Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.6 ABC] Nie włącza się kompresor klimatyzacji

ODPOWIEDZ
seebol1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 09 mar 2008, 12:07
Lokalizacja: Wrocław

[80 B4 2.6 ABC] Nie włącza się kompresor klimatyzacji

Post autor: seebol1 » 24 maja 2008, 21:06

Autko B4 Avant 2.6 z klimatronikiem, problem polega na tym że kompresor się nie włącza. Błędy (DTC) wyświetlane na panelu klimatyzacji to:

11.5 Klapa centralna ciągła blokada w uwagach do (DTC) znalazłem silnik jest zapętlony, próbować programowo usunąć blokadę dodam że nie ma nawiewu na twarz kierowcy i pasażera nawiew na nogi i na szybę działa prawidłowo.

29.2 Detekcja poślizgu paska "hard", ciągła

Może ktoś się spotkał z podobnym problemem proszę o pomoc. Nie wiem czy dobrze myślę ale wydaje mi się że winowajcą może być czujnik obrotów prędkości kompresora.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Re: [80 B4 2.6 ABC] Nie włącza się kompresor klimatyzacji

Post autor: czarekj » 24 maja 2008, 22:24

seebol1 pisze: 29.2 Detekcja poślizgu paska "hard", ciągła
Możliwe przyczyny:
1. Uszkodzony przekaźnik sprzęgła kompresora.
2. Uszkodzone sprzęgło elektromagnetyczne kompresora.
3. Uszkodzony przewód elektryczny sprzęgła kompresora.
4. Spalony bezpiecznik obwodu sprzęgła.
5. Zerwany pasek - o ile to możliwe.
6. Uszkodzony czujnik lub przewód czujnika prędkości obrotowej kompresora.

Czujnik prędkości kompresora można VAG-iem programowo wyłączyć. Klimatyzacja radzi sobie doskonale również bez tego czujnika.

Podstawowa sprawa. Włącz klimatyzację i sprawdź czy wraz ze świecącą "śnieżynką" obraca się wirnik kompresora.

seebol1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 09 mar 2008, 12:07
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: seebol1 » 24 maja 2008, 23:34

Dzięki za podpowiedzi, dodam że sprzęgło elektromagnetyczne i elementy z nim związane są sprawne na 100%. Jeśli chodzi o czujnik prędkości obrotowej na kompresorze to jakie on tak naprawę zadanie spełnia i o czym decyduje ?. Proszę ewentualnie o podpowiedz jak można go wyłączyć Vagiem i czy po wyłączeniu go programowo klimatronik będzie w 100% sprawny. Gdyby ktoś wiedział jeszcze ewentualnie co to znaczy zapętlony silnik :-) i jak odblokować go programowo to byłbym bardzo wdzięczny.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 25 maja 2008, 07:57

Czujnik prędkości obrotowej ma w tym przypadku znaczenie drugorzędne. Nawet gdyby był całkowicie odłączony klima powinna działać. Jeżeli chcesz sprawdzić jego działanie to wejdź z poziomu panelu klimatronika w odczyt kanału odpowiedzialnego za wyświetlanie prędkości obrotowej kompresora. Przy sprawnym napędzie kompresora wskazywana na panelu prędkość obrotowa powinna być o 20% większa niż prędkość obrotowa silnika. Czyjnik ten umożliwia ocenę stopnia uślizgu paska, co pozwala na wykrycie faktu jego ślizgania się lub zerwania.
Co do zapętlenia to w Twojej sytuacji pozostaje zrobić reset sterownika i wykonać ustawienia podstawowe VAG-iem.
Wykonanie ustawień podstawowych ma sens tylko w przypadku gdy sterownik nie wykrywa żadnych błędów.

seebol1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 09 mar 2008, 12:07
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: seebol1 » 25 maja 2008, 08:38

No właśnie odczyt kanału odpowiedzialnego za prędkość obrotową kompresora wyświetlany na panelu klimatronika to 0 z drugiej strony inna wartość nie może raczej występować bo jak napisałem w temacie sprężarka klimy się nie załącza. Czyli sprzęgło elektromagnetyczne nie przekazuje momentu obrotowego na kompresor ale nie jestem fachowcem i to są tylko moje przypuszczenia. Jeszcze inna sprawa to to że jeśli czujnik ma drugorzędne znaczenie to może fakt że silnik od klapki centralnej jest "zapętlony" powoduje że kompresor się nie załącza.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 25 maja 2008, 10:10

Kompresora się nie załączy bo prawdopodobnie nie ma wymaganego minimalnego ciśnienia czynnika w układzie. Podłącz na krótko - 2-3 sekundy napięcie z plusa akumulatora do przewodu sprzęgła elektromagnetycznego i zobacz czy nie ma uślizgu na sprzęgle, oraz czy obraca się wirnik kompresora.

seebol1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 09 mar 2008, 12:07
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: seebol1 » 25 maja 2008, 15:11

Dzisiaj przy pomocy znajomego elektryka na krótko sprawdzaliśmy kompresor i się załącza czyli nie jest to wina sprzęgła na 100%. Zastanawiam się cały czas jak programowo Vagiem wyłączyć czujnik prędkości obrotowej kompresora, może ktoś to kiedyś robiło

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 25 maja 2008, 17:21

Zanim rozkalibrujesz panel sterowania sprawdź przekaźnik sprzęgła, czy jest sprawny oraz czy cewka przekaźnika dostaje napięce sterujące z panelu.

vito_82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 18 maja 2008, 17:49
Lokalizacja: Łódź

[80 B4 1,9TDI 1Z Avant]

Post autor: vito_82 » 09 cze 2008, 06:10

Witam

Sorki,że się podłączam z pytaniem, ale nie chcę zakładać osobnego wątka...
gdzie znajduje sie ten przekaź :roll: nik sprzęgła i gdzie jest cewka przekaźnika? :shock: :roll:

seebol1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 09 mar 2008, 12:07
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: seebol1 » 21 lip 2008, 11:31

Dawno do tematu nie zaglądałem, ale powiem jak to się zakończyło. Znajomy elektryk załatwił jakiegoś gościa co się zna na audi/VW (pracował w serwisie albo nadal pracuje). W pierwszym poście zapomniałem dodać że kompresor był wymieniany wcześniej na inny regenerowany (w starym poszło łożysko). Szkoda że mnie nie było podczas tej manipulacji Vagiem ale z tego co się potem dowiedziałem trzeba było coś wgrać do komputera auta, bo czujnik w starym kompresorze był innego producenta niż ten w kompresorze regenerowanym. Podkreślam że nie wiem o co chodzi ale działa. Jakiś czas pózniej odłączyłem akumlator i żeby było śmiesznie :-) teraz temp na panelu klimatronika i na desce rozdzielczej wyświetla się w faranchajtach...... Niem mam pojęcia jak to teraz zmienić na Celcjusze ale chyba też trzeba użyć Vaga. Jeśli chodzi o zapętlone klapki to się same naprawiły po ok tygodni użytkowania klimy :-) . Borykam się teraz z tematem dużego spadku mocy podczas używania klimy (tak na moje oko ok 30 Ps) i tak się zastanawiam czy to nie jest wina nieszczęsnego czujnika obrotów kompresora :evil: proszę o sugestie. Dodam jeszcze że nie wiem czy na starym kompresorze spadek mocy występował bo klimy wtedy nie używałem z powodu stukania.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 21 lip 2008, 14:22

Gdybyś poczytał dokładnie moje posty to mógłbyś wpaść na pomysł z czujnikiem obrotów. Zmianę jednostek wyświetlanej temperatury dokonuje sie z panelu. Nie potrzeba VAG. O ile dobrze pamiętam to trzeba wcisnąć klawisz recyrkulacji i plus lub minus temperatury. Mogę się mylić bo dawno tego nie robiłem.

seebol1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 09 mar 2008, 12:07
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: seebol1 » 01 sie 2008, 17:05

czarekj dzięki za podpowiedz, faktycznie zmiany jednostek temperatury dokonuje się z panelu. Tak jak mówiłeś trzeba było nacisnąć i przytrzymać obieg zamknięty oraz wcisnąć + do zwiększania temperatury. Dzięki

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga