[All] Montaż i schematy Webasto
- Krycha
- Forum Audi 80
- Posty: 5244
- Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
- Imię: Krystian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC
- Lokalizacja: Starachowice
- Kontakt:
[All] Montaż i schematy Webasto
Panowie dorwałem kompletne webasto z silnika V6. Teraz mam pytanie do ludzi w temacie. Jak to jest z montażem i demontażem? Według Was gra warta świeczki, bo nie wiem ile jest roboty z zamontowaniem do swojego auta. Nigdy tego nie demontowałem z auta dlatego pytam. Jeśli ma ktoś jakieś doświadczenie z tego typu gadżetem lub dysponuje jakimiś schematami to byłbym wdzięczny, gdyż będę demontował całość z auta i nie chce pominąć jakiś ważnych rzeczy.
Zdrówka.
Zdrówka.
nie jestem wielkim znawcom ale chce pomóc zobacz kolega Widmo pisze że ma jakiś schemat do webasto skontaktuj się z nim
https://audi80.pl/19tdi-1z-ogrzewani ... t21056.htm
https://audi80.pl/19tdi-1z-ogrzewani ... t21056.htm
Ja u siebie zamontowałem webasto.AUDI_A6 pisze:Panowie dorwałem kompletne webasto z silnika V6. Teraz mam pytanie do ludzi w temacie. Jak to jest z montażem i demontażem? Według Was gra warta świeczki, bo nie wiem ile jest roboty z zamontowaniem do swojego auta. Nigdy tego nie demontowałem z auta dlatego pytam. Jeśli ma ktoś jakieś doświadczenie z tego typu gadżetem lub dysponuje jakimiś schematami to byłbym wdzięczny, gdyż będę demontował całość z auta i nie chce pominąć jakiś ważnych rzeczy.
Webasto Tele Thermo Top BW-50 oczywiscie benzyna 5kW mocy cieplnej
Gra jest warta świeczki 8-) bo np przy obecnych mrozach 10 min pracy pieca nagrzewa silnik i kabinę do minimum +50stopni (zależy na jak długo właczysz piec)
jak piec pochodzi 15-20 minut to silnik i kabina jest gorąca około +70 stopni
a co za tym idzie szyby odmrożone i suche, snieg i lód sam spływa.
silnik odpala bez zająknięcia a o automatycznym ssaniu można zapomnieć 8-)
Spalanie pieca ? smieszne :lol:
piece benzynowe 0,5-0,6 litra/godzinę
piece dieslowskie 0,4-0,5 litra/godzinę
porównując to do odpalaniu zimnego silnika i rozgrzewania go na postoju oraz to ze załączy się automatyczne ssanie jest smieszne.
Średnio wystarczy 10 minut pracy pieca czyli jakieś 50-100ml paliwa aby silnik i kabina była ciepła. Nie mówie juz o odmrożonych szybach, komforcie i bezpieczenśtwie jazdy.
Montaż pieca nie jest trudny. ja dorwałem komplet z passata b4.
tzn piec + mocowanie, rura wydechowa z tłumikiem, wiazka elektryczna z zegarkiem preselekcyjnym i podstawką bezpieczników.
Oczywiscie mocowanie pieca musiałem przerobic migomat i w 20min zrezałem nowy uchwyt.
trudniejszą kwestią jest dorwanie odpowiednich węży wodnych. chodzi mi o ich wyprofilawanie. Załamania 90stopni itp są najtrudniejsze
a podłączanie tego na weżach uniwersalnych z metra ciętych jest bynajmniej awykonalne. Ja dopadłem nowe węże wodne od jakiejś KIA tzn chodzi mi o srednice węży, zbrojenie i wyprofilowanie węży.
Koszt śmieszny bo za nowe węże z uszkodzonymi szybkozłączkami jakie występują w KIA płaciłem po 10zł/szt oczywiscie mi chodziło o same węże a szybkozłączki i tak mi były niepotrzebne.
Kwestia podłączenia paliwa jest łatwa w przypadku pieców BW-50 i DW-50 ponieważ one posiadają wbudowaną pompkę paliwa.
Wtedy podpinasz się równolegle w przewód powrotu paliwa z listwy wtryskowej.
Jeśli masz piec z zewnetrzą pompką paliwa tutaj moze być trudniej ponieważ w wielu przypadkach te piece wymagają aby paliwo było brane bezpośrednio z baku co powoduje że trzeba ciągnąc przewód ujęcia paliwa prosto z baku.
Przewód świeżego powietrza do pieca jest banalny do wykonania. potrzebna rurka papierowo/aluminiowa i ją profiluje jak tam uważasz z zachowaniem zasady zeby nie dostały się tam spaliny z pieca i wydechu samochodu. najlepiej gdzieś z przodu auta.
Wydech pieca najlepiej pod spód auta gdzies w okolicy skrzyni biegów. rurke wydechową skierować najlepiej w tył auta lub centralnie w dół tak aby jej przypadkowo nie urwać oraz nie zapchać błotem/sniegiem etc.
elektryka ?
bezpośrednio z Akku ciągniesz prądoweprzeowdy do takiej skrzyneczki z przekaźnikiem i 3 bezpiecznikami
Częśc wiązki podpinasz do pieca (2 lub 3 wtyczki 1x2pin 1x6 pin i czasami 1x2pin)
Reszta idzie do kabiny
Wiązka 4 pinowa do zegarka preselkcyjnego
a wiązka 2 pinowa (czarny i czerwony grube przewody) do dmuchawy kabiny.
ogólnie teraz napiszę tak.
W twoim przypadku gdy chcesz do NG wrzucić webasto nie musisz szukać pieców dedykowanych do NG lub V6
Najlepszym rozwiązanie i najtańszym jest Piec Webasto BW-50 (inaczej znany jako Thermo Top T lub Tele Thermo Top T)
Wersja Tele Thermo Top T jest o tyle lepsza że czasem można dostać pilota do zdalnego włączania pieca za smieszne pieniądze, bo zdalne sterowanie jest zintegrowane juz w elektronice pieca i nie trzeba nic oprócz pilota.
Jednak obydwa piece można opcjonalnie doposażyć w zdalne uruchamianie Telestart
Należy tez uważać na kupno uzywanych pieców ponieważ często na allegro są sprzedawane piece sterowane cyfrowo a tego raczej nie da się pominąć bo w 80-tkach nie ma CANa 8-)
ponaddto wielu sprzedaj piece webasto które w rzeczywistości są tylko dogrzewaczami :!:
Jutro bedę miał chwilę czasu to wrzuce fotki z rezanka.
W razie czego służe pomocą i dostepną mi wiedzą i schematami na ten temat.
do BW-50 i DW-50 są takie same instalacje. a do Thermo top C trzeba juz przerabiać.wenon pisze:najlepiej szukać kompletnej instalacji DW-50 z jakiegoś vw transportera lub instalacji z A6 C4.
Nawiasem mówiąc do BW/DW-50 nie trzeba Ori instalacji mozna ją samemu zrobić z kilku przewodów 3 bezpieczników i przekaźnika.
Sterowanie hmmmm. na dobrą sprawę wystarczy zwykły włącznik
Ewentualnie jak ktoś nie chce miec zegara preselekcyjnego a woli włączanie zdalne to są 2 opcje:
1. Oryginalny moduł Telestart + wiazka + pilot. w przypadku BW/DW-50 to zastosować Telestart T60 lub T70
Jak Thermo Top C to mozna T90
Zasięg radiowy w zaleznosci od typu modułu telestart i zabudowy średnio 500-1000m
2. Mozna użyć programowalnego modułu GSM
coś wtym stylu http://www.napad.pl/katalog/index.php?a ... rodId=2144 8-)
zasięg ograniczony przez operatora sieci
Dla BW/DW-50 nie ma znaczenia czy gaźnik czy wtrysk czy diesel.marko pisze:Ciekawe czy da rade zamontoweć BW-50 do B3 . Czy ktoś już to zrobił ?
Ten piec posiada własną wbudowaną pompkę paliwa i podpina się się ją pod wyjście z Gaźnika lub wtrysku w przypadku BW
Przy DW podpinamy się zaraz z węża powrotego za filtrem
Powrót paliwa z Pieca (BW/DW) wpinamy w przewód paliwowy powrotny do baku.
Reasumując ten piec podpinamy szeregowo w układ paliwowy ale z węża powrotnego.
w przypadku diesli możliwe będzie zastosowanie zaworków zwrotnych na powrocie aby paliwo się czasem nie cofało i nie zapowietrzało pompy.
Powiem szczerze ze montaż w B3 jest identyczny jak w B4. Jest to nawet lepsze bo więcej miejsca pod maską.
Reszta elementów jak węże wodne, kable zasilające i sterujące montuje sie identycznie.
Ogrzewanie postojowe można zamontować w każdym samochodzie bez wyjątku.
Jak silnik chłodzony cieczą -> Mokre lub suche
Jak chłodzony powietrzem -> tylko suche.
wlasnie 5 min temu stacjonarka wyzionełą ducha na amen <buu> uwalone USB to tylko początek. nagle sie coś zadymiło. zaczoł piszczeć z głosników .... reset .... kilka bipnięć ... i ciągłe piszczenie czyli pacjent zmarł :cry: uczcijmy to minutą ciszy.marko pisze:To fakt , masz problem . Wybacz , że tak się dopytuje ale na dniach ma przyjść komplecik i może bym się za niego wziął .
dobra mineło teraz stypa
przesiadłem sie lapka wiec fotki wrzuce wieczorem