[All] Montaż i schematy Webasto
W przypadku montażu bez przeciętych węży nagrzewnicy.
węże wodne podłączasz szeregowo czyli montaż typu In-line
Z tylnego kroćca głowicy prowadzisz wąż który podłączasz na wejście wodne pieca.
Wyjście gorącego płynu z pieca podłączasz wężem do wejścia na nagrzewnice.
Odnośnie podpięcia reduktora LPG
wg reduktor powinien być zamontowany również szeregowo !
Szeregowe wpięcie w układ chłodzenia nie powoduje spadku przepływu płynu chłodzącego oraz reduktor szybciej się nagrzewa. Nie ma także spadku skuteczności grzania nagrzewnicy w kabinie.
Takie jest przynajmniej moje twierdzenie na ten temat.
Przy połączeniu równoległym płyn rozdziela się na 2 strumienie co może zakłócać chłodzenie silnika. Nagrzewnica i reduktor w takiej konfiguracji również wolniej się nagrzewają. Nie mówię już o tym, że w połączeniu równoległym (trójniki) układ jest trudniej odpowietrzyć.
Gdy ja miałem A80 ABT i miałem tam gaz to u mnie gazownicy montowali reduktor szeregowo i podłączony był z metalowej rurki co jest podpięta w bliskiej okolicy pompy wody tuz pod alternatorem.
Przewody Paliwowe.
Ściąg filt powietrza, odkręć 3 śrubki na klucz 10mm i sciągnij obudowę filtr powietrza tak aby było widać wtrysk i przepustnicę.
Na kroćcach na wtrysku masz narysowane strzałki (zasilanie powrót) nie pamietam juz z pamięci która jest która ale są one oznaczone.
Paliwo Podpinasz tak ja na rysunku poniżej
odnośnie podłączenia płynu chłodzącego to myślę ze to będzie właściwe podłączenie
bo nie musisz przepinać reduktora.
węże wodne podłączasz szeregowo czyli montaż typu In-line
Z tylnego kroćca głowicy prowadzisz wąż który podłączasz na wejście wodne pieca.
Wyjście gorącego płynu z pieca podłączasz wężem do wejścia na nagrzewnice.
Odnośnie podpięcia reduktora LPG
wg reduktor powinien być zamontowany również szeregowo !
Szeregowe wpięcie w układ chłodzenia nie powoduje spadku przepływu płynu chłodzącego oraz reduktor szybciej się nagrzewa. Nie ma także spadku skuteczności grzania nagrzewnicy w kabinie.
Takie jest przynajmniej moje twierdzenie na ten temat.
Przy połączeniu równoległym płyn rozdziela się na 2 strumienie co może zakłócać chłodzenie silnika. Nagrzewnica i reduktor w takiej konfiguracji również wolniej się nagrzewają. Nie mówię już o tym, że w połączeniu równoległym (trójniki) układ jest trudniej odpowietrzyć.
Gdy ja miałem A80 ABT i miałem tam gaz to u mnie gazownicy montowali reduktor szeregowo i podłączony był z metalowej rurki co jest podpięta w bliskiej okolicy pompy wody tuz pod alternatorem.
Przewody Paliwowe.
Ściąg filt powietrza, odkręć 3 śrubki na klucz 10mm i sciągnij obudowę filtr powietrza tak aby było widać wtrysk i przepustnicę.
Na kroćcach na wtrysku masz narysowane strzałki (zasilanie powrót) nie pamietam juz z pamięci która jest która ale są one oznaczone.
Paliwo Podpinasz tak ja na rysunku poniżej
odnośnie podłączenia płynu chłodzącego to myślę ze to będzie właściwe podłączenie
bo nie musisz przepinać reduktora.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 32
- Rejestracja: 17 sie 2010, 10:41
- Lokalizacja: Rozprza,Piotrków T.
też właśnie myślałem, że szeregowo będzie lepiej podłączyć no i się nad tym zastanawiam, ale chyba zrobię tak jak narysowałeś z tym, że nie wiem czy nie za mało ciepła będzie szło na nagrzewnice, bo jeśli więcej pójdzie przez reduktor od gazu to mniej pójdzie znów nagrzewnicą... zrobię chyba według twojego i mojego uznania, bo też myślałem nad tym no i zobaczę jak będzie grzało...
Węży chyba nie będę miał takich długich więc dopiero w poniedziałek kupię, a paliwowych też chyba nie będę miał ale to jeszcze muszę zweryfikować.
Jakieś węże mam po zmianie silnika na inny ale nie wiem jak długie i jakiej średnicy.
To jak zamontuje to co mam zamontować to dam fotki i wyśle fotkę z kablami do dmuchawy.
[ Dodano: 2012-02-04, 20:15 ]
No i dzisiaj przeciągnęłem kable do środka auta ale niezbyt pięknie mi to wyszło
Nie mogłem znaleźć miejsca i od dmuchawy dałem razem z gazem koło nagrzewnicy, a te drugie od zegarka koło amora w takie miejsce co się dzyndzle odcina i wtedy są otworki.
Co do Widmo to mam do Ciebie pytanie odnośnie tej diagnostyki co napomniałeś wcześniej.
Chodzi mi o to jak podłączyć kabelek do tego pojedynczego żółtego kabelka od webasto.
Mam od viakena kabelki na usb na linie KKL o ile pamiętam więc nie wiem który tam podłączyć ten kabelek.
Obecnie podłączona dmuchawa i cała reszta, foto dam trochę później, a obecnie mam problem ze słabo świecącym i resetującym się zegarem no ale na 99% to wina słabej masy (na małym blachowkręcie mocującym przekaźnik od gazu)
Węży chyba nie będę miał takich długich więc dopiero w poniedziałek kupię, a paliwowych też chyba nie będę miał ale to jeszcze muszę zweryfikować.
Jakieś węże mam po zmianie silnika na inny ale nie wiem jak długie i jakiej średnicy.
To jak zamontuje to co mam zamontować to dam fotki i wyśle fotkę z kablami do dmuchawy.
[ Dodano: 2012-02-04, 20:15 ]
No i dzisiaj przeciągnęłem kable do środka auta ale niezbyt pięknie mi to wyszło
Nie mogłem znaleźć miejsca i od dmuchawy dałem razem z gazem koło nagrzewnicy, a te drugie od zegarka koło amora w takie miejsce co się dzyndzle odcina i wtedy są otworki.
Co do Widmo to mam do Ciebie pytanie odnośnie tej diagnostyki co napomniałeś wcześniej.
Chodzi mi o to jak podłączyć kabelek do tego pojedynczego żółtego kabelka od webasto.
Mam od viakena kabelki na usb na linie KKL o ile pamiętam więc nie wiem który tam podłączyć ten kabelek.
Obecnie podłączona dmuchawa i cała reszta, foto dam trochę później, a obecnie mam problem ze słabo świecącym i resetującym się zegarem no ale na 99% to wina słabej masy (na małym blachowkręcie mocującym przekaźnik od gazu)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2
- Rejestracja: 16 lis 2011, 21:18
- Lokalizacja: Pomorskie
Webasto Tele Thermo Top S BW 50 - jak to sprawdzić,podłączyć
Witam,
posiadam Webasto Tele Thermo Top S BW 50, chciałbym je sprawdzić prze montażem w samochodzie (Audi 80 B4), ale nie wiem jak to ugryźć, to co znalazłem do tej pory nie naprowadza mnie do końca , sterownik jest inny niż te które znalazłem, do samego webasta jest 6 przewodów brakuje kostki co dodatkowo utrudnia mi sprawę.
Gruby czerwony i brązowy to zapewne zasilanie. Reszty nie rozszyfrowałem.
Dodatkowo niepokoi mnie fakt iż na płytce z elektroniką widać dokładnie 3 upalone tranzystory (obszar zaznaczony) , nie wiem za co odpowiadają.
Z tego co udało mi się ustalić powinna być jeszcze kostka z bezpiecznikami i przekaźnik, ale nie wiem czy do przetestowania są niezbędne.
Czy w takim stanie jak to posiadam mogę sprawdzić czy to działa, jakie trzeba spełnić warunki (zasilanie w paliwo, wodę) , jak zabrać się do podłączenia przewodów.
posiadam Webasto Tele Thermo Top S BW 50, chciałbym je sprawdzić prze montażem w samochodzie (Audi 80 B4), ale nie wiem jak to ugryźć, to co znalazłem do tej pory nie naprowadza mnie do końca , sterownik jest inny niż te które znalazłem, do samego webasta jest 6 przewodów brakuje kostki co dodatkowo utrudnia mi sprawę.
Gruby czerwony i brązowy to zapewne zasilanie. Reszty nie rozszyfrowałem.
Dodatkowo niepokoi mnie fakt iż na płytce z elektroniką widać dokładnie 3 upalone tranzystory (obszar zaznaczony) , nie wiem za co odpowiadają.
Z tego co udało mi się ustalić powinna być jeszcze kostka z bezpiecznikami i przekaźnik, ale nie wiem czy do przetestowania są niezbędne.
Czy w takim stanie jak to posiadam mogę sprawdzić czy to działa, jakie trzeba spełnić warunki (zasilanie w paliwo, wodę) , jak zabrać się do podłączenia przewodów.
- shellah
- Forum Audi 80
- Posty: 3081
- Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
- Imię: Artur
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe
- Silnik: 2.8 AAH+lpg
- Lokalizacja: Reading UK
widzę że nie tylko na tym forum szukasz odpowiedzi
przejżyj ten temat
https://audi80.pl/all-montaz-i-schem ... t30102.htm
przejżyj ten temat
https://audi80.pl/all-montaz-i-schem ... t30102.htm
witam mam osobiście takie webasto mam do niego cała instrukcje orginalną i schematy moge skserować i wysłac jest kilka wersji podłaczenia ja mam sterowane pilotem zasięg w wolnej przestrzeni 900m dodam jeszcze że nowsze piece BW 50 czyli na CANIE po zazmianie płytki na analog działaja normalnie zasada działania ta sama kwestia płytki
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2
- Rejestracja: 16 lis 2011, 21:18
- Lokalizacja: Pomorskie
Dzięki shellah, byłem tam jest kilka odnośników gdzie zaczerpnęłam trochę wiedzy, nie mogę jedna do końca dojść jak to połączyć. Zastanawiałem się czy ustrojstwo ma jakieś czujniki na paliwo i wodę które blokują uruchomienie. Muszę dojść na sucho które przewody odpowiednio podłączone uruchomią maszynerie.
Pozatym kto pyta nie błądzi Chyba jednak warto zaznaczyć iż pierwszą pomocną odpowiedź otrzymałem z Forum Audi
Jugo007, bardzo chętnie skorzystał bym z instrukcji i schematów, podejrzewam że powinienem sobie wtedy poradzić z sprawdzeniem czy w ogóle to zafunkcjonuje, w jaki sposób mógłby Je od Ciebie otrzymać;
wpadłem też na allegro i znalazłem kilka sterowników o choćby np.
http://moto.allegro.pl/sterownik-webast ... 18500.html
Dziwi mnie natomiast trochę zegar preselekcyjny jakby nie z tej bajki... pilota niestety nie dorzucili do zestawu, ale z tego co fora przeglądałem można z tym sobie poradzić na rożne sposoby, ale to potem. Najpierw muszę to uruchomić.
A więc...
W tym pierwszym webasto u góry elektronika totalnie padła, zero odzewu i dodatkowo znalazłem jeszcze 2 skruszone tranzystory, oprócz tego nie ma tam zbiorniczka wewnętrznego na PB tylko potrzebna jest zewnętrzna pompki paliwa.
ALE...
... udało mi się zakupić 2 webasto, które poskładałem, lecz mam problem ponieważ po odpaleniu przekaźnik od świeczki załącza na chwilę i puszcza, natomiast na elektrozaworku na obu kabelkach mam + 12 V, całość po długiej chwili wyłącza się. Brak innych objawów.
Spróbowałem inaczej kabel startujący przy dłuższym przytrzymaniu na zasilaniu nagrzewa świeczkę (próbowałem też zetknąć go na stałe) świeczka zaczyna grzać gdy podam zasilanie na zaworek zewnętrznie z pominięciem sterownika to webasto odpala, świeczka wyłącza się i przez ok 3 min urządzenie pracuje i nagle wyłącza się. Brak wychładzania.
Co udało mi się sprawdzić:
Rezystancja na czujniku zmienia się, raczej prawidłowo (nie wiem jaki jest zakres)
Świeczka grzeje
Wentylator chodzi
Elektrozawór Sprawny
Pompa wody działa
Sterownie na przekaźnik wentylatora kabiny pojawia się zaraz po odpaleniu
Na pewno nie wiem czy:
1. kabel startujący czarny wystarczy przytknąć czy ma być podłączony na stałe ( tak długo ja chce aby pracowało urządzenie),
2. chciałem przeprowadzić diagnostykę lecz nie wiem gdzie szukać lini K, wydawało mi się że to wolny pin pomiędzy czarnym a zielono biały przewodem. Jednak na forach doszukałem jakby trzeba było się wpiąć gdzieś na sterowniku i w sumie na schematach też to jakoś tak wygląda.
Proszę o sugestię....
Pozatym kto pyta nie błądzi Chyba jednak warto zaznaczyć iż pierwszą pomocną odpowiedź otrzymałem z Forum Audi
Jugo007, bardzo chętnie skorzystał bym z instrukcji i schematów, podejrzewam że powinienem sobie wtedy poradzić z sprawdzeniem czy w ogóle to zafunkcjonuje, w jaki sposób mógłby Je od Ciebie otrzymać;
wpadłem też na allegro i znalazłem kilka sterowników o choćby np.
http://moto.allegro.pl/sterownik-webast ... 18500.html
Dziwi mnie natomiast trochę zegar preselekcyjny jakby nie z tej bajki... pilota niestety nie dorzucili do zestawu, ale z tego co fora przeglądałem można z tym sobie poradzić na rożne sposoby, ale to potem. Najpierw muszę to uruchomić.
A więc...
W tym pierwszym webasto u góry elektronika totalnie padła, zero odzewu i dodatkowo znalazłem jeszcze 2 skruszone tranzystory, oprócz tego nie ma tam zbiorniczka wewnętrznego na PB tylko potrzebna jest zewnętrzna pompki paliwa.
ALE...
... udało mi się zakupić 2 webasto, które poskładałem, lecz mam problem ponieważ po odpaleniu przekaźnik od świeczki załącza na chwilę i puszcza, natomiast na elektrozaworku na obu kabelkach mam + 12 V, całość po długiej chwili wyłącza się. Brak innych objawów.
Spróbowałem inaczej kabel startujący przy dłuższym przytrzymaniu na zasilaniu nagrzewa świeczkę (próbowałem też zetknąć go na stałe) świeczka zaczyna grzać gdy podam zasilanie na zaworek zewnętrznie z pominięciem sterownika to webasto odpala, świeczka wyłącza się i przez ok 3 min urządzenie pracuje i nagle wyłącza się. Brak wychładzania.
Co udało mi się sprawdzić:
Rezystancja na czujniku zmienia się, raczej prawidłowo (nie wiem jaki jest zakres)
Świeczka grzeje
Wentylator chodzi
Elektrozawór Sprawny
Pompa wody działa
Sterownie na przekaźnik wentylatora kabiny pojawia się zaraz po odpaleniu
Na pewno nie wiem czy:
1. kabel startujący czarny wystarczy przytknąć czy ma być podłączony na stałe ( tak długo ja chce aby pracowało urządzenie),
2. chciałem przeprowadzić diagnostykę lecz nie wiem gdzie szukać lini K, wydawało mi się że to wolny pin pomiędzy czarnym a zielono biały przewodem. Jednak na forach doszukałem jakby trzeba było się wpiąć gdzieś na sterowniku i w sumie na schematach też to jakoś tak wygląda.
Proszę o sugestię....
wujo1, pasować będzie pasować, jednak jak pisze przedmówca dodatkowy zbiornik paliwa no i chyba będzie potrzebna pompka paliwa. Nie pamietam jak jest z BBW46 ale to jest już stary piec i niektóre czesci trudno dostępne.
Lepiesz szukaj DW-50 lub jakiegoś ThermoTopa C (bez can zwykłego analoga)
Najprościej DW-50 bo tam nie ma żadnych kombinacji nawet na na przycisk odpalisz i nie musisz kombinować z dodatkowym pojemnikiem na paliwo. A to nie jest zbyt bezpieczne trzymać PB w szczelnym zbiorniku pod maską
Do BW50 nie trzeba pompki paliwa i pompki wody bo ma wbudowane
Lepiesz szukaj DW-50 lub jakiegoś ThermoTopa C (bez can zwykłego analoga)
Najprościej DW-50 bo tam nie ma żadnych kombinacji nawet na na przycisk odpalisz i nie musisz kombinować z dodatkowym pojemnikiem na paliwo. A to nie jest zbyt bezpieczne trzymać PB w szczelnym zbiorniku pod maską
Do BW50 nie trzeba pompki paliwa i pompki wody bo ma wbudowane
cały czas podpięty tak długo jak długo ma działać piecwentylator10 pisze:1. kabel startujący czarny wystarczy przytknąć czy ma być podłączony na stałe ( tak długo ja chce aby pracowało urządzenie),
na zdjęciach widać ze masz stary sterownik który nie ma diagnostyki (kwadratowe wtyczki)wentylator10 pisze:2. chciałem przeprowadzić diagnostykę lecz nie wiem gdzie szukać lini K, wydawało mi się że to wolny pin pomiędzy czarnym a zielono biały przewodem. Jednak na forach doszukałem jakby trzeba było się wpiąć gdzieś na sterowniku i w sumie na schematach też to jakoś tak wygląda.
[ Dodano: 2012-11-20, 11:14 ]
wujo1,
np tu
http://allegro.pl/webasto-dw50-dw-50-di ... 19290.html
keczy, Zależy
jeśli można taki nabyć za śmieszne pieniądze (max 250zł) to warto. Pod warunkiem ze jest sprawny i nie trzeba do niego nic dokładać.
Jeżeli koszt większy lub podejrzewamy ze coś może być z nim nie tak (kołek i/lub czujnik płomienia + jakieś uszczelki etc) wtedy szkoda kasy ładować w stary piec.
Odnośnie DW-50 lub BW-50 sytuacja jest podobna. jednak tam najczesciej pada sterownik który sporo kosztuje (koło 700zł)
Uszczelki czy kołek czy czujnik jest juz mniej istotne bo ceny są w miarę przyjazne.
Sam mam BW-50 które cieknie na pompie wody i nie mam czasu załatwić uszczelek.
mam też DW-50 i nie mam czasu założyć go do siebie, chyba ze dopadnę Thermo Topa C bez can i wtedy będę miał na zbyciu DW-50
Trzeba patrzyc tez na datę produkcji. ale i tak trzeba liczyć się z tym ze kołki żarowe lub czujniki płomienia mogą być juz mocno zużyte.
średni okres pracy pieca z lat 1993-1995 to około 150-200h pracy
przynajmniej jak bawiłem sie diagnozą ThermoTest to tyle miałęm godszin na 4 różnych piecach.
jeśli można taki nabyć za śmieszne pieniądze (max 250zł) to warto. Pod warunkiem ze jest sprawny i nie trzeba do niego nic dokładać.
Jeżeli koszt większy lub podejrzewamy ze coś może być z nim nie tak (kołek i/lub czujnik płomienia + jakieś uszczelki etc) wtedy szkoda kasy ładować w stary piec.
Odnośnie DW-50 lub BW-50 sytuacja jest podobna. jednak tam najczesciej pada sterownik który sporo kosztuje (koło 700zł)
Uszczelki czy kołek czy czujnik jest juz mniej istotne bo ceny są w miarę przyjazne.
Sam mam BW-50 które cieknie na pompie wody i nie mam czasu załatwić uszczelek.
mam też DW-50 i nie mam czasu założyć go do siebie, chyba ze dopadnę Thermo Topa C bez can i wtedy będę miał na zbyciu DW-50
Jeśli chodzi o stare piece bez diagnozy to tylko organoleptycznie czyli odpalić piec na stole z jakąś instalacją wodną i testować.keczy pisze:jak w ogole sprawdzic czy webasto jest w dobrym stanie?
Trzeba patrzyc tez na datę produkcji. ale i tak trzeba liczyć się z tym ze kołki żarowe lub czujniki płomienia mogą być juz mocno zużyte.
średni okres pracy pieca z lat 1993-1995 to około 150-200h pracy
przynajmniej jak bawiłem sie diagnozą ThermoTest to tyle miałęm godszin na 4 różnych piecach.