Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ B3 1.8 JN ] Podłączenie węży do nagrzewnicy

ODPOWIEDZ
wojmak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 16 lis 2011, 20:53
Lokalizacja: świętokrzyskie

[ B3 1.8 JN ] Podłączenie węży do nagrzewnicy

Post autor: wojmak » 14 lut 2012, 14:35

Jak powinny byc prawidłowo podpięte wężę do nagrzewnicy w komorze silnika?
Przy wymianie nagrzewnicy zauważyłem że na króćcach są naniesione strzałki wlot i wylo. Ale zupełnie inaczej czyli odwrotnie jest podpięta nagrzewnica tzn. patrząc od przodu auta to lewy ten bliżej aku jest zasilający a dalszy bliższy serwa wychodzący. I tak było podpięte i tak jest teraz. Biorąc nagrzewnicę czy to starą czy nową do ręki wg oznaczeń na rurkach powinno być odwrotnie a to znaczy: dalszy króciec ten bliższy serwa pokazany jeet jako wlot a ten bliższy aku jako wylot. Czyli wszystko na odwrót jak pokazał producent nagrzewnic.
teraz pytanie : Czy to jest istotne dla działania ogrzewania?
Czy obojętne jest jak podepniemy bo przecież obojętne jest z której strony wpływa a zktórej wypływa. Chyba że nie obojętne?

JakWy macie podpięte? Czy wyjście z głowicy idzie do lewego króćca tego bliżej aku, czy do prawego bliżej serwa? Proszę sprawdźcie bo mimo wymiany nagrzewnicy i odpowietrzenia nie grzeje za ostro więc może to jest powodem?

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 14 lut 2012, 18:21

od strony serwa zawsze jest dopływ ;-)

wojmak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 16 lis 2011, 20:53
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: wojmak » 14 lut 2012, 22:15

Ok. ale czy to może mieć wpływ na ogrzewanie w aucie czy nie. mnie się wydaje że to obojętne

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 14 lut 2012, 22:28

wojmak, a niby w jaki sposób uda ci się później odpowietrzyć układ :?: :roll:

wojmak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 16 lis 2011, 20:53
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: wojmak » 14 lut 2012, 23:41

I tak nie mam odpowietrznika na wężąch i muszę przez zaciskanie i zdejmowanie opaski. Cały czas nie rozumiem przecież jak jest odwrotnie to tak samo odpowietrzam tylko na wężu który wychodzi z nagrzewnicy. Oglądałem nagrzewnicę starą i wyglada że obojętne jak wchodzi chodź gdyby było obojętne to by producent nie zaznaczał wlotu i wylotu. Znaczy sie jak go kupiłem to już tak by podpięty i żaden gazownik co z nim robił nie zwrócił na to uwagi a przecież wcześniej na trójnikach jest podpięty parownik i dopiero z trójników idzie płyn na parownik i nagrzewnicę. Więc z tego wynika że i parownik jest zasilany odwrotnie bo mam b. gorący na dole a chłodny u góry. Ale to pikuś najważniejsze że ogrzewanie nie jest za bogate mimo wymiany nagrzewnicy na nową. Chyba będę musiał przepiąć węże.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 15 lut 2012, 00:44

wojmak pisze:... najważniejsze że ogrzewanie nie jest za bogate mimo wymiany nagrzewnicy na nową. Chyba będę musiał przepiąć węże.
A zaglądałeś czy gąbka Ci sie w klapie sterującą nawiewami nie wykruszyła?
Kody lakierów Audi 80
Ps:
Nie spamuj, używaj opcji szukaj.

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 15 lut 2012, 10:23

wojmak pisze:I tak nie mam odpowietrznika na wężąch i muszę przez zaciskanie i zdejmowanie opaski.
tak ale zawsze ściągasz opaskę która wychodzi z nagrzewnicy a nie wchodzi ;-)
wojmak pisze:Znaczy sie jak go kupiłem to już tak by podpięty i żaden gazownik co z nim robił nie zwrócił na to uwagi a przecież wcześniej na trójnikach jest podpięty parownik i dopiero z trójników idzie płyn na parownik i nagrzewnicę. Więc z tego wynika że i parownik jest zasilany odwrotnie bo mam b. gorący na dole a chłodny u góry.
Parownik powinien być gorący na całej powierzchni-odpowietrzaj jeszcze przy nim przy wężu wylotowym.

wojmak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 16 lis 2011, 20:53
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: wojmak » 15 lut 2012, 21:22

Dzięki za pomoc przełożyłem węże i jest o niebo lepiej Jednak jak producent coś oznaczył to tak ma być. Jeszcze trochę poodpowietrzam jutro i powinno grzać.

Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: davidpolska » 14 gru 2017, 10:48

Ale z krućca z glowicy idzie na zasilanie z nagrzewnicy? Bo zmienialem nagrzewnice i klapy oklejalem. Zalozylem zapalilem auto i temp prawie 90 i zimne daje i gorny waz tylko przy glowicy cieply reszta weza zimna. Podocisklem weza i plynu pociagnelo. Odpalam popuszczam weza od nagrzewnicy wyjsciowego i tam tyle powietrza. Po 15 minutach zaczelo grzac bardzo dobrze. Weze od nagrzewnicy byly gorace. Tem przed 90 i dolny zaczal robic sie cieply. I wtedy zaczelo rzucac silnikiem i z rury wydechowej zaczelo dziwnie puszczac spaliny. I tak czekalem i wentylator sie wlaczyl ale silnik dalej nierowno chodzil i z rury takie puch puch puch.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4630
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 14 gru 2017, 12:59

Może pochlapałeś płynem układ zapłonowy i przez to zaczął pracować nierówno.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: davidpolska » 14 gru 2017, 16:52

Ale zaczal by od poczatku nierowno chodzic. Czy przez powietrze bo nie zatkalem wezy od nagrzewnicy i tak stal tydziensilnik moze nierowno chodzic

czeslauf
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 06 gru 2020, 22:57
Imię: Grzegorz
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.8 PM+lpg

Re: [ B3 1.8 JN ] Podłączenie węży do nagrzewnicy

Post autor: czeslauf » 19 lut 2021, 13:14

Przepraszam że odświeżam temat ale chciałbym się tylko spytać który wąż z nagrzewnicy idzie do tej górnej części silnika czyli chyba głowicy. Wylotowy czy dolotowy.
Teraz auta nie mam po ręką ale jest tak że prawy wąż z nagrzewnicy patrząc od przodu idzie do tej górnej części silnika no i ma tam trójnik od gazu do parownika. No klapy regenerowane i nagrzewnica też ok A jakoś szału nie ma, może w odpowiednim podpieciu węży tkwi problem??

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8383
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Re: [ B3 1.8 JN ] Podłączenie węży do nagrzewnicy

Post autor: Jarewa » 19 lut 2021, 15:31

Problem tkwi w lpg, zabiera czesc ciepła...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga