Witajcie.
Osobiście mam w swoim aucie ledowe światła dzienne ale dziś zamontowałem znajomemu w samochodzie taki ciekawy moduł który załącza światła drogowe na 30% mocy po załączeniu silnika (gdy pojawia się ładowanie). Montaż trwał 15 minut a efekt rewelacja, szczególnie że on ma dzielone reflektory w Mondeo.
Oto chodzi: www.drl.proeltec.com
PS. To nie kampania reklamowa
[all] DRL Światła dzienne z drogowych - moduł Plug&Play
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Coś nie widzi mi się ten moduł. Poza tym czy aby rezystywność żarówki nie pozostaje taka sama, nawet gdy zasilamy ją napięciem niższym od nominalnego?
Moim zdaniem skoro fabryka wypuszczała egzemplarze bez świateł do jazdy dziennej, to widocznie tak ma być . A jak ktoś chce inaczej to niech wymienia zdesio na ten od 90-tki, albo coupe <ok> .
Moim zdaniem skoro fabryka wypuszczała egzemplarze bez świateł do jazdy dziennej, to widocznie tak ma być . A jak ktoś chce inaczej to niech wymienia zdesio na ten od 90-tki, albo coupe <ok> .
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
Żywotność nie skraca się, lecz wydłuża.
W przypadku zwykłej żarówki zmiana napięcia zasilania o 5% wpływa na zmianę żywotności żarówki dwukrotnie.
W żarówce halogenowej w wysokiej temperaturze powstają związki jodu i wolframu odbudowujące w pewnej części ubytki parowania żarnika, a w tym przypadku żarówkę pracującą z 30% swojej mocy możemy chyba spokojnie rozpatrywać jako zwykłą (ze względu na obniżoną temperaturę, ale o ile to mi się już nie chce liczyć). Zwykłą o napięciu zasilania zmniejszonym o... no właśnie ile?
Ze skomplikowanej zależności wynika że żarówka H1 będzie świecić 30% swojego strumienia świetlnego zasilana napięciem około 9,8V.
Zmniejszyliśmy przeto napięcie o 30%.
Z zimnych rachunków wynika że zakładając standardowy czas świecenia zwykłej bańki na 1000h i zmniejszenie napięcia o 30% i zależność zmiany żywotności w szesnastej potędze (wikipedia) wychodzi mi że taka żarówka jako światło dzienne będzie świecić w pizdu długo albo jeszcze dłużej (50 000 godzin).
I tak LEDy są lepsze, bo z innych super skomplikowanych obliczeń wychodzi mi że taka żarówka na obniżonym napięciu zużywa 27,5W czyli dokładnie połowę swojej nominalnej mocy.
Rezystancja żarówki jest niezmienna <lol>
W przypadku zwykłej żarówki zmiana napięcia zasilania o 5% wpływa na zmianę żywotności żarówki dwukrotnie.
W żarówce halogenowej w wysokiej temperaturze powstają związki jodu i wolframu odbudowujące w pewnej części ubytki parowania żarnika, a w tym przypadku żarówkę pracującą z 30% swojej mocy możemy chyba spokojnie rozpatrywać jako zwykłą (ze względu na obniżoną temperaturę, ale o ile to mi się już nie chce liczyć). Zwykłą o napięciu zasilania zmniejszonym o... no właśnie ile?
Ze skomplikowanej zależności wynika że żarówka H1 będzie świecić 30% swojego strumienia świetlnego zasilana napięciem około 9,8V.
Zmniejszyliśmy przeto napięcie o 30%.
Z zimnych rachunków wynika że zakładając standardowy czas świecenia zwykłej bańki na 1000h i zmniejszenie napięcia o 30% i zależność zmiany żywotności w szesnastej potędze (wikipedia) wychodzi mi że taka żarówka jako światło dzienne będzie świecić w pizdu długo albo jeszcze dłużej (50 000 godzin).
I tak LEDy są lepsze, bo z innych super skomplikowanych obliczeń wychodzi mi że taka żarówka na obniżonym napięciu zużywa 27,5W czyli dokładnie połowę swojej nominalnej mocy.
Rezystancja żarówki jest niezmienna <lol>
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia