Opony samochodowe Audi 80
części samochodowe
Ubezpieczenie OC
opony i felgi
Tarcze, hamulce

[B4 1z] przekaźnik klimatyzacji

Awatar użytkownika
dzikx
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 943
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Re: [B4 1z] przekaźnik klimatyzacji

Post autor: dzikx » 27 lip 2020, 08:12

Głównie to chłodnica ( skraplacz ) i parownik w pulpicie ( nie zajrzysz ) , następnie węże i sprężarka.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8120
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Re: [B4 1z] przekaźnik klimatyzacji

Post autor: Jarewa » 27 lip 2020, 09:06

dzikx pisze:
26 lip 2020, 21:59
10% w rok jak dla mnie trochę głupio bo jeśli mam auto 3lata i klima działa to niby już powinno nie być 30% czynnika czyli już ledwo powinna działać

Dodano po 1 minucie 16 sekundach:
Te 10% to takie tłumaczenie serwisów co szczelność sprawdzają maszyna i nabijają a po roku puste
Takie są wytyczne producentów a nie serwisów ... I przestańcie pisać o 100% szczelności bo to nie realne...

A tym bardziej kiedy auto i klima ma ponad 25lat...

Awatar użytkownika
dzikx
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 943
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Re: [B4 1z] przekaźnik klimatyzacji

Post autor: dzikx » 27 lip 2020, 17:29

W tych czasach wszystko ma się psuć i zużywać nadmiernie szybko bo biznes jest na serwisie i częściach a nie na sprzedaży auta. Takie czasy. Wszystko minimalizm, elektronika, modułowość przyspieszenie zużycia elementów.
A auto dokładnie ma 26l. Mam ja 3 lata a kupiłem z działająca zrobiona klimą i jak narazie działa ciągle. Dalej pracowałem w przetwórni gdzie chłodnie pracowały non stop i niektóre kilka lat wiekowe oczywiście potrafiły odmówić.

Dodano po 6 minutach :
Ale jeśli coś jest zrobione dobrze z dobrych elementów to straty mogą być minimalne.
Ale fakt sprawdzania szczelności maszynami jest komedia taka prawda nie wykrywa ona minimalnych nieszczelności.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8120
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Re: [B4 1z] przekaźnik klimatyzacji

Post autor: Jarewa » 27 lip 2020, 21:06

Zgoda, ale nie bierzesz pod uwagę złącz przewodów gumowych i napędu.. Bo czy to chłodnia czy lodówka zobacz tam nie ma żadnego przewodu gumowego a kompresor elektryczny jest w obudowie zamkniętej że nie ma uszczelnień wałka napędzającego i jedynie np. gdzie lodówka może puścić to na rurce lub spawie dlatego praktycznie bardzo długo działają i nie wymagają serwisowania. To samo tyczy się klim stacjonarnych..

W samochodach największa bolączka są uszczelniacze wałka kompresora nie ma bata tam zawsze coś puści podczas pracy i węże gumowe. Tak samo tez mogę powiedzieć o błędach naprawczych, stosowanie uniwersalnych o ringów nie spełniające wymiary na zasadzie "na oko".. A najlepsze jak widzę karteczki z prze serwisowania klimy a tam zapis " Sprawdzono Olej X" i czasami myślę czy oni mają ludzi za idiot.... czy po prostu ludzie to owieczki do strzyżenia..

Owszem zdarza się że będzie działała 4,5,a nawet i 6 lat bez serwisowania ale to są wyjątki a nie regóła...

Awatar użytkownika
dzikx
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 943
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Re: [B4 1z] przekaźnik klimatyzacji

Post autor: dzikx » 28 lip 2020, 10:09

Ale to wynik stanu i serwisu. Duże chłodnie mają tłumiki drgań itp. mogą tam puszczać, ale nie ważne. Jeśli coś jest dobrze zrobione nie nabija się co rok czy dwa . Dalej każde nabicie i dodanie oleju aż w końcu jest go tyle że uwali kompresor. Ot znawcy co kupili na warsztat maszynę i tyle w temacie. Dalej jeśli powiesz żeby zrobić dobrze ktoś musi wydać ładna sumę to jest halo dlaczego. I problem w mentalności ludzi .
I nie mówię tu jako mechanik z warsztatem czy coś ( bo nie mam i nie pracuje jako mechanik ) ale z wiedzy jakiejś, bo jeśli np znam człowieka i był tłukiem z warsztatem do tego wziął maszynę z jakimś szkoleniem to i tak jest tłukiem bo sam nie zrozumie dlaczego coś jest źle. A tak działa wiele warsztatów niestety. Jak i naprawy metodą prób i błędów wymieniając pół auta aż trafimy a klient zapłaci.

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Re: [B4 1z] przekaźnik klimatyzacji

Post autor: bozmek » 12 sie 2020, 22:24

Dzisiaj dobiłem gazu było w układzie 300gram zostało nabite 675g zobaczymy co będzie sie działo nigdzie nie widac kontrasty sprawdzone wszystkie łączenia. ostatnio klima nabijana była 4 lata temu
Avant 1Z +Afn chip by kostrz 16 bit. Mała diagnostyka vag ;)

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5232
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Re: [B4 1z] przekaźnik klimatyzacji

Post autor: Krzysiek 84 » 13 sie 2020, 01:16

mi 740 gram wpakował według katalogu
1Z <Bosch> (Juz zakończył karierę dzięki Muniorowi)
Cichociemny Zetor
Jak B4 to tylko w TDI.
[ Avant TDI ] jako auto do codziennego użytkowania

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8120
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Re: [B4 1z] przekaźnik klimatyzacji

Post autor: Jarewa » 13 sie 2020, 05:51

Według katalogu dla R4/V6 to 650-700gram.. Jak 85g na rok to i tak bardzo ładnie na te lata auta i w takim przypadku serwisuj co dwa lata..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


Akumulatory samochodowe Audi 80 Ubezpieczenie OC
hamulce