Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[all] DRL Światła dzienne z drogowych - moduł Plug&Play

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

[all] DRL Światła dzienne z drogowych - moduł Plug&Play

Post autor: HeavenQueen » 22 sie 2011, 15:38

Witajcie.
Osobiście mam w swoim aucie ledowe światła dzienne ale dziś zamontowałem znajomemu w samochodzie taki ciekawy moduł który załącza światła drogowe na 30% mocy po załączeniu silnika (gdy pojawia się ładowanie). Montaż trwał 15 minut a efekt rewelacja, szczególnie że on ma dzielone reflektory w Mondeo.
Oto chodzi: www.drl.proeltec.com
PS. To nie kampania reklamowa ;-)

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 22 sie 2011, 16:36

Wszystko ładnie pieknie, ale czy wiesz o ile skraca sie żywotność zarówki jeśli nie pracuje w swojej nominalnej temperaturze pracy? Bardzo duzo sie skraca.

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 22 sie 2011, 17:14

Coś nie widzi mi się ten moduł. Poza tym czy aby rezystywność żarówki nie pozostaje taka sama, nawet gdy zasilamy ją napięciem niższym od nominalnego?
Moim zdaniem skoro fabryka wypuszczała egzemplarze bez świateł do jazdy dziennej, to widocznie tak ma być :-P . A jak ktoś chce inaczej to niech wymienia zdesio na ten od 90-tki, albo coupe <ok> .

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 22 sie 2011, 17:19

Żywotność nie skraca się, lecz wydłuża.
W przypadku zwykłej żarówki zmiana napięcia zasilania o 5% wpływa na zmianę żywotności żarówki dwukrotnie.
W żarówce halogenowej w wysokiej temperaturze powstają związki jodu i wolframu odbudowujące w pewnej części ubytki parowania żarnika, a w tym przypadku żarówkę pracującą z 30% swojej mocy możemy chyba spokojnie rozpatrywać jako zwykłą (ze względu na obniżoną temperaturę, ale o ile to mi się już nie chce liczyć). Zwykłą o napięciu zasilania zmniejszonym o... no właśnie ile?
Ze skomplikowanej zależności wynika że żarówka H1 będzie świecić 30% swojego strumienia świetlnego zasilana napięciem około 9,8V.
Zmniejszyliśmy przeto napięcie o 30%.
Z zimnych rachunków wynika że zakładając standardowy czas świecenia zwykłej bańki na 1000h i zmniejszenie napięcia o 30% i zależność zmiany żywotności w szesnastej potędze (wikipedia) wychodzi mi że taka żarówka jako światło dzienne będzie świecić w pizdu długo albo jeszcze dłużej (50 000 godzin).
I tak LEDy są lepsze, bo z innych super skomplikowanych obliczeń wychodzi mi że taka żarówka na obniżonym napięciu zużywa 27,5W czyli dokładnie połowę swojej nominalnej mocy.

Rezystancja żarówki jest niezmienna <lol>

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 22 sie 2011, 19:00

Dobra :-D . Wygrałeś wiesz wiecej ode mnie nie odzywam sie. Nie rozumiem jednak takiego zabiegu. Dla mnie jesli swiatła do jazdy dziennej to tylko led. Chdzi tu o osczedność energi.

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 22 sie 2011, 19:09

karolas123 pisze:Chdzi tu o osczedność energi.
W przypadku tego mojego mondeła chodzilo przedewszystkim o oszczędzanie palników xenonowych, które są raczej drogie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl