Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Montaż i schematy Webasto

Awatar użytkownika
Krycha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5244
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
Imię: Krystian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

[All] Montaż i schematy Webasto

Post autor: Krycha » 06 cze 2009, 17:28

Panowie dorwałem kompletne webasto z silnika V6. Teraz mam pytanie do ludzi w temacie. Jak to jest z montażem i demontażem? Według Was gra warta świeczki, bo nie wiem ile jest roboty z zamontowaniem do swojego auta. Nigdy tego nie demontowałem z auta dlatego pytam. Jeśli ma ktoś jakieś doświadczenie z tego typu gadżetem lub dysponuje jakimiś schematami to byłbym wdzięczny, gdyż będę demontował całość z auta i nie chce pominąć jakiś ważnych rzeczy.

Zdrówka.

Awatar użytkownika
wujo1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3937
Rejestracja: 28 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Sk-Ce

Post autor: wujo1 » 06 cze 2009, 18:19

nie jestem wielkim znawcom ale chce pomóc zobacz kolega Widmo pisze że ma jakiś schemat do webasto skontaktuj się z nim
https://audi80.pl/19tdi-1z-ogrzewani ... t21056.htm

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 29 sty 2010, 23:30

AUDI_A6 pisze:Panowie dorwałem kompletne webasto z silnika V6. Teraz mam pytanie do ludzi w temacie. Jak to jest z montażem i demontażem? Według Was gra warta świeczki, bo nie wiem ile jest roboty z zamontowaniem do swojego auta. Nigdy tego nie demontowałem z auta dlatego pytam. Jeśli ma ktoś jakieś doświadczenie z tego typu gadżetem lub dysponuje jakimiś schematami to byłbym wdzięczny, gdyż będę demontował całość z auta i nie chce pominąć jakiś ważnych rzeczy.
Ja u siebie zamontowałem webasto.
Webasto Tele Thermo Top BW-50 oczywiscie benzyna 5kW mocy cieplnej
Gra jest warta świeczki 8-) bo np przy obecnych mrozach 10 min pracy pieca nagrzewa silnik i kabinę do minimum +50stopni (zależy na jak długo właczysz piec)
jak piec pochodzi 15-20 minut to silnik i kabina jest gorąca :arrow: około +70 stopni
a co za tym idzie szyby odmrożone i suche, snieg i lód sam spływa.
silnik odpala bez zająknięcia a o automatycznym ssaniu można zapomnieć 8-)

Spalanie pieca ? smieszne :lol:
piece benzynowe :arrow: 0,5-0,6 litra/godzinę
piece dieslowskie :arrow: 0,4-0,5 litra/godzinę

porównując to do odpalaniu zimnego silnika i rozgrzewania go na postoju oraz to ze załączy się automatyczne ssanie jest smieszne.
Średnio wystarczy 10 minut pracy pieca czyli jakieś 50-100ml paliwa aby silnik i kabina była ciepła. Nie mówie juz o odmrożonych szybach, komforcie i bezpieczenśtwie jazdy.

Montaż pieca nie jest trudny. ja dorwałem komplet z passata b4.
tzn piec + mocowanie, rura wydechowa z tłumikiem, wiazka elektryczna z zegarkiem preselekcyjnym i podstawką bezpieczników.

Oczywiscie mocowanie pieca musiałem przerobic :arrow: migomat i w 20min zrezałem nowy uchwyt.

trudniejszą kwestią jest dorwanie odpowiednich węży wodnych. chodzi mi o ich wyprofilawanie. Załamania 90stopni itp są najtrudniejsze
a podłączanie tego na weżach uniwersalnych z metra ciętych jest bynajmniej awykonalne. Ja dopadłem nowe węże wodne od jakiejś KIA tzn chodzi mi o srednice węży, zbrojenie i wyprofilowanie węży.
Koszt śmieszny bo za nowe węże z uszkodzonymi szybkozłączkami jakie występują w KIA płaciłem po 10zł/szt oczywiscie mi chodziło o same węże a szybkozłączki i tak mi były niepotrzebne.

Kwestia podłączenia paliwa jest łatwa w przypadku pieców BW-50 i DW-50 ponieważ one posiadają wbudowaną pompkę paliwa.
Wtedy podpinasz się równolegle w przewód powrotu paliwa z listwy wtryskowej.

Jeśli masz piec z zewnetrzą pompką paliwa tutaj moze być trudniej ponieważ w wielu przypadkach te piece wymagają aby paliwo było brane bezpośrednio z baku co powoduje że trzeba ciągnąc przewód ujęcia paliwa prosto z baku.

Przewód świeżego powietrza do pieca jest banalny do wykonania. potrzebna rurka papierowo/aluminiowa i ją profiluje jak tam uważasz z zachowaniem zasady zeby nie dostały się tam spaliny z pieca i wydechu samochodu. najlepiej gdzieś z przodu auta.

Wydech pieca najlepiej pod spód auta gdzies w okolicy skrzyni biegów. rurke wydechową skierować najlepiej w tył auta lub centralnie w dół tak aby jej przypadkowo nie urwać oraz nie zapchać błotem/sniegiem etc.

elektryka ?
bezpośrednio z Akku ciągniesz prądoweprzeowdy do takiej skrzyneczki z przekaźnikiem i 3 bezpiecznikami
Częśc wiązki podpinasz do pieca (2 lub 3 wtyczki :arrow: 1x2pin 1x6 pin i czasami 1x2pin)
Reszta idzie do kabiny

Wiązka 4 pinowa do zegarka preselkcyjnego
a wiązka 2 pinowa (czarny i czerwony grube przewody) do dmuchawy kabiny.


ogólnie teraz napiszę tak.
W twoim przypadku gdy chcesz do NG wrzucić webasto nie musisz szukać pieców dedykowanych do NG lub V6

Najlepszym rozwiązanie i najtańszym jest Piec Webasto BW-50 (inaczej znany jako Thermo Top T lub Tele Thermo Top T)
Wersja Tele Thermo Top T jest o tyle lepsza że czasem można dostać pilota do zdalnego włączania pieca za smieszne pieniądze, bo zdalne sterowanie jest zintegrowane juz w elektronice pieca i nie trzeba nic oprócz pilota.
Jednak obydwa piece można opcjonalnie doposażyć w zdalne uruchamianie Telestart

Należy tez uważać na kupno uzywanych pieców ponieważ często na allegro są sprzedawane piece sterowane cyfrowo a tego raczej nie da się pominąć bo w 80-tkach nie ma CANa 8-)
ponaddto wielu sprzedaj piece webasto które w rzeczywistości są tylko dogrzewaczami :!:

Jutro bedę miał chwilę czasu to wrzuce fotki z rezanka.
W razie czego służe pomocą i dostepną mi wiedzą i schematami na ten temat.

Awatar użytkownika
wenon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 350
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:56
Lokalizacja: Pruszków/lublin

Post autor: wenon » 30 sty 2010, 08:19

na elektrodzie jest gdzieś temat o przerabianiu Termo top C na manuala.
najlepiej szukać kompletnej instalacji DW-50 z jakiegoś vw transportera lub instalacji z A6 C4.

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 30 sty 2010, 15:19

wenon pisze:najlepiej szukać kompletnej instalacji DW-50 z jakiegoś vw transportera lub instalacji z A6 C4.
do BW-50 i DW-50 są takie same instalacje. a do Thermo top C trzeba juz przerabiać.

Nawiasem mówiąc do BW/DW-50 nie trzeba Ori instalacji mozna ją samemu zrobić z kilku przewodów 3 bezpieczników i przekaźnika.
Sterowanie hmmmm. na dobrą sprawę wystarczy zwykły włącznik

Ewentualnie jak ktoś nie chce miec zegara preselekcyjnego a woli włączanie zdalne to są 2 opcje:

1. Oryginalny moduł Telestart + wiazka + pilot. w przypadku BW/DW-50 to zastosować Telestart T60 lub T70
Jak Thermo Top C to mozna T90
Zasięg radiowy w zaleznosci od typu modułu telestart i zabudowy średnio 500-1000m


2. Mozna użyć programowalnego modułu GSM
coś wtym stylu http://www.napad.pl/katalog/index.php?a ... rodId=2144 8-)
zasięg ograniczony przez operatora sieci ;-)

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 01 lut 2010, 14:04

Ciekawe czy da rade zamontoweć BW-50 do B3 . Czy ktoś już to zrobił ?

