[B4 1z] przekaźnik klimatyzacji
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: [B4 1z] przekaźnik klimatyzacji
55W zdecydowanie za dużo max 5W bo nie sprzwdzisz czujnika obrotów i innych...
No to jedno już wiesz że czujnik wysokiego ciśnienia na chłodnicy i obwód sprawny, presostat sprawny ...
Ale co z resztą??
No to jedno już wiesz że czujnik wysokiego ciśnienia na chłodnicy i obwód sprawny, presostat sprawny ...
Ale co z resztą??
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Re: [B4 1z] przekaźnik klimatyzacji
Podziałałem dziś z żarówką 2W z postojówki
Więc tak:
stały plus i po zmasowaniu ze stykiem nr 12 i 17 zapala się żarówka.
masa z karoserii i po połaczeniu ze stykiem 18 zapala się żarówka.
Zapłon włączony , nawiew 2 bieg , włączony przycisk AC , wentylatory włączone były.
Więc tak:
stały plus i po zmasowaniu ze stykiem nr 12 i 17 zapala się żarówka.
masa z karoserii i po połaczeniu ze stykiem 18 zapala się żarówka.
Zapłon włączony , nawiew 2 bieg , włączony przycisk AC , wentylatory włączone były.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: [B4 1z] przekaźnik klimatyzacji
a 6 względem plusa??
Zobacz 13 względem plusa i minusa
Zobacz 13 względem plusa i minusa
Ostatnio zmieniony 22 lip 2021, 12:27 przez Jarewa, łącznie zmieniany 1 raz.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Re: [B4 1z] przekaźnik klimatyzacji
Nic nie działo się , nie zapaliła się żarówka.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: [B4 1z] przekaźnik klimatyzacji
Oooo to na 6 nie działała?? tak
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Re: [B4 1z] przekaźnik klimatyzacji
Na 6 nie było reakcji.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: [B4 1z] przekaźnik klimatyzacji
Masz miernik ?? przydało by się zmierzyć rezynstancję względem masy jaka jest powinna w okolicy 1000 Ohm ..
Próbowałeś vag-ować?? powinno się udać pod adresem 08...
Próbowałeś vag-ować?? powinno się udać pod adresem 08...
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Re: [B4 1z] przekaźnik klimatyzacji
Vag nie łączy się z 8 grupą
Pin 13 , żarówka zapala się gdy jest połączone ze stałym plusem , odwrotnie nie zapala się.
Miernika niestety nie użyłem , padła bateria , to dopiero w poniedziałek zmierzę
Pin 13 , żarówka zapala się gdy jest połączone ze stałym plusem , odwrotnie nie zapala się.
Miernika niestety nie użyłem , padła bateria , to dopiero w poniedziałek zmierzę
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: [B4 1z] przekaźnik klimatyzacji
To wszystkie czujniki sprawne i prawidłowe wartości, no prawie wszystkie bo ten z pinu 6 czujnik prędkości kompresora mi się nie podoba ale to miernik zwerifikuje...
Zobacz czy jest uzupełniony pin nr3? w sensie że jest tam przewód bo jak jest to diagnostyka musi być powinien to być przewód zielono/czerwony..
Nie zmieniałeś w tym czasie coś przy ECU? lub kombinowałeś?
Jak już odpalisz miernik. Sprawdź piny 4,6,10 napięcie w względem masy na zgaszonym silniku i zapłonie i za zapalonym silniku podaj mi wartości. I jak już to sprawdzisz przez kontrolkę (żarówkę) względem masy na odpalonym silniku daj do pin 4,6,10 na którymś pinie obrotomierz powinien opaść..
Zobacz czy jest uzupełniony pin nr3? w sensie że jest tam przewód bo jak jest to diagnostyka musi być powinien to być przewód zielono/czerwony..
Nie zmieniałeś w tym czasie coś przy ECU? lub kombinowałeś?
Jak już odpalisz miernik. Sprawdź piny 4,6,10 napięcie w względem masy na zgaszonym silniku i zapłonie i za zapalonym silniku podaj mi wartości. I jak już to sprawdzisz przez kontrolkę (żarówkę) względem masy na odpalonym silniku daj do pin 4,6,10 na którymś pinie obrotomierz powinien opaść..
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Re: [B4 1z] przekaźnik klimatyzacji
Nic nie robiłem przy ECU. Jak po zakupie Auta założyłem 16 Bit ECU od Muniora, to nic tam więcej nie zaglądałem. Z silnikiem normalnie połączyłem się, ale z tą 8 grupą to nie.
3 pin jest uzupełniony , przewód zielono - fioletowy
4 pin po zmasowaniu na uruchomionym silniku , to opada obrotomierz
Napięcia na poszczególnych pinach:
silnik unieruchomiony , na pinach 4,6,10 brak napięcia.
Włączony zapłon - 4 pin 0,02v
Włączony zapłon , dmuchawa drugi bieg i przycisk A/C: pin nr4: 0,02v , pin nr6: 0,01v
Silnik uruchomiony bez odbiorników- 4 pin : 6,60v
Silnik uruchomiony z dmuchawą na drugim biegu i przyciskiem A / C : pin4 : 6,60v , Pin 6: 0,02v
Rezystancja na 6 Pin względem masy , ponad 1000 omów.
3 pin jest uzupełniony , przewód zielono - fioletowy
4 pin po zmasowaniu na uruchomionym silniku , to opada obrotomierz
Napięcia na poszczególnych pinach:
silnik unieruchomiony , na pinach 4,6,10 brak napięcia.
Włączony zapłon - 4 pin 0,02v
Włączony zapłon , dmuchawa drugi bieg i przycisk A/C: pin nr4: 0,02v , pin nr6: 0,01v
Silnik uruchomiony bez odbiorników- 4 pin : 6,60v
Silnik uruchomiony z dmuchawą na drugim biegu i przyciskiem A / C : pin4 : 6,60v , Pin 6: 0,02v
Rezystancja na 6 Pin względem masy , ponad 1000 omów.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: [B4 1z] przekaźnik klimatyzacji
Skoro trzeci pin uzupełniony to musi być diagnostyka przez komputer tym bardziej że przekaźnik 342 ma diagnostykę a taki przekaźnik masz?? nie zmieniałeś w ustawieniach interfejsu coś? wtedy jak byłeś na podmianie przekaźnika to taki sam z działającej Klimy?
http://prntscr.com/1gb52vg
Zapomniałeś o pinie 10 a to zezwolenie na włączenie Klimy od strony ECU...
Wszystkie czujniki i obwody masz sprawne elektrycznie też.. Podmieniałeś na ten sam przekaźnik z działającego auta??
Spróbuj poszukać wtyczki czerwonej 5pin i ja odłącz i zobacz jak się będzie zachowywać klima ma działającym silniku. Jak nie pomoże zrób zwarcie między pniami 11-17 powinno załączać sprężarkę...
Druga sprawa po próbach włóż przekaźnik i podepnij miernik pod pin 11 (od spodu) i odczytuj napięcie względem masy podczas zapłonu po uruchomieniu i jak próbujesz włączyć Klimę..
Sprawdź jeszcze gniazdo bezpiecznika 17 czy jest dobre nie wypalone i czyste...
A i jeszcze jedno sprawdź tą żarówką 55W pin 12 plus i 11 masa jak świeci czy dobrym światłem czy takim lichym..
http://prntscr.com/1gb52vg
Zapomniałeś o pinie 10 a to zezwolenie na włączenie Klimy od strony ECU...
Wszystkie czujniki i obwody masz sprawne elektrycznie też.. Podmieniałeś na ten sam przekaźnik z działającego auta??
Spróbuj poszukać wtyczki czerwonej 5pin i ja odłącz i zobacz jak się będzie zachowywać klima ma działającym silniku. Jak nie pomoże zrób zwarcie między pniami 11-17 powinno załączać sprężarkę...
Druga sprawa po próbach włóż przekaźnik i podepnij miernik pod pin 11 (od spodu) i odczytuj napięcie względem masy podczas zapłonu po uruchomieniu i jak próbujesz włączyć Klimę..
Sprawdź jeszcze gniazdo bezpiecznika 17 czy jest dobre nie wypalone i czyste...
A i jeszcze jedno sprawdź tą żarówką 55W pin 12 plus i 11 masa jak świeci czy dobrym światłem czy takim lichym..
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Re: [B4 1z] przekaźnik klimatyzacji
Tam , mam przekaźnik 342 , mam tez jeszcze i ten pożyczony , najwyżej sprawdzę jeszcze raz na vagu grupę 8 na dwóch przekaźnikach , czy połączy się na którymś z nich.
Pin 10, nic nie pisałem , bo żadnych reakcji nie było ze strony miernika pod wszystkimi pozycjami które wykonywałem przy pinach 4 - 6 i 10
A może cewka uwalona jest , i nie załącza kompresora , tam dwie wtyczki przy kompresorze są , to w tej wtyczce od cewki to stały plus jej podać i słuchać czy zaskakuje sprzęgiełko ???
A może coś z Ecu , skoro pin 10 nie reaguje pod tymi wszystkimi pozycjami ( Spoczynek , zapłon , uruchomiony silnik )
Mam gdzieś stare ori Ecu , to może by je podłaczyć i zobaczyć czy odpali klimę i połączy się z Vagiem ???
Bo to stało się podczas jazdy , rozłaczyło klimę i nawiew i właśnie ten bezpiecznik 17 spaliło 30 Amper , po zmianie bezpiecznika dmuchawa pracuje , klima już nie.
Bezpiecznik nr 15 też cały jest , bo też dopisek tam jest o instalacji klimatyzacji:
15 - żarówki kierunkowskazów, wycieraczki, spryskiwacz przedniej szyby,
wentylator chłodnicy, instalacja klimatyzacyjna 25A
Pin 10, nic nie pisałem , bo żadnych reakcji nie było ze strony miernika pod wszystkimi pozycjami które wykonywałem przy pinach 4 - 6 i 10
A może cewka uwalona jest , i nie załącza kompresora , tam dwie wtyczki przy kompresorze są , to w tej wtyczce od cewki to stały plus jej podać i słuchać czy zaskakuje sprzęgiełko ???
A może coś z Ecu , skoro pin 10 nie reaguje pod tymi wszystkimi pozycjami ( Spoczynek , zapłon , uruchomiony silnik )
Mam gdzieś stare ori Ecu , to może by je podłaczyć i zobaczyć czy odpali klimę i połączy się z Vagiem ???
Bo to stało się podczas jazdy , rozłaczyło klimę i nawiew i właśnie ten bezpiecznik 17 spaliło 30 Amper , po zmianie bezpiecznika dmuchawa pracuje , klima już nie.
Bezpiecznik nr 15 też cały jest , bo też dopisek tam jest o instalacji klimatyzacji:
15 - żarówki kierunkowskazów, wycieraczki, spryskiwacz przedniej szyby,
wentylator chłodnicy, instalacja klimatyzacyjna 25A
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: [B4 1z] przekaźnik klimatyzacji
Nie, potwierdza to test "stały plus i po zmasowaniu ze stykiem nr 12 i 17 zapala się żarówka." że jest sprawna... Ale jak chcesz to ten test między pinami wykonaj co pisałem...
Krzysiek 84 pisze: ↑27 lip 2021, 15:21
A może coś z Ecu , skoro pin 10 nie reaguje pod tymi wszystkimi pozycjami ( Spoczynek , zapłon , uruchomiony silnik )
Być może tu powinno być dwa stany 0V i powyżej 9V . 0V to brak zezwolenia na uruchomienie kompresora bo silnik obciążony, 9V zezwolenie.. Teraz pytanie czemu nie ma 9V czy sterownik uwalony czy ECU ściąga do masy i nie zezwala. Przydało by się właśnie odłączyć tą wtyczkę 5pin czerwoną i zmierzyć napięcia na tym kabelku od strony ECU i od strony przekaźnika..
15 bezpiecznik wiem , ale on zasila tylko czujnik temperatury silnika 6pin , a tam po teście miałeś masę na przekaźniku czyli też zezwala na uruchomienie..
Bardziej strzelam ze albo za duży spadek napięcia co ci wkleiłem jak ktoś miał, albo sterownik uwalony.. No ale podmieniałeś to raczej wyklucza tylko czy jesteś pewny ze sprawny??
Nie podmieniaj ECU szkoda zachodu wtyczkę 5pin rozłącz i też spróbuj... I zmierz te napięcie na pinie 11 może faktycznie jest za niskie napięci...
Myślę jeszcze o czymś innym czy jak podmieniałeś ecu to między ECU a grodzią jest presostat czujnik niskiego ciśnienia czy czasem nie podeszła ci wiązka tego czujnika i nie ocierała o sterownik silnika i stąd ten spalony bezpiecznik... Albo nie naciągało i po czasie stopiło wtyczki od czujnika i spadki napięcia są. Tylko teraz nie pamiętam czy ECU 16bit obudowę ma plastikową czy aluminiową?
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Re: [B4 1z] przekaźnik klimatyzacji
16 Bit ma aluminiową obudowę.
Ori był w plastikowej.
Dodano po 1 godzinie 1 minucie 34 sekundach:
Na zwarcie też nie reaguje - nie włączyło kompresora.
Zapłon i włączona klima 0.01
Silnik uruchomiony bez odbiorników 0.00
Silnik uruchomiony z klimą 0.01
Pin 11 i masa , zarówka nie zapala się , napięcie na mierniku 0.00
Zlokalizowałem wtyczkę czerwoną.
Posiada pięć pinów ponumerowanych
Pomiary z wtyczki męskiej:
włączony zapłon i klima:
5 - 0,07v
4 - 9,71v
3 - 0
2 - 10,90v
1 - 0
Silnik uruchomiony bez odbiorników:
5 - 0
4 - 0
3 - 0,02v
2 - 0
1 - 0
Silnik uruchomiony z klimą:
5 - 0
4 - 11,8v
3 - 0
2 - 13,2v
1 - 0
Wtyczka żeńska:
tam są tylko dwa piny
jeden umiejscowiony pod numerem 2 a drugi pod numerem 4
Zapłon właczony
2 - 0,01v
Zapłon z klimatyacją włączoną
2 - 0,01v
Silnik uruchomiony bez odbiorników:
4 - 7,30v
Silnik uruchomiony z klimą
4- 7,70v
Edit:
Chciałbym podziękować dla Jarka ( Jarewa ) za ogarnięcie tematu przez telefon , klima działa , winowajcą okazał się czujnik umieszczony za ECU , po zrobieniu mostka , kompresor włącza się i klima chłodzi.
Od poniedziałku zaczynam urlop , więc klima w aucie przyda się
Ori był w plastikowej.
Dodano po 1 godzinie 1 minucie 34 sekundach:
Brak reakcji po odpięciu wtyczkiSpróbuj poszukać wtyczki czerwonej 5pin i ja odłącz i zobacz jak się będzie zachowywać klima ma działającym silniku. Jak nie pomoże zrób zwarcie między pniami 11-17 powinno załączać sprężarkę...
Na zwarcie też nie reaguje - nie włączyło kompresora.
Na zapłonie 0.00Druga sprawa po próbach włóż przekaźnik i podepnij miernik pod pin 11 (od spodu) i odczytuj napięcie względem masy podczas zapłonu po uruchomieniu i jak próbujesz włączyć Klimę..
Zapłon i włączona klima 0.01
Silnik uruchomiony bez odbiorników 0.00
Silnik uruchomiony z klimą 0.01
Pin 12 i stały plus - świeci jasnoA i jeszcze jedno sprawdź tą żarówką 55W pin 12 plus i 11 masa jak świeci czy dobrym światłem czy takim lichym..
Pin 11 i masa , zarówka nie zapala się , napięcie na mierniku 0.00
Zlokalizowałem wtyczkę czerwoną.
Posiada pięć pinów ponumerowanych
Pomiary z wtyczki męskiej:
włączony zapłon i klima:
5 - 0,07v
4 - 9,71v
3 - 0
2 - 10,90v
1 - 0
Silnik uruchomiony bez odbiorników:
5 - 0
4 - 0
3 - 0,02v
2 - 0
1 - 0
Silnik uruchomiony z klimą:
5 - 0
4 - 11,8v
3 - 0
2 - 13,2v
1 - 0
Wtyczka żeńska:
tam są tylko dwa piny
jeden umiejscowiony pod numerem 2 a drugi pod numerem 4
Zapłon właczony
2 - 0,01v
Zapłon z klimatyacją włączoną
2 - 0,01v
Silnik uruchomiony bez odbiorników:
4 - 7,30v
Silnik uruchomiony z klimą
4- 7,70v
Edit:
Chciałbym podziękować dla Jarka ( Jarewa ) za ogarnięcie tematu przez telefon , klima działa , winowajcą okazał się czujnik umieszczony za ECU , po zrobieniu mostka , kompresor włącza się i klima chłodzi.
Od poniedziałku zaczynam urlop , więc klima w aucie przyda się