[80 B4 1Z] wyłączanie się klimy przy dodaniu gazu
[80 B4 1Z] wyłączanie się klimy przy dodaniu gazu
Siemka, kiedyś zablokowało mi wentylatory przy włączonej klimie. Przejechałem tak ok 4km, po czym po zatrzymaniu zobaczyłem dym spod maski - wypaliła się opornica. Opornicę wymieniłem ale od tamtego dnia z klimą dzieje się dziwna rzecz. Na postoju, klima jest ON, wentylatory na 1 biegu. Gwałtowne dodanie gazu do ok 4tyś i sprężarka się wyłącza, po czym za chwile działa dalej - w czasie jazdy wygląda to tak, że przy szybszym ruszeniu na chwilę się wyłączy a potem można jechać 200km/h i działa. Natomiast przy płynnym dodawaniu gazu na postoju (i spokojnym ruszaniu) nic takiego się dzieje. Sytuację przedstawia załączony film. Może ktoś coś podsunie zanim podjade do elektryka zostawić kase Pozdro
Chłodzi super. Nie wiem czy ciśnienie ma coś do tego bo zaczęło się od zablokowania śmigieł... no ale kto wie. Co jeszcze zauważyłem to to, że w momencie załączenia wentylatorów strasznie przygasają światła i wszystko co na desce. Dopiero w ciemnym garażu to zauważyłem, ale wydaje mi się że tak nigdy nie było... nie wiem, czy wentylatory nie dostały po d.... i teraz nie robią jakiegoś zwarcia i po prostu jest na kompresorze taki spadek napięcia, że pierwszy moment się wyłącza. Jak się mylę to mnie poprawcie.
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
Co do rozłączania klimy przy gwałtownym dodaniu gazu (np. szybkie ruszanie) to sprężarka klimy jest odłączana aby ułatwić rozpędzanie (zmniejsza się w ten sposób obciążenie silnika). Przy spokojnym ruszaniu klima się nie rozłącza. U mnie to też tak działa. Co do przygasania świateł to tak jak kolega wcześniej pisał trzeba sprawdzić instalację i naciąg paska alternatora.
mzaba ale masz tak w B4?? Wentylatory kręcą się lekko. Jedynie podejrzewam, że skoro były tak długo zablokowane to może się teraz zwarcie robić w momencie jak się włączają. W którym miejscu w instalacji zmierzyć I i U? Jakie wartości powinny być podczas działającej klimy i kręcących się wentylatorów?
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
I zmierzyć na zasilaniu wentylatorów natomiast U na akumulatorze. U powinno być ponad 14V cały czas, a I nie powinno przekroczyć kilku amper w trakcie pracy.Dawidof pisze:W którym miejscu w instalacji zmierzyć I i U? Jakie wartości powinny być podczas działającej klimy i kręcących się wentylatorów?
Ok to tak zmierze. U mnie też działa elegancko, tylko mnie to zaczęło zastanawiać jak to zobaczyłem. Może tak było wcześniej tylko tego nigdy nie zauważyłem. Wiem, że w nowych autach sie wyłącza pod obciążeniem, ale wątpliwe mi było, że w tamtych czasach już o tym myśleli . U mnie właściwie tylko przy ruszaniu i gwałtownym dodaniu gazu na postoju. Przy wyprzedzaniu powiedzmy 3bieg od 1700obr. nie wyłącza sie. A wiecie jakie powinno być ciśnienie w układzie klimy, jeszcze to bym sprawdził dla spokojności