[All] Montaż i schematy Webasto
w orginale było montowane (b4 1z) pod pompą abs-u
w B3 dość łatwo znaleźć miejsce aby zamontować piecyk.
u mnie uchwyt pieca został obcięty (pochodził z paska b3) i dospawałem 2 uchwyty z płaskownika 4mm dokręcane do śrub od poduszki silnika. zeby piecyk byl stabilny jest tez trzecie mocowanie tuż pod piecykiem i przykręcone na fabrycznej wspawanej szpilce m5.
odległość piecyka od drążka kierowniczego w obydwu skrajnych polożeniach (kola w lewo lub w prawo) wynosi okolo 3 cm wiec w zupelnosci wystarczy i pieca nie uszkodzi
w B3 dość łatwo znaleźć miejsce aby zamontować piecyk.
u mnie uchwyt pieca został obcięty (pochodził z paska b3) i dospawałem 2 uchwyty z płaskownika 4mm dokręcane do śrub od poduszki silnika. zeby piecyk byl stabilny jest tez trzecie mocowanie tuż pod piecykiem i przykręcone na fabrycznej wspawanej szpilce m5.
odległość piecyka od drążka kierowniczego w obydwu skrajnych polożeniach (kola w lewo lub w prawo) wynosi okolo 3 cm wiec w zupelnosci wystarczy i pieca nie uszkodzi
Będę musiał pokombinować , w sumie jest sporo wolnej przestrzeni którą można zagospodarować , niestety nie ma możliwości przykręcenia do fabrycznych śrub ale coś wykombinuje .
Mam jeszcze pytanie jak podpiąłeś się pod paliwo zrobiłeś trujnik w odejścu czy odejście bezpośrednio do pieca i dalej do baku ?
Bo wodę widzę że wziąłeś z tyłu głowicy i wyprowadziłeś na nagrzewnicę - dobrze widzę ?
Mam jeszcze pytanie jak podpiąłeś się pod paliwo zrobiłeś trujnik w odejścu czy odejście bezpośrednio do pieca i dalej do baku ?
Bo wodę widzę że wziąłeś z tyłu głowicy i wyprowadziłeś na nagrzewnicę - dobrze widzę ?
Co do zasilania paliwem.marko pisze:Mam jeszcze pytanie jak podpiąłeś się pod paliwo zrobiłeś trujnik w odejścu czy odejście bezpośrednio do pieca i dalej do baku ?
Bo wodę widzę że wziąłeś z tyłu głowicy i wyprowadziłeś na nagrzewnicę - dobrze widzę ?
Piec podpinasz równolegle do układu paliwowego po stronie powrotu paliwa z wtrysku lub gaznika.
Czyli z wyjścia z wtrysku(gaźnika) wpinasz sie na wejscie paliwa do pieca.
Powrót paliwa z pieca podpinasz pod przewód powrotny idący do baku.
Uklad wodny:
Wpinasz się równolegle w istniejący układ
wejscie do pieca podpinasz węża idącego z tyłu głowicy.
powrót wody wpinasz na nagrzewnice (ten sam wąż co był podłączony do tylnij czesci głowicy ten zasilający)
węza powrotnego (ten z odpowietrznikiem występującym w B4) nie ruszasz go wogóle.
dobre pytanie :lol:wujo1 pisze:widmo, te webasto to 100 % ori od audi ?? i gdzie było oryginalnie montowane ?? (chodzi o ten ekranik w środku) sorka za głupie pytania
Piec i instalacja pochodzi z Pasata B3 (w audi jest taki sam)
w pasku nie wiem gdzie był montowany w oryginale.
W audi b4 było montowane pod pompą ABSu.
Ekranik (zegar preselekcyjny) w oryginale był montowany w Boczku dzrzwi kierowcy tuż przy półce nad nogami kierowcy.
Fabrycznie tam było miejsce na to i dorzucali tam odrazu Telestart T60 czyli taki kosmiczny pilot do ON/Off webasta na odległość.
Zegarki te nie występowały ze znaczkiem Audi/VW
były tylko 3 typy:
1. ten co mam ja
2. Taki sam jak jak ja tylko obudowa jajowata
3. kwadratowy z pokrętłem od regulacji temperatury (webasto suche)
Tutaj bardzo obszerna wiedza na ten temat. jak podłączyć, jak ułożyć piec, schemat elektryki co do czego i jak podpiąć. numery czesci, itp itd.
do praktycznie każdego ogrzewania.
Języki: DE, GB, NL, DK, IT, FR polskiego brak ale idzie sie doczytac.
http://www.standkachels.com/infopages/pdf.html
[ Dodano: 2010-02-11, 15:57 ]
EDIT:
dzisiaj mi zasypało auto sniegiem. odpaliłem piecyk i miałem podobny widok jak na tym filmiku 8-)
no czasami dopaśc jakieś czesci do webasto zwłaszcza atrszego typu jest cięzko.cinekp82 pisze:Kolego szacuneczek !!!
Ja składałem podzespoły webasta do kompletu i nigdzie nie mogłem dorwać wiązki elektrycznej.
No ale teraz mnie zmobilizowałeś i wiązkę sobie sam zrobię :mrgreen:
Będzie ciepluchno <ok>
Wiazkę mozna kupić z serwisu webasto ale bedzie droga sprawa.
koszt 400 lub wiecej złotych. :roll:
zamawiałem juz kilka rzeczy z serwisu z niemiec.
Za Antenę do modułu telestart 180zł
za wiazkę łączącą telestart z zegarem preselekcyjnym 100zł
Jak coś gdzieś mi lezy "kawałek" wiazki ta część od pieca z wtyczkami aż do przekaźników.
reszta chyba obcięta czyli jakieś 75% całości
Szukaj Webasto model DW-50seba2303 pisze:witam kolegów chciałem załozyć webasto niewiem jak już szukać czegoś w całości z pompa wody i pomka paliwa zallegro. wiem już że analogowe co dalej ? mam audi b4 tdi
analogowe z wbudowana pompką paliwa i wody.
paliwo oczywiscie Diesel
ewentualnie Webasto ZCD do tego dodatkowo trzeba pompkę paliwa i wody
Co do Firm Eberspracher lub Truma nie wypowiem sie bo ich za bardzo nie znam i nie wiem co tam siedzi ani jak to działa.
obecnie na rynku wtórnym jest mało tego pieców bo zbliża sie zima. pozostaje tylko czekac i obserwowować.
przykładowo wygląda to tak ale jest uszkodzone :
http://allegro.pl/webasto-ogrzewanie-po ... 58411.html
misiek547,
Jeśli chodzi o działanie będzie działało bez problemu w początkowej produkcji A4 b5 przed liftem były analogowe piece. dopiero roczniki 1999-2001 miały juz piece sterowane CANem
Były montowane zarówno DW-50 i ZCD + dodatkowe pompki
Co do montażu mechanicznego:
jeśli z Silnika 1Z lub AFN nie będzie problemu. trzeba będzie delikatnie stelaż przerobić i będzie pasowało.
jeśli z silnika V6 strawa sie komplikuje bo stelaż za cholerę nie pasuje i wtedy trzeba robić stelaż od podstaw. Tzn: docinanie blach spawanie wyginanie.
We V6 piec był montowany z przoduy auta gdzieś w okolicach zderzaka.
Układ wodny w większości aut trzeba robić wedle upodobań. najtrudniej znaleźć odpowiednie węże tzn odpowiednio giete i profilowane ale problemu wielkiego nie ma.
Jeśli chodzi o działanie będzie działało bez problemu w początkowej produkcji A4 b5 przed liftem były analogowe piece. dopiero roczniki 1999-2001 miały juz piece sterowane CANem
Były montowane zarówno DW-50 i ZCD + dodatkowe pompki
Co do montażu mechanicznego:
jeśli z Silnika 1Z lub AFN nie będzie problemu. trzeba będzie delikatnie stelaż przerobić i będzie pasowało.
jeśli z silnika V6 strawa sie komplikuje bo stelaż za cholerę nie pasuje i wtedy trzeba robić stelaż od podstaw. Tzn: docinanie blach spawanie wyginanie.
We V6 piec był montowany z przoduy auta gdzieś w okolicach zderzaka.
Układ wodny w większości aut trzeba robić wedle upodobań. najtrudniej znaleźć odpowiednie węże tzn odpowiednio giete i profilowane ale problemu wielkiego nie ma.
webasto
pytanie czy webasto w b4 1z mozna tak załozyć pod komputer od silnika jak swiece dogrzewajace? czy orgnalnie to tak wygladało? bo mam założone podgrzewanie swiec ale mało daje to dlatego zdecydowałem sie na wewbasto. :?:
Zastanawiam się nad czymś takim, podpowiedzcie czy wogóle warto zawracać sobie głowe.
http://allegro.pl/webasto-thermo-top-s- ... 67446.html
Na alledrogo jest bardzo dużo piecy "Thermo top V" Czy ktoś wie co to za urządzenie czy da sie je uruchomić analogowo.
Czy lepiej zapłacić więcej za DW50 i kupić kąplet.
http://allegro.pl/webasto-thermo-top-s- ... 67446.html
Na alledrogo jest bardzo dużo piecy "Thermo top V" Czy ktoś wie co to za urządzenie czy da sie je uruchomić analogowo.
Czy lepiej zapłacić więcej za DW50 i kupić kąplet.