Jeżeli to piec analogowy to można go odpalić "na stole "z podłaczonym całym osprzetem i obiegiem wody.Sprawdzałem tak hydroniki .Małej mocy np.D3wz można na chwilkę i bez obiegu,z D5wz nie ma co ryzykować bo się przegrzeje ) i <ok>Karol_90 pisze:Witam, czy istnieje jakiś prosty sposób aby sprawdzić piec czy jest sprawny bez podłączania go do samochodu?
[All] Montaż i schematy Webasto
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
webasto dw 50
witam jezeli ktos by chciał webasto na czesci dw 50 zapraszam na priw posiadam takie z peknieta obudową
Słuchajcie to webasto DW-50 to ciężko dorwać czy pie oeszło by innedo mojego diesla np takie
http://allegro.pl/webasto-audi-a8-94-03 ... 93949.html albo takie http://allegro.pl/audi-a6-c6-webasto-de ... 06822.html
http://allegro.pl/webasto-audi-a8-94-03 ... 93949.html albo takie http://allegro.pl/audi-a6-c6-webasto-de ... 06822.html
Ten pierwszy piec może wymagać CAN'a nie jestem pewny w 100% bo nie widać roku produkcji pieca. Ale skoro z Audi A8 D2 to raczej ma CAN'a
ten drugi piec na 100% wymaga CAN'a wiec w Audi 80 ich nie zamontujesz. tzn nie uruchomisz. Podobno są jakieś emulatory aby to ominąć, jednak nie miałem z tym większej styczności.
Jeśli chcesz kupić pewny piec który ruszy w A80 i jest sterowny analogowo (pasuje do każdego auta) to szukaj pieca dw-50 wiem że cięzko znaleźć lub poszukaj sobie na allegro użytkownika stal-rol1
jest z Twoich okolic wiec masz blisko. On posiada każdy typ pieca.
ten drugi piec na 100% wymaga CAN'a wiec w Audi 80 ich nie zamontujesz. tzn nie uruchomisz. Podobno są jakieś emulatory aby to ominąć, jednak nie miałem z tym większej styczności.
Jeśli chcesz kupić pewny piec który ruszy w A80 i jest sterowny analogowo (pasuje do każdego auta) to szukaj pieca dw-50 wiem że cięzko znaleźć lub poszukaj sobie na allegro użytkownika stal-rol1
jest z Twoich okolic wiec masz blisko. On posiada każdy typ pieca.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 32
- Rejestracja: 17 sie 2010, 10:41
- Lokalizacja: Rozprza,Piotrków T.
Napiszę może już w tym poście.
Otóż mam webasto BW50 no i kompletnie nie wiem co i jak podłączyć.
Tzn. wiem tyle, że taka blaszka z końcówkami (brąz przewody) to masa.
Czerwony przewód z końcówką typu oczko pewnie na plus.
Przewody paliwo i płyn chłodniczy raczej nie są problemem.
Problem opisany poniżej.
Co to jest na foto i czy jest potrzebne??
Zawinięta czerwoną izolacją wtyczka od czego jest i czemu mogła być odłączona?
Przewiduję, że może być odłączona i działało to tylko jako dogrzewacz silnika, a nie było podłączane pod wentylator w aucie...
Ta czarna puszka jest podłączona do zegara tego kwadratowego, odchodzi od niej kabel jakby jakaś antena, czujnik?, no i jeszcze chyba kabel z 3 przewodami.
Musiałbym to ładnie ułożyć i zrobić zdjęcie ale to dopiero jutro będzie możliwe.
Jak ktoś ma pomysł jakiś to proszę o pomoc.
Otóż mam webasto BW50 no i kompletnie nie wiem co i jak podłączyć.
Tzn. wiem tyle, że taka blaszka z końcówkami (brąz przewody) to masa.
Czerwony przewód z końcówką typu oczko pewnie na plus.
Przewody paliwo i płyn chłodniczy raczej nie są problemem.
Problem opisany poniżej.
Co to jest na foto i czy jest potrzebne??
Zawinięta czerwoną izolacją wtyczka od czego jest i czemu mogła być odłączona?
Przewiduję, że może być odłączona i działało to tylko jako dogrzewacz silnika, a nie było podłączane pod wentylator w aucie...
Ta czarna puszka jest podłączona do zegara tego kwadratowego, odchodzi od niej kabel jakby jakaś antena, czujnik?, no i jeszcze chyba kabel z 3 przewodami.
Musiałbym to ładnie ułożyć i zrobić zdjęcie ale to dopiero jutro będzie możliwe.
Jak ktoś ma pomysł jakiś to proszę o pomoc.
Rafalekk1986,
Czerwony Plus
Brązowy Masa
po tym zabiegu teoretycznie piec jesli ma podłączone paliwo i płyn powinien się uruchomić.
Czerwona zaizolowana wtyczka to chyba ktoś odpiął od pieca w celu pominięcia dmuchawy w samochodzie (tak się przynajmniej domyślam bo nie widzę kolorów kabli)
Czarne pudełko to zdalne sterowanie stary model Telestartu bodajże model T60
pilot do niego wygląda jak pudełko o wymiarach 9cmx2cmx1cm
antenka do niego jest wysuwana i wyglada jak taśma z Metra zwijanego
Były też takie z antenką teleskopową
Nie widać pilota ?!
nie widać przekaźnika i 3 bezpieczników ale to można dorobić samemu.
Jak coś to pisz
Czerwony Plus
Brązowy Masa
po tym zabiegu teoretycznie piec jesli ma podłączone paliwo i płyn powinien się uruchomić.
Czerwona zaizolowana wtyczka to chyba ktoś odpiął od pieca w celu pominięcia dmuchawy w samochodzie (tak się przynajmniej domyślam bo nie widzę kolorów kabli)
Czarne pudełko to zdalne sterowanie stary model Telestartu bodajże model T60
pilot do niego wygląda jak pudełko o wymiarach 9cmx2cmx1cm
antenka do niego jest wysuwana i wyglada jak taśma z Metra zwijanego
Były też takie z antenką teleskopową
Nie widać pilota ?!
nie widać przekaźnika i 3 bezpieczników ale to można dorobić samemu.
Jak coś to pisz
-
- Forum Audi 80
- Posty: 32
- Rejestracja: 17 sie 2010, 10:41
- Lokalizacja: Rozprza,Piotrków T.
Kable wszystkie są tylko jedynie będę musiał to ładnie rozłożyć i wtedy zrobić zdjęcia.
Od webasto pewnie szła jakaś płaska wtyczka taka jak przy tym sterowaniu radiowym ale urwane widocznie to jest i kolorów żebym nie pomylił.
Jako bezpieczniki i przekaźnik to też wszystko jest.
Czyli uważasz, że ta dwu pinowa wtyczka to od dmuchawy, czyli tak jak przypuszczałem?? (ktoś sobie tylko silnik dogrzewał)
Teraz jestem po nocy w robocie więc napisze i dam zdjęcia około godziny 15:00 (w międzyczasie sen, obiad itp.)
Od webasto pewnie szła jakaś płaska wtyczka taka jak przy tym sterowaniu radiowym ale urwane widocznie to jest i kolorów żebym nie pomylił.
Jako bezpieczniki i przekaźnik to też wszystko jest.
Czyli uważasz, że ta dwu pinowa wtyczka to od dmuchawy, czyli tak jak przypuszczałem?? (ktoś sobie tylko silnik dogrzewał)
Teraz jestem po nocy w robocie więc napisze i dam zdjęcia około godziny 15:00 (w międzyczasie sen, obiad itp.)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 32
- Rejestracja: 17 sie 2010, 10:41
- Lokalizacja: Rozprza,Piotrków T.
Późno ale były pewne kłopoty ze znalezieniem kabla do aparatu
Czy jeśli chodzi o montaż według tej instrukcji z neta to poprostu widziałem, żeby nie było webasto zbiorniczkiem paliwa w dół, czy tak?
Według mnie i mojego rozumowania instrukcji to te dwa przewody czarny i fiolet to od opcjonalnego przełącznika lato zima ale nie wiem po co... chyba latem wyłącza się tym obwód załączania wentylatora.
Na ostatnim zdjęciu jest taka osłonka z 5 kabelkami cienkimi no i 3 pewnie idą do zegara, a reszta?? Chodzi mi o pozostałe 2. Według mnie powinno być do nich coś podłączone (niekoniecznie) Brązowy gdzieś mase by dawał i ten fiolet by coś sterował ale niby do czego to?
Chciałem się Ciebie poradzić też odnośnie tego pilot. Warto w to inwestować do tego urządzenia co mam na fotkach czy lepiej kupić jakiś ten moduł GSM? Bo jak pilot się nie opłata co może wypierniczyć tą czarną puszkę?
Jeśli chodzi o obecność to patrze forum najmniej 1 raz na godzinę jak jestem w domu ale idę do roboty na 21 i nie wiem czy będę jutro spał czy nie więc pewnie od 6 będę znowu, więc odpiszę jak tylko zobaczę jakąś wiadomość.
Czy jeśli chodzi o montaż według tej instrukcji z neta to poprostu widziałem, żeby nie było webasto zbiorniczkiem paliwa w dół, czy tak?
Według mnie i mojego rozumowania instrukcji to te dwa przewody czarny i fiolet to od opcjonalnego przełącznika lato zima ale nie wiem po co... chyba latem wyłącza się tym obwód załączania wentylatora.
Na ostatnim zdjęciu jest taka osłonka z 5 kabelkami cienkimi no i 3 pewnie idą do zegara, a reszta?? Chodzi mi o pozostałe 2. Według mnie powinno być do nich coś podłączone (niekoniecznie) Brązowy gdzieś mase by dawał i ten fiolet by coś sterował ale niby do czego to?
Chciałem się Ciebie poradzić też odnośnie tego pilot. Warto w to inwestować do tego urządzenia co mam na fotkach czy lepiej kupić jakiś ten moduł GSM? Bo jak pilot się nie opłata co może wypierniczyć tą czarną puszkę?
Jeśli chodzi o obecność to patrze forum najmniej 1 raz na godzinę jak jestem w domu ale idę do roboty na 21 i nie wiem czy będę jutro spał czy nie więc pewnie od 6 będę znowu, więc odpiszę jak tylko zobaczę jakąś wiadomość.
Wiec po kolei:
Zestaw jest jak widać kompletny.
Będę opisywał zdjęciami od góry od lewej
zdjęcie 1
odłącz Telestart od zegarka preselekcyjnego, jeśli nie masz do tego pilota to jest to zbędne.
Z głownej instalacji od pieca powinna wychodzić wtyczka kwadrataowa do zegarka 4 PIN (wykorzystane 3Pin brązowy + czerwony + czarny) i to podpinasz do zegarka
tutaj odnoszę się do zdjęcia nr 6 (powiększenie)
tam masz kabelki które masz podpiąć do zegarka tzn brązowy + czerwony + czarny
o reszcie kabelków z tego zdjęcia później napiszę
Zdjęcie 2
Do pieca musi być podłączona kostka 2PIN (brązowy i czerwony) to jest główne zasilanie pieca.
Styki dobrze odczyść i posmaruj wazeliną techniczną bo lubią śniedzieć.
obie kostki rzecz jasna.
Zdjęcie 3
Przekaźnik wyciąg i wyczyść styki przesmaruj wazeliną.
Zacisk masowy (kilka kabelków na wsuwki) tak samo wyczyść i przykręć do dobrej masy samochodu
Kabelek żółty z plastikową osłonką to złącze diagnostyczne pieca.
Możesz mu sam zrobić diagnostykę podpinając interfejs diagnostyczny.
