Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.6TD SB] Ogrzewanie.

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 27 gru 2008, 17:31

denis44 pisze:wygląda na zatkaną nagrzewnicę, dość częsta sprawa zwłaszcza jeżeli jest tam jeszcze orginalna....
popieram w 100%
jeśli nawet by były klapki uszkodzone lub linka od ciepłe-zimne to mimochodem wąż powrotny z nagrzewnicy musi być chociażby letni, ale skoro powrót jest zimny to raczej nagrzewnica będzie zatkana, zakamieniona etc.

spróbój ją przepłukać bierzącą wodą, jeśli masz dostęp do węża ogrodowego i bierzącej wody to sciągnij węże od nagrzewnicy podepnij do jednego kroćca wąż i przepłucz bierzącą wodą wtedy juz na 100% będziesz wiedział czy nagrzewnica jest drożna czy nie.

Jeśli bedzie słabo się przelewać z drugiego kroćca będziesz wiedział, że czeka cię walka z demontażem i montażem deski rozdzielczej ewentualnie można się bawić w udrażnianie nagrzewnicy co jest wg mnie nieopłacalne (nowa nagrzewnica Febiego Bildsteina to 35-39 zł, Ori Behr to około 200zł) ja mam febiego i ogrzewanie jest naprawdę mocne (można kurczaka smażyć :-P )

djxander
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 23 lip 2008, 19:55
Lokalizacja: Żelechów

Post autor: djxander » 27 gru 2008, 18:44

Na zimnym mocniej wieje niż na ciepłym. I słychać delikatnie jak coś tam sie zamyka i otwiera.
widmo pisze:czeka cię walka z demontażem i montażem deski rozdzielczej
Już zciągnąłem instrukcje demontarzu i nagrzewnice zamówiłem...

pajdoss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 03 lis 2007, 22:04

Post autor: pajdoss » 28 gru 2008, 11:18

witam wszystkich serdecznie i prosze o pomoc mam problem z audi b3 z 90 roku a mianowicie temperatura na wskazniku dziala ok a prze 90 stopniach i wlaczeniu ogrzewania na czworke slabo leci i powietrze jest prawie zimne ale tez so przeblyski nieraz slabo leci ale powietrze leci troche cieplejsze doradzcie mi za co mam sie wziasc pozdrawiam i prosze o pomoc

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 28 gru 2008, 14:43

djxander pisze:Już zciągnąłem instrukcje demontarzu i nagrzewnice zamówiłem...
Jeśli będziesz demontował deskę rozdzielczą to jeśli masz możliwość zrób to w miejscu w miarę ciepłym. Ja swoją demontowałem w zimnym garażu i przy wkładaniu popękała mi na zaokrągleniu od zegarów od zimna. wiec nie zrób tego błędu co ja. Powodzenia z ogrzewaniem <ok>
pajdoss pisze:witam wszystkich serdecznie i prosze o pomoc mam problem z audi b3 z 90 roku a mianowicie temperatura na wskazniku dziala ok a prze 90 stopniach i wlaczeniu ogrzewania na czworke slabo leci i powietrze jest prawie zimne ale tez so przeblyski nieraz slabo leci ale powietrze leci troche cieplejsze doradzcie mi za co mam sie wziasc pozdrawiam i prosze o pomoc
Najpierw powiedz czy ci się węże od nagrzewnicy (zasilający i powrotny) grzeją równomiernie. przy 90*C na silniku powinny być gorące.
Jeśli są gorące a po przekręceniu pokrętła od temperatury nie ma zmian w temperaturze nadmuchu to na 99% masz uszkodzoną piankę na klapkach od nadmuchu.
Czeka cię najprawdopodobniej to samo co kolegę djxander czyli sciaganie deski rozdzielczej, przy okazji wymiana nagrzewnicy na nową (bo koszt smieszny w porównaniu z ogółem pracy przy desce rozdzielczej) i regenaracja klapek sterujacych nadmuchami w obudowie nagrzewnicy. W razie gdybyś nie wiedział o co chodzi i jak sie do tego zabrać to pisz postaram sie pomóc :-)

pajdoss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 03 lis 2007, 22:04

Post autor: pajdoss » 28 gru 2008, 15:15

witam i na poczatku dziekuje za odpowiedz weze sa oby dwa bardzo cieple a zapomnialem napisac ze jak jade gdzies dalej powyzej15 km z szybkoscia 80 km to grzeje dobrze a jak troche zwolnie np 40km juz leci zimne a wogole to nawet jak ustawie pokretlo ogrzewania na 4 to nie warzne czy jade szybko czy wolno i tak to powietrze nie wazne zimne albo cieple leci bardzo slabo

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 30 gru 2008, 23:59

jak na mój gust to też zapchana nagrzewnica lub coś w układzie.... jedziesz szybciej, większe obroty to coś tam ciepłego do niej doleci, a mniejsze obroty i jest zima z nadmuchu:)

krys
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 20 lis 2008, 20:55
Lokalizacja: kluczbork

Post autor: krys » 03 sty 2009, 22:53

Siemka szukam pomocy bo mam podobny problem jak koledzy,moja "audica" b4 93r nie grzeje! Wymieniłem nagrzewnice na nową,dolotowe węże do niej są gorące(również kilkakrotnie odpowietrzałem je). Gdy włącze nawiew na szybę jako tako grzeje...Gdy przełącze na komory już dmucha chłodniej a zwłaszcza na środkowych...A przełaczywszy nawiew na nogi to już całkiem zimno! Przez jakiś czas przez wyloty powietrza wydmuchiwało "czarną gąbke"... Czy te objawy mogą wskazywać na uszkodzoną pinke na klapkach? Czy są jakieś zestawy naprawcze do nich czy jakiś sposób domowy? Potencjometr od temperatury działa bo jest różnica temp. gdy nim kręce... prosze pomóżcie

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 05 sty 2009, 13:48

krys pisze:Siemka szukam pomocy bo mam podobny problem jak koledzy,moja "audica" b4 93r nie grzeje! Wymieniłem nagrzewnice na nową,dolotowe węże do niej są gorące(również kilkakrotnie odpowietrzałem je). Gdy włącze nawiew na szybę jako tako grzeje...Gdy przełącze na komory już dmucha chłodniej a zwłaszcza na środkowych...A przełaczywszy nawiew na nogi to już całkiem zimno! Przez jakiś czas przez wyloty powietrza wydmuchiwało "czarną gąbke"... Czy te objawy mogą wskazywać na uszkodzoną pinke na klapkach? Czy są jakieś zestawy naprawcze do nich czy jakiś sposób domowy? Potencjometr od temperatury działa bo jest różnica temp. gdy nim kręce... prosze pomóżcie


skoro nowa narzewnica, węże są gorące, a układ odpowietrzony a piszesz o wylatującej gąbce z kratek to na 100% masz uszkodzoną piankę na klapkach nawiewu (te sterujące strumieniem na nagrzewnice)

zestawu naprawczego raczej nie ma. niepamietam czy w etce te klapki występują jako cześć zamienna czy trzeba kupować całą obudowę nagrzewnicy.
pozostaje ci kupowanie jakiejś używki która nie wiadomo ile wytrzyma lub domowy sposób regenacji który wg mnie jest najlepszym sposobem.

ja miałem u siebie to samo i obkleiłem klapki nowym materiałem tapicerskim (taki welur doś gruby jak na siedzieniach w MPK) do tego butapren i działa jak marzenie.

Szkoda że przy wymianie nagrzewnicy nie rozebrałeś obudowy i sprawdziłeś w jakim są stanie. ja to od razu sprawdziłęm, naprawiłem i porządnie wymyłem całą obudowę i wszystkie przewody wentylacyjne (100% odgrzybianie )

uszczel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 05 sty 2009, 20:38

Post autor: uszczel » 05 sty 2009, 20:56

Witam .Mam problem z ogrzewaniem a mianowicie taki.Wymienilem pompe i termostat a jak sciagam dwa przewody z nagrzewnicy to woda tzn plyn stoi tak jakby pompa padla a zalozyme nowa

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 05 sty 2009, 21:04

uszczel pisze:Witam .Mam problem z ogrzewaniem a mianowicie taki.Wymienilem pompe i termostat a jak sciagam dwa przewody z nagrzewnicy to woda tzn plyn stoi tak jakby pompa padla a zalozyme nowa
jak silnik pracuje na wolnych obrotach i sciągniesz te węże to płyn będzie leciał bardzo wolno (a czasami wcale). jeśli dodasz troche gazu to płyn powinien sikać na wszystkie strony z węża zasilającego.


Nie napisałeś czy wewnątrz auta leci ciepłe powietrze czy nie.
Nie napisałeś czy układ chłodzenia jest odpowietrzony.
Nie napisałeś czy załącza się wentylator chłodnicy i przy jakiej temperaturze

uszczel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 05 sty 2009, 20:38

Post autor: uszczel » 05 sty 2009, 21:07

Mialem ogrzewanie super i tu nagle bec nie ma sciagam przewody a tam plyn stoi a jak dam gaz to troszke sie podniesie prawda jest taka ze nie odpowietrzalem ukladu a wiesz jak to sie robi fachowo

[ Dodano: 2009-01-05, 21:08 ]
a w aucie jest zimne powietrze jak juz lpislaem plyn stoi jakby silnik nie pracowal

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 05 sty 2009, 21:30

uszczel pisze: prawda jest taka ze nie odpowietrzalem ukladu
To własnie dlatego że układ jest nieodpowietrzony nie masz ogrzewania.

odpowietrzanie wg książki

- Ustawić pokrętło temp. na pozycji gorący
- Napełnić zbiornik wyrównawczy płynem do poziomu max
- uruchomić silnik
- Silnik powienien pracować do załączenia wentylatora

Ta metoda jest skuteczna w 50% wiec trzeba pomóc silnikowi się odpowietrzyć sciągająć na chwilę wąż z nagrzewnicy (ten bliżej Akumulatora) chyba że posiadasz tam odpowietrznik jak to jest w B4

gdy silnik jest gorący a węże od chłodnicy są twarde trzeba ostrożnie sciągnąć w/w wąż od nagrzewnicy (uwaga bo można sie poparzyć) i założyć go w momencie gdy z kroćca nagrzewnicy zacznie sikać płyn. czasami trzeba trochę podnieść obroty tak aby pompa przepchała płyn przez nagrzewnice. czynnosć warto powtórzyć gdy węże znowu będą "twarde"


Najlepszą metodą odpowietrzenia jest motoda podciśnieniowa :-P tak ja to robie w serwisie.
specjalny przyrząd odsysa powietrze z układu chłodzenia, węże sie sciskają, a gdy manometr pokazuje -1 bar (odpowietrzanie ok trwa 2 min, na zimnym silniku) otwiera sie zawór który powoduje automatyczne napełnienie układu płynem na max (przez podcisnienie) et Viola! :mrgreen:

uszczel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 05 sty 2009, 20:38

Post autor: uszczel » 06 sty 2009, 22:28

Witam ciebie Widmo.Sluchaj dzisiaj odpowietrzalem uklad tak jak piszesz i powiem tobie ze minimalnie cos tam plyn poszedl na nagrzzewnice.Wentylator wl mi sie kilka razy ale to jest 5% mozliwosci grzania tego samochodu.Zaczynam zachodzic za glowe czy nie poszla mi uszczelka pod glowica tak wiesz minimalnie ze nie mam takich objawow jak na rozwalona uszczelke a zmierzam do tego ze wytwarza sie jakies podcisnienie i plyn stoi albo moze w kadlubie gdzies peklo i rurki w srodku kadluba sie polaczyly.Ile kosztuje takie odpowietrzanie ukladu podcisniowego np u was .Rozumiem ze pracujesz w serwisie audi

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 06 sty 2009, 23:24

uszczel pisze:Witam ciebie Widmo.Sluchaj dzisiaj odpowietrzalem uklad tak jak piszesz i powiem tobie ze minimalnie cos tam plyn poszedl na nagrzzewnice.Wentylator wl mi sie kilka razy ale to jest 5% mozliwosci grzania tego samochodu.Zaczynam zachodzic za glowe czy nie poszla mi uszczelka pod glowica tak wiesz minimalnie ze nie mam takich objawow jak na rozwalona uszczelke a zmierzam do tego ze wytwarza sie jakies podcisnienie i plyn stoi albo moze w kadlubie gdzies peklo i rurki w srodku kadluba sie polaczyly.Ile kosztuje takie odpowietrzanie ukladu podcisniowego np u was .Rozumiem ze pracujesz w serwisie audi
Witam!
Uszkodzona uszczelka pod głowicą to najczęściej:
-ubytek płynu
-płyn w oleju
-olej w płynie (rzadko sie zdarza)
-niemożność odpowietrzenia układu
-puchnące od ciśnienia węże (charakterystyczne bąble)
-zapach spalin w zbiorniku wyrównawczym
-problemy z temperaturą (grzanie sie auta, trudnosci z załączeniem wentylatora)

Czy gdy sciągasz wąż zasilający z nagrzewnicy to płyn z niego leci ?

Bo jeśli sciągasz wąż powrotny i słabo sika nawet na podwyższonych obrotach to jest możliwe ze nagrzewnica jest zatkana.

Najpierw sprawdź czy z węża zasilajacego leci płyn.
następnie sprawdź czy nie ma gdzieś nieszczelności w układzie chłodzenia.
Czesto jest tak że z któregoś węża lub normy podsysa powietrze i zapowietrza układ.

Jeżeli odpowietrzysz układ, wentylator będzie się załączał prawidłowo, sprawdź czy oba węże od nagrzewnicy są wtedy gorące (najlepiej na podwyższonych obrotach)
Wiec gdy obydwa węże będą gorące a będzie dalej brak ogrzewania to wtedy będzie wina nagrzewnicy lub klapek od nich

Ile kosztuje podciśnieniowe odpowietrzanie w ASO ?

Powiem że nie mam bladego pojecia. Ja nie widze cen na zleceniu które dostaje.
Nawet nie wiem ile kosztuje wymiana oleju.
ja robie swoje i wpisuje co było zrobione. reszte robi obsługa serwisu i kasjerka.

Korzonek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 05 mar 2007, 10:20
Lokalizacja: Wschód

Post autor: Korzonek » 07 sty 2009, 20:38

Witam koledzy przepraszam że się włącze do tej dyskusji ale zachodze w głowe co się dzieje z moim ogrzewaniem B4 1,9 TDI 1Z przed wymianą płynów w ogrzewaniu było ok teraz silnik norma temperatura węże dolotowy do nagrzewnicy gorący twardy i wylotowy gorący lekko twardy układ odpowietrzony i na pierwszym biegu wentylatora nadmuch jest w miarę gorący na drugim dłuższy okres daje ciepłe powietrze ale na trzecim i czwartym daje po krótkiej chwili już zimnym powietrzem tak jakby ochładzało nagrzewnicę co tu jest nie tak? Wziąłem się dziś za płukanie nagrzewnicy może ona nie wpełni jest drożna co wy na to, bo wczoraj przy -20 stopniach przejechałem 40 km i miałem w środku +6 koszmar

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga