Ja miałem prawie rok i dalej są dobre tylko że zmieniłem lampy i teraz mam H1monkahead pisze:OSRAM Night Breaker tez maja bardzo dobre oceny (duzo tansze ale podobno nie wytrzymuja dluzej niz 3-4 miesiace)
[B4 1,9 TDI] Osram Night Breaker H4
Ostatnio z kumplami z pracy kupilismy nowe zarowki do naszych autek, a ze paczka przyszla do mnie, wiec mialem mozliwosc porownania Philipsa Premium +30% z Tungsram MegaLight +60%. Wybralismy takie zarowki, bo sa one bardzo tanie: 9,5PLN/szt. za Philipsa oraz 10,5PLN/szt. za Tungsrama, a jednoczesnie osiagaja bardzo dobre wyniki w wiekszosci testow, w porownaniu do innych zarowek, ktorych cena zaczyna sie od 20PLN/szt.
Dla porownania, zdjecie zarowek H4 no name (auto przyjechalo na nich z Niemiec), na fabrycznej instalacji (bez przekaznikow). Dokladny opis znajduje sie na zdjeciu:
Widac tutaj golym okiem wyrazna roznice w wartosci napiecia zasilania zarowki.
Ponizej, porownanie Philipsa i Tungsrama. Zdjecia robione na sniegu, nie mialem okazji sprawdzic ich na suchej ani mokrej drodze. Instalacja na przekaznikach, napiecie na wlaczonej lampie H4 = 13,85V. Dokladny opis znajduje sie na zdjeciu:
Moim zdaniem, obie zarowki swieca identycznie jesli chodzi o zasieg oraz ilosc swiatla. Philips daje nieco bielsze swiatlo (mnie ta barwa duzo bardziej odpowiada), natomiast swiatlo Tungsrama jest bardziej zoltawe. Poniewaz ja wybralem dla siebie Tungsramy, mam nadzieje ze beda chociaz lepiej swiecic na mokrej nawierzchni. Sprawdze to, a swoje uwagi zamieszcze pozniej na forum. Zobaczymy tez, jak bedzie z zywotnoscia tych zarowek +60% na rezanej instalacji (przekazniki).
Dla porownania, zdjecie zarowek H4 no name (auto przyjechalo na nich z Niemiec), na fabrycznej instalacji (bez przekaznikow). Dokladny opis znajduje sie na zdjeciu:
Widac tutaj golym okiem wyrazna roznice w wartosci napiecia zasilania zarowki.
Ponizej, porownanie Philipsa i Tungsrama. Zdjecia robione na sniegu, nie mialem okazji sprawdzic ich na suchej ani mokrej drodze. Instalacja na przekaznikach, napiecie na wlaczonej lampie H4 = 13,85V. Dokladny opis znajduje sie na zdjeciu:
Moim zdaniem, obie zarowki swieca identycznie jesli chodzi o zasieg oraz ilosc swiatla. Philips daje nieco bielsze swiatlo (mnie ta barwa duzo bardziej odpowiada), natomiast swiatlo Tungsrama jest bardziej zoltawe. Poniewaz ja wybralem dla siebie Tungsramy, mam nadzieje ze beda chociaz lepiej swiecic na mokrej nawierzchni. Sprawdze to, a swoje uwagi zamieszcze pozniej na forum. Zobaczymy tez, jak bedzie z zywotnoscia tych zarowek +60% na rezanej instalacji (przekazniki).
Panowie mam tylko jedno pytanko.
Te wszystkie zarówki które polecacie to 55 lub 60W ja obecnie mam u siebie założone 100W z takimi juz kupułem auto, powinienem szuka takich o których mówicie czy podobnych ale jednak 100W :?:
Dodam że kiedys załozylem jakies dajace żarówki imitujace niebieskie swiatło 55W i efekt był bardzo marny
Te wszystkie zarówki które polecacie to 55 lub 60W ja obecnie mam u siebie założone 100W z takimi juz kupułem auto, powinienem szuka takich o których mówicie czy podobnych ale jednak 100W :?:
Dodam że kiedys załozylem jakies dajace żarówki imitujace niebieskie swiatło 55W i efekt był bardzo marny
rafio83, takie żarówki jak masz teraz są
nielegalne
zbyt silne (klosz i odbłyśnik Twojej lampy nie jest przystosowany do takiej żarówki, która wytwarza dużo więcej ciepła przez co jest dużo bardziej narażony na uszkodzenie; spotkałem się również z przypadkiem uszkodzenia instalacji elektrycznej, co prawda stary samochód i instalacja w podobnym stanie)
niebezpieczne bo ślepią kierowców jadących z naprzeciwka
nielegalne
zbyt silne (klosz i odbłyśnik Twojej lampy nie jest przystosowany do takiej żarówki, która wytwarza dużo więcej ciepła przez co jest dużo bardziej narażony na uszkodzenie; spotkałem się również z przypadkiem uszkodzenia instalacji elektrycznej, co prawda stary samochód i instalacja w podobnym stanie)
niebezpieczne bo ślepią kierowców jadących z naprzeciwka
pewnie były to jakieś marketówki bez homologacji. Kup dobre markowe żarówki (np te, podane w tytule tematu), wyczyść lampy od środka i ciesz się dobrym światłemrafio83 pisze:Dodam że kiedys załozylem jakies dajace żarówki imitujace niebieskie swiatło 55W i efekt był bardzo marny
a jakikolwiek widziałeś ? Poszukaj jeszcze raz Twoja lampa traci homologację gdy wsadzasz tam co innego niż żarówkę 60/55W, tyle w temacie legalności.Nie widziałem jeszcze przepisu który mowi o tym ze nie mozna jeździ na żarówkach 100W
wyjąć->rozkleić->wyszorować klosz oraz o ile się da odbłyśnik (chociaż sądząc po tym, jakie masz tam żarówki nie wiem czy będzie co szorować, pewnie zejdzie za pierwszym pociągnięciem wilgotnej szmatki...)->zakleić->zamontować na samochód :roll:rafio83 pisze:jak wyczyscic te reflektory od srodka?