Zółty przewód to linia K
do diagnostyki można uzyć Fejsu KKL (na max232 lub na opto-elementach)
tego samego co podpinasz do swojego 2.8 AAH przez złącze diagnostyczne w skrzynce bezpieczników. Na upartego podciągasz ten żółty przewód pd złącze diagnostyczne samochodu i łączysz z linią K w samochodzie.
Podpinasz Fejs np od Viakena i za pomocą VagCom (VCDS) sprawdzasz działanie Webasto i czy są w nim błędy i jakie ma parametry.
w VCDS łączysz się z grupą 18 Ogrzewanie Pomocnicze (External Heating czy jakoś tak)
osobiście polecam program Od webasto nazywa sie ThermoTest
jak coś to podeśle
jest tam trochę więcej funkcji i bajerów.
Zdjęcie 4
nie ma tu raczej nic ciekawego.
jedynie mała wtyczka spięta opaską z niebieskim przewodem
prawdopodobnie to jest od Telestartu tzn piec posiada wbudowany moduł
możliwe ze masz na piecu napis Tele Thermo Top
nieistotne można odpiąć lub zostawić.
Zdjęcie 5
To samo co zdjęcie nr 3
Zdjęcie 6
-Powiększony fragment w górnym rogu
Grube przewody czarny i czerwony to przewody które podpinasz pod dmuchawę samochodu. podpinasz je szeregowo !
tzn. przecinasz w instalacji auta przewód plusowy od wentylatora dmuchawy z pominięciem opornicy. Czerwony blizej silnika dmuchawy czarny dalej od silnika dmuchawy.
Takie połączenie spowoduje, że w momencie gdy piec osiuągnie odpowiednią temperaturę automatycznie sam włączy dmuchawę w kabinie i zacznie grzać w środku, oraz automatycznie wyłączy dmuchawę gdy zakończy się cykl grzania.
Ważne jest to, że jesli np włączysz piec z pilota lub z zegarka to musisz mieć pokrętło siły nadmuchu ustawione na I, II, III lub IV bieg osobiscie polecam II bieg.
Jesli pokrętło nie będzie przekręcone na 0 to wtedy dmuchawa się nie uruchomi pomimo ze piec będzie tam podawał napięcie.
- Przewody cienkie czerwony czarny i brązowy te skierowane bardzie do góry to przewody które powinny mieć 4 Pinową wtyczkę podłączoną pod zegarek preselekcyjny z pominięcie instalacji od Telestartu.
-Przewody cienkie brązowy i fioletowy
w orginale montuje sie tam przełącznik
Jets to przełącznik Zima-Lato
Przewody rozwarte Ustawienie Zima
Przewody zwarte Ustawienie Lato.
Na Ustawieniu Zima przy włączeniu pieca z pilota lub przez zegarek piec będzie grzał
na Ustawieniu Lato przy włączeniu pieca z pilota lub z zegarka piec nie będzie grzał a jedynie włączy się dmuchawa w samochodzie i będzie przewietrzało kabinę.
Na dole zdjęcia Gruby czerwony z Oczkiem który lezy na bezpiecznikach podpinasz pod PLUS na Akkumulatorze
Myśle ze opisałem co i jak. jak czegoś nie rozumiesz pisz.
podeślij mi na PW twój @
podesle ci instrukcję montażu w A4 b5 2.8 AAH
no i program Thermo test
Zestaw jest jak widać kompletny.
Będę opisywał zdjęciami od góry od lewej
zdjęcie 1
odłącz Telestart od zegarka preselekcyjnego, jeśli nie masz do tego pilota to jest to zbędne.
Z głownej instalacji od pieca powinna wychodzić wtyczka kwadrataowa do zegarka 4 PIN (wykorzystane 3Pin brązowy + czerwony + czarny) i to podpinasz do zegarka
tutaj odnoszę się do zdjęcia nr 6 (powiększenie)
tam masz kabelki które masz podpiąć do zegarka tzn brązowy + czerwony + czarny
o reszcie kabelków z tego zdjęcia później napiszę
Zdjęcie 2
Do pieca musi być podłączona kostka 2PIN (brązowy i czerwony) to jest główne zasilanie pieca.
Styki dobrze odczyść i posmaruj wazeliną techniczną bo lubią śniedzieć.
obie kostki rzecz jasna.
Zdjęcie 3
Przekaźnik wyciąg i wyczyść styki przesmaruj wazeliną.
Zacisk masowy (kilka kabelków na wsuwki) tak samo wyczyść i przykręć do dobrej masy samochodu
Kabelek żółty z plastikową osłonką to złącze diagnostyczne pieca.
Możesz mu sam zrobić diagnostykę podpinając interfejs diagnostyczny.
Zółty przewód to linia K
do diagnostyki można uzyć Fejsu KKL (na max232 lub na opto-elementach)
tego samego co podpinasz do swojego 2.8 AAH przez złącze diagnostyczne w skrzynce bezpieczników. Na upartego podciągasz ten żółty przewód pd złącze diagnostyczne samochodu i łączysz z linią K w samochodzie.
Podpinasz Fejs np od Viakena i za pomocą VagCom (VCDS) sprawdzasz działanie Webasto i czy są w nim błędy i jakie ma parametry.
w VCDS łączysz się z grupą 18 Ogrzewanie Pomocnicze (External Heating czy jakoś tak)
osobiście polecam program Od webasto nazywa sie ThermoTest
jak coś to podeśle
jest tam trochę więcej funkcji i bajerów.
Zdjęcie 4
nie ma tu raczej nic ciekawego.
jedynie mała wtyczka spięta opaską z niebieskim przewodem
prawdopodobnie to jest od Telestartu tzn piec posiada wbudowany moduł
możliwe ze masz na piecu napis Tele Thermo Top
nieistotne można odpiąć lub zostawić.
Zdjęcie 5
To samo co zdjęcie nr 3
Zdjęcie 6
-Powiększony fragment w górnym rogu
Grube przewody czarny i czerwony to przewody które podpinasz pod dmuchawę samochodu. podpinasz je szeregowo !
tzn. przecinasz w instalacji auta przewód plusowy od wentylatora dmuchawy z pominięciem opornicy. Czerwony blizej silnika dmuchawy czarny dalej od silnika dmuchawy.
Takie połączenie spowoduje, że w momencie gdy piec osiuągnie odpowiednią temperaturę automatycznie sam włączy dmuchawę w kabinie i zacznie grzać w środku, oraz automatycznie wyłączy dmuchawę gdy zakończy się cykl grzania.
Ważne jest to, że jesli np włączysz piec z pilota lub z zegarka to musisz mieć pokrętło siły nadmuchu ustawione na I, II, III lub IV bieg osobiscie polecam II bieg.
Jesli pokrętło nie będzie przekręcone na 0 to wtedy dmuchawa się nie uruchomi pomimo ze piec będzie tam podawał napięcie.
- Przewody cienkie czerwony czarny i brązowy te skierowane bardzie do góry to przewody które powinny mieć 4 Pinową wtyczkę podłączoną pod zegarek preselekcyjny z pominięcie instalacji od Telestartu.
-Przewody cienkie brązowy i fioletowy
w orginale montuje sie tam przełącznik
Jets to przełącznik Zima-Lato
Przewody rozwarte Ustawienie Zima
Przewody zwarte Ustawienie Lato.
Na Ustawieniu Zima przy włączeniu pieca z pilota lub przez zegarek piec będzie grzał
na Ustawieniu Lato przy włączeniu pieca z pilota lub z zegarka piec nie będzie grzał a jedynie włączy się dmuchawa w samochodzie i będzie przewietrzało kabinę.
Na dole zdjęcia Gruby czerwony z Oczkiem który lezy na bezpiecznikach podpinasz pod PLUS na Akkumulatorze
Myśle ze opisałem co i jak. jak czegoś nie rozumiesz pisz.
podeślij mi na PW twój @
podesle ci instrukcję montażu w A4 b5 2.8 AAH
no i program Thermo test
-
- Forum Audi 80
- Posty: 32
- Rejestracja: 17 sie 2010, 10:41
- Lokalizacja: Rozprza,Piotrków T.
nie mam napisane "tele" audi mam 80 b4 2.0 ABT a te 2,8 to jakaś pomyłka
co do montażu to audi ostatnio czeka na zmiany kilku czesci wiec montuje na obecną chwilę do peugeota 106 bo jego zimą katuje.
Co do schematu nie rozumiem takich strzałek sześciu obok obrazku przekaźnika.
Według schematu bezpiecznik 1A jest pośrodku, a u mnie z boku więc muszę to sprawdzić jak to z tym jest.
Jeśli chodzi o tą linie K to ja mam pod USB diagnostyke od viakena (brak COM) w lapku
Na schemacie nie rozumiem też miejsc oznaczonych jako S1, S2, M3, X13, Y1 i takie coś nad lewym górnym rogiem zegara na pionowej kresce co to jest?
Mój mail to rafal.86r@wp.pl
Dalej i bliżej dmuchawy podłączam czarny i czerwony przewód z tymi dziwnymi zakończeniami czyli, że jak?? Przeciąć cążkami przewód napięciowy i w odcięte końce te dwa przewody wlutować? Czy masa gdzieś na masę, a czerwony dołączyć do przewodu plusowego dmuchawy jako dodatkowy??
No jeszcze WIDMO mi podpowie dokładniej jak dać do dmuchawy w aucie no i sprawa będzie zakończona.
Resetowało mi zegar ale powodem były spadki napięcia na słabym akumulatorze i przewodach rozruchowych.
Ktoś gdzieś pisał o zegarze, że cały czas mu się świeci... BZDURA
Mi po wybraniu 1,2 lub 3 ustawienia (tylko jedno z nich) przechodzi w stan czuwania, a o wybranej godzinie się załącza tylko podświetlenie i płomyczek na ekraniku.
co do montażu to audi ostatnio czeka na zmiany kilku czesci wiec montuje na obecną chwilę do peugeota 106 bo jego zimą katuje.
Co do schematu nie rozumiem takich strzałek sześciu obok obrazku przekaźnika.
Według schematu bezpiecznik 1A jest pośrodku, a u mnie z boku więc muszę to sprawdzić jak to z tym jest.
Jeśli chodzi o tą linie K to ja mam pod USB diagnostyke od viakena (brak COM) w lapku
Na schemacie nie rozumiem też miejsc oznaczonych jako S1, S2, M3, X13, Y1 i takie coś nad lewym górnym rogiem zegara na pionowej kresce co to jest?
Mój mail to rafal.86r@wp.pl
Dalej i bliżej dmuchawy podłączam czarny i czerwony przewód z tymi dziwnymi zakończeniami czyli, że jak?? Przeciąć cążkami przewód napięciowy i w odcięte końce te dwa przewody wlutować? Czy masa gdzieś na masę, a czerwony dołączyć do przewodu plusowego dmuchawy jako dodatkowy??
No jeszcze WIDMO mi podpowie dokładniej jak dać do dmuchawy w aucie no i sprawa będzie zakończona.
Resetowało mi zegar ale powodem były spadki napięcia na słabym akumulatorze i przewodach rozruchowych.
Ktoś gdzieś pisał o zegarze, że cały czas mu się świeci... BZDURA
Mi po wybraniu 1,2 lub 3 ustawienia (tylko jedno z nich) przechodzi w stan czuwania, a o wybranej godzinie się załącza tylko podświetlenie i płomyczek na ekraniku.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 10
- Rejestracja: 27 sty 2012, 12:15
- Lokalizacja: Hrubieszów
namierzyłem juz schematy do tego. musze tylko sprawdzić które kable za to odpowiadają bo nie pamietam kolorów w AudiRafalekk1986 pisze: mi podpowie dokładniej jak dać do dmuchawy w aucie no i sprawa będzie zakończona.
rtoip_2004,
Podejrzewam, że Telestart T70 powinien to obsłużyć ale muszę sprawdzić to w Katalogu Webasto, ale jest to dość stary typ pieca wiec nie wiem czy tam są jeszcze dane o starszych piecach.
W najgorszym wypadku bedzie trzeba wrzucić jakiś dodatkowy moduł z obsługą GSM np Ropam + dodatkowa karta SIM
i sterujesz piecem za pomocą komórki tzn za pomocą połączenia lub via SMS
-
- Forum Audi 80
- Posty: 10
- Rejestracja: 27 sty 2012, 12:15
- Lokalizacja: Hrubieszów
-
- Forum Audi 80
- Posty: 32
- Rejestracja: 17 sie 2010, 10:41
- Lokalizacja: Rozprza,Piotrków T.
Dobra to te moduły odpadają, bo nie mam kasy tyle niestety. (jak narazie)
Problem miałem z umiejscowieniem więc piec musiał iść pionowo wężami do góry niedaleko przedniej lewej lampy ze względu na to, że obok poduszki lewej mam mocowany parownik gazu.. no i tu mam pewien dylemat jak zamontować węże wodne...
Jeśli chodzi o węże to są rozcięte przed nagrzewnicą i wstawione są trójniki i w te trójniki dopięte są węże od parownika. Jeden przed nagrzewnicą w trójnik wpięty, a drugi za nagrzewnicą wpięty w trójnik. I co z tym fantem zrobić?
Nie wiem w którym miejscu to rozłączyć i połączyć, żeby nie zrobić tak, że będzie mi grzało wolniej blok, a będzie mocno grzało parownik lub nagrzewnicę. Chciałbym, żeby grzało wszystko wmiarę równomiernie.
Napisz mi jak możesz który to jest też wąż paliwowy powrotny z wtrysku do baniaka jeśli pamiętasz
Co do kolorów od dmuchawy to jak tutaj podłącze wszystko to rozpiernicze schowek no i podam jakie są tam przewody, a tymczasem najważniejsze podłączyć pod ciecze.
A i jak ma się montaż pieca (piec i uchwyt) z tego co widziałem na schemacie to uchwyt powinien być po przeciwnej stronie niż pompka i węże, a w tym poście na fotkach jest odwrotnie...
Moje zamocowanie pieca to jest to z cyfrą 1 na czerwono, a niżej mocowanie pieca pokazane jest, że nie od strony węży...
Problem miałem z umiejscowieniem więc piec musiał iść pionowo wężami do góry niedaleko przedniej lewej lampy ze względu na to, że obok poduszki lewej mam mocowany parownik gazu.. no i tu mam pewien dylemat jak zamontować węże wodne...
Jeśli chodzi o węże to są rozcięte przed nagrzewnicą i wstawione są trójniki i w te trójniki dopięte są węże od parownika. Jeden przed nagrzewnicą w trójnik wpięty, a drugi za nagrzewnicą wpięty w trójnik. I co z tym fantem zrobić?
Nie wiem w którym miejscu to rozłączyć i połączyć, żeby nie zrobić tak, że będzie mi grzało wolniej blok, a będzie mocno grzało parownik lub nagrzewnicę. Chciałbym, żeby grzało wszystko wmiarę równomiernie.
Napisz mi jak możesz który to jest też wąż paliwowy powrotny z wtrysku do baniaka jeśli pamiętasz
Co do kolorów od dmuchawy to jak tutaj podłącze wszystko to rozpiernicze schowek no i podam jakie są tam przewody, a tymczasem najważniejsze podłączyć pod ciecze.
A i jak ma się montaż pieca (piec i uchwyt) z tego co widziałem na schemacie to uchwyt powinien być po przeciwnej stronie niż pompka i węże, a w tym poście na fotkach jest odwrotnie...
Moje zamocowanie pieca to jest to z cyfrą 1 na czerwono, a niżej mocowanie pieca pokazane jest, że nie od strony węży...