejson pisałem. Pozatym jedź sprawidzić czy masz wystarczajaco czynnika w układzie. Sprawdź też czy po wyłaczeniu klimy słychać syczenie zaworu rozprężnego, jeśli nie to jest raczej do wymiany, przez niego właśnie nie ma wystarczającego lub wcale chłodu z nawiewów
Sprawdź regulator napięcia znajdujacy się z tyłu licznika. Tu masz temat jakie są objawy uwalonego regulatora - https://audi80.pl/b4-80-all-regulato ... vt3534.htmrodzynek87 pisze:PS: Mam też problemy z licznikiem i to jakaś grubsza sprawa więc nie wiem czy to nie ma coś w związku u mnie z całą elektryką..
rodzynek87, Przelutuj przekaźnik pod kierownicą o którym koledze drzejson pisałem. Pozatym jedź sprawidzić czy masz wystarczajaco czynnika w układzie. Sprawdź też czy po wyłaczeniu klimy słychać syczenie zaworu rozprężnego, jeśli nie to jest raczej do wymiany, przez niego właśnie nie ma wystarczającego lub wcale chłodu z nawiewów
- rodzynek87
- Forum Audi 80
- Posty: 382
- Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
- Lokalizacja: Gdynia
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
Nie chodzi mi o ten elektrozaworek od obiegu wewnętrznego tylko o dławik/zawór rozprężny Na dole mego postu masz link do tematu z opisem jego wymiany, widać na zdjeciach gdzie się znajduje i jak wygląda Po wyłączeniu klimy powinno być słychać syczenie przy ścianie grodziowej w okolicach ECU Jeśli nie syczy to jest padnięty lub masz niedostatek czynnika.
Przekaźnik jak każdy inny tylko w środku bardziej skopliwowany. Mój do wersji z troniciem ma numer 306, Twoj ma chyba 305 ale nie jestem pewien. Tak jak wcześciej pisałem patrz jakie wychodzą przewody z gniazda przekaźnika, jeśli wychodzi gruby zielono-żółty i inne opisane przeze mnie prędzej to to będzie ten przekaźnikrodzynek87 pisze:Możesz wrzucić zdjęcie tego przekaźnika?
- rodzynek87
- Forum Audi 80
- Posty: 382
- Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
- Lokalizacja: Gdynia
Jeżeli chodzi o zawór to syczy. Wiatraki chodza natomiast przekaznik dalej sie przelancza wysylam fote bo nie jesem pewien czy to jest ten..aczkolwiek jak go dotknbelem to czuc bylo ze sie przelancza nr 342(co 5-10s) co on zalancza sprzeglo sprezarki? czy powinien sie przelanczac? Czytałem na forum, ze obroty powinny zmalec jak sie zalaczy sprezarke ja odkad go kupilem mam odwrotnie obroty delikatnie ida w gore. Ale bylo tak i rok temu a chlodzilo swietnie.
link
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/53e ... 976da.html
link
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/53e ... 976da.html
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
I to jest właściwe zjawisko, przełącznik AC/REC wysyła sygnał do ECU po wcisnieniu przycisku, a dugi sygnał podaje przekaźnik w momencie uruchomienia sprężarkirodzynek87 pisze:Czytałem na forum, ze obroty powinny zmalec jak sie zalaczy sprezarke ja odkad go kupilem mam odwrotnie obroty delikatnie ida w gore.
Dokładnie <ok>jugo007 pisze: jeśli będzie za mało czynnika to klima będzie słabo chłodzić i wyłączać się
Wszystko jest tak jak koledzy wyżej napisali. Przekaźnik ten załącza sprężarkę. Najprościej podnieś maskę i przyglądaj się sprężarce. Jeśli co chwilę się włącza i wyłącza to odrazu to zauważysz. Gdzieś masz nieszczelność i przez zimę ubyło Ci czynnika. Pojedź do ogarniętego serwisu klimy, sprawdzą szczelność, zlikwidują ewentualną nieszczelność, nabiją właściwą ilość czynnika i oleju i wszystko będzie śmigać jak nowe
- rodzynek87
- Forum Audi 80
- Posty: 382
- Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
- Lokalizacja: Gdynia
He he w 1z to bardzo ciężka sprawa ją zobaczyć byanajmniej 3ba jechac do warsztatu i tyle, sprezarka sie zalancza cyklicznie - to slychac po obciazeniu silnika:)..Ile powinienem zaplacic za usluge sprawdzenia i nabicia klimy ostatnio placilem bodajze 180zł dalej to tak wyglada cenowo? Moze macie kogos do polecenia w trojmiescie bo ja mam tu awersje do mechanikow
W Radomiu za podłączenie klimy do agregatu czyli odessanie czynnika z olejem, wytworzenie próżni i ponowne wtłoczenie czynnika ze świeżym olejem trzeba zapłacić 100-120zl. Jeśli czynnika jest za mało to dopłacamy 10zł za każde 100g. W niektórych serwisach trzeba dopłacić za barwnik UV dodawany do czynnika a w niektórych jest to już wliczone w cenę. Barwnik stosuje się w celu łatwiejszej lokalizacji ewentualnej nieszczelności.