Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ B3 1.8 JN ] Podłączenie węży do nagrzewnicy

ODPOWIEDZ
wojmak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 16 lis 2011, 20:53
Lokalizacja: świętokrzyskie

[ B3 1.8 JN ] Podłączenie węży do nagrzewnicy

Post autor: wojmak » 14 lut 2012, 14:35

Jak powinny byc prawidłowo podpięte wężę do nagrzewnicy w komorze silnika?
Przy wymianie nagrzewnicy zauważyłem że na króćcach są naniesione strzałki wlot i wylo. Ale zupełnie inaczej czyli odwrotnie jest podpięta nagrzewnica tzn. patrząc od przodu auta to lewy ten bliżej aku jest zasilający a dalszy bliższy serwa wychodzący. I tak było podpięte i tak jest teraz. Biorąc nagrzewnicę czy to starą czy nową do ręki wg oznaczeń na rurkach powinno być odwrotnie a to znaczy: dalszy króciec ten bliższy serwa pokazany jeet jako wlot a ten bliższy aku jako wylot. Czyli wszystko na odwrót jak pokazał producent nagrzewnic.
teraz pytanie : Czy to jest istotne dla działania ogrzewania?
Czy obojętne jest jak podepniemy bo przecież obojętne jest z której strony wpływa a zktórej wypływa. Chyba że nie obojętne?

JakWy macie podpięte? Czy wyjście z głowicy idzie do lewego króćca tego bliżej aku, czy do prawego bliżej serwa? Proszę sprawdźcie bo mimo wymiany nagrzewnicy i odpowietrzenia nie grzeje za ostro więc może to jest powodem?

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 14 lut 2012, 18:21

od strony serwa zawsze jest dopływ ;-)

wojmak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 16 lis 2011, 20:53
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: wojmak » 14 lut 2012, 22:15

Ok. ale czy to może mieć wpływ na ogrzewanie w aucie czy nie. mnie się wydaje że to obojętne

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 14 lut 2012, 22:28

wojmak, a niby w jaki sposób uda ci się później odpowietrzyć układ :?: :roll:

wojmak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 16 lis 2011, 20:53
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: wojmak » 14 lut 2012, 23:41

I tak nie mam odpowietrznika na wężąch i muszę przez zaciskanie i zdejmowanie opaski. Cały czas nie rozumiem przecież jak jest odwrotnie to tak samo odpowietrzam tylko na wężu który wychodzi z nagrzewnicy. Oglądałem nagrzewnicę starą i wyglada że obojętne jak wchodzi chodź gdyby było obojętne to by producent nie zaznaczał wlotu i wylotu. Znaczy sie jak go kupiłem to już tak by podpięty i żaden gazownik co z nim robił nie zwrócił na to uwagi a przecież wcześniej na trójnikach jest podpięty parownik i dopiero z trójników idzie płyn na parownik i nagrzewnicę. Więc z tego wynika że i parownik jest zasilany odwrotnie bo mam b. gorący na dole a chłodny u góry. Ale to pikuś najważniejsze że ogrzewanie nie jest za bogate mimo wymiany nagrzewnicy na nową. Chyba będę musiał przepiąć węże.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 15 lut 2012, 00:44

wojmak pisze:... najważniejsze że ogrzewanie nie jest za bogate mimo wymiany nagrzewnicy na nową. Chyba będę musiał przepiąć węże.
A zaglądałeś czy gąbka Ci sie w klapie sterującą nawiewami nie wykruszyła?

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 15 lut 2012, 10:23

wojmak pisze:I tak nie mam odpowietrznika na wężąch i muszę przez zaciskanie i zdejmowanie opaski.
tak ale zawsze ściągasz opaskę która wychodzi z nagrzewnicy a nie wchodzi ;-)
wojmak pisze:Znaczy sie jak go kupiłem to już tak by podpięty i żaden gazownik co z nim robił nie zwrócił na to uwagi a przecież wcześniej na trójnikach jest podpięty parownik i dopiero z trójników idzie płyn na parownik i nagrzewnicę. Więc z tego wynika że i parownik jest zasilany odwrotnie bo mam b. gorący na dole a chłodny u góry.
Parownik powinien być gorący na całej powierzchni-odpowietrzaj jeszcze przy nim przy wężu wylotowym.

wojmak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 16 lis 2011, 20:53
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: wojmak » 15 lut 2012, 21:22

Dzięki za pomoc przełożyłem węże i jest o niebo lepiej Jednak jak producent coś oznaczył to tak ma być. Jeszcze trochę poodpowietrzam jutro i powinno grzać.

Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: davidpolska » 14 gru 2017, 10:48

Ale z krućca z glowicy idzie na zasilanie z nagrzewnicy? Bo zmienialem nagrzewnice i klapy oklejalem. Zalozylem zapalilem auto i temp prawie 90 i zimne daje i gorny waz tylko przy glowicy cieply reszta weza zimna. Podocisklem weza i plynu pociagnelo. Odpalam popuszczam weza od nagrzewnicy wyjsciowego i tam tyle powietrza. Po 15 minutach zaczelo grzac bardzo dobrze. Weze od nagrzewnicy byly gorace. Tem przed 90 i dolny zaczal robic sie cieply. I wtedy zaczelo rzucac silnikiem i z rury wydechowej zaczelo dziwnie puszczac spaliny. I tak czekalem i wentylator sie wlaczyl ale silnik dalej nierowno chodzil i z rury takie puch puch puch.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 14 gru 2017, 12:59

Może pochlapałeś płynem układ zapłonowy i przez to zaczął pracować nierówno.

Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: davidpolska » 14 gru 2017, 16:52

Ale zaczal by od poczatku nierowno chodzic. Czy przez powietrze bo nie zatkalem wezy od nagrzewnicy i tak stal tydziensilnik moze nierowno chodzic

czeslauf
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 06 gru 2020, 22:57
Imię: Grzegorz
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.8 PM+lpg

Re: [ B3 1.8 JN ] Podłączenie węży do nagrzewnicy

Post autor: czeslauf » 19 lut 2021, 13:14

Przepraszam że odświeżam temat ale chciałbym się tylko spytać który wąż z nagrzewnicy idzie do tej górnej części silnika czyli chyba głowicy. Wylotowy czy dolotowy.
Teraz auta nie mam po ręką ale jest tak że prawy wąż z nagrzewnicy patrząc od przodu idzie do tej górnej części silnika no i ma tam trójnik od gazu do parownika. No klapy regenerowane i nagrzewnica też ok A jakoś szału nie ma, może w odpowiednim podpieciu węży tkwi problem??

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Re: [ B3 1.8 JN ] Podłączenie węży do nagrzewnicy

Post autor: Jarewa » 19 lut 2021, 15:31

Problem tkwi w lpg, zabiera czesc ciepła...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl