[B4 1z] przekaźnik klimatyzacji
- dzikx
- Audi 80 Klub
- Posty: 943
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
Re: [B4 1z] przekaźnik klimatyzacji
Głównie to chłodnica ( skraplacz ) i parownik w pulpicie ( nie zajrzysz ) , następnie węże i sprężarka.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8120
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: [B4 1z] przekaźnik klimatyzacji
Takie są wytyczne producentów a nie serwisów ... I przestańcie pisać o 100% szczelności bo to nie realne...dzikx pisze: ↑26 lip 2020, 21:5910% w rok jak dla mnie trochę głupio bo jeśli mam auto 3lata i klima działa to niby już powinno nie być 30% czynnika czyli już ledwo powinna działać
Dodano po 1 minucie 16 sekundach:
Te 10% to takie tłumaczenie serwisów co szczelność sprawdzają maszyna i nabijają a po roku puste
A tym bardziej kiedy auto i klima ma ponad 25lat...
- dzikx
- Audi 80 Klub
- Posty: 943
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
Re: [B4 1z] przekaźnik klimatyzacji
W tych czasach wszystko ma się psuć i zużywać nadmiernie szybko bo biznes jest na serwisie i częściach a nie na sprzedaży auta. Takie czasy. Wszystko minimalizm, elektronika, modułowość przyspieszenie zużycia elementów.
A auto dokładnie ma 26l. Mam ja 3 lata a kupiłem z działająca zrobiona klimą i jak narazie działa ciągle. Dalej pracowałem w przetwórni gdzie chłodnie pracowały non stop i niektóre kilka lat wiekowe oczywiście potrafiły odmówić.
Dodano po 6 minutach :
Ale jeśli coś jest zrobione dobrze z dobrych elementów to straty mogą być minimalne.
Ale fakt sprawdzania szczelności maszynami jest komedia taka prawda nie wykrywa ona minimalnych nieszczelności.
A auto dokładnie ma 26l. Mam ja 3 lata a kupiłem z działająca zrobiona klimą i jak narazie działa ciągle. Dalej pracowałem w przetwórni gdzie chłodnie pracowały non stop i niektóre kilka lat wiekowe oczywiście potrafiły odmówić.
Dodano po 6 minutach :
Ale jeśli coś jest zrobione dobrze z dobrych elementów to straty mogą być minimalne.
Ale fakt sprawdzania szczelności maszynami jest komedia taka prawda nie wykrywa ona minimalnych nieszczelności.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8120
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: [B4 1z] przekaźnik klimatyzacji
Zgoda, ale nie bierzesz pod uwagę złącz przewodów gumowych i napędu.. Bo czy to chłodnia czy lodówka zobacz tam nie ma żadnego przewodu gumowego a kompresor elektryczny jest w obudowie zamkniętej że nie ma uszczelnień wałka napędzającego i jedynie np. gdzie lodówka może puścić to na rurce lub spawie dlatego praktycznie bardzo długo działają i nie wymagają serwisowania. To samo tyczy się klim stacjonarnych..
W samochodach największa bolączka są uszczelniacze wałka kompresora nie ma bata tam zawsze coś puści podczas pracy i węże gumowe. Tak samo tez mogę powiedzieć o błędach naprawczych, stosowanie uniwersalnych o ringów nie spełniające wymiary na zasadzie "na oko".. A najlepsze jak widzę karteczki z prze serwisowania klimy a tam zapis " Sprawdzono Olej X" i czasami myślę czy oni mają ludzi za idiot.... czy po prostu ludzie to owieczki do strzyżenia..
Owszem zdarza się że będzie działała 4,5,a nawet i 6 lat bez serwisowania ale to są wyjątki a nie regóła...
W samochodach największa bolączka są uszczelniacze wałka kompresora nie ma bata tam zawsze coś puści podczas pracy i węże gumowe. Tak samo tez mogę powiedzieć o błędach naprawczych, stosowanie uniwersalnych o ringów nie spełniające wymiary na zasadzie "na oko".. A najlepsze jak widzę karteczki z prze serwisowania klimy a tam zapis " Sprawdzono Olej X" i czasami myślę czy oni mają ludzi za idiot.... czy po prostu ludzie to owieczki do strzyżenia..
Owszem zdarza się że będzie działała 4,5,a nawet i 6 lat bez serwisowania ale to są wyjątki a nie regóła...
- dzikx
- Audi 80 Klub
- Posty: 943
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
Re: [B4 1z] przekaźnik klimatyzacji
Ale to wynik stanu i serwisu. Duże chłodnie mają tłumiki drgań itp. mogą tam puszczać, ale nie ważne. Jeśli coś jest dobrze zrobione nie nabija się co rok czy dwa . Dalej każde nabicie i dodanie oleju aż w końcu jest go tyle że uwali kompresor. Ot znawcy co kupili na warsztat maszynę i tyle w temacie. Dalej jeśli powiesz żeby zrobić dobrze ktoś musi wydać ładna sumę to jest halo dlaczego. I problem w mentalności ludzi .
I nie mówię tu jako mechanik z warsztatem czy coś ( bo nie mam i nie pracuje jako mechanik ) ale z wiedzy jakiejś, bo jeśli np znam człowieka i był tłukiem z warsztatem do tego wziął maszynę z jakimś szkoleniem to i tak jest tłukiem bo sam nie zrozumie dlaczego coś jest źle. A tak działa wiele warsztatów niestety. Jak i naprawy metodą prób i błędów wymieniając pół auta aż trafimy a klient zapłaci.
I nie mówię tu jako mechanik z warsztatem czy coś ( bo nie mam i nie pracuje jako mechanik ) ale z wiedzy jakiejś, bo jeśli np znam człowieka i był tłukiem z warsztatem do tego wziął maszynę z jakimś szkoleniem to i tak jest tłukiem bo sam nie zrozumie dlaczego coś jest źle. A tak działa wiele warsztatów niestety. Jak i naprawy metodą prób i błędów wymieniając pół auta aż trafimy a klient zapłaci.
Re: [B4 1z] przekaźnik klimatyzacji
Dzisiaj dobiłem gazu było w układzie 300gram zostało nabite 675g zobaczymy co będzie sie działo nigdzie nie widac kontrasty sprawdzone wszystkie łączenia. ostatnio klima nabijana była 4 lata temu
Avant 1Z +Afn chip by kostrz 16 bit. Mała diagnostyka vag 

- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5232
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Re: [B4 1z] przekaźnik klimatyzacji
mi 740 gram wpakował według katalogu
1Z <Bosch> (Juz zakończył karierę dzięki Muniorowi)
Cichociemny Zetor
Jak B4 to tylko w TDI.
[ Avant TDI ] jako auto do codziennego użytkowania
Cichociemny Zetor
Jak B4 to tylko w TDI.
[ Avant TDI ] jako auto do codziennego użytkowania
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8120
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: [B4 1z] przekaźnik klimatyzacji
Według katalogu dla R4/V6 to 650-700gram.. Jak 85g na rok to i tak bardzo ładnie na te lata auta i w takim przypadku serwisuj co dwa lata..