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 01 lut 2010, 14:50

marko pisze:Ciekawe czy da rade zamontoweć BW-50 do B3 . Czy ktoś już to zrobił ?
Dla BW/DW-50 nie ma znaczenia czy gaźnik czy wtrysk czy diesel.

Ten piec posiada własną wbudowaną pompkę paliwa i podpina się się ją pod wyjście z Gaźnika lub wtrysku w przypadku BW
Przy DW podpinamy się zaraz z węża powrotego za filtrem

Powrót paliwa z Pieca (BW/DW) wpinamy w przewód paliwowy powrotny do baku.

Reasumując ten piec podpinamy szeregowo w układ paliwowy ale z węża powrotnego.

w przypadku diesli możliwe będzie zastosowanie zaworków zwrotnych na powrocie aby paliwo się czasem nie cofało i nie zapowietrzało pompy.

Powiem szczerze ze montaż w B3 jest identyczny jak w B4. Jest to nawet lepsze bo więcej miejsca pod maską.
Reszta elementów jak węże wodne, kable zasilające i sterujące montuje sie identycznie.

Ogrzewanie postojowe można zamontować w każdym samochodzie bez wyjątku.
Jak silnik chłodzony cieczą -> Mokre lub suche
Jak chłodzony powietrzem -> tylko suche.

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 01 lut 2010, 15:25

A czy mógł byś wrzucić zdjęcia jak rozwiązałeś mocowanie pieca i podłączenie węży ?
Nabrałem duuużej chęci na to ustrojstwo .

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 01 lut 2010, 17:38

Jutro postaram sie zrobic fotki, bo teraz juz troche ciemno i nawet z lampą nie wyjdą tak jak trzeba. Pozatym tak musze też zdjęcie z kanału zrobić zeby było widać mocowanie wydechu.

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 05 lut 2010, 11:44

I jak , udało Ci się zrobić jakieś fotki poglądowe ?
Ostatnio zmieniony 05 lut 2010, 15:33 przez marko, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 05 lut 2010, 15:09

marko pisze:I jak , udało Ci się zrobić jakiś fotki poglądowe ?
fotki mam ale nie mam jak wrzucić ich na kompa .... Padły mi wszystkie porty USB :evil:
jakos na dniach nowego kompa kupie to wrzuce.

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 05 lut 2010, 15:40

To fakt , masz problem . Wybacz , że tak się dopytuje ale na dniach ma przyjść komplecik i może bym się za niego wziął .

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 05 lut 2010, 15:50

marko pisze:To fakt , masz problem . Wybacz , że tak się dopytuje ale na dniach ma przyjść komplecik i może bym się za niego wziął .
wlasnie 5 min temu stacjonarka wyzionełą ducha na amen <buu> uwalone USB to tylko początek. nagle sie coś zadymiło. zaczoł piszczeć z głosników .... reset .... kilka bipnięć ... i ciągłe piszczenie czyli pacjent zmarł :cry: uczcijmy to minutą ciszy.

dobra mineło teraz stypa <piwo>

przesiadłem sie lapka wiec fotki wrzuce wieczorem <piwo>

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 10 lut 2010, 00:25

Czy udało Ci się uporać z kompem , bo dzisiaj przyszedł komplecik i chciałbym to jakoś sensownie zaplanować a zamierzam jeszcze dołożyć dodatkowe bezpieczniki z przekaźnikami na moje udziwnienia i nie chciał bym tego drugi raz przekładać .

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 10 lut 2010, 09:03

witam!

znalazłem czas i wrzuciłem fotki.

PS nie smiać sie z radia ;-) przed sylwestrem miałem włamanie i mi szybe wybili i ukradli sam panel. wiec wrzuciłem takie zeby tylko grało :-P

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl