Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.6TD SB] Ogrzewanie.

Gucio_1989
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 26 lis 2008, 20:33
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: Gucio_1989 » 20 gru 2008, 15:23

Czyli nagrzewnica nie daje takiego ciepła jakie powinno być prawda? Na ciepłym silniku odkręć delikatnie korek od zbiorniczka wyrównawczego i przez szmate naciskaj dwa węże systematycznie jeden który idzie górą a drugi dołem i to on na początku ma być zimny a o otwarciu termostatu robi się cieplejszy. Naciskaj naciskaj i patrz na zbiorniczek powinny wydostawać się bańki powietrza. Zabieg taki uznaje za zakończony po włączeniu się wentylatorów. Bynajmniej ja tak odpowietrzałem swoją a miałem problemy z termostatem nieziemskie ! Powodzonka :-)

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 20 gru 2008, 15:43

Czyli prawdopodobnie jest jeszcze zapowietrzony ;-)

djxander
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 23 lip 2008, 19:55
Lokalizacja: Żelechów

Post autor: djxander » 20 gru 2008, 23:17

wymieniłem ten termostat i teraz cieknie mi z niego (dosyć sporo). Czym to uszczelnić?

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 21 gru 2008, 08:26

djxander pisze:Czym to uszczelnić?
Widocznie nie założyłes nowej uszczelki a stara jest już odciśnięta, należało ją wymienić na nową i założyć zgodnie z tym co widać na rysunku (10). Jeżeli nie masz możliwośći zdobycia nowej uszczelki to można do uszczelnienia zastosować silikon (najlepiej do wysokich temperatur).

djxander
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 23 lip 2008, 19:55
Lokalizacja: Żelechów

Post autor: djxander » 22 gru 2008, 12:18

uszczelkę wymieniłem na nowa. Sprawdzałem już 3 inne również nowe i tak samo cieknie. A ten silikon to dostanę w motoryzacyjnym sklepie?

Awatar użytkownika
bieniek1984
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 446
Rejestracja: 07 lip 2007, 14:49
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: bieniek1984 » 24 gru 2008, 19:07

tak myśle że na spokojnie dostaniesz taki silikon do wysokich temp. w sklepach motoryzacyjnych.

djxander
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 23 lip 2008, 19:55
Lokalizacja: Żelechów

Post autor: djxander » 24 gru 2008, 20:18

Wszystko już uszczelnione, nagrzewnica odpowietrzona a w samochodzie dalej zimno i wskazówka od temperatury nawet nie drgnie. Silnik wyraznie po krótkiej pracy jest ciepły, te przewody również.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 24 gru 2008, 22:38

A może masz porostu zablokowaną tą regulacje i nawiew jest ustawiony na zimne powietrze? A co do nie wskazywania temp na zegarach to możesz mieć spadnięty kabel z czujnika.

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 25 gru 2008, 22:47

sprawdź czujnik temp czy nie jest uwalony

Jeśli obydwa węże od nagrzewnicy są ciepłe to sprawdź działanie linek od sterowania nawiewami,
jeśli one bedą ok to prawdopodobnie odpadła pianka z klapek wewnątrz obudowy nagrzewnicy

djxander
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 23 lip 2008, 19:55
Lokalizacja: Żelechów

Post autor: djxander » 25 gru 2008, 22:54

Ciepły jest tylko jeden przewód (ten bez odpowietrznika). czujnik temp raczej jest dobry ponieważ migała kontrolka na środku zegarów jak uciekała mi woda z termostatu teraz jak nie ucieka już nie miga.

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 25 gru 2008, 22:56

jeżeli będziesz kupywał silikon kup firmy dirco najlepszy jaki widziałem i używałem kolor szary jest rewelacyjny stosuje sie go na uszczelki pod miski olejowe pod uszczelke z pod dekla i inne

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 25 gru 2008, 23:54

djxander pisze:Ciepły jest tylko jeden przewód (ten bez odpowietrznika)
Powinny być ciepłe obydwa
djxander pisze:czujnik temp raczej jest dobry ponieważ migała kontrolka na środku zegarów jak uciekała mi woda z termostatu teraz jak nie ucieka już nie miga.
a nie masz czasem czujnika na dole zbiorniczka wyrównawczego ? on sygnalizuje ubytek płynu chłodzącego

w ABT, ABK za wskazanie temperatury na zegarach odpowiedzialny jest czujnik szary 3 pinowy

w SB nie pamietam
tomek1982 pisze:jeżeli będziesz kupywał silikon kup firmy dirco najlepszy jaki widziałem i używałem kolor szary jest rewelacyjny stosuje sie go na uszczelki pod miski olejowe pod uszczelke z pod dekla i inne
ja również polecam, zachowuje elastyczność przez cały okres uzytkowania.

grzesiekcycu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 29 sie 2008, 17:39

Post autor: grzesiekcycu » 27 gru 2008, 11:05

ja mam ten sam problem co kolega mam b3 1.9d ale umnie jak sciagnołem waż zasilajacy nagrzewnice to plyn ledwie sie saczy tez niewiem co jest tego przyczyna mysle ze pewnie pompa wodna mi pada silnik normalnie sie nagrzewa a z nagrzewnicy leci tylko letnie powietrze

djxander
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 23 lip 2008, 19:55
Lokalizacja: Żelechów

Post autor: djxander » 27 gru 2008, 13:30

Sprzwdziłem czujnik temp. U mnie są 3 takie czujniki dwa przy wylocie płynu z silnika do chłodnicy i jeden przy wlocie z nagrzewnicy do silnika. Ten ostatni jest odpowiedzialny za wskazanie na zegarach. Wskazówka nie drgnie bo tym przewodem niezależnie od temp silnika wraca zimny płyn.

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 27 gru 2008, 13:50

wygląda na zatkaną nagrzewnicę, dość częsta sprawa zwłaszcza jeżeli jest tam jeszcze orginalna....

Sprawdzić te łopatki od nawiewu można bardzo prosto, dajesz nawiew na maxa, przykładasz gdzieś rękę gdzie Ci wieje, i zmieniasz ciepłe, zimne.... zimne powietrze nie leci przez nagrzewnice więc ma mniejsze opory i dmucha mocniej:) Jeżeli na ciepłym i zimnym dmucha ci tak samo mocno znaczy nie działają te klapki w nawiewie lub linka się wyczepiła....

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl