Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4, Z1, klim. manualna] Przestaje chłodzić powyżej 120 km/h

Awatar użytkownika
pkrr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 11 sie 2012, 23:33

Post autor: pkrr » 21 lip 2014, 21:25

Jahu pisze:Zrobiłem jeszcze jedną próbę. Jechałem 120 km/h w czasie, który umożliwił mi stwierdzenie, że nie chłodzi klimatyzacja. Zwolniłem, nie zaczęła chłodzić. Wyłączyłem ją przyciskiem i włączyłem- nie chłodziła. Dałem jej jeszcze z 10 minut, żeby może wstała, ale nie wstała. Zatrzymałem się, podniosłem maskę. Wentylatory włączają się razem z przyciskiem (a nie wiem czy jak klima rozłącza się od tego obciążenia do wentylatory też? Czy tylko sprężarka?)

Jeśli to problem z paskiem, napinaczem no to rozumiem, że będzie się wyłączać pomimo, że obciążenie nie będzie jeszcze takie, że powinna się wyłączyć. Tak was zrozumiałem. Pewnie nikomu przy 120 się nie wyłącza, bo po autostradzie jeździlibyśmy ugotowani.

Ale pomijając ten pasek czy napinacz to po zmniejszeniu obciążenia powinna się włączyć, prawda? I gdy przyspieszam ostro na mniejszych prędkościach tak się dzieje, a powyżej 120km/h juz nie. Czy jest możliwe, że w jakiejś kostce, jakimś module, przekaźniku coś jest nie halo? Mam na myśli zimne luty, zaśniedziałe styki itd.. Ewentualnie gdzie powinienem szukać takich miejsc, żeby je poprawić?
hej widziałeś to?
https://audi80.pl/b4-19-1z-94-klima- ... t67464.htm

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 22 lip 2014, 20:25

Tylko w tamtym temacie ma inny problem bo przy 120km/h mu przerywała wiec te dwa tematy to nie to samo.

"Czy jest możliwe, że w jakiejś kostce, jakimś module, przekaźniku coś jest nie halo? Mam na myśli zimne luty, zaśniedziałe styki itd."

Tak.

"Jeśli to problem z paskiem, napinaczem no to rozumiem, że będzie się wyłączać pomimo, że obciążenie nie będzie jeszcze takie, że powinna się wyłączyć"

Gdzieś to opisałem i też w 1Z miał problem z włączeniem klimy ale już na postoju włączył pochodziła trochę i już nie mógł załączyć dopiero po wyłączeniu zapłonu.. Jak to autor określił na "krótko" sprężarka pracuje idealnie i też mówił że to nie to co mu mówiłem, ale jak potem się okazało to było początek zacierania się sprężarki.

Jak pisałem wcześniej błędy z czujnika wysokiego ciśnienia i z czujnika temperatury jak i SW temperatury są błędami tymczasowymi i po ich ustaniu klima włącza się normalnie, ale błąd poślizgu paska jest błędem stałym aż do ponownego uruchomienia.

To że wykrywa poślizg paska wcale nie oznacza uszkodzony pasek na to składa się wiele innych czynników.

Jahu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 29 lis 2012, 17:28

Post autor: Jahu » 25 lip 2014, 00:52

Ok, czy w takim razie możecie mi pomóc i powiedzieć, gdzie szukać tych kostek, przekaźników itd? Nawet jeśli nie w tym rzecz to nie zaszkodzi taka konserwacja.
Jak pisałem wcześniej błędy z czujnika wysokiego ciśnienia i z czujnika temperatury jak i SW temperatury są błędami tymczasowymi i po ich ustaniu klima włącza się normalnie, ale błąd poślizgu paska jest błędem stałym aż do ponownego uruchomienia.
Dopiero teraz załapałem ;) Czyli jeśli klimatyzacja wyłączy się z powodu błędu poślizgu to będzie działać dopiero po ponownym uruchomieniu silnika.

W następny weekend będę mógł podłączyć się do kompa i sczytać błędy. Ale czy jest jakaś możliwość, że zobaczę błąd w postaci zadziałania tego czujnika poślizgu paska? To mogłoby zawęzić obszar poszukiwań prawda? To 93 rocznik sprzed marca, na boshu.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 25 lip 2014, 19:59

Wszystko znajdziesz pod kierownica. I przy samych czujnikach i kompresorze.
Jahu pisze:W następny weekend będę mógł podłączyć się do kompa i sczytać błędy. Ale czy jest jakaś możliwość, że zobaczę błąd w postaci zadziałania tego czujnika poślizgu paska? To mogłoby zawęzić obszar poszukiwań prawda?
Nie znam się dokładnie co wykaże bynajmniej się diagnozuje manualna. Może mieć też bloki pomiarowe wiec i to zobacz (obroty silnika i obroty kompresora) tylko jak by miało taką możliwość to nie na biegu jałowym a na 2-3yś obrotów.

Climatronic ma ma błędy poślizgu i to aż 4

peryt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 107
Rejestracja: 25 lip 2009, 02:40

1Z TDI Bosch

Post autor: peryt » 04 sie 2014, 12:23

Ja mam ten sam problem na postoju chłodzi aż miło wszystko super do 1500 tez ekstra po przekroczeniu tych obr. Odcina sprężarki jak pojeździe ostrzej ok 3000 OBR to musze włączać i wyłączać silnik aby klima ruszyła

Ktoś już może rozwiązał ten problem?

Awatar użytkownika
trewor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 20 mar 2009, 06:40
Lokalizacja: Oława

Post autor: trewor » 29 lis 2014, 17:39

no to jest nas wielu , bo ja w moim Avancie też borykam się z tym problemem co w temacie <osohozi>

peryt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 107
Rejestracja: 25 lip 2009, 02:40

Post autor: peryt » 31 maja 2016, 21:48

Cześć Panowie

Chciałbym się podzielić tematem

Objaw : wyłączający się kompresor powyżej 1800 obr. zawsze poniżej działa (wykluczając nagle wciśniecie pedału gazu)

odciąłem czarno-szary przewód opisany w instalacji elektrycznej jako engine modul port 10 w przekaźniku od klimatyzacji 342 i objaw ustąpił.

Nie wiem z czego to wynika ale działa Klima poprawnie teraz.

w razie pytań służę pomocą

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl