[1.6TD SB] Ogrzewanie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 32
- Rejestracja: 26 lis 2008, 20:33
- Lokalizacja: Bochnia
Czyli nagrzewnica nie daje takiego ciepła jakie powinno być prawda? Na ciepłym silniku odkręć delikatnie korek od zbiorniczka wyrównawczego i przez szmate naciskaj dwa węże systematycznie jeden który idzie górą a drugi dołem i to on na początku ma być zimny a o otwarciu termostatu robi się cieplejszy. Naciskaj naciskaj i patrz na zbiorniczek powinny wydostawać się bańki powietrza. Zabieg taki uznaje za zakończony po włączeniu się wentylatorów. Bynajmniej ja tak odpowietrzałem swoją a miałem problemy z termostatem nieziemskie ! Powodzonka
Widocznie nie założyłes nowej uszczelki a stara jest już odciśnięta, należało ją wymienić na nową i założyć zgodnie z tym co widać na rysunku (10). Jeżeli nie masz możliwośći zdobycia nowej uszczelki to można do uszczelnienia zastosować silikon (najlepiej do wysokich temperatur).djxander pisze:Czym to uszczelnić?
- bieniek1984
- Forum Audi 80
- Posty: 446
- Rejestracja: 07 lip 2007, 14:49
- Lokalizacja: Elbląg
Powinny być ciepłe obydwadjxander pisze:Ciepły jest tylko jeden przewód (ten bez odpowietrznika)
a nie masz czasem czujnika na dole zbiorniczka wyrównawczego ? on sygnalizuje ubytek płynu chłodzącegodjxander pisze:czujnik temp raczej jest dobry ponieważ migała kontrolka na środku zegarów jak uciekała mi woda z termostatu teraz jak nie ucieka już nie miga.
w ABT, ABK za wskazanie temperatury na zegarach odpowiedzialny jest czujnik szary 3 pinowy
w SB nie pamietam
ja również polecam, zachowuje elastyczność przez cały okres uzytkowania.tomek1982 pisze:jeżeli będziesz kupywał silikon kup firmy dirco najlepszy jaki widziałem i używałem kolor szary jest rewelacyjny stosuje sie go na uszczelki pod miski olejowe pod uszczelke z pod dekla i inne
-
- Forum Audi 80
- Posty: 8
- Rejestracja: 29 sie 2008, 17:39
wygląda na zatkaną nagrzewnicę, dość częsta sprawa zwłaszcza jeżeli jest tam jeszcze orginalna....
Sprawdzić te łopatki od nawiewu można bardzo prosto, dajesz nawiew na maxa, przykładasz gdzieś rękę gdzie Ci wieje, i zmieniasz ciepłe, zimne.... zimne powietrze nie leci przez nagrzewnice więc ma mniejsze opory i dmucha mocniej:) Jeżeli na ciepłym i zimnym dmucha ci tak samo mocno znaczy nie działają te klapki w nawiewie lub linka się wyczepiła....
Sprawdzić te łopatki od nawiewu można bardzo prosto, dajesz nawiew na maxa, przykładasz gdzieś rękę gdzie Ci wieje, i zmieniasz ciepłe, zimne.... zimne powietrze nie leci przez nagrzewnice więc ma mniejsze opory i dmucha mocniej:) Jeżeli na ciepłym i zimnym dmucha ci tak samo mocno znaczy nie działają te klapki w nawiewie lub linka się wyczepiła....