Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80b3] parowanie szyb a nagrzewnica

kumari
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 19 lut 2007, 22:14

[80b3] parowanie szyb a nagrzewnica

Post autor: kumari » 15 kwie 2008, 22:02

Witam
Wymienilem uszczeke pod glowica. Jednak zuwazylem lekki wyciek plynu chlodniczego. POdczas gdy szyby sa zaporowane wlaczenie wentylacji kompletnie nic nie pomaga. Czyli wychodzi na nagzrewnice. Powiem szcezrze koszt wymiany jest niski. Jednak dostanie sie do niej juz nie. Co wogole sadzicie o tych srodkach przeciw parowniu szyb?.

ps. moze by wymienic termostat? moze on powodowac parownie szyb? jaki jest objaw wadliwego temostatu?

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 15 kwie 2008, 22:35

Jeżeli parują ci szyby to masz wilgoć w samochodzie, jedną z przyczyn jest właśnie nagrzewnica którą będziesz musiał zmienić.

Termostat jeżeli się zepsuje samochód w trasie nie będzie trzymał dobrze temperatury będzie za niska, taki objaw jest kiedy termostat zatnie się w pozycji otwartej.

Natomiast kiedy zatnie się w pozycji zamkniętej, płyn w układzie chłodzenia może się zagotować i wskazania temperatury są wysokie.
KorNoLio

kumari
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 19 lut 2007, 22:14

Post autor: kumari » 15 kwie 2008, 22:42

30zl a dostac sie jakos mozna w sposb taki zeby nie rozwalac calej deski :?:

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 15 kwie 2008, 23:01

Niestety, żeby wymienić nagrzewnicę trzeba zdjąć deskę albo przynajmniej ją odchylić na tyle, żeby wyjąć tunel z nagrzewnicą.
KorNoLio

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 16 kwie 2008, 07:49

Z tego co piszesz pozostaje Ci zrobić sobie jeden dzien wolny i od rana zabrać sie za rozkopanie deski i wymiane nagrzewnicy, do warsztatu raczej nie warto sie udawac bo cena nie bedize niska, jesli wogóle ktoś bedize chciał to robić, a po drugie wiesz jak składaja auta w warsztatach - pózniej bedize wszystko czeszczało i bedizesz musiał poprawiac i tak samemu <ok>

kumari
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 19 lut 2007, 22:14

Post autor: kumari » 16 kwie 2008, 15:56

a mozna zobaczyc czy na kroccach nie przecieka tak aby nie demontowac tapicerki? jak odchylic tapicerke aby sie do niej dostac?

piomal1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 07 wrz 2007, 22:05
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: piomal1987 » 19 kwie 2008, 09:14

Dołącze sie do tematu.
U mnie jak tylko silnik się zagrzeje i włącze ogrzewanie to z kratek leci biały dym, dywanik pod nogami jest suchy ale czuć w samochodzie zapach petryga i widac białą maź na szybach, płynu minimalnie ubywa, cały układ chłodzenia przy silniku jest szczelny tak więc nagrzewnica jest do wymiany.
Tak samo jak kolegę Kumariego interesuje mnie dostanie się do nagrzewnicy, zdjęcie deski rozdzielczej. Wiem ze temat był juz poruszany kilkakrotnie na forum ale nic nie znalazłem. Byłbym wdzięczny o jakies fotostory całej operacji:-)
Pozdrawiam

[ Dodano: 2008-04-19, 10:03 ]
Aha mam jeszcze jedno pytanie czy ta nagrzewnica będzie pasowała? http://moto.allegro.pl/item348492420_na ... 9030b.html

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 20 kwie 2008, 02:02

piomal1987 pisze:Dołącze sie do tematu.
U mnie jak tylko silnik się zagrzeje i włącze ogrzewanie to z kratek leci biały dym, dywanik pod nogami jest suchy ale czuć w samochodzie zapach petryga i widac białą maź na szybach, płynu minimalnie ubywa, cały układ chłodzenia przy silniku jest szczelny tak więc nagrzewnica jest do wymiany.
Tak samo jak kolegę Kumariego interesuje mnie dostanie się do nagrzewnicy, zdjęcie deski rozdzielczej. Wiem ze temat był juz poruszany kilkakrotnie na forum ale nic nie znalazłem. Byłbym wdzięczny o jakies fotostory całej operacji:-)
Pozdrawiam
Mówisz i masz
LINK fotostory wymiany nagrzewnicy

Zaznaczam że poradnik NIE JEST mojego autorstwa. pobrany i użyty przeze mnie ze strony http://www.centrum.audi80.pl Wielkie podziękowania dla autora Michała <piwo>
Plik umieściłem na swoim serwerze ftp żeby nie było problemów ze sciąganiem

Kliknąć prawym i wybrać ZAPISZ ELEMENT DOCELOWY JAKO ... lub poprostu kliknąć i sie otworzy jeśli jest zainstalowany Acrobat Reader

piomal1987 pisze:[ Dodano: 2008-04-19, 10:03 ]
Aha mam jeszcze jedno pytanie czy ta nagrzewnica będzie pasowała? http://moto.allegro.pl/item348492420_na ... 9030b.html
Będzie pasowała

ja juz wymieniałem nagrzewnice 4 razy (raz u siebie, raz u brata i 2 razy na fuche znajomym) nie jest tak źle w koncu ludzie to montowali ;-) Zyczę powodzenia przy wymianie <ok>
Było Audi 80 B4 2.0 ABT
Jest VW PASSAT B5FL 1.9TDI AWX

piomal1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 07 wrz 2007, 22:05
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: piomal1987 » 20 kwie 2008, 09:10

ooo własnie tego szukałem :-) jak tylko zrobi sie ciepło biore 2 dni wolnego i wymieniam ;-)

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 20 kwie 2008, 10:54

dobrze ze sie przydało
w takim razie życze powodzenia <ok>
Było Audi 80 B4 2.0 ABT
Jest VW PASSAT B5FL 1.9TDI AWX

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 20 kwie 2008, 11:43

w dziale Download są rysunki krok po kroku jak wymienić nagrzewnice czas to od 4 do 6 godzin :-D

piomal1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 07 wrz 2007, 22:05
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: piomal1987 » 20 kwie 2008, 12:16

ja sie nastawiam na wymiane podczas wolnych dni zaraz na początku maja jak tylko zrobie porządek z zawieszeniem:-)

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 20 kwie 2008, 12:20

hehe mnie tez wymiana zawiechy czeka :-? czesci mam kupione a czasu nie ma :-/
jakto mowią szewc w podartych butach chodzi ...

a co do wymiany nagrzewnicy to jak robiłem to pierwszy raz u siebie to zajeło mi to jakies 8 h za drugim razem było juz 6,5 h
ostatnio to robiłem dwum znajomym i czas zszedł do 4,5 h :-) jakto mówią praktyka czyni mistrza 8-)
Było Audi 80 B4 2.0 ABT
Jest VW PASSAT B5FL 1.9TDI AWX

piomal1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 07 wrz 2007, 22:05
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: piomal1987 » 20 kwie 2008, 13:57

obym ja nie musiał robic po raz drugi tej samej roboty :-D jak najlepiej sprawdzic czy nowa nagrzewnica jest idealnie szczelna? zalac ją wrzątkiem i pozostawic?

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 20 kwie 2008, 14:10

piomal1987 pisze:jak najlepiej sprawdzic czy nowa nagrzewnica jest idealnie szczelna? zalac ją wrzątkiem i pozostawic?
jeśli masz dostęp do węża ogrodowego to na jeden krociec podłączas węża a drugi krociec zaślepiasz. Odkręcasz wodę która jest pod pewnym ciśnieniem i sprawdzasz czy nowa nagrzewnica jest szczelna czy nie.
tylko zeby była całkowicie zalana wodą wtedy nie bedzie kłopotu pęcherzykiem powietrza wewnątrz niej.

to samo mozesz zrobic jesli masz dostęp do kompresora.
do jednego kroćca podłączas wyjscie z kompresora a drugi zaślepiasz. puszczas powietrze pod cisnieniem i wkładasz taką nagrzewnicę do pojemnika z wodą. jak nie bedą banki powietrza ciurkiem lecieć to jest ok :-)

swoją drogą to juz 4 razy to robiłem i wszystkie nagrzewnice były sprawne. montowałem oczywiscie nowe. ja polecam nagrzewnice FEBI naprawdę solidnie wykonane, w komplecie gąbka do wytłumienia nagrzewnicy i nowa guma zaślepiająca otwór w grodzi silnika. cena około 40 zł
nie wiem jak jest z innymi firmami czy są dobrze wykonane i czy aby nie przeciekają juz jako nowe.

chyba ze masz wiecej kasy to zainwestuj w oryginalną firmy Behr wtedy masz spokój na lata
Było Audi 80 B4 2.0 ABT
Jest VW PASSAT B5FL 1.9TDI AWX

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga