Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 PM Comfort] Klimatyzacja - problem z wiatrakami

ODPOWIEDZ
knocke
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 24 kwie 2007, 12:26
Lokalizacja: Mazowsze

[B3 1.8 PM Comfort] Klimatyzacja - problem z wiatrakami

Post autor: knocke » 11 sie 2007, 19:58

Hej!

Słuchajcie, czy ktoś mógłby mi w krótkich żołnierskich słowach powiedzieć jak powinny się zachowywać wentylatory w mojej klimie? Czytałem chyba wszystkie posty odnośnie klimy i dziś 1/2 dnia próbuję dojść do ładu z wiatrakami - najwyraźniej nie włączają się pod wpływem ciśnienia czynnika. Wygląda to u mnie tak i nie wiem czy tak było fabrycznie czy też autko zostało sfuszerowane po lekkim dzwonku którego ewidentnie zaliczyło u poprzedniego właściciela:
Obrazek

Zasadniczo to nie wiem:
-- jak powinny iść kable od czujników na osuszaczu bodajże (co do/od czego ma iść, co czym steruje):
Obrazek
Znam funkcje czujników, nie potrafię ich tylko zlokalizować w realu i połapać się w kablach.

-- kiedy powinien być włączany ten dodatkowy wentylator (po lewej stronie) i z czego ma być zasilany:
Obrazek

-- czy podstawowy wentylator (prawy, strona kierowcy) ma się także w określonych sytuacjach związanych z klimą załączać, czy też wyłącznie termowyłącznikiem płynu chłodzącego (u mnie coś jest podpięte pod przewód termowył. a kable idą wiązką od klimy)


Aktualnie analizuję pilnie schematy klimy ale cieżko to idzie - pomóżcie proszę :mrgreen:
Audi 80 B3 PM 1991 sedan Comfort Edition Amethist Gray Metallic
PB only

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

KLIMA

Post autor: czarekj » 11 sie 2007, 20:52

No proszę. Wiedziałem że tak będzie. :-)
Kolego musisz zrobić wszystko dokładnie tak jak "sznureczki" na schemaciku pokazują. Kombinacji zasilania wiatraków w Audi B4 i B3 jest kilka i żeby nie popełnić błędu zawsze przerabiam opierając się o schemat. Powiem Ci tylko, że w modelu B4 z silnikiem ABK są trzy opcje włączania wentylatorów: dla auta bez klimy, z klimatyzacją manualną i klimatronikiem. W każdym przypadku jest inaczej. Aby coś konkretnego powiedzieć muszę wiedziec jaką klimę tam upchnąłeś - klimatyzacja manualna czy klimatronik. Klima z B4 czy pneumatyczna z B3? Z tego co pamiętam to w B3 było sterowanie wiatrakami od strony masy. Natomiast w aucie z klimatyzacją (tez to zależy od wersji) była notacja odwrotna i sterowanie odbywało sie poprzez podawanie plusa. Mogę się nagadać jak głupi i tak nie trafię w Twoja opcję. Czasami wystarcza spojrzenie na instalację by wszystko było jasne. Na obecnym etapie mam za mało info. Opisz mi na PW wszystko to co zrobiłeś do tej pory. Jaki ma numer przekaźnik od sprzęgła klimy.
Zasadniczo chodzi i to by czujnik "średniego" ciśnienia włączył przekaźnik od drugiego biegu wentylatorów. Sprawdź jak jest sterowana cewka przekaźnika drugiego biegu wentylatorów i skonfiguruj czujnik "średniego " ciśnienia tak, by włączył właśnie ten przekaźnik. Jeżeli wentylator nie ma drugiego biegu to trzeba u dorzucic płytkę rezystancyjną.
Jakbys potrzebował schematu klimy to takowe posiadam.
Odnośnie pytań to musze wiedzieć, czy wiatraki te sa sprzęgnięte paskiem klinowym czy też oba są niezależne i napędzane elektrycznie. Czy oba te wiatraki mają po dwa czy po trzy wyprowadzenia i czy w komplecie z nimi jest płytka rezystancyjna.
Odszukaj i podaj numery z czujników a powiem Ci który jest od jakiego ciśnienia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga