Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 JN] brak tylnych pozycji, podswietlania zegarów

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
patro
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 24 kwie 2016, 10:46

[B3 1.8 JN] brak tylnych pozycji, podswietlania zegarów

Post autor: patro » 24 kwie 2016, 11:02

Witam, pare dni temu zakupiłem moją audiczke za śmieszne pieniądze i od razu zakochałem się w tył aucie pomimo wielu problemów jakie mi sprawia ale do rzeczy. Pare dni po zakupie padły mi tylne pozycje na światłach mijania, podświetlenie zegarów, wskaźników nawiewu i piszczałki od włączonych świateł. Pozycje kierunkowe bez włączania zapłonu działają, sprawdzałem miernikiem i z tego co widze idzie to po tym samym kablu (ta gruba wiązka która idzie do tylnych świateł jest oryginalna, jest tam kabel biało czarny do pozycji bo wchodzi w 3 pin od lewej?) co włączenia podczas świateł mijania. Bezpieczniki sprawdzałem, powymieniałem tak jak jest w schematach które tu znalazłem( gdzieniegdzie był wsadzony 30A a powinien być 5A). Wydaje mi się, że gdzieś kabelek napięciowy dotyka do masy bo aku leci w 10 minut i spada do 10V(ma już swoje lata ale jak zdjąłem klemy to przetrwał całą noc, no ale dlaczego nie wywala bezpiecznika?). Jedyny pomysł jaki mi został to rozebranie pająka i sprawdzenie co tam u niego słychać, dorzucam pare fot. Przeglądałem forum i podobne problemy i juz sam nie wiem co robić.

Obrazek

Obrazek

- lampa prawa
Obrazek

-lampa lewa
Obrazek

Z góry dziękuje.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 24 kwie 2016, 11:12

patro, trzeba było na bezpiecznikach sprawdzić pobór prądu a będziesz wiedział na którym obwodzie zjada prąd ;-)

Awatar użytkownika
patro
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 24 kwie 2016, 10:46

Post autor: patro » 24 kwie 2016, 11:15

PieterB pisze:patro, trzeba było na bezpiecznikach sprawdzić pobór prądu a będziesz wiedział na którym obwodzie zjada prąd ;-)
To już swoją drogą, najpierw chce się uporać z oświetleniem bo mam dziwne przeczucie że instalacja od świateł mijania omija bezpiecznik.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 24 kwie 2016, 11:19

patro pisze:od świateł mijania omija bezpiecznik.
no to wystarczy wyjąć bezpieczniki 6 i 7

Po za tym ktoś je u ciebie poprzerabiał i są na przekaźnikach co w sumie dobrze.

Awatar użytkownika
patro
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 24 kwie 2016, 10:46

Post autor: patro » 24 kwie 2016, 22:12

PieterB pisze:
patro pisze:od świateł mijania omija bezpiecznik.
no to wystarczy wyjąć bezpieczniki 6 i 7

Po za tym ktoś je u ciebie poprzerabiał i są na przekaźnikach co w sumie dobrze.
Masz racje, + idzie bezpośrednio z akumulatora do przekaźnika w lewej lampie następnie sie rozdziela, idzie do prawej i dopiero gdzieś wraca w stronę bezpieczników, mierzyłem napięcie od razu za przekaźnikiem w kablu który wydaje mi sie ze idzie do wiązki do lamp tylnich, pokazywał 0.30V, może go wypne wsadze pusty jeżeli pokaże normalne napięcie to wina jest gdzieś pod kierownicą?.

[ Dodano: 2016-04-24, 22:12 ]
Uporałem się ze światłami, problemem okazał się złamany element w pająku który posuwa blaszki po stykach, dorzucam fote :
Obrazek

Zakleiłem go chwilowo gorącym klejem z uwagi na to, że jest elastyczny i działa. Lewy kierunek zaczął mi włączać swiatła drogowe :D.
Pozostaje kwestia co z oświetleniem zegarów i wskaźników.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 25 kwie 2016, 15:44

Pozostaje kwestia co z oświetleniem zegarów i wskaźników.
może potencjometr w liczniku, to częsty przypadek

Awatar użytkownika
patro
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 24 kwie 2016, 10:46

Post autor: patro » 25 kwie 2016, 22:43

PieterB pisze:
Pozostaje kwestia co z oświetleniem zegarów i wskaźników.
może potencjometr w liczniku, to częsty przypadek
Odzyskałem oświetlenie w środku, rozebralem pająka jeszcze raz bo sam ciekły klej okazał się za małą siłą żeby to utrzymać, zaciął się na blaszkach na pozycji więc wziąłem lutownice, stopilem trochę plastiku w złamanym miejscu, zalalem klejem, cały mechanizm nałożyłem troszkę smaru i odświeżylem styki drobnym papierem ściernym. Trzyma się solidnie przynajmniej do czasu kupna nowego pająka :D. Znalazłem również 2 spalone ścieżki które nie mam pojęcia do czego są bo nie mogłem znaleźć opisu. Jedyny problem to włączające się swiatla drogowe podczas lewego kierunku :(

ODPOWIEDZ

Wróć do „Oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl