Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.3 NG] Chrupie podczas ruszania

Wszystko co związane z w/w kategorią.
kyuubi1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 18 sie 2012, 15:12
Lokalizacja: Okolice Łodzi

[B4 2.3 NG] Chrupie podczas ruszania

Post autor: kyuubi1990 » 26 sie 2013, 13:14

Witam, problem ktory przedstawie jest od samego poczatku gdy kupilem samochod

oto on:

Podczas ruszania do przodu oraz do tylu slychac takie chrupanie w przedniej czesci samochodu, wtedy rowniez szparpie samochodem, szarpanie jest mocniejsze przy cofaniu.
Gdy dodam więcej gazu przy ruszeniu szarpie mnie ale to chrupanie slychac caly czas.

Troche czytalem na ten temat, pisaliscie na temat przegubów wewnetrznych one mogly by dawac takie objawy ? Nie wiem czy to istotne ale napisze :) w momencie gdy wsiadam oraz wysiadam z samochodu slychac takie pstrykniecie,chrupniecie jak by z zawieszenia moze to miec cos wspolnego :)

Ja osobiscie obstawial bym docisk sprzegla, ale czy on by dawal takie dzwieki ? Sprzedawca mowil ze sprzeglo bylo wymieniane ale jakos mu nie wierze :)

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 26 sie 2013, 19:52

kyuubi1990, skoro przy wsiadaniu i wysiadaniu też co nie co słychać to sprzęgło możesz odpuścić..

Najprędzej będzie to kończący się przegub, ale nie wykluczał bym też mocno rozwalonych tulei wahaczy przednich. Też wybite potrafią dawać podobny efekt. Musisz to posprawdzać.

kyuubi1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 18 sie 2012, 15:12
Lokalizacja: Okolice Łodzi

Post autor: kyuubi1990 » 26 sie 2013, 20:31

Wahacz jest nowy, wiec jego tez bym wykluczyl :)

ale obstawial bys konczacy sie przegub zewnetrzny czy wewnetrzny ?

Oraz moze znasz jakis sposob na ocene czy przegub wewnetrzny konczy juz swoje zycie ?

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 26 sie 2013, 20:35

kyuubi1990 pisze:Wahacz jest nowy, wiec jego tez bym wykluczyl :)
Tuleje i sworzeń też rozumiem?
kyuubi1990 pisze:Oraz moze znasz jakis sposob na ocene czy przegub wewnetrzny konczy juz swoje zycie ?
Najpierw zajrzyj pod auto, czy osłony przegubów z każdej strony są całe i nie ma nigdzie smaru. Jeśli nic nie widać możesz odkręcić sworzeń wahacza i śrubę trzymającą półoś, wysunąć przegub. Jedną ręką trzymasz za półoś, druga próbujesz zakręcić przegubem prawo-lewo, ma być ZERO luzu, jeśli jest minimalny to jest uszkodzony przegub.

Z reguły uszkodzenia przegubów wewnętrznych i zewnętrznych rozróżnia się tym, że zewnętrzne skrzypią/trzeszczą na zakrętach początkowo, a wewnętrzne cały czas.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1933
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 26 sie 2013, 20:44

Szarpanie może być też efektem uszkodzonego mechnizmu różnocowego w skryni biegów.
Było:80 YN,80 AAH,80 YN,Coupe DS,100 AAR,80 DT,90 JS,90Q 7A, CoupeQ NM,CoupeQ AAH,A6Q ASN,S6 AQJ,S6 ANK,80 Avant ABK,A4Q APR,Cabriolet AAH,A8 ABZ
Jest: 80 `94 Ginster Yellow czyli Bee NG

kyuubi1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 18 sie 2012, 15:12
Lokalizacja: Okolice Łodzi

Post autor: kyuubi1990 » 26 sie 2013, 21:30

Tak caly kompletny wahacz jest zmieniony, ok ktoregos dnia poloze sie pod silnikiem i zobacze czy gumy sa cale.

a czym mozeliwe jest ze to lozysko nad sprezyna sie poluzowalo i to ono wydaje takie dzwieki ?

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 27 sie 2013, 22:08

kyuubi1990, troche innym tropem... sprawdź czy sanki są dobrze dokręcone, może wystarczy dociągnać i bedzie ok.
And on the seventh day God created... Audi 80.
Obrazek

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 27 sie 2013, 22:39

kyuubi1990 pisze:a czym mozeliwe jest ze to lozysko nad sprezyna sie poluzowalo i to ono wydaje takie dzwieki ?
Poluzowało raczej nie, chyba że nie dałeś nakrętki samo kontrującej, ale mogło się rozpaść łożysko ze starości i przebiegu przez co hałasuje.

kyuubi1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 18 sie 2012, 15:12
Lokalizacja: Okolice Łodzi

Post autor: kyuubi1990 » 28 sie 2013, 07:23

Bo prawde mowiac strasznie mnie to wku...... chcesz ruszyc a tu chrupie i szarpie :( na poczatku tylko szarpalo i czasami delikatnie chrupalo a teraz sie to nasila.

[ Dodano: 2013-08-28, 11:16 ]
Ok wlasnie polozylem sie pod samochodem i zobaczylem ze półoś od strony kierowcy ma luzy rzedu kilku milimetrow, od strony pasazera sztywno siedzi.

To morze byc przegub zewnetrzny czy wewnetrzny ? ewentualne oba ?

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 28 sie 2013, 11:27

Łożysko nad kolumną MacPhersona nie ma nic do szarpania pojazdem podczas ruszania do przodu czy też do tyłu.
Jeśli zużyte ( wytłuczone ), słychać go przy kręceniu kierownicą w którąkolwiek stronę i jest to dosyć głośne i nieprzyjemne bo dzwięk jest "wspomagany " przez rezonującą sprężynę.
Oprócz tego można z tym jeżdzić i się nic nie stanie.
Przyczyn chrupania i szarpania autem poszukać trzeba gdzie indziej. Może się któryś przegub rozlatuje albo już rozleciał, moze łożysko piasty a może i skrzynia biegów zaczyna już nie tegesować.
Jednym słowem to co już napisali koledzy.

[ Dodano: 2013-08-28, 11:34 ]
...upsss, uprzedziłeś mnie - byłem w trakcie dziobania swoich wypocin. Wieć już wszystko masz na dłoni. Wyjmuj półośkę, rozbieraj i zobaczyśz. Ale żeby szarpało autem to musi być tam coś rozwalone . Duże luzy to chyba za malo .

kyuubi1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 18 sie 2012, 15:12
Lokalizacja: Okolice Łodzi

Post autor: kyuubi1990 » 28 sie 2013, 12:27

Chrupanie to pewnie beda przeguby, jezeli chodzi o szarpanie obstawial bym docisk sprzegla, moj brat mial bardzo podobnie w vectrze, no ale zobaczymy :) jestem dobrej mysli :D

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 28 sie 2013, 12:34

Jesli chrupie na prostycvh kolach to wewnetrzny przegub.Jesli na skreconych to zewnetrzny.Co do szarpania to uszkodzony docisk lub nie odpowietrzone sprzeglo.
WSZYSTKIE CZĘŚCI DO VAGÓW I DO RESZTY SWIATA.PISAĆ PW JAK COS POTRZEBA.

kyuubi1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 18 sie 2012, 15:12
Lokalizacja: Okolice Łodzi

Post autor: kyuubi1990 » 28 sie 2013, 13:50

Chrupie na prostych i skreconych, a powiedz mi jak odpowietrzyc sprzeglo ?

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 28 sie 2013, 18:47

kyuubi1990 pisze:Chrupie na prostych i skreconych, a powiedz mi jak odpowietrzyc sprzeglo ?
Tak jak hamulce. Tylko nie pompuj hamulcem, tylko sprzęgłem :mrgreen: Odpowietrznik masz w skrzyni, wejdziesz pod auto będzie widział. Poluzujesz i pompujesz, klucz płaski 11.

kyuubi1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 18 sie 2012, 15:12
Lokalizacja: Okolice Łodzi

Post autor: kyuubi1990 » 28 sie 2013, 22:13

Ok ktoregos dnia zabiore sie za to, mam nadzieje ze pomoze :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Półosie i przeguby”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga