[B4 1z] przekaźnik klimatyzacji
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
Re: [B4 1z] przekaźnik klimatyzacji
Głównie to chłodnica ( skraplacz ) i parownik w pulpicie ( nie zajrzysz ) , następnie węże i sprężarka.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8413
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: [B4 1z] przekaźnik klimatyzacji
Takie są wytyczne producentów a nie serwisów ... I przestańcie pisać o 100% szczelności bo to nie realne...dzikx pisze: ↑26 lip 2020, 21:5910% w rok jak dla mnie trochę głupio bo jeśli mam auto 3lata i klima działa to niby już powinno nie być 30% czynnika czyli już ledwo powinna działać
Dodano po 1 minucie 16 sekundach:
Te 10% to takie tłumaczenie serwisów co szczelność sprawdzają maszyna i nabijają a po roku puste
A tym bardziej kiedy auto i klima ma ponad 25lat...
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
Re: [B4 1z] przekaźnik klimatyzacji
W tych czasach wszystko ma się psuć i zużywać nadmiernie szybko bo biznes jest na serwisie i częściach a nie na sprzedaży auta. Takie czasy. Wszystko minimalizm, elektronika, modułowość przyspieszenie zużycia elementów.
A auto dokładnie ma 26l. Mam ja 3 lata a kupiłem z działająca zrobiona klimą i jak narazie działa ciągle. Dalej pracowałem w przetwórni gdzie chłodnie pracowały non stop i niektóre kilka lat wiekowe oczywiście potrafiły odmówić.
Dodano po 6 minutach :
Ale jeśli coś jest zrobione dobrze z dobrych elementów to straty mogą być minimalne.
Ale fakt sprawdzania szczelności maszynami jest komedia taka prawda nie wykrywa ona minimalnych nieszczelności.
A auto dokładnie ma 26l. Mam ja 3 lata a kupiłem z działająca zrobiona klimą i jak narazie działa ciągle. Dalej pracowałem w przetwórni gdzie chłodnie pracowały non stop i niektóre kilka lat wiekowe oczywiście potrafiły odmówić.
Dodano po 6 minutach :
Ale jeśli coś jest zrobione dobrze z dobrych elementów to straty mogą być minimalne.
Ale fakt sprawdzania szczelności maszynami jest komedia taka prawda nie wykrywa ona minimalnych nieszczelności.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8413
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: [B4 1z] przekaźnik klimatyzacji
Zgoda, ale nie bierzesz pod uwagę złącz przewodów gumowych i napędu.. Bo czy to chłodnia czy lodówka zobacz tam nie ma żadnego przewodu gumowego a kompresor elektryczny jest w obudowie zamkniętej że nie ma uszczelnień wałka napędzającego i jedynie np. gdzie lodówka może puścić to na rurce lub spawie dlatego praktycznie bardzo długo działają i nie wymagają serwisowania. To samo tyczy się klim stacjonarnych..
W samochodach największa bolączka są uszczelniacze wałka kompresora nie ma bata tam zawsze coś puści podczas pracy i węże gumowe. Tak samo tez mogę powiedzieć o błędach naprawczych, stosowanie uniwersalnych o ringów nie spełniające wymiary na zasadzie "na oko".. A najlepsze jak widzę karteczki z prze serwisowania klimy a tam zapis " Sprawdzono Olej X" i czasami myślę czy oni mają ludzi za idiot.... czy po prostu ludzie to owieczki do strzyżenia..
Owszem zdarza się że będzie działała 4,5,a nawet i 6 lat bez serwisowania ale to są wyjątki a nie regóła...
W samochodach największa bolączka są uszczelniacze wałka kompresora nie ma bata tam zawsze coś puści podczas pracy i węże gumowe. Tak samo tez mogę powiedzieć o błędach naprawczych, stosowanie uniwersalnych o ringów nie spełniające wymiary na zasadzie "na oko".. A najlepsze jak widzę karteczki z prze serwisowania klimy a tam zapis " Sprawdzono Olej X" i czasami myślę czy oni mają ludzi za idiot.... czy po prostu ludzie to owieczki do strzyżenia..
Owszem zdarza się że będzie działała 4,5,a nawet i 6 lat bez serwisowania ale to są wyjątki a nie regóła...
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
Re: [B4 1z] przekaźnik klimatyzacji
Ale to wynik stanu i serwisu. Duże chłodnie mają tłumiki drgań itp. mogą tam puszczać, ale nie ważne. Jeśli coś jest dobrze zrobione nie nabija się co rok czy dwa . Dalej każde nabicie i dodanie oleju aż w końcu jest go tyle że uwali kompresor. Ot znawcy co kupili na warsztat maszynę i tyle w temacie. Dalej jeśli powiesz żeby zrobić dobrze ktoś musi wydać ładna sumę to jest halo dlaczego. I problem w mentalności ludzi .
I nie mówię tu jako mechanik z warsztatem czy coś ( bo nie mam i nie pracuje jako mechanik ) ale z wiedzy jakiejś, bo jeśli np znam człowieka i był tłukiem z warsztatem do tego wziął maszynę z jakimś szkoleniem to i tak jest tłukiem bo sam nie zrozumie dlaczego coś jest źle. A tak działa wiele warsztatów niestety. Jak i naprawy metodą prób i błędów wymieniając pół auta aż trafimy a klient zapłaci.
I nie mówię tu jako mechanik z warsztatem czy coś ( bo nie mam i nie pracuje jako mechanik ) ale z wiedzy jakiejś, bo jeśli np znam człowieka i był tłukiem z warsztatem do tego wziął maszynę z jakimś szkoleniem to i tak jest tłukiem bo sam nie zrozumie dlaczego coś jest źle. A tak działa wiele warsztatów niestety. Jak i naprawy metodą prób i błędów wymieniając pół auta aż trafimy a klient zapłaci.
Re: [B4 1z] przekaźnik klimatyzacji
Dzisiaj dobiłem gazu było w układzie 300gram zostało nabite 675g zobaczymy co będzie sie działo nigdzie nie widac kontrasty sprawdzone wszystkie łączenia. ostatnio klima nabijana była 4 lata temu
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5491
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Re: [B4 1z] przekaźnik klimatyzacji
mi 740 gram wpakował według katalogu
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8413
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: [B4 1z] przekaźnik klimatyzacji
Według katalogu dla R4/V6 to 650-700gram.. Jak 85g na rok to i tak bardzo ładnie na te lata auta i w takim przypadku serwisuj co dwa lata..
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5491
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Re: [B4 1z] przekaźnik klimatyzacji
Siemka ,
Przed wczoraj przestała mi działać klimatyzacja , sprzęgiełko kompresora nie spina z kołem pasowym.
Zauważyłem , że spaliło mi bezpiecznik nr 17 - dmuchawa, instalacja klimatyzacyjna 30A
Wymieniłem bezpiecznik , ale dalej klima nie startuje , wentylatory włączają się normalnie , póki co bezpiecznika teraz jeszcze nie spaliło.
Przy włączonym przycisku A/C i gdy klikam na przycisk REC , to działa klapka od zamykania obiegu , zaraz jadę do kolegi poszukam przekaźnika 342 , jak będzie miał to podmienię.
Gdzie jeszcze szukać przyczyny
Edit :
Przekaźnik podmieniony był na drugi , czynnik sprawdzony i dobity do pełna , cewka sprawna w kompresorze i dalej nie startuje.
Pozostaje szukać dobrego elektryka , bo niestety ja rąk do elektryki nie pcham.
Przed wczoraj przestała mi działać klimatyzacja , sprzęgiełko kompresora nie spina z kołem pasowym.
Zauważyłem , że spaliło mi bezpiecznik nr 17 - dmuchawa, instalacja klimatyzacyjna 30A
Wymieniłem bezpiecznik , ale dalej klima nie startuje , wentylatory włączają się normalnie , póki co bezpiecznika teraz jeszcze nie spaliło.
Przy włączonym przycisku A/C i gdy klikam na przycisk REC , to działa klapka od zamykania obiegu , zaraz jadę do kolegi poszukam przekaźnika 342 , jak będzie miał to podmienię.
Gdzie jeszcze szukać przyczyny
Edit :
Przekaźnik podmieniony był na drugi , czynnik sprawdzony i dobity do pełna , cewka sprawna w kompresorze i dalej nie startuje.
Pozostaje szukać dobrego elektryka , bo niestety ja rąk do elektryki nie pcham.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8413
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: [B4 1z] przekaźnik klimatyzacji
A nie prościej przeszczelić próbówką ?? podejrzewam ze jak na pinie "30" przekaźnika jest napięcie masz problem z czujnikiem prędkości kompresora..
Wentylatory startują? ten na chodnicy i ten w nawiewie?? opisz dokładnie co się dzieje czy klika sprzęgło kompresora itd.. To prosto jak budowa cepa...
Wentylatory startują? ten na chodnicy i ten w nawiewie?? opisz dokładnie co się dzieje czy klika sprzęgło kompresora itd.. To prosto jak budowa cepa...
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5491
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Re: [B4 1z] przekaźnik klimatyzacji
Wentylatory na chłodnicy pracują , dmuchawa nawiewu też działa.
A czujniki przy chłodnicy klimatyzacji , one powinne mieć jakąś oporność , czy to są takie zero - jedynkowe i wystarczy zmostkować we wtyczce i kompresor wystartuje ??
A czujniki przy chłodnicy klimatyzacji , one powinne mieć jakąś oporność , czy to są takie zero - jedynkowe i wystarczy zmostkować we wtyczce i kompresor wystartuje ??
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8413
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: [B4 1z] przekaźnik klimatyzacji
Tylko jeden czujnik nie idzie oszukać, przekaźnik 342? kontrolki na włączniku się włączają?? ta od klimy i ta od obiegu wewnętrznego?
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5491
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Re: [B4 1z] przekaźnik klimatyzacji
Robiłem mostek, na czerwonej wtyczce żadnych zmian, na żółtej po zmostkowaniu to wentylatory chłodnicy na 2 bieg wchodzą, przyciski od klimy obiegu podświetlają się.
Zaraz spróbuję mostek zrobić na sprzęgle kompresora , tam widziałęm dwie kostki , okrągła 2 pin pewnie i taka mniejsza , obie zielone.
Jutro tam już je sprawdze , bo dziś nie mam czasu , za pół godziny do pracy.
Zaraz spróbuję mostek zrobić na sprzęgle kompresora , tam widziałęm dwie kostki , okrągła 2 pin pewnie i taka mniejsza , obie zielone.
Jutro tam już je sprawdze , bo dziś nie mam czasu , za pół godziny do pracy.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8413
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: [B4 1z] przekaźnik klimatyzacji
Nie rób mostki bo to nic nie daje jak nie wiesz co uszkodzone tym bardziej ze bezpiecznik pali..
Zrób kontrolkę dwa kabelki i żarówka 5w
Włączony zapłon i włączony przycisk AC podstawka jest numerowana pin-numer z wyjętym przekaźnikiem podaj mi odczyty
Jeden kabel z stałym plusem czyli piny względem plusa:
6 -
12 -
17 -
Jeden minusem czyli piny względem minusa :
11 -
18 -
Zrób kontrolkę dwa kabelki i żarówka 5w
Włączony zapłon i włączony przycisk AC podstawka jest numerowana pin-numer z wyjętym przekaźnikiem podaj mi odczyty
Jeden kabel z stałym plusem czyli piny względem plusa:
6 -
12 -
17 -
Jeden minusem czyli piny względem minusa :
11 -
18 -
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5491
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Re: [B4 1z] przekaźnik klimatyzacji
Chwilę czasu miałem to podłaczyłem na szybko z żarówką H4 , masa z karoserii obok skrzynki z przekaźnikami , napięcie było w skrzynce gdzie jest nr 18 , a na przekaźniku jest to nr 75