Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z]poprawne działamie systemu wentylacji

ODPOWIEDZ
krzychux
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 07 cze 2010, 09:30
Lokalizacja: zawiercie

[B4 1Z]poprawne działamie systemu wentylacji

Post autor: krzychux » 20 cze 2010, 11:37

Koledzy mam pytanko odnosnie układu wentylacji.A wiec do rzeczy ostatnio po zdemontowaniu i ponownym założeniu chłodnicy zalałem układ nowym płynem załączyłem silnik i czekałem aż osiągnie temp. powyżej 90 stopni i otworzy sie termostat i tak się stało tylo że wentylator nie zadziałał tak wogóle to odkąd mam autko to nie pamiętam żeby on wogule kiedyś działa sprawdziłem go na krótko i działa. Z tego co się orientuje to powinien się załączyć w momencie otwarcia termostatu u mnie tak nie jest co za to odpowiada i jeszcze jedno pytanko w silnikach 1Z wyczytałem że mają być dwa wentylatory ja mam jeden oczywiście klimy nie mam Temp.podczas jazdy max 80 stop w korku 90 i wyżej brak chłodzenia

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 20 cze 2010, 11:45

krzychux pisze:Z tego co się orientuje to powinien się załączyć w momencie otwarcia termostatu
To źle się orientujesz. Termostat otwiera duży obieg, czyli płyn zaczyna krążyć przez chłodnicę która stopniowo zacznie się nagrzewać (w momencie otworzenia termostatu i nagrzewania się chłodnicy powinieneś mieć 90 stopni). Dopiero gdy cała chłodnica się nagrzeje w przypadku gdy nie poruszasz się autem i chłodnica nie jest chłodzona temperatura zacznie rosnąć. Dopiero gdy przekroczy 90kilka stopni wtedy do dzieła wkraczają wiatraki które zbijają temperaturę. W innym przypadku wiatraki nie włączają się.
krzychux pisze:Temp.podczas jazdy max 80 stop w korku 90
Cały czas powinno być 90. Możesz mieć walnięty termostat.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 20 cze 2010, 11:49

Wentylator się nie załącza jak termostat puści obieg płynu tylko jak temperatura na zegarze osiągnie ponad 90 stopni a druga sprawa coś masz nie tak albo z termostatem albo z czujnikiem temperatury skoro na zegarach masz 80 stopni w czasie jazdy.Jeśli termostat to tylko oryginalny.Według mnie to chyba masz jeszcze nie odpowietrzony układ skoro wentylator sie nie załącza lub uszkodzony czujnik przy chłodnicy

krzychux
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 07 cze 2010, 09:30
Lokalizacja: zawiercie

Post autor: krzychux » 20 cze 2010, 12:08

układ jest odpowietrzony poniewarz po przekroczeniu 90 stopni termostat puscił i otworzył się obieg zaciągło płyn ze zbiorniczka uzupełniłem poziom płynu poczekałem jeszcze chwile ąz całkowicie przestało ubywać gdy temperatura wskazywała około 95 stopni to już z chłodnicy zaczeło parować czyli na pierwszy szczał pójdzie czujnik temperatury w chłodnicy nad wymianą termostatu się zastanowie

[ Dodano: 2010-06-20, 12:12 ]
A ile powinien mieć mój zetorek wentylatorów dwa czy jeden

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl