Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Termostat a wskazania temperatury

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 20 gru 2012, 20:34

wujo1 pisze:znów muszę napisać w tym dziele ,

wymieniłem czujnik szary nowy z ASO
termostat z ASO
wymieniłem wskaźnik temp
wymieniłem ten Regulator napięcia czy coś bo miałem licznik na części
kulera k2 zalałem
i co
było git parę naście tygodni git aż do ostatniej niedzieli wybrałem się do łodzi autostradą temp oczywiście skoczyła do 90 potem zjechałem z autostrady dojechałem do zgierza jeżdżę tam i co i temp mi spadła do 80 :shock: zagotowałem się że omało co nie odgryzłem kawałka kierownicy z tego wnerwienia się dałem jej fest w pedał i temp potem już skoczyła do 90 i trzymało potem ale na początku to szok 80 i ona spada temperatura poniżej 80 . Ja już nie wiem co jest grane wybuliłem kasy i takie coś się dzieje jak tu się nie wku.... Niech mi ktoś pomoże bo już nie mam pojęcia co może być , faktycznie może być to wina tego kulera ? ojciec lata w A4 TDI , 7 lat na nim termostat raz wymienił na cały okres użytkowania i nie ma takich cyrków z temperaturą a u mnie to masakra :-|


edit

temp jest pomiędzy 80 a 90 , do 90 brakuje jej 1,5mm gdzieś , niestety jak ją przypałuje to idzie do 90 nie idealnie ale jest po jakimś czasie spada 1-1,5mm

powiedzcie co może być przyczyną ja już wymieniłem w tym roku 3-4 termostaty i 4 czujniki szare <buu>
wydaje mi sie ze ci nie domaga licznik ja u siebie podobne zabiegi robilem i przytrafily mi sie czasami spadki temp.

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 20 gru 2012, 20:36

Ja w swoim AAZ-cie nie mam problemu z zagrzaniem silnika. Po kilku kilometrach wskazówka znajduje się przy 90 stopniach.

Awatar użytkownika
wujo1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3937
Rejestracja: 28 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Sk-Ce

Post autor: wujo1 » 20 gru 2012, 20:43

mhm , jedynie co mogę dodać co do licznika to to że montowałem obrotek to była lutowana płytka do tego raz mi luty poszły i musiałem je lutować a podświetlenie zegarka w ogóle nie cyka , jeszcze poszukam ori płytki od TDI pod obrotek i przełożę

jeszcze co zrobię na dniach to podepnę go pod vaga i zobaczę jaka będzie tam temp a na wskaźniku

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 20 gru 2012, 21:25

Przecież możesz dać ori płytkę od benzyny, też będzie działać tak samo jak od TDI, bo to te same płytki, a same obrotomierze się różnią :-P

Awatar użytkownika
wujo1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3937
Rejestracja: 28 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Sk-Ce

Post autor: wujo1 » 20 gru 2012, 21:32

pawelrybak15 pisze:Przecież możesz dać ori płytkę od benzyny, też będzie działać tak samo jak od TDI, bo to te same płytki, a same obrotomierze się różnią :-P
ale z tego co mi wiadomo od PB płytki nie mają chyba pod świece żarowe i nie będzie działać kontrolka , raczej że się mylę

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 20 gru 2012, 21:48

Mają, sam w swoim B3 miałem płytkę licznika od benzyny i wszystko działało.

Awatar użytkownika
wujo1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3937
Rejestracja: 28 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Sk-Ce

Post autor: wujo1 » 20 gru 2012, 21:49

pawelrybak15 pisze:Mają, sam w swoim B3 miałem płytkę licznika od benzyny i wszystko działało.
no to mam cały licznik z b3 z 89r , płytka cała i zdrowa nic nie uszkodzona po świętach przełożę

allegro
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 11 gru 2012, 18:39

Post autor: allegro » 29 gru 2012, 19:33

Audi 80b4 ABK Trend Edition 2.0E +LPG. 95r
Mam "Dziadka" odkad pamietam zawsze wskaznik temp pokazywal, co chcial. Pali gazu 11/12 litrow, bez sekwencji.
Zdaje sie, ze ciagle mam niedogrzany silnik. Wymienilem juz: termostat (dzisiaj sprawdzilem stary, jeszcze oryginalny - otwiera sie, wiec niby dzialal dobrze), 2 czujniki (niebieski i szary) i w dalszym ciagu nie dziala wskaznik temperatury.
W Audi mam takze wskaznik temperatury oleju i z tego co pokazuje, to temperatura oleju po dluzszej chwili wskakuje na 90stopni, ale czy temperatura oleju musi byc taka jak temeratura wody? Jestem laikiem i stad do pytanie.

Co moze byc przyczyna, ze wskaznik nie dziala? Jak sprawdzic, czy silnik jest dogrzany? Spalanie jak juz wspomnialem w normie.


Z gory dzieki za pomoc.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 29 gru 2012, 19:40

allegro pisze:Co moze byc przyczyna, ze wskaznik nie dziala?
pewnie wina leży po stronie licznika a dokładnie zimnych lutów

allegro
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 11 gru 2012, 18:39

Post autor: allegro » 29 gru 2012, 19:48

PieterB, dziekuje za odpowiedz.
Moglbys mi napisac jak dostac sie do licznika?

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 29 gru 2012, 19:52

U mnie chyba też pokazuje co chce, ponieważ gdy na wskaźniku mam 80st. (cienka kreska przed 90st.) mam oba węże zimne, jedynie przy króćcu jest gorący przewód. Gdy na wskaźniku jest ok. 82-83 st. to oba węże są gorące, aż parzy w łapki. Ponadto, żeby go nagrzać do tych 80st. to muszę zrobić z 18km. Nie zamontowanych osłon pod silnikiem (niedługo wpadną). Czasem, nie zwracam już na to uwagi, temperatura wskoczy na 88-90st. i jak już wskoczy to nie spada. Ogólnie nawet jak już pokaże 80st. to nie spadnie czy to trasa czy korek w mieście. Na postoju też dobija do tej temperatury i wyżej nie chce. VAG pokazuje mi , że temperatura to ok 75-80st.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 29 gru 2012, 19:56

allegro pisze:Moglbys mi napisac jak dostac sie do licznika?
tu masz opisane all-jak-zdjac-rozebrac-tablice-wskaznikow-t30706.html chyba 4 post

[ Dodano: 2012-12-29, 20:01 ]
ignac112 pisze: Ponadto, żeby go nagrzać do tych 80st. to muszę zrobić z 18km.
hmm to strasznie długo a ogrzewania w tym czasie używasz :?:

[ Dodano: 2012-12-29, 20:04 ]
A kolega ma zetora to chyba normalne że trochę dłużej się nagrzewa niż benzin.

allegro
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 11 gru 2012, 18:39

Post autor: allegro » 29 gru 2012, 20:13

U mnie waz na gorze jest goracy, a na dole juz tylko letni.
Wymiana termostatu, czujnikow i dalej wskaznik taz pokazuje co chce, a raz w ogole nie dziala.
Zobacze licznik, moze to jest przyczyna

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 29 gru 2012, 20:16

allegro pisze:Zobacze licznik, moze to jest przyczyna
sporo jest tu tematów na ten temat gdzie i co trzeba przylutować trzeba tylko poszukać :-P

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 29 gru 2012, 20:26

U mnie jak tocze sie spokojnie 2 tys obr i ogrzewanie na maxa to po 15 km załapie te okolo 90, czyli nie jest źle. A jak przyjdzie pojezdzic przy wyzszych obrotach, pare samochodów wyprzedzic to szybciej nagrzewa sie.

[ Dodano: 2012-12-29, 20:28 ]
allegro pisze:U mnie waz na gorze jest goracy, a na dole juz tylko letni.
Wymiana termostatu, czujnikow i dalej wskaznik taz pokazuje co chce, a raz w ogole nie dziala.
Zobacze licznik, moze to jest przyczyna
A wskaźnik paliwa pokazuje dobrze czy świruje :?:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl