Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4, ALL]Sprężarka klimy - problem? - kilka pytań.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

[B4, ALL]Sprężarka klimy - problem? - kilka pytań.

Post autor: LeeOne » 20 kwie 2010, 15:32

Wczoraj myślałem sobie, że zrobię sobie klimę na ten rok, ale podejrzewam, że coś nie tak jest ze sprężarką.
Gdzieś obiło mi się o oczy, że przy włączonej klimie powinny obroty pójść w górę, a u mnie po włączeniu klimy obroty spadają o 50rpm.

Druga sprawa dotyczy oleju sprężarki, a konkretnie gdzie jest zlokalizowany wlew oleju, ile go wchodzi i jaki olej się leje do klimy na odczynnik r12?

Trzecia, gdzie jest napinacz paska od klimy, z góry go nie widać z dołu jeszcze nie zaglądałem.

Zastanawiam się jeszcze nad zmianą instalacji pod odczynnik 134a, ale to chyba trzeba wymienić całą instalację.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 20 kwie 2010, 16:05

Druga sprawa dotyczy oleju sprężarki, a konkretnie gdzie jest zlokalizowany wlew oleju, ile go wchodzi i jaki olej się leje do klimy na odczynnik r12?
Olej w układzie klimatyzacji wtłaczany jest razem z czynnikiem.
LeeOne pisze:Trzecia, gdzie jest napinacz paska od klimy
z tego, co pamiętam, to nie ma tam napinacza, a naciąg paska reguluje się przez podkładki
LeeOne pisze:Zastanawiam się jeszcze nad zmianą instalacji pod odczynnik 134a, ale to chyba trzeba wymienić całą instalację.
było trochę na forum o tym więc na pewno znajdziesz

Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

Post autor: LeeOne » 20 kwie 2010, 17:51

Olej w układzie klimatyzacji wtłaczany jest razem z czynnikiem.
Jak mi cały czynnik uciekł to co z olejem? sprężarka chodzi na sucho?? :shock: coś mi się nie wydaje.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 20 kwie 2010, 17:55

To powinieneś sprawdzić gdzie jest nieszczelność a już na pewno powinien sprawdzić to gościu który nabija ci klimatyzacje żeby nie naciągać cie na niepotrzebne koszta związane z nabiciem klimy i tak jak grześiek napisał olej jest wtłaczany razem z czynnikiem

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 20 kwie 2010, 18:47

LeeOne pisze:Jak mi cały czynnik uciekł to co z olejem? sprężarka chodzi na sucho?? coś mi się nie wydaje.
Kolego, jak Ci może chodzić sprężarka skoro jak twierdzisz uciekł CI cały czynnik?

Po drugie czy ja napisałem, że olej jest lotny? ;-)

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 20 kwie 2010, 19:06

LeeOne pisze:przy włączonej klimie powinny obroty pójść w górę
Jeżeli sprężarka wytwarza odpowiednie ciśnienie to obroty powinny spaść oraz odczuwalny powinien być spadek mocy silnika podczas jazdy.

Sprężarka nie załączy się jeżeli nie ma w układzie czynnika.

Pozbycie się w 100 proc. oleju ze sprężarki jest możliwe tylko po jej demontażu.

Podjedź na ul.Szarych Szeregów i niech ci sprawdzą co jest ,tylko nie filozuj ,bo cię zgaszą na dzień dobry.

Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

Post autor: LeeOne » 20 kwie 2010, 19:38

grze pisze:Kolego, jak Ci może chodzić sprężarka skoro jak twierdzisz uciekł CI cały czynnik?
Odczynnik raczej nie napędza sprężarki tylko silnik, jak włącza A/C to obroty spadają - tzn. że sprężarka pracuje, ale nie ma czego sprężać :mrgreen:

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 20 kwie 2010, 20:01

LeeOne pisze: Odczynnik raczej nie napędza sprężarki tylko silnik
Czynnik a nie odczynnik nie napędza sprężarki ale sprężarka nie włączy się bez niego bo tak jest zabezpieczona.
LeeOne pisze: jak włącza A/C to obroty spadają - tzn. że sprężarka pracuje
Nie.Włączają się wentylatory chłodnicy i wzrasta pobór prądu a co za tym idzie obciążenie alternatora.Czy sprężarka działa czy nie najlepiej sprawdzić patrząc na jej sprzęgło czy się załącza.

Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

Post autor: LeeOne » 20 kwie 2010, 20:26

tokarka606 pisze:Czynnik a nie odczynnik nie napędza sprężarki ale sprężarka nie włączy się bez niego bo tak jest zabezpieczona.
Myli mi się, bo w pracy mam dużo styczności z odczynnikami :-)
tokarka606 pisze:Nie.Włączają się wentylatory chłodnicy i wzrasta pobór prądu a co za tym idzie obciążenie alternatora.Czy sprężarka działa czy nie najlepiej sprawdzić patrząc na jej sprzęgło czy się załącza.
W jaki sposób sprawdzić czy sprzęgło się załącza?

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 20 kwie 2010, 20:46

LeeOne pisze:W jaki sposób sprawdzić czy sprzęgło się załącza?
Po uruchomieniu silnika na sprężarce kręci się samo koło pasowe ,które jest ułożyskowane a sprzęgło jest z przodu tego koła i po włączeniu klimatyzacji powinno obracać się razem z nim.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 21 kwie 2010, 20:38

LeeOne pisze:grze napisał/a:
Kolego, jak Ci może chodzić sprężarka skoro jak twierdzisz uciekł CI cały czynnik?



Odczynnik raczej nie napędza sprężarki tylko silnik, jak włącza A/C to obroty spadają - tzn. że sprężarka pracuje, ale nie ma czego sprężać
ciekawa teoria :-P

Swoją drogą, to przed nabiciem klimy powinno się sprawdzić jej szczelność.

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 21 kwie 2010, 20:46

Swoją drogą, to przed nabiciem klimy powinno się sprawdzić jej szczelność.
Jak najbardziej.
Jeżeli po wciśnięciu AC przycisk się podświetla a mimo to sprężarka nie załącza się to na 100 proc. nie ma czynnika w układzie a to z kolei wróży sporą nieszczelność np.skorodowany skraplacz więc na początek sprawdzenie szczelności azotem.

kamilg.86.86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 122
Rejestracja: 14 sty 2009, 20:08
Lokalizacja: Malbork

Post autor: kamilg.86.86 » 22 kwie 2010, 20:37

witam przyłącze się do tematu.również mam problem z klimą po włączeniu chłodzi dość dobrze ale niestety tylko przez chwilę (ok 15min lub 10km jazdy )i się wyłącza zaczeło sie tak robić w zeszłe lato zaraz po nabiciu i odgrzybieiu (przed nabiciem chłodziła słabiej ale się nie wyłączała) jaka może być przyczyna rozłączania sprężarki?

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 22 kwie 2010, 20:52

Sprężarka może się wyłączać z powodu zbyt dużego ciśnienia wytwarzanego przez nią w układzie a to może być przyczyna.

https://audi80.pl/b4-all-wymiana-zaworu-rozpreznegodlawika-klimatyzacji-vt32063.htm?highlight=wymiana+zaworu+rozpr%EA%BFnego

Na początek radziłbym jednak podjechać do warsztatu i sprawdzić jakie rzeczywiste ciśnienia panuję w układzie podczas pracy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga